Zelfbouw line array

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by dexter
    als je iets vliegt boven mensen moet de constructie een veiligheidsfactor van x10 hebben.
    Tevens als het een dakconstructie is moet deze aan bepaalde eisen voldoen deze kan een rigger vertellen waaraan deze moet voldoen.
    Dus X10 moet minimaal, en nee je wilt niet dat er ook maar iets fout gaat.
    Voor een dakconstructie gelden heel andere normen dan voor spullen die je boven mensen gaat hangen.
    Daar gelden bouwkundige normen die meer te maken hebben met sneeuwlast, brandveiligheid en dergelijke.
    Dat heeft niets te maken met de veiligheidsfactor uit de riggingwereld.
    Om je gerust te stellen; de rigging van mijn line-array voldoet ruimschoots aan die SF van 10 evenals de gebruikte takels en stroppen.

    Leave a comment:


  • dexter
    replied
    als je iets vliegt boven mensen moet de constructie een veiligheidsfactor van x10 hebben.
    Tevens als het een dakconstructie is moet deze aan bepaalde eisen voldoen deze kan een rigger vertellen waaraan deze moet voldoen.
    Dus X10 moet minimaal, en nee je wilt niet dat er ook maar iets fout gaat.

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by dexter
    En hou natuurlijk rekening met de veiligheidsfactor van X10!
    Dan zijn er weinig daken te vinden waar je nog iets aan mag hangen, zelfs het dak zelf mag er dan meestal niet meer op zitten.

    Leave a comment:


  • RenéE
    replied
    Veiligheidsfactor 10 voor de draagkracht van een dakconstructie??

    Leave a comment:


  • dexter
    replied
    En hou natuurlijk rekening met de veiligheidsfactor van X10!

    Leave a comment:


  • Outline
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Vreemd, mij is verteld dat het geen probleem is...
    Heb zelf ook een kijkje genomen en lijkt me dat die 200 kg aan de dakspanten wel moet kunnen.
    Let op, voor je het weet krijg je Rinus over je heen dat niet moet denken dat 200kg wel kan, maar dat je het zeker moet weten...

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by daviddewaard
    had dit weekend nog een klus in de powerzone, houd er rekening mee dat je daar niks in het dak kan hangen.
    wij hadden prolyte flytowers voor het vliegen van het systeem neergezet.
    Vreemd, mij is verteld dat het geen probleem is...
    Heb zelf ook een kijkje genomen en lijkt me dat die 200 kg aan de dakspanten wel moet kunnen.

    Leave a comment:


  • daviddewaard
    replied
    had dit weekend nog een klus in de powerzone, houd er rekening mee dat je daar niks in het dak kan hangen.
    wij hadden prolyte flytowers voor het vliegen van het systeem neergezet.

    Originally posted by MusicXtra
    Er komen idd 4 subs te staan en 12 toppen te hangen, gevoed door 4 FP 10.000Q's. Daarnaast komen er twee Nanosubs met een aantal FL122's te staan als monitor voor de DJ en eventuele zangers. De 28e gaan we daar ook nog een ander systeem testen met 8 hoorngeladen subs.
    Mogelijk dat de 29e een aantal van die hoorngeladen subs gebruikt worden om i.c.m. de dubbel 18" subs een cardoide opstelling te maken maar dat hangt er helemaal van af of ze met elkaar te combineren zijn en hoeveel vrijheid (lees ruimte) ik heb met opstellen.

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by Richnies2000
    wat ga je in de powerzone allemaal neerzetten? 4 subs met 12 topkastjes?

    ik ga iig kijken of ik wat kan schuiven in mn agenda!!
    Er komen idd 4 subs te staan en 12 toppen te hangen, gevoed door 4 FP 10.000Q's. Daarnaast komen er twee Nanosubs met een aantal FL122's te staan als monitor voor de DJ en eventuele zangers. De 28e gaan we daar ook nog een ander systeem testen met 8 hoorngeladen subs.
    Mogelijk dat de 29e een aantal van die hoorngeladen subs gebruikt worden om i.c.m. de dubbel 18" subs een cardoide opstelling te maken maar dat hangt er helemaal van af of ze met elkaar te combineren zijn en hoeveel vrijheid (lees ruimte) ik heb met opstellen.

    Leave a comment:


  • Richnies2000
    replied
    wat ga je in de powerzone allemaal neerzetten? 4 subs met 12 topkastjes?

    ik ga iig kijken of ik wat kan schuiven in mn agenda!!

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Komende zaterdag 29 mei is de line-array met subs te beluisteren in de Powerzone in Amsterdam.
    Wordt een stevig dance feestje met naar verwachting rond de 1500 bezoekers plus een ieder die naar aanleiding van dit bericht komt.

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by bobkedeba
    ja het zit inderdaat zo dat ik later wil gaan uitbreiden en dus daarom voor apparte kastjes kies, ik heb het ontwerp van Ivo van het line array topkastje wel bekeken hoor, interessant maar minder ruimte voor uitbreiding. de rigging ga ik herzien als het 2de kastje (nu aan bezig) af is, het is misschien best om het inderdaat zo simpel mogenlijk uit te voeren me één hoek en zo door minder gaten het alu steviger te houden.
    Je bestaande rigging is onbruikbaar, als het echt goedkoop moet gebruik dan soortgelijke profielen maar dan van staal, dat is een heel stuk sterker dan dit 'pisbakken' aluminium.

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by @lex
    Hoi MusicXtra,

    Even een krte vraag tussendoor. Wat gebruik jij om je kastjes inwendig te bedraden. Ik ben bezig een set om te bouwen van EP4 naar NL. De bestaande bedrading bestaat uit in elkaar gekringelde draden (rood-zwart voor Lo, wit-zwart voor Hi). Ik moet helaas eea vervangen en zou het liefst deze manier van bedraden voortzetten. Waar vind ik deze bedrading?

    @lex
    Dat 'gekringelde' is een kwestie van de draden in elkaar twisten, desnoods met een accuboormachine.
    Draad met verschillende kleuren vindt je bij automaterialen en electronica zaken. Zou je aanraden om 1 qmm te nemen.

    Leave a comment:


  • @lex
    replied
    Hoi MusicXtra,

    Even een krte vraag tussendoor. Wat gebruik jij om je kastjes inwendig te bedraden. Ik ben bezig een set om te bouwen van EP4 naar NL. De bestaande bedrading bestaat uit in elkaar gekringelde draden (rood-zwart voor Lo, wit-zwart voor Hi). Ik moet helaas eea vervangen en zou het liefst deze manier van bedraden voortzetten. Waar vind ik deze bedrading?

    @lex

    Leave a comment:


  • bobkedeba
    replied
    ja het zit inderdaat zo dat ik later wil gaan uitbreiden en dus daarom voor apparte kastjes kies, ik heb het ontwerp van Ivo van het line array topkastje wel bekeken hoor, interessant maar minder ruimte voor uitbreiding. de rigging ga ik herzien als het 2de kastje (nu aan bezig) af is, het is misschien best om het inderdaat zo simpel mogenlijk uit te voeren me één hoek en zo door minder gaten het alu steviger te houden.

    Leave a comment:

Working...