Zelfbouw line array

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• stainz
    replied
    misschien beetje half onnodig kickje, maar op je site stond eerst een alleraardigst stukje over het principe van een line-array. Helaas is dit artikel met de komst van een eigen site van Vision Acoustics (of moeten we al VA gaan zeggen) verdwenen. Wellicht zou je het hier op het forum nog ergens kunnen publiceren? Denk dat veel beginnende tot zeker deels gevorderde techs hier heel veel aan kunnen hebben (waaronder ik zelf).

Groet,
    Stainz.

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Een Apex intelli-X48

Leave a comment:

• dokter dB
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Dat is wel de RMS waarde, de piek limiters staan op de dubbele waarde.
    okee ik heb peak 3dB hoger...
    maar dat is op een xta 4 series en dat is niet een rms limiter, maar sneller (standaard auto settings)...
    heb al op 32V gedraaid en het is nog heel....
    wat voor proc gebruik jij?

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Originally posted by dokter dB
    okee thanks
    dat is dus 28V per 8inch/8ohm, wat ik eigenlijk al had....
    denk dat ik ze toch terug ga zetten dan....
    Dat is wel de RMS waarde, de piek limiters staan op de dubbele waarde.

Leave a comment:

• dokter dB
    replied
    okee thanks
    dat is dus 28V per 8inch/8ohm, wat ik eigenlijk al had....
    denk dat ik ze toch terug ga zetten dan....

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Zo uit mijn hoofd heb ik ze op 56 V afgesteld maar ik heb de speakers in serie en dus op 16 Ohm waarmee het vermogen dus rond de 200 Watt per speaker uitkomt. Dat gaat bij mij al een hele tijd goed en de set heeft meer dan eens hele avonden staan draaien met druk werkende limiters.

Leave a comment:

• dokter dB
    replied
    overigens gefeliciteert met je mooie array zelfgebouwd
    ziet er heel netjes uit!

Leave a comment:

• dokter dB
    replied
    hey musicXTRA
    heb een vraagje (kan je geen bericht sturen via forum)
    jij gebruikt L8S800....
    hoeveel limit jij rms?

ik heb nl ook kleine topjes waar ze inzitten...
    ik limitte eerst op 28vRMS (8ohm)
    maar heb nu stiekum een dbtje erbij gesnoept.
    32V RMS/ +/- 120W...
    lijkt me veel voor een 1,5inch spreekspoeltje...
    wat zijn jouw ervaringen? hoeveel volt en blijft het heel bij jouw afregeling?
    bedankt!

Leave a comment:

• ethen
    replied
    hallo, musicxtra.

IK heb jouw volgende project gezien met de line array.
    Maar ik ben eens benieuwd hoe het er mee staat. vond het toen die tijd wel interessant met die vorigen bouw.
    Kun je dat bij deze ook weer doen, of is dat niet mogelijk?

gr. ethen

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Originally posted by koenjer
    Stel:

wat gebeurd er als dit met de carnaval naar beneden komt op een aantal mensen?
    Afhankelijk van de hoogte en de plek waar ze neerkomen zijn de mensen gewond of dood en de kastjes op zijn minst beschadigd.
    Maar, dat is niet alleen zo met de carnaval en ook niet alleen met deze line-array, op andere evenementen en met andere apparatuur die naar beneden komt is de uitkomst min of meer gelijk.

Leave a comment:

• showband
    replied
    Originally posted by koenjer
    Stel:

Dan zijn ze plat. pfffffff

wat wil je vragen, impliceren, prijzen, bekritiseren? De zwaartekracht? Dikte van schedeldeksels? Een verschijnsel dat bij carnaval dingen ineens extreem last krijgen van vallen?
    To the point aub.

Stel: dat jij ineens aan "spontaneous selfcombustion" blijkt te lijden? Dan heb je het warm.

Leave a comment:

• koenjer
    replied
    gekeurd

Stel:

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    De X218 komt er inderdaad onder, da's echt een beest van een sub die me elke keer weer imponeert.

Leave a comment:

• djspeakertje
    replied
    Nog een vraagje: Ga je hier je (?X218?) dubbel 18" subs onder leggen? Of komt daar ook nog wat anders voor?

Veel succes met het hele project, Daan

Leave a comment:

• M'Elodie
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Als de grille aan onder en bovenzijde de eerste paar cm al niet geperforeerd is wordt het erg lastig de wave-guides aan te laten sluiten waardoor de hoogste frequentie waarop het nog als line-source kan werken een stuk omlaag gaat.
    Ja dat zou best kunnen, maar er is minimaal 80% afstraal oppervlak (tov hoogte kast) nodig om line-source te blijven. Dus zo eenvoudig is dat dus niet om te zien of het wel of niet werkt. Met een kastje van 20cm hoog heb je 2 cm boven en 2 cm onder speelruimte.

Leave a comment:

Working...