Vision Acoustics, een tipje van de sluier
Collapse
X
-
Die 80 meter heb ik me zeker niet in vergist, die afstand is een array van 7 kastjes simpelweg te kort voor. Ben er wel van overtuigd dat de set meer dan genoeg capaciteit heeft voor wat daar verwacht werd. Nogmaals, waarom het er niet uit kwam kan ik nog steeds niet met zekerheid zeggen maar ben er wel voor 90% van overtuigd dat het in de stroomvoorziening gezocht moet worden. -
-
??
Dat de nul los zou liggen in de aggregaat lijkt me onwaarschijnlijk heb dat wel is gehad met wat movingheads op een groepje trok er 1 uit en de rest ging de lucht in iedere keer backline wisselen doet dan zeker wat laten springen dus lijkt mij zeker dat je dan schade zou moeten hebben denk dus dat het daar niet het geval was??
of zijn daar echt dingen kapot gegaan wij hebben geen schade van de band ??
ben zelf absolut geen fan van licht en geluid bij elkaar !
maar goed voor de duidelijkheid ik had het degelijk over live muziek niet over dj's en zeker geen hakke echt een band live op de set
dat het aan de Verona zou liggen vind ik ook onzin heb daar veel bizardere dingen mee gedaan en toen kon het wel! heb ook niet achterlijk lopen gainen Timo stond er ook bij Denk als ik achterlijke dingen had gedaan dat ie me in een boom had getakeld
nee het lag echt niet aan de tafel 
goed helaas dat het zo is verlopen gelukkig wel dat het terrein niet vol stond met mensen jammer voor de organisatie maar denk dat als het vol had gestaan we wel echt een probleem hadden gehad en iemand zij dat al eens eerder vergis je niet in 80 meter!
@ Timo had het niet over het feedback probleem van de Senheiser heb het daar bewust niks over gezegd omdat dat niks met de set te maken heeft maar nogmaals hoe ver die Verona uitsloeg en het vermogen wat eruit kwam voor 7 toppen daar klopte iets niet volgens mij ???Last edited by eggie11; 06-09-11, 08:39.Leave a comment:
-
Aantekening voor mijzelf .
Nooit meer accepteren dat de systeem labtop mee genomen wordt door wie dan ook . Ook al is het de eigenaar van het systeem . Als het dan fout gaat heb je geen manier om wat dan ook te traceren .Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 21:28.Leave a comment:
-
Ja, want als de spanning van één fase inzakt houdt dat automatisch in dat de andere fases een hogere spanning genereren.
De redding is dan waarschijnlijk geweest dat alle versterkers netjes over de fases verdeelt zaten. (als alles inderdaad nog heel is
)
Leave a comment:
-
-
Die volgende keer kunnen we regelen.
Inmiddels begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat het aan een gebrekkige stroomvoorziening lag. Op vrijdag tijdens het inregelen begonnen de subs zwaar over hun nek te gaan op het moment dat het volume omhoog ging, het klonk alsof de conussen tegen hun X-limit aan liepen. Dit verbaasde mij toen al daar ze dat eigenlijk nooit eerder gedaan hadden en de 2100 Watt die ze aangeboden krijgen ook te weinig is om ze mechanisch in de problemen te jagen.
Er scheen een zwevende nul in het aggregaat te zitten en dat verklaard eigenlijk alles, op het moment dat je dan stroom trekt op één van de fases zakt de spanning op die fase net zo hard in elkaar waardoor het signaal dus gaat klinken alsof er een zware compressor overheen zit.
Ik zal hier nog verder induiken of het ook werkelijk het geval was, wordt dus vervolgd.
Leave a comment:
-
MP3 zijn niet verkeert alleen worden ze met een te lage bitrate gebruikt zodat ze meer kunnen zetten op de usb stick
Een MP3 van 320Kbit is gewoon goed maar neemt veel ruimte in beslag.Leave a comment:
-
Wat ik heb gezien is dat Timo de gains keurig rond de 0 dB had ingeregeld dus daar zou de oorzaak ook niet mogen liggen. Verder zou het best kunnen dat dit niet de beste Midas mixer is maar zo slecht dat live muziek alle dynamiek kwijt is daar geloof ik niet echt in.
Overigens hebben we helaas steeds meer te maken met DJ's die slechte kwaliteit MP3's gebruiken, is niet echt leuk als je een potentiële klant meeneemt naar een evenement.
Van de cassette met ruis en beperkte dynamiek naar de CD was een grote vooruitgang, krijg vaak het idee dat we met MP3's weer terug bij af zijn.Leave a comment:
-
Ik vond MXtra's line array zowiezo een stuk beter klinken als het vertec van Fix, maar dat is het klank verhaal. Maar bv een setje arcsen/dV of V-Dosc vind ik beter gaan als wat ik afgelopen weekend heb gehoord, ook op hardcore. Ook in die scene zitten mensen die weten dat je de mixer niet vol moet laten lopen en dat je betere kwaliteit moet aanleveren dan .mp3
De DJ's van afgelopen vrijdag waren echter meer de hobbyboeren
Leave a comment:
-
Ik praat ook niet over nu maar over 2 jaar geleden toen ik die JBLset daar gehoord heb met een hardcore feest ! Ook de bandjes die er speelde klonken niet lekker.
