Nieuwe eindtrap synq digit 3 k 6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by Outline
    Zoals gezegd, broerlief heeft er 2. En die moet ik nu heel lief aan gaan kijken om 'm te mogen lenen. Laten we het er op houden dat hij een beetje moeilijk is...

Misschien dat Music Support er anders 1 kan regelen?

Moi? Of iemand anders; je hebt mazzel dat ik dit lees Maar we hebben er twee. Misschien in een rustige week? Koen van der K mag best langskomen vanuit Oosterhout. Wij zitten in Etten-Leur (tenzij hij uit Oosterhout Gld moet komen) Of kan hij niet op locatie testen? XTI4000 toch?
    Kan die gelijk de QSC GX3 ook testen. Hebben we er ook twee van voor het meepak gemak!
    d&b Audiotechnik

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Originally posted by MusicSupport
      Moi? Of iemand anders; je hebt mazzel dat ik dit lees Maar we hebben er twee. Misschien in een rustige week? Koen van der K mag best langskomen vanuit Oosterhout. Wij zitten in Etten-Leur (tenzij hij uit Oosterhout Gld moet komen) Of kan hij niet op locatie testen? XTI4000 toch?
      Kan die gelijk de QSC GX3 ook testen. Hebben we er ook twee van voor het meepak gemak!

Ola amigos, aahh ... nou valt de "franc", Vincent V en consorten toch ?
      Etten-Leur is geen probleem, ben ik regelmatig te vinden. Mailen we wel even over hoe en wat want hoe meer testjes we kunnen doen hoe beter inzicht we krijgen wat wel / niet nuttig is om te testen en welke metingen klank-gerelateerd zijn.
      Ohja, op locatie testen is erg onpraktisch; moet ik m'n halve werkplaats afbreken. Amps kunnen binnen enkele uren weer terug zijn.

@Jakkes; waar in het Hollandsche land bent u gelegerd ? Een test met een FP lijkt me een mooie aanvulling.
      Misschien toch eens een amptest drive-in dag regelen ?

Groeten !
      Last edited by Koen van der K; 07-10-08, 07:55.
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Ik zit vlak bij Zwolle.

Niet echt in de buurt denk ik.......

'k ben wel dagelijks (werkdagen, uitgezonderd 's maandags) in Den Dolder

Comment

• MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

Originally posted by Koen van der K
          Ola amigos, aahh ... nou valt de "franc", Vincent V en consorten toch ?
          Etten-Leur is geen probleem, ben ik regelmatig te vinden. Mailen we wel even over hoe en wat want hoe meer testjes we kunnen doen hoe beter inzicht we krijgen wat wel / niet nuttig is om te testen en welke metingen klank-gerelateerd zijn.
          Ohja, op locatie testen is erg onpraktisch; moet ik m'n halve werkplaats afbreken. Amps kunnen binnen enkele uren weer terug zijn.

@Jakkes; waar in het Hollandsche land bent u gelegerd ? Een test met een FP lijkt me een mooie aanvulling.
          Misschien toch eens een amptest drive-in dag regelen ?

Groeten !
          Jup helemaal waar. Maar ik ben niet Vincent. Ik ben Steven; Vincent zn companion en rechterhand zeg maar. Verder heten we tegenwoordig Muss BV en niet meer MusicSupport, maar ik stond ooit onder die naam geregistreerd.
          Maar jullie kennen elkaar blijkbaar!? Meenemen om te testen moet welk lukken deze maand.
          d&b Audiotechnik

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

En weer zijn er wat mensen blijer, waaronder ik incluis. Was alles maar zo makkelijk...

En Koen: VERGEET NIET DE FOTO'S TE TREKKEN!!!

Comment

• TVVL
              • Jan 2006
              • 53

Even snel foto's getrokken. Let wel: deze zijn van de 2k2

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

... zelfde frame natuurlijk als de 3K6, enkel heeft deze wat extra caps op de lege plaatsen.

Foto's van de 3K6 heb ik wel, volgens mij bedoelt Outline foto's schieten van de XTI en de QSC.

