Zelfbouw line array

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #361
    Zo uit mijn hoofd heb ik ze op 56 V afgesteld maar ik heb de speakers in serie en dus op 16 Ohm waarmee het vermogen dus rond de 200 Watt per speaker uitkomt. Dat gaat bij mij al een hele tijd goed en de set heeft meer dan eens hele avonden staan draaien met druk werkende limiters.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

      #362
      okee thanks
      dat is dus 28V per 8inch/8ohm, wat ik eigenlijk al had....
      denk dat ik ze toch terug ga zetten dan....
      knoppen en waarden :)

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #363
        Originally posted by dokter dB
        okee thanks
        dat is dus 28V per 8inch/8ohm, wat ik eigenlijk al had....
        denk dat ik ze toch terug ga zetten dan....
        Dat is wel de RMS waarde, de piek limiters staan op de dubbele waarde.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

          #364
          Originally posted by MusicXtra
          Dat is wel de RMS waarde, de piek limiters staan op de dubbele waarde.
          okee ik heb peak 3dB hoger...
          maar dat is op een xta 4 series en dat is niet een rms limiter, maar sneller (standaard auto settings)...
          heb al op 32V gedraaid en het is nog heel....
          wat voor proc gebruik jij?
          knoppen en waarden :)

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #365
            Een Apex intelli-X48
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • stainz
              • Sep 2009
              • 609

              #366
              misschien beetje half onnodig kickje, maar op je site stond eerst een alleraardigst stukje over het principe van een line-array. Helaas is dit artikel met de komst van een eigen site van Vision Acoustics (of moeten we al VA gaan zeggen) verdwenen. Wellicht zou je het hier op het forum nog ergens kunnen publiceren? Denk dat veel beginnende tot zeker deels gevorderde techs hier heel veel aan kunnen hebben (waaronder ik zelf).

              Groet,
              Stainz.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #367
                Zal het binnenkort weer op de site van MusicXtra zetten onder een apart kopje 'tech-talk'. Leuk te merken dat het gelezen wordt.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • Ronald B
                  • Jul 2010
                  • 24

                  #368
                  Voor de mensen die benieuwd zijn geworden naar de line array op donderdag 17 februari wordt de line array gedemonstreerd belangstellende zijn van harte welkom vanaf 15:00 op de volgende locatie: L.J. Costerstraat 27c in Heino bij deze demonstratie is een band aanwezig zodat je echt kunt horen wat dit systeem kan. Tevens kun je ook de nieuwe DJ extreem monitoren bekijken en beluisteren. Wees allen van harte welkom.
                  Domme vragen bestaan niet !!! Alleen domme antwoorden.

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #369
                    Afgelopen donderdag was dus de demo in Heino. Hier een paar plaatjes ervan.

                    Er was een hoop werk van gemaakt, jammer dat er weinig mensen zijn geweest.

                    Beetje overkill met 6 toppen en 4 subs per kant maar wel een mooi plaatje.

                    En natuurlijk ontbraken de floortjes ook niet.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • Hitvision
                      • Jun 2003
                      • 388

                      #370
                      Zier er erg netjes uit! Wat zijn de resultaten nu je het hebt uitgetest? Kwamen de theoretische specs in de buurt van de realiteit qua spreiding throw en db's?

                      Andere vraag waarom de subs niet verspreid naast elkaar voor het podium? Had er best bij willen zijn maar helaas zelf op klus dus dat is niets geworden.

                      Ben wel erg benieuwd naar de 'results'

                      Groetjes en GEFELICITEERD!
                      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #371
                        Originally posted by Hitvision
                        Zier er erg netjes uit! Wat zijn de resultaten nu je het hebt uitgetest? Kwamen de theoretische specs in de buurt van de realiteit qua spreiding throw en db's?

                        Andere vraag waarom de subs niet verspreid naast elkaar voor het podium? Had er best bij willen zijn maar helaas zelf op klus dus dat is niets geworden.

                        Ben wel erg benieuwd naar de 'results'

                        Groetjes en GEFELICITEERD!
                        Denk dat je het topic niet hebt gevolgd, deze set is al een jaar in gebruik geweest en nu dus verkocht aan 4you Sound (RonaldB), vandaar de demo.
                        De subs hebben we puur voor het visuele aspect zo geplaatst, 4 stuks was ook lichtelijk overkill voor de zaal.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • Hitvision
                          • Jun 2003
                          • 388

                          #372
                          Moet eerlijk toegeven dat ik het gevolgd tot en met de bouw er van. Daarna is de interesse in dit topic wat verwaterd maar mijn nieuwsgierigheid werd weer wel geprikkeld nu er een update bij stond

                          Zal de 'results' nog eens even goed nalezen
                          Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                          Comment

                          • Ronald B
                            • Jul 2010
                            • 24

                            #373
                            Originally posted by MusicXtra
                            Denk dat je het topic niet hebt gevolgd, deze set is al een jaar in gebruik geweest en nu dus verkocht aan 4you Sound (RonaldB), vandaar de demo.
                            De subs hebben we puur voor het visuele aspect zo geplaatst, 4 stuks was ook lichtelijk overkill voor de zaal.
                            Best lekker hoor een beetje sub

                            Wij zijn iig zeer tevreden met het systeem en voldoet aan al onze verwachtingen.
                            Domme vragen bestaan niet !!! Alleen domme antwoorden.

                            Comment

                            • Tom06
                              • Aug 2009
                              • 161

                              #374
                              Originally posted by MusicXtra
                              verkocht aan 4you Sound (RonaldB).
                              Heb je hiervoor nog een array gemaakt of je gewoon je enige verkocht?
                              Want wat voor sets gebruik je zelf nu dan inplaats van je array??
                              Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

                              Comment

                              • BurnerT
                                • Nov 2010
                                • 11

                                #375
                                Zijn dat nou ook je zelf ontworpen subjes?

                                Comment

                                Working...