Ben daar 4 dagen geweest omdat ikzelf daar op de kermis stond.
Over de klank van VA kan ik niet oordelen omdat ik er niet ben geweest. Maar de reactie´s hier lijkt het mij dat het NIET lekker klonk.
Voor mij simpel gezien geen vooruitgang met de vorige JBLset daar.Leave a comment:
-
Dat zijn toch echt rare uitspraken, ik heb op zaterdag toch echt een live band gehoord en die speelde geen hard-core.Wat zijn rare uitspraken ?
Zeg niet dat de systemen slecht zijn ook niet de techniek maar komt door de muziek die wordt gedraaid mede de muziek files die door de Dj wordt gebruikt.
LEVE MP3 en Kopies.
Hardcore heeft geen goede kwaliteit qua geluid geen laag en veel mid en hoog .
In mijn ogen moet je bij hardcore lekker een stapel oud hout zetten en gaan met die banaan. ik denk ook dat je met een goede frontloaded set op die lokatie meer bereikt dan de array´s
Er staat een mooie support waarom geen toppen in die truss en de ruimte rondom uitversterken.
En die locatie was 80 meter diep, dan moet je toch wel een heel goeie oud-hout set hebben om dat te overbruggen.
Leave a comment:
-
-
Wat zijn rare uitspraken ?
Ik hoor vaker van collega´s dat bij de soundcheck alles perfect klonk maar tijdens optreden ineens alles anders was ...... dan ligt het aan iedereen of de aanvoer van bla bla maar nooit aan het systeem zelf.
ik heb zelf de JBLset gehoord die FIX heeft geinstalleerd en dat ging nergens over ( veel vervorming ) geen laag en heel aggressief en halverwege het terrein alleen maar hoog.
Dan is mijn mening dar het line array niet zijn werk doet of slecht is afgesteld.
nu 2 jaar verder hangt er een nieuw systeem dat achteraf ook niet voldoet aan de verwachtingen. Heb het zelf niet gehoord maar uit de uitspraken hier was het niet wat men verwachtte.
Zeg niet dat de systemen slecht zijn ook niet de techniek maar komt door de muziek die wordt gedraaid mede de muziek files die door de Dj wordt gebruikt.
LEVE MP3 en Kopies.
Hardcore heeft geen goede kwaliteit qua geluid geen laag en veel mid en hoog .
In mijn ogen moet je bij hardcore lekker een stapel oud hout zetten en gaan met die banaan. ik denk ook dat je met een goede frontloaded set op die lokatie meer bereikt dan de array´s
Er staat een mooie support waarom geen toppen in die truss en de ruimte rondom uitversterken.
Ik heb zelf veel housefeesten gedaan met mijn vorige Master Systeem en bij hardcore kwam ik echt geluid tekort en had ik ineens geen laag draaide met 4x MD218 en 4x MD64 top per kant met als center nog eens 4x 218 en ik kwam bij hardcore gewoon tekort terwijl ik met andere feesten ruim overhad.Last edited by Rolandino; 05-09-11, 21:48.Leave a comment:
-
Grappig om te lezen dat er een Verona stond.Oke dan trek ik mijn standpunt van te weinig vermogen weer in
maar het leek net alsof ik alles een eindlimiter in stond te blazen.
Dan ben ik nu wel nieuwsgierig naar de volgende keer dat ik weer op een Vision Accoustics set mag mixen om te kijken wat er echt uit te halen valt
.
Ik moet er ook eigenlijk wel bij zeggen dat er zeker veel setjes op de markt zijn die sowieso hier onder doen!! dus dat is toch een pluspunt.
Dus op naar de volgende keer !!!
Het door eggie beschreven probleem heb ik met een Verona met prima d&b sets, waavan ik zeker wist dat er meer in zat, ook vaak ervaren.
De Verona is IHMO geen Midas waardige mixer. Met livebands schiet de headroom op alle punten tekort en daarom is de gainstructuur op deze tafel knetter belangrijk. 0dB is op de Verona geen 0dB. Subgroepen lopen snel vol en zodoende de masterbus ook.
Gecombineerd met een halve stroomvoorziening verklaart dit veel voor mij zonder dat ik ook maar een noot heb gehoord.
Ik weet het; gewaagde uitspraak (de Verona is veel verkocht (voor een in NL toegankelijke prijs) en redelijk geaccepteerd), maar doe mij maar 10x liever een MH3!
(Rolandino is kampioen rare uitspraken hier op het forum dus deze zal er wel bijhoren; maar dat mag hij zelf uitleggen. De opmerking is niet eens relevant)Last edited by MusicSupport; 05-09-11, 21:19.Leave a comment:

Leave a comment: