Vision Acoustics, een tipje van de sluier

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• MusicXtra
    replied
    Originally posted by 4AC
    Toen stond er ook nog geen publiek, neem ik aan?

Mvg,

Teun
    Nee maar dat stond er zaterdags toen ik er even was ook nog niet. Enige verschil is dat zaterdags het licht ook meedeed.

Leave a comment:

• 4AC
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    mede doordat het vrijdag na de opbouw wel goed klonk.
    Toen stond er ook nog geen publiek, neem ik aan?

Mvg,

Teun
    Last edited by 4AC; 05-09-11, 19:27.

Leave a comment:

• DJ Antoon
    replied
    Originally posted by Rolandino
    Er is geen een set die goed klinkt met hardcore zoals met bv een live optreden.
    Bedoel je hiermee dat je een "speciale" set moet hebben?

Leave a comment:

• Rolandino
    replied
    Er is geen een set die goed klinkt met hardcore zoals met bv een live optreden.

Leave a comment:

• eggie11
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Wat het is geweest durf ik niet te zeggen, de versterkers van de subs zaten op het maximale maar die van de toppen stonden nog ver onder het clipping point, de toppen zouden dus nog veel harder moeten kunnen. De speakers in de toppen kunnen ook veel meer aan dan ze aangeboden kregen dus ook die zaten ver onder hun maximum.
    Uiteraard baal ik ervan dat dit zo is gelopen en dat ik zelf ook niet in staat was langer naar de oorzaak te zoeken, mede doordat het vrijdag na de opbouw wel goed klonk. Ik weet dat de set veel beter kan presteren dan het daar tijdens het evenement deed en denk dat Timo dit ook kan bevestigen. Het enige dat ik daar als oorzaak voor aan kan wijzen is de stroomvoorziening.
    Oke dan trek ik mijn standpunt van te weinig vermogen weer in maar het leek net alsof ik alles een eindlimiter in stond te blazen.

Dan ben ik nu wel nieuwsgierig naar de volgende keer dat ik weer op een Vision Accoustics set mag mixen om te kijken wat er echt uit te halen valt .
    Ik moet er ook eigenlijk wel bij zeggen dat er zeker veel setjes op de markt zijn die sowieso hier onder doen!! dus dat is toch een pluspunt.

Dus op naar de volgende keer !!!

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Originally posted by eggie11
    Beste Forum mensen,

Musicextra schreef al alsof het was dat er een compressor op het signaal stond maar dat was naar mijn idee de eind limiter ik stuurde de Verona uit tot +4/5db maar toen was het setje echt op.(ging ook een beetje schreeuwen)ik ben toen wat zachter gaan draaien +/- 0 db uit de tafel en toen klonk het beter maar dat betekend dat dat wel einde setje is begreep ook van timo dat de verstekers op max stonden.
    Daar ben ik dus ook niet over te spreken heb gelezen dat mensen die jbl line array die fix daar eerst hing lelijk klonk maar die ging naar mijn idee veel harder verder en zuiverder zeker in het laag/midden gebied
    Wat het is geweest durf ik niet te zeggen, de versterkers van de subs zaten op het maximale maar die van de toppen stonden nog ver onder het clipping point, de toppen zouden dus nog veel harder moeten kunnen. De speakers in de toppen kunnen ook veel meer aan dan ze aangeboden kregen dus ook die zaten ver onder hun maximum.
    Uiteraard baal ik ervan dat dit zo is gelopen en dat ik zelf ook niet in staat was langer naar de oorzaak te zoeken, mede doordat het vrijdag na de opbouw wel goed klonk. Ik weet dat de set veel beter kan presteren dan het daar tijdens het evenement deed en denk dat Timo dit ook kan bevestigen. Het enige dat ik daar als oorzaak voor aan kan wijzen is de stroomvoorziening.