Enfin ... wordt vervolgd, zodra Steven van Muss me 'n berichtje terugstuurt wanneer de amps opgehaal kunnen worden volgen de resultaten.

Groeten !

ps @TVVL; zou er best nog 's 1 willen testen om te zien of de fouten incidenteel of structureel zijn ...interesse om je amp (op geheel vrijwillige basis) op de martelbank te leggen ?

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

... zelfde frame natuurlijk als de 3K6, enkel heeft deze wat extra caps op de lege plaatsen.

Foto's van de 3K6 heb ik wel, volgens mij bedoelt Outline foto's schieten van de XTI en de QSC.

Enfin ... wordt vervolgd, zodra Steven van Muss me 'n berichtje terugstuurt wanneer de amps opgehaal kunnen worden volgen de resultaten.

Groeten !

ps @TVVL; zou er best nog 's 1 willen testen om te zien of de fouten incidenteel of structureel zijn ...interesse om je amp (op geheel vrijwillige basis) op de martelbank te leggen ?
                  Ik denk dat je best een maand wacht, tot de volle productie op normale toeren draait.
                  Het zou niet de eerste keer zijn dat ze het bijstellen. Die eerste reeks moeten ze kost wat kost op de markt krijgen met alle onnoaukeurigheden vandien.
                  Met andere toestellen is dit ook vaak zo. Altijd beter een tijdje te wachten tot het nieuws een tijdje op de markt is.

Comment

• subbass
                    • Sep 2006
                    • 78

Originally posted by frederic
                    Ik denk dat je best een maand wacht, tot de volle productie op normale toeren draait.
                    Het zou niet de eerste keer zijn dat ze het bijstellen. Die eerste reeks moeten ze kost wat kost op de markt krijgen met alle onnoaukeurigheden vandien.
                    Met andere toestellen is dit ook vaak zo. Altijd beter een tijdje te wachten tot het nieuws een tijdje op de markt is.
                    Het is en blijft een budget Deton amp.
                    Het ding zal nooit in staat zijn om deze specs neer te zetten al droomt men er nog de eerste 10 jaar over
                    Van een Opel Corsa maak je gewoon niet zo snel een BMW.
                    Wanneer legt men zich daar nu eens gewoon bij neer ?

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Spijtig dat de foto's niet zo duidelijk zijn. Ik had graag de componenten eens scherp en duidelijk gezien. Op het eerste zicht moet ik zeggen dat de afwerking mij ook wat tegenvalt terwijl dit al het product is dat door de handen van de technici van Beglec is gegaan en dus al verbeterd is/werd.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by subbass
                        Het ding zal nooit in staat zijn om deze specs neer te zetten al droomt men er nog de eerste 10 jaar over

Een Laptop koste 10 jaar geleden min 3000€, Nu kan men een kopen; 100 keer krachtiger voor een 600€.....
                        Last edited by frederic; 10-10-08, 15:30.

Comment

• Marky
                          • Oct 2008
                          • 2

Een collega bracht me op de hoogte van de discussie over de SYNQ DIGIT versterkers op dit forum. Snel even de hele topic doorgenomen en ook op het aangehaalde Duitse forum wat gelezen.
                          Tot mijn spijt moet besluiten dat forums mooie dingen zijn maar dat er ook erg veel naast de kwestie wordt geluld, alsook vele halve of hele onwaarheden opeens tot waarheden worden omgetoverd en dan nog op andere forums worden overgenomen zonder de minste controle of wat dan ook...

Toch enkele dingen verduidelijken of rechtzetten:

Het continu vollast plezier was snel voorbij toen de interne zekeringen (+V rails) herhaaldelijk sneuvelden en ik de volledige vollasttests maar heb gestaakt.
                          De gangbare tests die van toepassing zijn op klassieke versterkers zijn absoluut NIET te gebruiken bij Classe-D versterkers. Ze geven absoluut géén correcte resultaten en zijn dus zinloos. Dit heeft alles te maken met de manier waarop classe-D versterkers werken. Zomaar besluiten dat de DIGIT-versterkers niet goed zijn omdat ze voor de klassieke test zakken is gewoon niet correct.
                          Dat is ongeveer hetzelfde als beweren dat een Porche 911 niets waard is omdat je hem in een bietenveld getest hebt en niet voldeed aan je verwachtingen. Test diezelfde auto op de weg en je zal tot heel andere resultaten komen...

