Zelfbouw line array

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

    #226
    Dan zou je iets zoals dat Alcons-spul kunnen creëren...

    Mvg
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

    Comment

    • DJ_Progrezz
      • Apr 2008
      • 104

      #227
      Originally posted by tijn
      Ik weet niet wat je hiermee bedoelt, maar een ARCS top heeft maar 1 15inch speaker.
      Ik weet het, maar het is praktisch een gekantelde line array. Ik dacht dat dit het plan was.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #228
        Gisteren is de line array voor het eerst de lucht in gegaan.
        Bedrijfsfeest met 600 man publiek, mode show, band en DJ.
        Geluidsbeeld was rustig en indrukwekkend, nieuwe subs drukken goed door en de hele set kan errugg hard.
        Tijdens de opening van het feestje 115 dB bij de FOH, de rest van de avond ff wat kalmer aan gedaan op 95 dBA.


        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

          #229
          Héél erg mooi. Dermate professioneel uiterlijk dat het lijkt of het a-merk producten zijn met het logo verwijderd.

          Paar puntjes:
          - Afrokking podium
          - Alleen scanners als belichting
          Zou je hier wat toelichting op kunnen geven?

          En verder... waren die kabels vanuit de line-array nog zichtbaar voor het publiek? (van voren dus...)
          Had je deze niet beter recht naar beneden kunnen hangen?

          Mvg,

          Teun
          Last edited by 4AC; 09-12-09, 21:30.
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

          Comment

          • Joost van Ens
            • Jan 2001
            • 628

            #230
            Na aanleiding van je vraag in het rigging topic, waarin je beweert softsteels te hebben i.p.v. polyester rondstroppen.

            Mag ik weten waar jij de mooie paarse vandaan hebt? Ik ken ze nl. tot nu toe alleen nog maar in he zwart.

            Joost.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #231
              Originally posted by 4AC
              Héél erg mooi. Dermate professioneel uiterlijk dat het lijkt of het a-merk producten zijn met het logo verwijderd.

              Paar puntjes:
              - Afrokking podium
              - Alleen scanners als belichting
              Zou je hier wat toelichting op kunnen geven?

              En verder... waren die kabels vanuit de line-array nog zichtbaar voor het publiek? (van voren dus...)
              Had je deze niet beter recht naar beneden kunnen hangen?

              Mvg,

              Teun
              Ik was slechts ingehuurd voor het geluid, afrokking van het podium en het licht had ik dus niets mee te doen, jammer want ik kon de kabels voor op het podium zo ook niet uit het zicht krijgen.
              De kabels van de line-array had ik achteraf beter direct naar beneden kunnen laten lopen. Dit was echter de eerste keer dat ik het spul de lucht in liet gaan dus voor mij zeker een dag met veel leermomenten.
              Eén van die leermomenten is dus dat je eerst alles met de hoogwerker klaar moet hebben en dan pas al je kisten naar binnen moet duwen, nu hebben we ieder kistje wel 5 keer verplaatst.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • Gurb
                • Nov 2009
                • 26

                #232
                Ik heb het hele topic ff doorgelopen om het proces te zien.
                maar het ziet er wel heel vet uit!

                Mijn complimenten.

                Comment

                • jack
                  • Apr 2002
                  • 1090

                  #233
                  wat is de afstraling van de onderste kast?
                  De onderste kast van mijn line array is een 30 graden kast
                  ik merk zelf, zeker als de line array wat hoger hangt,dat je absoluut niet zonder deze kast kan.
                  JVM sound de NEXO specialist

                  Comment

                  • Turboke
                    • Oct 2006
                    • 463

                    #234
                    Originally posted by jack
                    wat is de afstraling van de onderste kast?
                    De onderste kast van mijn line array is een 30 graden kast
                    ik merk zelf, zeker als de line array wat hoger hangt,dat je absoluut niet zonder deze kast kan.
                    Dan neem je er 2 van 15° tegen mekaar he, er zijn wel meerdere merken die geen kasten hebben met een afstraling 30°.

                    Comment

                    • jack
                      • Apr 2002
                      • 1090

                      #235
                      Hij kan de kasten maar een paar graden verstellen.
                      zeker geen 15 graden..
                      JVM sound de NEXO specialist

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #236
                        De eerste twee meter voor het podium was het mid en hoog niet te horen, in plaats van 30 graden kastjes zou ik een volgende keer gewoon twee kleine infill topjes op het podium leggen.
                        Mijn kastjes zijn trouwens allemaal 15 graden.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • mhsounds
                          • Sep 2009
                          • 933

                          #237
                          Originally posted by Joost van Ens
                          Na aanleiding van je vraag in het rigging topic, waarin je beweert softsteels te hebben i.p.v. polyester rondstroppen.

                          Mag ik weten waar jij de mooie paarse vandaan hebt? Ik ken ze nl. tot nu toe alleen nog maar in he zwart.

                          Joost.
                          Zwart is gemaakt voor in het theater, de kleur geeft hier gewoon aan hoeveel hij kan hebben...(deze --> paars = WLL 1000kg)
                          In het theater heb je deze dmv een labeltje aan de strop.

                          Even googelen naar een dealer moet toch te doen zijn?
                          Freelance Light and Video |
                          Waarom zeggen ze allemaal trusst?

                          Comment

                          • RenéE
                            • Oct 2006
                            • 291

                            #238
                            Ik vermoed dat Joost wel op de hoogte is van de kleurcoderingen.

                            Het gaat er om dat polyester rondstroppen en softsteels twee verschillende dingen zijn en dat hij die laatste nog nooit in gekleurde versie is tegengekomen (ik ook niet).
                            Jij wel?
                            Last edited by RenéE; 10-12-09, 14:25.

                            Comment

                            • Gitarist 62
                              • May 2006
                              • 278

                              #239
                              Mooi!
                              valt me op dat je subs LenR niet op één lijn staan. (Staat 1 podium deel nog extra aan de rechterkant op de foto) Heb je dat nog gecorrigeerd met je delaytijd?
                              ~Clearsound~

                              Comment

                              • Waveform
                                • Dec 2009
                                • 321

                                #240
                                Originally posted by Gitarist 62
                                Mooi!
                                valt me op dat je subs LenR niet op één lijn staan. (Staat 1 podium deel nog extra aan de rechterkant op de foto) Heb je dat nog gecorrigeerd met je delaytijd?
                                Damn, waar jij allemaal op let

                                Maar de linkse (stage right) sub staat iets voor het podium, terwijl de rechtse (stage left) een stuk achter het podium staat. Zo veel zal het dus niet gescheeld hebben.

                                Comment

                                Working...