Zelfbouw line array

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by 4AC
    Héél erg mooi. Dermate professioneel uiterlijk dat het lijkt of het a-merk producten zijn met het logo verwijderd.

    Paar puntjes:
    - Afrokking podium
    - Alleen scanners als belichting
    Zou je hier wat toelichting op kunnen geven?

    En verder... waren die kabels vanuit de line-array nog zichtbaar voor het publiek? (van voren dus...)
    Had je deze niet beter recht naar beneden kunnen hangen?

    Mvg,

    Teun
    Ik was slechts ingehuurd voor het geluid, afrokking van het podium en het licht had ik dus niets mee te doen, jammer want ik kon de kabels voor op het podium zo ook niet uit het zicht krijgen.
    De kabels van de line-array had ik achteraf beter direct naar beneden kunnen laten lopen. Dit was echter de eerste keer dat ik het spul de lucht in liet gaan dus voor mij zeker een dag met veel leermomenten.
    Eén van die leermomenten is dus dat je eerst alles met de hoogwerker klaar moet hebben en dan pas al je kisten naar binnen moet duwen, nu hebben we ieder kistje wel 5 keer verplaatst.

    Leave a comment:


  • Joost van Ens
    replied
    Na aanleiding van je vraag in het rigging topic, waarin je beweert softsteels te hebben i.p.v. polyester rondstroppen.

    Mag ik weten waar jij de mooie paarse vandaan hebt? Ik ken ze nl. tot nu toe alleen nog maar in he zwart.

    Joost.

    Leave a comment:


  • 4AC
    replied
    Héél erg mooi. Dermate professioneel uiterlijk dat het lijkt of het a-merk producten zijn met het logo verwijderd.

    Paar puntjes:
    - Afrokking podium
    - Alleen scanners als belichting
    Zou je hier wat toelichting op kunnen geven?

    En verder... waren die kabels vanuit de line-array nog zichtbaar voor het publiek? (van voren dus...)
    Had je deze niet beter recht naar beneden kunnen hangen?

    Mvg,

    Teun
    Last edited by 4AC; 09-12-09, 21:30.

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Gisteren is de line array voor het eerst de lucht in gegaan.
    Bedrijfsfeest met 600 man publiek, mode show, band en DJ.
    Geluidsbeeld was rustig en indrukwekkend, nieuwe subs drukken goed door en de hele set kan errugg hard.
    Tijdens de opening van het feestje 115 dB bij de FOH, de rest van de avond ff wat kalmer aan gedaan op 95 dBA.


    Leave a comment:


  • DJ_Progrezz
    replied
    Originally posted by tijn
    Ik weet niet wat je hiermee bedoelt, maar een ARCS top heeft maar 1 15inch speaker.
    Ik weet het, maar het is praktisch een gekantelde line array. Ik dacht dat dit het plan was.

    Leave a comment:


  • 4AC
    replied
    Dan zou je iets zoals dat Alcons-spul kunnen creëren...

    Mvg

    Leave a comment:


  • tijn
    replied
    Bedoel je zoiets als een L'Acoustics ARCS of een Meyer JM-1P??

    Voor een traditionele topkast met een 90x60 afstraling lijkt me dat namelijk iets minder ideaal.
    Ik weet niet wat je hiermee bedoelt, maar een ARCS top heeft maar 1 15inch speaker.

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by paul_ulrix
    heel mooi gebouwd, die woofers staan schuin naar binnen voor extra spreiding neem ik aan ?

    ik vroeg me af om het ook goed mogelijk is om 1 rijtje van die woofers boven mekaar in een cab te plaatsen ? als in 1 smalle kolomspeaker. ben zelf ook nog op zoek naar een goed ontwerp voor topkastjes en wil eens iets anders als een standaard 12 of 15er + hoorn
    Dat zal zeker wel mogelijk zijn, krijg je wel een heel slank kastje.

    Leave a comment:


  • DJ_Progrezz
    replied
    Originally posted by paul_ulrix
    heel mooi gebouwd, die woofers staan schuin naar binnen voor extra spreiding neem ik aan ?

    ik vroeg me af om het ook goed mogelijk is om 1 rijtje van die woofers boven mekaar in een cab te plaatsen ? als in 1 smalle kolomspeaker. ben zelf ook nog op zoek naar een goed ontwerp voor topkastjes en wil eens iets anders als een standaard 12 of 15er + hoorn
    Bedoel je zoiets als een L'Acoustics ARCS of een Meyer JM-1P??