- Opgegeven vermogen kan de amp gedurende ca.2 seconde leveren
                          Logisch en het gevolg van een foutieve meetmethode!
                          De versterker heeft trouwens een "power limiter" aan boord die bij een klassieke sinus meting na 2 à 3seconden in werking treedt om het uitgangsvermogen van de versterker terug te brengen tot +/- 40% van zijn maximaal vermogen. (dit mechanisme vind je trouwens ook bij Powersoft en andere classe-D versterkers)
                          Uit diverse getuigenissen (ook op de forums) blijkt trouwens overduidelijk dat de versterker het beloofde vermogen WEL levert, op voorwaarde dat je hem gebruikt om een muzieksignaal te versterken (daar dient hij voor) en geen droge sinussen (daar dient hij dus niet voor)...

- Hoog HF residu component op output (matige werking LP outputfilter PWM draaggolf)
                          Hierover werd op het Duitse forum een serieuze boom opgezet.
                          Daar is er blijkbaar iemand die 300kHz kan horen --> ik geef toe, zo goed hoor ik niet...
                          Je hoort inderdaad een zéér geringe hoogfrequente toon als er geen audiosignaal wordt aangelegd.
                          Zodra ook maar de geringste noot muziek in de versterker wordt gestuurd, verdrinkt deze zwakke hoogfrequent toon echter volledig in het audiosignaal.
                          De hoogfrequent toon is een vaste component die niet mee varieert met de versterkingsfactor van de versterker.
                          Ik veronderstel dat je een 3600W versterker koopt om dat vermogen dan ook te benutten: die toon valt dan compleet te verwaarlozen en is dan enkel stof voor muggenzifters en oscilloscoop fetisjisten.
                          Bij een aantal DIGITs is zelfs die geringe toon totaal niet hoorbaar, een kwestie van toleranties in de componenten van de filter.
                          We proberen die toleranties in de toekomst uit te sluiten, wordt nog onderzocht.

- Zekering tript eerder dan currentlimiter aanspreekt
                          - Slechte / verkeerde werking beveiligingen kanaal B
                          - Twijfelachtige DC protectie (snelheid)
                          - LP filter verschijnselen vanaf 6KHz op output (-0,25dB)
                          -2dB op ca. 20KHz ipv opgegeven 36KHz
                          - Overspraak tussen de kanalen
                          Getest en niet waargenomen, sommige van de beweringen zijn ook een gevolg van de testmethode. Ook kortsluittesten verliepen hier prima.

Originally posted by PowerSound
                          Die SynQ amps zijn een oud model van AG Audio pro, de DPA amps !
                          Ontworpen en prototypes gemaakt door Arthur van AG Audio Pro bij DETON (ben daar geweest in die fabriek).
                          Is nooit verkocht geweest, veel te onstabiel en te veel ruis, onbruikbaar voor pro-doeleinde.

Arthur probeerde met de bestaande chinese technologie een licht-gewicht PWM versterker te maken, en is dus niet gelukt. Deton heeft die wel gehouden, en misschien verbeterd (geloof ik niks van).
                          Waren wel heel goedkoop om te produceren !
                          Op Mid/Hi slecht, op Sub/Bass ok. THD is veel te hoog.
                          Arthur is ook geen professionele PWM amp designer.
                          Zou dit eens moeten doorgeven aan Arthur voor royalties, maar zal niet lukken in dit land .
                          Ik zal es fotoos van de prototypes proberen terug te vinden ;-)

Arthur heeft het geprobeerd, is geen PWM guru ! Het is hem ook gewoon niet gelukt, met wat er daar in China te verkrijgen is.
                          Dit ontwerp is nu al 2 jaar oud, misschien heeft Synq of iemand anders er toch iets degelijks mee kunnen doen...
                          Compleet van de pot gerukte nonsens!
                          De DIGIT versterkers zijn een volledig nieuw ontwerp en geen kopie of oud ontwerp dat nieuw leven werd ingeblazen.

