Zelfbouw line array

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by Joost van Ens
    Dat ze CE gekeurd zijn neem ik direct aan. De wll van 1 ton kon ik al uit de kleur paars opmaken en dat is voor 200 kg normaal gesproken ook genoeg

    Maar ik heb gewoon nog nooit gekleurde softsteels gezien, en ik kan ook maar 1 reden bedenken om die dingen niet zwart te maken. Nl kleurenstandarisatie.

    Softsteels worden het meest gebruikt in de entertainment. Niet elke handelaar verkoopt die dingen, dat is wel het geval met rondstroppen.

    Softsteels hebben een "soort van" inspectieluikje. De meeste rondstroppen niet.

    Softsteels doen in euro's iets tussen de 20 en 60. afhankelijk van de lengte, en dan zijn ze over het algemeen wll 2Ton. Rondstroppen zijn ook weer afhankelijk van de wll en lengte onder de 20 euro verkrijgbaar.

    Maar op het certificaat wat je er bij gekregen hebt, staat 100% zeker wat het is(Ook bij rondslings zit een certificaat)

    Omdat ik softsteels nog nooit in kleur heb gezien, wil het natuurlijk nog niet zeggen dat ze niet bestaan. Ik heb zo maar het gevoel dat je per ongeluk 2 dingen door elkaar haalt. Dat is niet erg. Het hoeft zelfs niet onveilig te zijn. Maar als ik zo'n mooie stapel herrie makend hout had, zou ik ook willen weten waar ik het aan ophing, just in case.

    joost
    Het zullen dan ongetwijfeld rondstroppen zijn, prijs was inderdaad onder de 20 Euro.
    Belangrijkste in deze is dat het allemaal veilig hangt, welke middelen daar uiteindelijk voor gebruikt worden en welke namen daaraan hangen vind ik minder van belang maar wil ik wel weten.
    Ben me sinds een paar weken aan het verdiepen in alles wat met rigging te maken heeft, ben er al wel achter dat er veel aan het inzicht van degene die het ophangt wordt overgelaten.

    Leave a comment:


  • Joost van Ens
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Ik moet je eerlijk gezegd het antwoord schuldig blijven wat het nou precies is, er zit een staalkabel in dus ga ik ervan uit dat het een softsteel is.
    Ben duidelijk nog niet zo thuis in de terminologie van rigging hardware.
    Ze zijn CE gekeurd en hebben in elk geval een WLL van 1 ton en dus ruim voldoende voor de 200 kg die er aan hing.
    Ze komen bij Beerepoot vandaan uit Hilversum.
    Dat ze CE gekeurd zijn neem ik direct aan. De wll van 1 ton kon ik al uit de kleur paars opmaken en dat is voor 200 kg normaal gesproken ook genoeg

    Maar ik heb gewoon nog nooit gekleurde softsteels gezien, en ik kan ook maar 1 reden bedenken om die dingen niet zwart te maken. Nl kleurenstandarisatie.

    Softsteels worden het meest gebruikt in de entertainment. Niet elke handelaar verkoopt die dingen, dat is wel het geval met rondstroppen.

    Softsteels hebben een "soort van" inspectieluikje. De meeste rondstroppen niet.

    Softsteels doen in euro's iets tussen de 20 en 60. afhankelijk van de lengte, en dan zijn ze over het algemeen wll 2Ton. Rondstroppen zijn ook weer afhankelijk van de wll en lengte onder de 20 euro verkrijgbaar.

    Maar op het certificaat wat je er bij gekregen hebt, staat 100% zeker wat het is(Ook bij rondslings zit een certificaat)

    Omdat ik softsteels nog nooit in kleur heb gezien, wil het natuurlijk nog niet zeggen dat ze niet bestaan. Ik heb zo maar het gevoel dat je per ongeluk 2 dingen door elkaar haalt. Dat is niet erg. Het hoeft zelfs niet onveilig te zijn. Maar als ik zo'n mooie stapel herrie makend hout had, zou ik ook willen weten waar ik het aan ophing, just in case.

    joost

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by Joost van Ens
    Ook deze groene versie van de softsteel ben ik ook nog nooi tegen gekomen. Mag ik daar ook het adres van?

    Ik denk nl. dat dit een gewone rondstrop(polyester) is.

    Maar ben natuurlijk nooit te oud om te leren.

    joost.
    Ik moet je eerlijk gezegd het antwoord schuldig blijven wat het nou precies is, er zit een staalkabel in dus ga ik ervan uit dat het een softsteel is.
    Ben duidelijk nog niet zo thuis in de terminologie van rigging hardware.
    Ze zijn CE gekeurd en hebben in elk geval een WLL van 1 ton en dus ruim voldoende voor de 200 kg die er aan hing.
    Ze komen bij Beerepoot vandaan uit Hilversum.

