[FONT=Verdana]Die lab,s hebben toch een gestabiliseerde voedings spanning?[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Dacht dat die ten alle tijden zijn vermogen kon leveren .[/FONT]
[FONT=Verdana](iig tot een spanning van 180 v)[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Cd-spelers mengtafels e.d. zijn dan al gestopt![/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
Vision Acoustics, een tipje van de sluier
Collapse
X
-
Heb het weleens op sportvelden meegemaakt in een dorp.In het begin telkens clippende versterkers en rotgeluid.Tot het halve dorp op het feest was en alle vaatwassers klaar.Toen klom de spanning op en ging het beter.Was dus niet op aggregaat.Leave a comment:
-
-
Idd, het is 125A, geen idee hoe ik aan die 128A kom. Maar op die 3A zal het nu niet aankomen, het is niet dat de verschillende formaten van stekkers zo dicht bij elkaar liggen.
maybe back on topic, 't gaat tenslotte nog altijd over een supermooie reeks speakers!Leave a comment:
-
128A zeggen terwijl je er maar 125A doorheen kunt trekken is verwarrend
Leave a comment:
-
-
Geen idee wat er nieuw is aan een CEE van 3 x 128A (+ N + Pe) is. Op grotere bouwwerven liggen er zo wel meerdere!Leave a comment:
-
Toch maar effe een hart onder de riem. Al helpt t geen ruk.
Heb hier hetzelfde meegemaakt met een buiten festivalletje.
Dikke meyerset staan,het licht functioneerde prima niks wees op een probleem met de spanning.
S'middags soundcheck lekker dik geluid, alles leek in orde.
S'avonds aanvang show Ik kreeg geen geluid weinig druk en op een gegeven moment vielen er zelfs toppen uit(meyer is actief).
Nog geen idee dat t spanning kon zijn ,mixer vertoonde geen mankementen en licht brande ook.
Dacht kijk effe bij t aggregaat, Nu bleek de hoofdact had t aggregaat nodig, en na 100 of 150 meter kabel(tje) kwam ik een trekker tegen waar op de aftakas een aggregaatje stond te draaien.
De aggregaat leverancier was inmiddels op de hoogte, de hoofact was afgelopen kwam weer met zijn aggregaat aan, en voila had mijn geluid ook weer terug.
Maar het heeft me eerste half uur menig zweetdruppel gekost.
Gr theoLeave a comment:
-
-
Daar kan ik je geen ongelijk in geven. Wel spijtig dat het zo gegaan is.
Ik heb een paar filmpjes gezien op youtube, geluid viel best nog wel mee. Het hoog kwam er naar mijn mening wat te veel bovenuit. Maarja, dat kan ook aan de camera gelegen hebben. Ik kan je zeggen dat ik het al veel erger gehoord heb, continu clippende versterkers. Veeeel te veel laag tov het mid/ hoog.Leave a comment:
-
Ik kan slechts afgaan op geruchten en er wordt door de organisatie ontkent dat er problemen met de stroomvoorziening waren. Aangezien ik er zelf maar heel even bij ben geweest loopt het spoor voor mij hier dood.
Het heeft ook niet zo heel veel zin meer om nog verder te zoeken, het kwaad is al geschied.Leave a comment:
-
Weet je dit zeker?
Nagevraagd bij verhuurbedrijf?
Wat voor versterkers hingen er aan je array (ik heb begrepen dat er niet je eigen labs aan hingen)? Want om een smps vies te laten doen, moet het toch al heel slecht gesteld zijn. Met een traditionele voeding (transfo, brug, elco) zou slecht geluid een logisch gevolg kunnen zijn van een brakke voeding. En zeker als het uitgangssignaal tegen de voedingsspanning van de versterker aan loopt, dan geeft de minste dip bagger geluid.
Een slecht contact in een van de verlengkabels kan ook zorgen voor de meest gekke dingen. Je moet me niet zeggen dat het niet kan, ik heb al half uitgefikte CEE's gezien (3x128A).Leave a comment:
-
Als een aggregaat groot is wil dat niet gelijk zeggen dat die goed is.
Trek even het inspectieluikje en kijk hoe hij eruit ziet van binnen. Is die schoon maak ik me al gelijk veel minder zorgen dan wanneer het 1 grote olie bak is.
En inderdaad, met je fluke kun je ook freq meten dus waarom niet? Ik doe het altijd wel namelijk. Tevens kun je hem tijdens klus gewoon in de stopcontactje steken om een constante freq monitoring te krijgen en dat kan soms best fijn zijn zeker als je weet dat het aggregaat staat te dippen.
Maar ik ga je topic niet bevuilen verder, die aggregaat heeft het vast oke gedaan zonder licht erop.
Volgende, wanneer is het volgende optreden van de set?Leave a comment:
-
Bij aggegraten staat er bij mij altijd een verdelerbox met meters op voor ik andere dingen ga inpluggen.
Overigens vaak genoeg ook bij vaste locaties gehad dat de spanning de 230V niet haalde. (botex T-bars raken bij mij als eerste de weg kwijt in zo een geval... leve de dip-switch settings wat mij betreft)
Maar het is een los topic waardig:
-wie is er ketenverantwoordelijk bij een festival / feest / evenement?
-vertrouw je daar genoeg op om zaken los te laten die jouw performance beinvloeden?
-hoe zijn je ervaringen op dit gebied? Gaat het altijd goed?
Ik open hem in het organisatieforum want dit is aardig off topic aan het worden
Leave a comment:

Leave a comment: