Vision Acoustics, een tipje van de sluier

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by eggie11
    Dus op naar de volgende keer !!!
    Die volgende keer kunnen we regelen.
    Inmiddels begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat het aan een gebrekkige stroomvoorziening lag. Op vrijdag tijdens het inregelen begonnen de subs zwaar over hun nek te gaan op het moment dat het volume omhoog ging, het klonk alsof de conussen tegen hun X-limit aan liepen. Dit verbaasde mij toen al daar ze dat eigenlijk nooit eerder gedaan hadden en de 2100 Watt die ze aangeboden krijgen ook te weinig is om ze mechanisch in de problemen te jagen.
    Er scheen een zwevende nul in het aggregaat te zitten en dat verklaard eigenlijk alles, op het moment dat je dan stroom trekt op één van de fases zakt de spanning op die fase net zo hard in elkaar waardoor het signaal dus gaat klinken alsof er een zware compressor overheen zit.
    Ik zal hier nog verder induiken of het ook werkelijk het geval was, wordt dus vervolgd.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Originally posted by MusicXtra
      Er scheen een zwevende nul in het aggregaat te zitten
      ls dat zo is mag je erg dankbaar zijn dat er niets stuk is...
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by Big Bang
        ls dat zo is mag je erg dankbaar zijn dat er niets stuk is...
        Ja, want als de spanning van één fase inzakt houdt dat automatisch in dat de andere fases een hogere spanning genereren.
        De redding is dan waarschijnlijk geweest dat alle versterkers netjes over de fases verdeelt zaten. (als alles inderdaad nog heel is)

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

Aantekening voor mijzelf .
          Nooit meer accepteren dat de systeem labtop mee genomen wordt door wie dan ook . Ook al is het de eigenaar van het systeem . Als het dan fout gaat heb je geen manier om wat dan ook te traceren .
          Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 21:28.

Comment

• eggie11
            • Jan 2009
            • 3

??

Dat de nul los zou liggen in de aggregaat lijkt me onwaarschijnlijk heb dat wel is gehad met wat movingheads op een groepje trok er 1 uit en de rest ging de lucht in iedere keer backline wisselen doet dan zeker wat laten springen dus lijkt mij zeker dat je dan schade zou moeten hebben denk dus dat het daar niet het geval was??
            of zijn daar echt dingen kapot gegaan wij hebben geen schade van de band ??
            ben zelf absolut geen fan van licht en geluid bij elkaar !

maar goed voor de duidelijkheid ik had het degelijk over live muziek niet over dj's en zeker geen hakke echt een band live op de set

dat het aan de Verona zou liggen vind ik ook onzin heb daar veel bizardere dingen mee gedaan en toen kon het wel! heb ook niet achterlijk lopen gainen Timo stond er ook bij Denk als ik achterlijke dingen had gedaan dat ie me in een boom had getakeld nee het lag echt niet aan de tafel

goed helaas dat het zo is verlopen gelukkig wel dat het terrein niet vol stond met mensen jammer voor de organisatie maar denk dat als het vol had gestaan we wel echt een probleem hadden gehad en iemand zij dat al eens eerder vergis je niet in 80 meter!

@ Timo had het niet over het feedback probleem van de Senheiser heb het daar bewust niks over gezegd omdat dat niks met de set te maken heeft maar nogmaals hoe ver die Verona uitsloeg en het vermogen wat eruit kwam voor 7 toppen daar klopte iets niet volgens mij ???
            Last edited by eggie11; 06-09-11, 08:39.

Comment

• stamgast
              • Feb 2010
              • 253

ben zelf absolut geen fan van licht en geluid bij elkaar !
              Vaak ook centenkwestie dat er geen geld is voor 2 aggregaten.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

goed helaas dat het zo is verlopen gelukkig wel dat het terrein niet vol stond met mensen jammer voor de organisatie maar denk dat als het vol had gestaan we wel echt een probleem hadden gehad en iemand zij dat al eens eerder vergis je niet in 80 meter!
                Die 80 meter heb ik me zeker niet in vergist, die afstand is een array van 7 kastjes simpelweg te kort voor. Ben er wel van overtuigd dat de set meer dan genoeg capaciteit heeft voor wat daar verwacht werd. Nogmaals, waarom het er niet uit kwam kan ik nog steeds niet met zekerheid zeggen maar ben er wel voor 90% van overtuigd dat het in de stroomvoorziening gezocht moet worden.

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Wat voor diesel stond er ?
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Rode diesel, zonder accijns.

Comment

• mvdwerff
                      • Sep 2010
                      • 144

In principe een mogelijke situatie. Wat voor lengte kabels zaten er tussen het aggregaat en de belastingen? Ben erg benieuwd naar het type en merk aggregaat, evenals wie de leverancier was (een naam hoeft niet, welk een inschatting van de 'betrouwbaarheid'). Verder geen schade?

Audio is ontzettend gevoelig voor veranderingen in spanning en frequentie.
                      Wat voor lengte en oppervlakte had de voedingskabel naar de FOH?
                      Mark van der Werff
                      Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

Nooit meer accepteren dat de systeem labtop mee genomen wordt door wie dan ook . Ook al is het de eigenaar van het systeem . Als het dan fout gaat heb je geen manier om wat dan ook te traceren .
                        Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 21:28.

Comment

• Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 21:27.

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

Originally posted by Rolandino
                            MP3 zijn niet verkeert alleen worden ze met een te lage bitrate gebruikt zodat ze meer kunnen zetten op de usb stick

Een MP3 van 320Kbit is gewoon goed maar neemt veel ruimte in beslag.
                            Nee. De definitie van mp3=gecomprimeerd audiobestand.
                            Het aantal kbps is de mate waarin het bestand gecomprimeerd is.

Maar geloof me, ik hoor het verschil tussen 320kbps MP3 en >1000kbps FLAC zelfs op de luidsprekertjes in mijn laptop... Punt is dan -inderdaad- dat de grootte van het bestand een struikelblok is. Een FLAC-bestand is al gauw zo'n 20 á 30 mb groot, 320 kbps mp3 vaak niet meer dan een tiende van dat.

Mvg,

Teun
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• mrVazil
                              • Mar 2010
                              • 330

een mp3 geript op vbr met de laatste fraunhofer is vlot 15-20mb groot en behoud een groot deel van de geluidskwaliteit, meer dan voldoende om de gemiddelde fuif mee te draaien hoor.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                                • Jun 2010
                                • 640

Dan rest mij de vraag, door wie is die "ruk" aggregaat geleverd dan. Neem aan dat jullie toch een vaste leverancier hebben. Of was dit zo'n aggregaat die de organisatie gesponsord kreeg van een donateur ofzo. Want tussen de eene en de andere aggregaat zit zeker verschil.

Tegenwoordig word er veel led gebruikt, vinden (zwaardere) aggregaten ook niet fijn omdat, als je dan gaat blinden met bijv veel sunstrips of andere blinders, je aggregaat niet zo fel en snel kan bijregelen en daardoor zie je het conventionele licht wat er dan hangt gewoon feller en minder fel worden. Hierdoor kan ook een audio set die op eenzelfde aggregaat zit heel rare dingen gaan doen.

Dan kom je weer op het punt van jullie spanningsprobleem en is voor mij stiekem alles wel behoorlijk verklaarbaar. Ik geloof echt wel dat die set goed klinkt namelijk. Anders kom je namelijk zover al helemaal niet kwa "zelfbouw" voor zover dit nog zelfbouw heet. Led of geen led, zou stiekem eens denken of die aggregaat wel geschikt was voor dit werk.

Comment

Working...