    Voor een traditionele topkast met een 90x60 afstraling lijkt me dat namelijk iets minder ideaal.

    Leave a comment:


  • paul_ulrix
    replied
    heel mooi gebouwd, die woofers staan schuin naar binnen voor extra spreiding neem ik aan ?

    ik vroeg me af om het ook goed mogelijk is om 1 rijtje van die woofers boven mekaar in een cab te plaatsen ? als in 1 smalle kolomspeaker. ben zelf ook nog op zoek naar een goed ontwerp voor topkastjes en wil eens iets anders als een standaard 12 of 15er + hoorn

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by salsa
    Vergeet niet dat een P.A ter ondersteuning is van de act, indien de act opzich al een groot volume heeft, zoals een groot orkest, gebruik dan de P.A puur om de afstanden te overbruggen of de spreiding.

    Dave
    Dat is mij bekend, de PA stond er ook alleen maar om de zang en gitaar uit te versterken.
    @DJ Progrezz, het ging er niet om dat de microfoons de geluidsdruk niet konden hebben maar puur om de enorme volumes die er op het podium waren. Is de druk bij de microfoons 120 dB en hoger dan pakken die microfoons dat gewoon op, zeker i.c.m. met vocalisten die nauwelijks volume uit hun strot wisten te krijgen. Die Audix zal wellicht een beter resultaat hebben gegeven dan mijn Senheissers maar ook daarmee zou ik hetzelfde probleem hebben gehad.

    Leave a comment:


  • salsa
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Het ging hier niet over een drumkit maar over 35 man die op allerlei slaginstrumenten stonden te beuken. Zoals ik al schreef was alleen het akoestische geluid al genoeg voor 110 dB bij de FOH (12 meter van het podium) en werden de kanalen voor de vocals (SM58 en E845) zwaar overstuurd zonder dat er gezongen werd.
    Geloof niet dat hier iets tegenop gewassen is daar de slagwerkers direct achter de vocals stonden op een klein podium met betonnen achterwand en laag plafond.
    Vergeet niet dat een P.A ter ondersteuning is van de act, indien de act opzich al een groot volume heeft, zoals een groot orkest, gebruik dan de P.A puur om de afstanden te overbruggen of de spreiding.

    Dave

    Leave a comment:


  • DJ_Progrezz
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Het ging hier niet over een drumkit maar over 35 man die op allerlei slaginstrumenten stonden te beuken. Zoals ik al schreef was alleen het akoestische geluid al genoeg voor 110 dB bij de FOH (12 meter van het podium) en werden de kanalen voor de vocals (SM58 en E845) zwaar overstuurd zonder dat er gezongen werd.
    Geloof niet dat hier iets tegenop gewassen is daar de slagwerkers direct achter de vocals stonden op een klein podium met betonnen achterwand en laag plafond.
    Een Audix OM7 is een zangmicrofoon en ik heb de vergelijking reeds gemaakt met een e845. De OM7 is speciaal ontworpen voor heel luide podia. Resultaat: "Be on it, or be gone" Je moet er dus praktisch met je mond tegen gaan hangen. Is wel opgewassen tegen massa's podiumgeluid. Die kan 144dB aan zonder te vervormen.

    Je zal dus een pak minder drums meeversterken in je zangmicrofoons en de zang zelf zal er een stuk mooier uitkomen. Die Audix klinkt van zichzelf ook al prachtig. Echter in de Benelux blijkbaar niet zo populair.

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by RayM
    8 dec. een besloten feest in Arnhem, daar gaat de line-array voor het eerst vliegen,

    Dat ziet er goed uit, complimenten.
    Ben erg benieuwd naar de klank en ben 8 december wel in de gelegenheid om naar Arnhem te komen.
    Stuur me maar een PM, adres kun je achter komen via mijn profiel.

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by DJ_Progrezz
    Misschien eens uitkijken naar wat Audix / Audio Technica microfoons? Een OM7 neemt enkel van heel dichtbij op. Dan heb je meteen een stuk minder overspel van je drumkit.
    Het ging hier niet over een drumkit maar over 35 man die op allerlei slaginstrumenten stonden te beuken. Zoals ik al schreef was alleen het akoestische geluid al genoeg voor 110 dB bij de FOH (12 meter van het podium) en werden de kanalen voor de vocals (SM58 en E845) zwaar overstuurd zonder dat er gezongen werd.
    Geloof niet dat hier iets tegenop gewassen is daar de slagwerkers direct achter de vocals stonden op een klein podium met betonnen achterwand en laag plafond.

    Leave a comment:

Working...