
Zelfbouw line array
Collapse
X
-
hier heb ik een schetsje hoe een line array kastje eruit zou komen te zien, de 1'' wordt waarschijnlijk iets van RCF of renkus heinz, de kastberekeningen heb ik nog niet gemaakt, maar dit is ook gewoon een schets
-
beste musicXtra ik vind wat je doet erg mooi, en wil zelf ook een stapje wagen in de richting van een line array, wat denk je van een enkel 8 inch met een 1 inch compression tweeter, de componenten: een 8 inch van RCF , en een 1 inch tweeter met houten waveguide.
wat is de opbrengst ( en het aantal personen binnen en buiten) van dit kastje als ik ze per kant met 4 vlieg in een truss balk en aan elke kant 2 dubel 15 inch subs eronder.
de RCF 8 inch: http://www.usspeaker.com/rcf%20-%20L8S800-1.htm
ik zal later even een schetsje uploadenLast edited by bobkedeba; 01-04-10, 19:53.Leave a comment:
-
Je kan M xtra niet verwoordelijk stellen voor het geen hij niet gedaan heeft,je kun je mening geven op een ander zijn werk,maar daarmee stopt het.De rigging van de line array vind ik persoonlijk zeer goed gemaakt als je ziet wat vele merknamen durven te verkopen.Leave a comment:
-
Dat doe je goed!Kijk, als ik als lichtoperator een truss boven mijn desk heb hangen waar ik mijn twijfels over heb, meld ik ook even netjes 'ik ga hier niet onder staan, maak het goed vast of zoek iemand anders die wel zo gek is'. En vaak genoeg gaat een organisator toch eerder voor de tweede optie. 'Brutaal'? Dan vinden we wel iemand anders die het wél doet...
Als ik dat soort dingen roep komt het er meestal op neer dat ik een andere plek mag gaan zoeken met m'n MON tafel en blijft de ellende lekker hangen...
Leave a comment:
-
Uiteindelijk gewoon met industriële spuitlijm.Leave a comment:
-
Moet ik als geluidstechnicus verantwoordelijk gehouden worden voor een beunhaas in de rigging? Moet ik tussen neus en lippen door dan ook maar even alle richtlijnen en regeltjes kennen, voor het geval dat?
Ik denk dat de verantwoordelijkheid hier toch echt bij de organisatie ligt. MusicXtra heeft daar zijn bedenkingen geuit, en hij kan niet zomaar even op eigen houtje stekkers gaan trekken om het feest buiten de organisatie om af te blazen. Als die organisatie willens en wetens mensen in gevaar wil brengen, so be it. Zijn eigen materieel hing immers wél goed ingetakeld.
Kijk, als ik als lichtoperator een truss boven mijn desk heb hangen waar ik mijn twijfels over heb, meld ik ook even netjes 'ik ga hier niet onder staan, maak het goed vast of zoek iemand anders die wel zo gek is'. En vaak genoeg gaat een organisator toch eerder voor de tweede optie. 'Brutaal'? Dan vinden we wel iemand anders die het wél doet...
(Ironisch genoeg, door dat soort uitspraken is uiteindelijk ook de ramp met de Challenger tot stand gekomen.)
Jammer dat je er zo over denkt, het moet dus eerst een keer goed fout gaan . Je wilt de goede naam van je eigen bedrijfje toch niet te grabbel gooien door samen met een beunhaas rigger een klus af te leveren?
Maar genoeg gezeurd, ontopic maar weer. Zoals gezegd respect voor een zeer mooi gebouwde Line-array.Leave a comment:
-
Sorry voor de wending in dit verhaal, maar ik zou graag van M Extra willen weten waarmee je de foam op de stalen grille hebt gelijmd.
Je had (ergens in dit topic) eerst een verkeerde keus gemaakt, maar wat heb je daarna gebruikt?
P.s. Gruwelijk netjes gebouwde set!!!
Leave a comment:
-
Moet ik als geluidstechnicus verantwoordelijk gehouden worden voor een beunhaas in de rigging? Moet ik tussen neus en lippen door dan ook maar even alle richtlijnen en regeltjes kennen, voor het geval dat?mmm, er valt weinig te verbeteren als iemand zij hersenpan een deuk oploopt door een sterk staaltje prutswerk. Ik hoop dat je begrijpt dat de gemiddelde bezoeker niet kan onderscheiden wie er verantwoordelijk is geweest voor vallend aluminium en wapperlampen. En achteraf sla je jezelf voor je kop dat je geen actie hebt ondernomen.
Ik denk dat de verantwoordelijkheid hier toch echt bij de organisatie ligt. MusicXtra heeft daar zijn bedenkingen geuit, en hij kan niet zomaar even op eigen houtje stekkers gaan trekken om het feest buiten de organisatie om af te blazen. Als die organisatie willens en wetens mensen in gevaar wil brengen, so be it. Zijn eigen materieel hing immers wél goed ingetakeld.
Kijk, als ik als lichtoperator een truss boven mijn desk heb hangen waar ik mijn twijfels over heb, meld ik ook even netjes 'ik ga hier niet onder staan, maak het goed vast of zoek iemand anders die wel zo gek is'. En vaak genoeg gaat een organisator toch eerder voor de tweede optie. 'Brutaal'? Dan vinden we wel iemand anders die het wél doet...