Originally posted by subbass
                          Zegt iemand die de versterker blijkbaar enkel van het forum kent en hem dus nog nooit heeft gehoord...

Comment

• Marky
                            • Oct 2008
                            • 2

Originally posted by laserguy
                            Spijtig dat de foto's niet zo duidelijk zijn. Ik had graag de componenten eens scherp en duidelijk gezien. Op het eerste zicht moet ik zeggen dat de afwerking mij ook wat tegenvalt terwijl dit al het product is dat door de handen van de technici van Beglec is gegaan en dus al verbeterd is/werd.
                            Et voila:

Comment

• Koen van der K
                              • Aug 2005
                              • 1146

Ha Marky,

Bedankt voor je reactie, ideeen en kritiek zijn altijd welkom !

[quote=Marky;490444]
                              De gangbare tests die van toepassing zijn op klassieke versterkers zijn absoluut NIET te gebruiken bij Classe-D versterkers. Ze geven absoluut géén correcte resultaten en zijn dus zinloos. Dit heeft alles te maken met de manier waarop classe-D versterkers werken.

Logisch en het gevolg van een foutieve meetmethode!
                              De versterker heeft trouwens een "power limiter" aan boord die bij een klassieke sinus meting na 2 à 3seconden in werking treedt om het uitgangsvermogen van de versterker terug te brengen tot +/- 40% van zijn maximaal vermogen. (dit mechanisme vind je trouwens ook bij Powersoft en andere classe-D versterkers)
                              Uit diverse getuigenissen (ook op de forums) blijkt trouwens overduidelijk dat de versterker het beloofde vermogen WEL levert, op voorwaarde dat je hem gebruikt om een muzieksignaal te versterken (daar dient hij voor) en geen droge sinussen (daar dient hij dus niet voor)...

Zoals eerder vermeld in dit topic is duidelijk hoe de vermogensspecificaties van PWM eindtrappen tot stand zijn gekomen en wat de filosofie erachter is, wat ik ook onderken natuurlijk. Bedoeling van de vollastmeting is om te bepalen hoeveel vermogen een amp gedurende een bepaalde tijd kan leveren. Hoewel dit geen praktijksignaal betreft geeft deze meting mijns inziens wel een aardige indicatie hoe een amp en zijn beveiligingen reageren. Enkel omdat het testsignaal geen "reallife" signaal is maakt deze meting niet "foutief". Daarbij bleek dat de amp er niet tegen bestand was en dus bevestigt dit het nut van deze meting.

Over het geleverde vermogen heb ik geen opmerkingen ... hij levert wat gespecificeerd is.

De minpunten die in de test naar boven kwamen (defect raken kanaal B, overspraak, LP filtering) zijn gemeten zaken en dus feitelijk niet OK.
                              Overige punten zoals bijv. het HF residu en de niet-selectiviteit van de interne fuses hoeft in de praktijk geen probleem te betekenen maar kunnen mij wel een indicatie geven over de prestaties van het apparaat.

Quote:
                              Getest en niet waargenomen, sommige van de beweringen zijn ook een gevolg van de testmethode. Ook kortsluittesten verliepen hier prima.

> Zoals gemeld ontvang ik graag nog een exemplaar (en een kopie van jullie testprocedure) om te zien of bovenstaande fouten incidenteel of structureel zijn.

Enfin, genoeg over te discussieren iig ... alle input is welkom, het gaat er om dat de metingen zo objectief mogelijk blijven en worden verbeterd.

Groeten !
                              Last edited by Koen van der K; 10-10-08, 19:39.

Comment

• PowerSound
                                • Nov 2001
                                • 1892

Als Marky zegt dat het geen ge-update DPA amps is, is het geen geupdate DPA amp !
                                Wie ben ik ?
                                PSL Bvba powered by
                                L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                                Yahama LS9-32 / MC7L-48
                                Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                                Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

Working...