Leave a comment:

• eggie11
    replied
    Mosselrock

Beste Forum mensen,
    Ik heb afgelopen Zaterdag gebruik mogen maken van de vision accoustics sets van mosselrock.
    Als eerste wil ik zegen dat de monitoren super klinken en een lekkere output hebben en niet snel feedbacken.
    als tweede ben ik het niet eens met de line array het kan aan de configuratie hebben gelegen maar ik vond ze niet zo overtuigend als de monitoren.
    Musicextra schreef al alsof het was dat er een compressor op het signaal stond maar dat was naar mijn idee de eind limiter ik stuurde de Verona uit tot +4/5db maar toen was het setje echt op.(ging ook een beetje schreeuwen)ik ben toen wat zachter gaan draaien +/- 0 db uit de tafel en toen klonk het beter maar dat betekend dat dat wel einde setje is begreep ook van timo dat de verstekers op max stonden.
    Daar ben ik dus ook niet over te spreken heb gelezen dat mensen die jbl line array die fix daar eerst hing lelijk klonk maar die ging naar mijn idee veel harder verder en zuiverder zeker in het laag/midden gebied
    Wat mij wel opviel is dat de subs lekker ver draagde met dank aan Timo door zijn end fire opstelling.
    Conclusie: Ik vind het geen verkeerde set qua klank maar had het idee dat er meer uit te halen valt, vond het voor 7 toppen per kant het er absoluut niet uitspringen tegenover andere merken.
    Monitors lekker klein goed ontworpen!! Echte knallers!! zangeres sprak vol lof en dat doet ze niet snel !!
    Groetjes van Eggie F.O.H. Gofish
    Last edited by eggie11; 05-09-11, 13:25.

Leave a comment:

• jack
    replied
    zijn er ook actie foto,s van de avond......

Leave a comment:

• Timo Beckman
    replied
    Aantekening voor mijzelf .
    Nooit meer accepteren dat de systeem labtop mee genomen wordt door wie dan ook . Ook al is het de eigenaar van het systeem . Als het dan fout gaat heb je geen manier om wat dan ook te traceren .
    Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 21:29.

Leave a comment:

• nightline
    replied
    Een andere optie die wellicht had gewerkt om het sub probleem op te lossen is een W-vormige end-fired sub configuratie midden onder het podium te plaatsen.
    Ik heb deze opstelling dit jaar al een paar keer tot zeer grote tevredenheid toegepast, na deze eerst uitgebreid te hebben gesimuleerd met MappOnline. Het Excel bestandje van Mr Magu komt hierbij goed van pas

Leave a comment:

• mrVazil
    replied
    en op een andere host als tinypic? veel problemen met mijn provider

Leave a comment:

• salsa
    replied
    Heb je nog andere fotos van je array?

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Originally posted by Timo Beckman
    Die redenering betreffende een end fired was mijn idee niet dat van sander die had liever een lijn gezien .
    Een blok van 2 hoog, 2 breed links er rechts van het podium was ook prima geweest, de subs koppelen als een malle door het kleine frontale oppervlak.
    Maar mijn mening was dat je met de subs op lijn voor het podium met een meter tussenruimte vooraan meer druk had gehad en toch een grote worp door de bundeling in het horizontale vlak.
    Nog een mogelijkheid was om twee rijen van 4 subs achter elkaar midden voor het podium te leggen om toch een cardoïde opstelling te krijgen om het sub op het podium te reduceren. Qua power was er naar mijn mening genoeg alleen was de verdeling van die power over het terrein niet goed. Op 80 meter drukte het nog heel behoorlijk door ten koste van de druk vooraan.

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Een gebrekkige stroomvoorziening zou inderdaad het gebrek aan dynamiek kunnen verklaren, vrijdag tijdens het inregelen stond er nog geen licht aan en toen was die dynamiek er duidelijk wel.
    Wel heb ik mooi kunnen horen dat de worp van de toppen dik in orde was, die kwamen makkelijk 80 meter ver, alleen het midlaag schoot daarin wat tekort, samen met een spreiding van 120° horizontaal bestrijk je dus een enorm oppervlak. Ben benieuwd hoe het klinkt als er 16 kastjes per kant hangen, het midlaag zou het dan ook zo ver moeten kunnen schoppen.

Leave a comment:

• Timo Beckman
    replied
    Aantekening voor mijzelf .
    Nooit meer accepteren dat de systeem labtop mee genomen wordt door wie dan ook . Ook al is het de eigenaar van het systeem . Als het dan fout gaat heb je geen manier om wat dan ook te traceren .
    Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 21:30.

Leave a comment:

Working...