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by Gitarist 62
    Mooi!
    valt me op dat je subs LenR niet op één lijn staan. (Staat 1 podium deel nog extra aan de rechterkant op de foto) Heb je dat nog gecorrigeerd met je delaytijd?
    Subs en toppen zijn netjes op tijd gezet, wel nadat de subs aan de rechterkant iets naar achter geschoven waren.
    Dat extra podiumdeel maakte deel uit van de 'catwalk' voor de modeshow en is na de modeshow weggehaald.

    Leave a comment:


  • Joost van Ens
    replied
    Ook deze groene versie van de softsteel ben ik ook nog nooi tegen gekomen. Mag ik daar ook het adres van?

    Ik denk nl. dat dit een gewone rondstrop(polyester) is.

    Maar ben natuurlijk nooit te oud om te leren.

    joost.

    Leave a comment:


  • mhsounds
    replied
    Originally posted by RenéE
    Ik vermoed dat Joost wel op de hoogte is van de kleurcoderingen.

    Het gaat er om dat polyester rondstroppen en softsteels twee verschillende dingen zijn en dat hij die laatste nog nooit in gekleurde versie is tegengekomen (ik ook niet).
    Jij wel?
    Ja, op school en tijdens klussen

    Ik heb geen foto van klus, wel is deze door een klasgenoot gemaakt
    klik

    En ja zo hoor je niet uit een Genie te hangen, ik was aan het kijken hoever ik kon gaan voor de leraar stop zei

    Achter mij de groene stroppen te zien.

    Duidelijkere foto's van mijn klas heb ik helaas niet.

    Leave a comment:


  • Waveform
    replied
    Originally posted by Gitarist 62
    Mooi!
    valt me op dat je subs LenR niet op één lijn staan. (Staat 1 podium deel nog extra aan de rechterkant op de foto) Heb je dat nog gecorrigeerd met je delaytijd?
    Damn, waar jij allemaal op let

    Maar de linkse (stage right) sub staat iets voor het podium, terwijl de rechtse (stage left) een stuk achter het podium staat. Zo veel zal het dus niet gescheeld hebben.

    Leave a comment:


  • Gitarist 62
    replied
    Mooi!
    valt me op dat je subs LenR niet op één lijn staan. (Staat 1 podium deel nog extra aan de rechterkant op de foto) Heb je dat nog gecorrigeerd met je delaytijd?

    Leave a comment:


  • RenéE
    replied
    Ik vermoed dat Joost wel op de hoogte is van de kleurcoderingen.

    Het gaat er om dat polyester rondstroppen en softsteels twee verschillende dingen zijn en dat hij die laatste nog nooit in gekleurde versie is tegengekomen (ik ook niet).
    Jij wel?
    Last edited by RenéE; 10-12-09, 14:25.

    Leave a comment:


  • mhsounds
    replied
    Originally posted by Joost van Ens
    Na aanleiding van je vraag in het rigging topic, waarin je beweert softsteels te hebben i.p.v. polyester rondstroppen.

    Mag ik weten waar jij de mooie paarse vandaan hebt? Ik ken ze nl. tot nu toe alleen nog maar in he zwart.

    Joost.
    Zwart is gemaakt voor in het theater, de kleur geeft hier gewoon aan hoeveel hij kan hebben...(deze --> paars = WLL 1000kg)
    In het theater heb je deze dmv een labeltje aan de strop.

    Even googelen naar een dealer moet toch te doen zijn?

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    De eerste twee meter voor het podium was het mid en hoog niet te horen, in plaats van 30 graden kastjes zou ik een volgende keer gewoon twee kleine infill topjes op het podium leggen.
    Mijn kastjes zijn trouwens allemaal 15 graden.

    Leave a comment:


  • jack
    replied
    Hij kan de kasten maar een paar graden verstellen.
    zeker geen 15 graden..

    Leave a comment:


  • Turboke
    replied
    Originally posted by jack
    wat is de afstraling van de onderste kast?
    De onderste kast van mijn line array is een 30 graden kast
    ik merk zelf, zeker als de line array wat hoger hangt,dat je absoluut niet zonder deze kast kan.
    Dan neem je er 2 van 15° tegen mekaar he, er zijn wel meerdere merken die geen kasten hebben met een afstraling 30°.

    Leave a comment:


  • jack
    replied
    wat is de afstraling van de onderste kast?
    De onderste kast van mijn line array is een 30 graden kast
    ik merk zelf, zeker als de line array wat hoger hangt,dat je absoluut niet zonder deze kast kan.

    Leave a comment:


  • Gurb
    replied
    Ik heb het hele topic ff doorgelopen om het proces te zien.
    maar het ziet er wel heel vet uit!

    Mijn complimenten.

    Leave a comment:

Working...