Vision Acoustics, een tipje van de sluier

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• MusicXtra
    replied
    Originally posted by mvdwerff
    MusicXtra, een CEE form met randaarde? Bijzonder
    Klein hintje: neem meer informatie op bij het 'eisen' van stroomvoorziening. Bijvoorbeeld welk oppervlak de aders moeten hebben, welk type stekker in detail (CEE 32A 5 polig, 6h) en een aardepin welke is geslagen door de leverancier van het aggregaat, het liefste inclusief aardweerstandmeting.
    Ik ga ervan uit dat, wanneer ik vraag om een 3*32A aansluiting voorzien van deugdelijke randaarde, er volgens de geldende voorschriften wordt gewerkt. En die randaarde is dus niet deugdelijk wanneer er geen aardpin is geslagen en gemeten.
    Daarbij is mijn ervaring dat je eisen vooral kort en bondig moet houden daar dit de kans vergroot dat ze ook gelezen worden.
    Kom op zeg, als ik vraag om twee 1 tons takels hoef ik er toch ook niet bij te vermelden dat de kettingen dat gewicht ook moeten kunnen dragen?
    Op die manier is er altijd wel een opening te vinden om niet aan mijn wensen te voldoen.

Leave a comment:

• Timo Beckman
    replied
    Aantekening voor mijzelf .
    Nooit meer accepteren dat de systeem labtop mee genomen wordt door wie dan ook . Ook al is het de eigenaar van het systeem . Als het dan fout gaat heb je geen manier om wat dan ook te traceren .
    Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 21:27.

Leave a comment:

• qvt
    replied
    En je versterkers? Want ik zag geen labjes

Leave a comment:

• mvdwerff
    replied
    Originally posted by radioactivediscoshow

Tegenwoordig word er veel led gebruikt, vinden (zwaardere) aggregaten ook niet fijn omdat, als je dan gaat blinden met bijv veel sunstrips of andere blinders, je aggregaat niet zo fel en snel kan bijregelen en daardoor zie je het conventionele licht wat er dan hangt gewoon feller en minder fel worden. Hierdoor kan ook een audio set die op eenzelfde aggregaat zit heel rare dingen gaan doen.
    Ga hier niet te veel op in, maar dit heeft in feite niets te maken met het aggregaat. Het gaat om de cos-phi en de vermogens die gaan lopen in de bekabeling. Hierdoor zakt de spanning, is in feite niet iets wat het aggregaat kan corrigeren.

Neem wel mee dat het niet percee een 'ruk' aggregaat hoeft te zijn. Ook aggregaten kunnen kapot en zeker de AVR.

Timo, eerst heb je het over 2 aggregaten, daarna over 4 waarvan maar 2 gebruikt zijn. Neem dus aan dat er 4 beschikbaar waren? Waarom is er dan gekozen om audio en licht samen te nemen?

MusicXtra, een CEE form met randaarde? Bijzonder
    Klein hintje: neem meer informatie op bij het 'eisen' van stroomvoorziening. Bijvoorbeeld welk oppervlak de aders moeten hebben, welk type stekker in detail (CEE 32A 5 polig, 6h) en een aardepin welke is geslagen door de leverancier van het aggregaat, het liefste inclusief aardweerstandmeting.
    Last edited by mvdwerff; 06-09-11, 17:42.

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Ja, natuurlijk, ik had gevraagd om een 3*32A aansluiting binnen 10 meter van het podium voorzien van deugdelijke randaarde.

Leave a comment:

• mrVazil
    replied
    maar lijkt me ook normaal dat jij bepaalde eisen kan stellen aan die stroomvoorziening?

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Originally posted by radioactivediscoshow
    Dan rest mij de vraag, door wie is die "ruk" aggregaat geleverd dan. Neem aan dat jullie toch een vaste leverancier hebben. Of was dit zo'n aggregaat die de organisatie gesponsord kreeg van een donateur ofzo. Want tussen de eene en de andere aggregaat zit zeker verschil.
    Nee, wij hebben daar 'slechts' speakers en versterkers verzorgd, lijkt me ook de 'normale' gang van zaken dat degene die je inhuurt de stroomvoorziening verzorgd.

Leave a comment:

• vdlaanlichtengeluid
    replied
    Dan rest mij de vraag, door wie is die "ruk" aggregaat geleverd dan. Neem aan dat jullie toch een vaste leverancier hebben. Of was dit zo'n aggregaat die de organisatie gesponsord kreeg van een donateur ofzo. Want tussen de eene en de andere aggregaat zit zeker verschil.

Tegenwoordig word er veel led gebruikt, vinden (zwaardere) aggregaten ook niet fijn omdat, als je dan gaat blinden met bijv veel sunstrips of andere blinders, je aggregaat niet zo fel en snel kan bijregelen en daardoor zie je het conventionele licht wat er dan hangt gewoon feller en minder fel worden. Hierdoor kan ook een audio set die op eenzelfde aggregaat zit heel rare dingen gaan doen.

Dan kom je weer op het punt van jullie spanningsprobleem en is voor mij stiekem alles wel behoorlijk verklaarbaar. Ik geloof echt wel dat die set goed klinkt namelijk. Anders kom je namelijk zover al helemaal niet kwa "zelfbouw" voor zover dit nog zelfbouw heet. Led of geen led, zou stiekem eens denken of die aggregaat wel geschikt was voor dit werk.

Leave a comment:

• mrVazil
    replied
    een mp3 geript op vbr met de laatste fraunhofer is vlot 15-20mb groot en behoud een groot deel van de geluidskwaliteit, meer dan voldoende om de gemiddelde fuif mee te draaien hoor.

Leave a comment:

• 4AC
    replied
    Originally posted by Rolandino
    MP3 zijn niet verkeert alleen worden ze met een te lage bitrate gebruikt zodat ze meer kunnen zetten op de usb stick

Een MP3 van 320Kbit is gewoon goed maar neemt veel ruimte in beslag.
    Nee. De definitie van mp3=gecomprimeerd audiobestand.
    Het aantal kbps is de mate waarin het bestand gecomprimeerd is.

Maar geloof me, ik hoor het verschil tussen 320kbps MP3 en >1000kbps FLAC zelfs op de luidsprekertjes in mijn laptop... Punt is dan -inderdaad- dat de grootte van het bestand een struikelblok is. Een FLAC-bestand is al gauw zo'n 20 รก 30 mb groot, 320 kbps mp3 vaak niet meer dan een tiende van dat.

Mvg,

Teun

Leave a comment:

• Timo Beckman
    replied
    Nooit meer accepteren dat de systeem labtop mee genomen wordt door wie dan ook . Ook al is het de eigenaar van het systeem . Als het dan fout gaat heb je geen manier om wat dan ook te traceren .
    Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 21:27.

Leave a comment:

• Timo Beckman
    replied
    Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 21:28.

Leave a comment:

• mvdwerff
    replied
    In principe een mogelijke situatie. Wat voor lengte kabels zaten er tussen het aggregaat en de belastingen? Ben erg benieuwd naar het type en merk aggregaat, evenals wie de leverancier was (een naam hoeft niet, welk een inschatting van de 'betrouwbaarheid'). Verder geen schade?

Audio is ontzettend gevoelig voor veranderingen in spanning en frequentie.
    Wat voor lengte en oppervlakte had de voedingskabel naar de FOH?

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Rode diesel, zonder accijns.

Leave a comment:

• Rolandino
    replied
    Wat voor diesel stond er ?

Leave a comment:

Working...