(Ironisch genoeg, door dat soort uitspraken is uiteindelijk ook de ramp met de Challenger tot stand gekomen.)Leave a comment:
-
[QUOTE=MusicXtra;521076]mmm, er valt weinig te verbeteren als iemand zij hersenpan een deuk oploopt door een sterk staaltje prutswerk. Ik hoop dat je begrijpt dat de gemiddelde bezoeker niet kan onderscheiden wie er verantwoordelijk is geweest voor vallend aluminium en wapperlampen. En achteraf sla je jezelf voor je kop dat je geen actie hebt ondernomen.Leave a comment:
-
[QUOTE=fl@x;521070]Ik ben geen wereldverbeteraar, als ik een dergelijk iets zie en er wordt door niemand gereageerd op mijn opmerkingen dat het niet veilig is ben ik er ook wel klaar mee.Volgens mij wordt deze vraag al beantwoord. Anderen onder u waren dit namelijk al opgevallen:
Beste Teun, je hebt gelijk dat mijn laatste vraag eigenlijk al beantwoord was, echter was het helemaal niemand opgevallen dat die truss aan gammatakels hangt. Of ik moet echt aan een bril toe zijn.
@Music Xtra:
Ik vind jou verhaal een beetje zwak, naar mijn inziens hangt die truss wel degelijk boven het hoofd van een toetsenist. Ik snap dat je niet verantwoordelijk was voor de rigging maar je had de fout wel geconstateerd. Snap niet dat je dan met een goed gevoel verder kunt werken.
Tja...Leave a comment:
-
[QUOTE=4AC;521066]Volgens mij wordt deze vraag al beantwoord. Anderen onder u waren dit namelijk al opgevallen:
Beste Teun, je hebt gelijk dat mijn laatste vraag eigenlijk al beantwoord was, echter was het helemaal niemand opgevallen dat die truss aan gammatakels hangt. Of ik moet echt aan een bril toe zijn.
@Music Xtra:
Ik vind jou verhaal een beetje zwak, naar mijn inziens hangt die truss wel degelijk boven het hoofd van een toetsenist. Ik snap dat je niet verantwoordelijk was voor de rigging maar je had de fout wel geconstateerd. Snap niet dat je dan met een goed gevoel verder kunt werken.
Tja...Leave a comment:
-
Ik heb mijn bedenkingen over de gamma takeltjes geuit en voorgesteld om de boel dan in elk geval met een stuk ketting of stevige sjorband te zekeren.
Maar daar wilde ze niks van weten, gelukkig hing er niet zoveel gewicht aan en hing het niet boven het publiek.Leave a comment:
-
Volgens mij wordt deze vraag al beantwoord. Anderen onder u waren dit namelijk al opgevallen:Allereerst hulde voor een zeer geslaagd zelfbouw-project. Ziet er erg goed uit.
Zie dat de discussie nu even over rigging materialen gaat, mensen stellen lastige vragen over het gebruik van "soft steels" "rondstoppen" en over de diversiteit aan kleuren waarin deze verkrijgbaar zijn. Echter heb ik zo meer mijn twijfels over die twee Gamma-takels waar de backtruss aan opgehangen is. Wat mij betreft kan die constructie zo in de "hall of shame" Was jij daar verantwoordelijk voor?
Héél erg mooi. Dermate professioneel uiterlijk dat het lijkt of het a-merk producten zijn met het logo verwijderd.
Paar puntjes:
- Afrokking podium
- Alleen scanners als belichting
Zou je hier wat toelichting op kunnen geven?
En verder... waren die kabels vanuit de line-array nog zichtbaar voor het publiek? (van voren dus...)
Had je deze niet beter recht naar beneden kunnen hangen?
Mvg,
TeunMvg,Ik was slechts ingehuurd voor het geluid, afrokking van het podium en het licht had ik dus niets mee te doen, jammer want ik kon de kabels voor op het podium zo ook niet uit het zicht krijgen.
De kabels van de line-array had ik achteraf beter direct naar beneden kunnen laten lopen. Dit was echter de eerste keer dat ik het spul de lucht in liet gaan dus voor mij zeker een dag met veel leermomenten.
Eén van die leermomenten is dus dat je eerst alles met de hoogwerker klaar moet hebben en dan pas al je kisten naar binnen moet duwen, nu hebben we ieder kistje wel 5 keer verplaatst.
Teun
Ps. Toch vind ik het jammer van MusicXtra dat hij niet even het een-en-ander opgemerkt heeft. Je kunt wel bij de pakken neer gaan zitten... Of is dit niet het geval geweest?Leave a comment:
-
Als je mijn discussies over rigging hebt gevolgd zou je zelf al kunnen bedenken dat ik daar niet verantwoordelijk voor was.Allereerst hulde voor een zeer geslaagd zelfbouw-project. Ziet er erg goed uit.
Zie dat de discussie nu even over rigging materialen gaat, mensen stellen lastige vragen over het gebruik van "soft steels" "rondstoppen" en over de diversiteit aan kleuren waarin deze verkrijgbaar zijn. Echter heb ik zo meer mijn twijfels over die twee Gamma-takels waar de backtruss aan opgehangen is. Wat mij betreft kan die constructie zo in de "hall of shame" Was jij daar verantwoordelijk voor?
Ik hou niet van onnodige risico's dus mijn eigen spullen hangen aan degelijke nieuwe kettingtakels met ruim voldoende capaciteit en certificaat.
Het enige wat nog ontbreekt zijn kettingzakken, heeft iemand daar een plaatje van?
Vond € 100,- ex BTW wat erg duur dus wil ze laten maken.Leave a comment:
-
Allereerst hulde voor een zeer geslaagd zelfbouw-project. Ziet er erg goed uit.
Zie dat de discussie nu even over rigging materialen gaat, mensen stellen lastige vragen over het gebruik van "soft steels" "rondstoppen" en over de diversiteit aan kleuren waarin deze verkrijgbaar zijn. Echter heb ik zo meer mijn twijfels over die twee Gamma-takels waar de backtruss aan opgehangen is. Wat mij betreft kan die constructie zo in de "hall of shame" Was jij daar verantwoordelijk voor?Leave a comment:

Leave a comment: