Nieuwe eindtrap synq digit 3 k 6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Mocht iemand het ding getest willen hebben dan hoor / lees ik het wel, kan ik een testrapport hier posten.

Groeten
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by Koen van der K
      Mocht iemand het ding getest willen hebben dan hoor / lees ik het wel, kan ik een testrapport hier posten.

Groeten
      Zeer geinteresseerd in een testrapport.
      Is het van een onafhankelijk instituut? (Bijv. van jouzelf??)

Paul
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Originally posted by SPS
        Zeer geinteresseerd in een testrapport.
        Is het van een onafhankelijk instituut? (Bijv. van jouzelf??)

Paul
        Van het onafhankelijk instituut der laagfrequent vermogensschakelingen, ofwel het OILVS

Nee, zonder gekheid, ik kan een aantal (statische) metingen en testen loslaten op een amp (vermogen, frequentieresponse, vervorming, warmte ontwikkeling, vollast, functioneren beveiligingen, gedrag bij DC, HF en inductieve loads, etc.) die wel een aardige indruk kunnen geven over de technische prestaties.

Hoe de klankprestaties zijn zal toch uit een praktijktest moeten blijken maar als een amp bij bovenstaande testen al niet al te fraai presteert geeft dit de nodige bedenkingen.

Groetos !

Comment

• cowbeast
          • Jul 2004
          • 109

Ik ben wel eens benieuwd naar resultaten. Ik heb geen ervaring met klasse-D versterkers. Ze zijn lichter en compacter maar hoe zijn de resultaten?

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Van het onafhankelijk instituut der laagfrequent vermogensschakelingen, ofwel het OILVS

Nee, zonder gekheid, ik kan een aantal (statische) metingen en testen loslaten op een amp (vermogen, frequentieresponse, vervorming, warmte ontwikkeling, vollast, functioneren beveiligingen, gedrag bij DC, HF en inductieve loads, etc.) die wel een aardige indruk kunnen geven over de technische prestaties.

Hoe de klankprestaties zijn zal toch uit een praktijktest moeten blijken maar als een amp bij bovenstaande testen al niet al te fraai presteert geeft dit de nodige bedenkingen.

Groetos !
            Koen, zonder te willen lastig doen, maar kun je er wat vaart achter zetten?

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Originally posted by frederic
              Koen, zonder te willen lastig doen, maar kun je er wat vaart achter zetten?
              Ehm, jazeker ... enkel zou een testexemplaar dan wel handig zijn

Iemand die er 1 kan regelen ?

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

@ Koen:
                Zuo dan helemaal super zijn om hem bijvoorbeeld te refereren aan een Lab Gruppen bijvoorbeeld...
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

... dit wordt wel een beetje erg off-topic ...

Meettechnisch gezien is de referentie de door de fabrikant opgegeven specs. De meetwaardes dienen hiermee minstens overeen te komen.

Wat wel interessant is is om de meetresultaten van verschillende amps naast elkaar te leggen en te zien of er een verband is tussen klank en technische prestaties.
                  Met de metingen die ik tot dusver heb gedaan is dat lastig aan te tonen; deze zeggen meer over het puur technisch presteren en niets over klankprestaties.

Om dit laatste in kaart te brengen is geavanceerdere meetapparatuur en vermogensslectronica nodig die ik (nog) niet heb. Ohja, en tijd zou ook wel handig zijn ;-)

Puur technisch gezien overigens is "de ideale amp" de referentie; 100% rendement, 0,0% vervorming, 0,0 Ohm inwendige weerstand, 0-100KHz response en meer van dat soort zaken in die trand, maar zo gezegd zegt dat nog niets over de klankprestaties van dat ene component in een compleet weergavesysteem.

Enfin, ik hou me aanbevolen ...

Groeten !

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

... dit wordt wel een beetje erg off-topic ...

Meettechnisch gezien is de referentie de door de fabrikant opgegeven specs. De meetwaardes dienen hiermee minstens overeen te komen.

Wat wel interessant is is om de meetresultaten van verschillende amps naast elkaar te leggen en te zien of er een verband is tussen klank en technische prestaties.
                    Met de metingen die ik tot dusver heb gedaan is dat lastig aan te tonen; deze zeggen meer over het puur technisch presteren en niets over klankprestaties.

Om dit laatste in kaart te brengen is geavanceerdere meetapparatuur en vermogensslectronica nodig die ik (nog) niet heb. Ohja, en tijd zou ook wel handig zijn ;-)

Puur technisch gezien overigens is "de ideale amp" de referentie; 100% rendement, 0,0% vervorming, 0,0 Ohm inwendige weerstand, 0-100KHz response en meer van dat soort zaken in die trand, maar zo gezegd zegt dat nog niets over de klankprestaties van dat ene component in een compleet weergavesysteem.

Enfin, ik hou me aanbevolen ...

Groeten !
                    Zou daar graag ook betrouwbaarheid bij zien staan als punt.

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

Ehm, jazeker ... enkel zou een testexemplaar dan wel handig zijn

Iemand die er 1 kan regelen ?
                      Ik heb beide modellen wel liggen hier. Is alleen de planning om deze de komende weken in de praktijk te testen. Door de weeks kunnen ze wel worden opgehaald maar weekend toch echt nodig.
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Betrouwbaarheid kun je alleen in de praktijk achter komen...

Ik zie overigens wel een mooie taak voor onze Koen: Amp's testen. Zou voor dit Forum iig een mooie toegevoegde waarde zijn, met natuurlijk alle testen online. Moeten we wel alleen even kijken hoe we het aanpakken, Koen zijn tijd moet natuurlijk ook (gedeeltelijk) vergoed worden. Iets van spononsoring ofzo?

Maar blijf erbij dat het een enorm stuk toegevoegde waarde zou zijn!

@Koen: volgems mij heb je nog een mail en 'n XTi 4000 om te testen tegoed. Moeten we het binnenkort toch eens over hebben. Misschien dat ik ook een QSC GX5 kan regelen. Maar dat hangt weer van m'n broer af...

Comment

• Koen van der K
                          • Aug 2005
                          • 1146

Ha heren,

@WattXtra; ophalen, zou in de buurt van Breda moeten zijn ivm planning en tijd.
                          Tot een straal van pakweg 20-30Km rond Breda is dat geen probleem.

@Outline; ja, dat zit nog in het vat hè :-)
                          Het organiseren van een soort open demo-meetdag is vrij onpraktisch gezien m'n halve werkplaats gedemonteerd dient te worden (nee, dat zit niet in flightcases ;-) en sommige tests langer kunnen uitpakken dan voorzien.

Mocht het testen voor meerdere partijen interessant zijn dan ga ik mijn licht eens schijnen op aanvullende metingen die wellicht meer info verschaffen over klankprestaties. Leuk huiswerk ;-)

Uiteraard houd ik me van harte aanbevolen indien mede-forummers hier ideeen over hebben, zowel technisch als praktisch. Misschien dat Dr.dB en JVS hun mening en ideeen willen posten ?

Groeten !

Comment

• Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

Ach Koen, er zit bij mij nog wel meer in het vat! Grootste probleem is vrije tijd. Maar daar weet jij, net zoals ik, alles van!

Het idee van mij was om een referentie-punt/persoon te hebben die iig kan zeggen dat de fabriekspecs kloppen of niet en waar deze afwijken. Gewoon een objectief beeld dus.

Hoe je de klank wil gaan meten, is voor mij een (relatief) raadsel. Omdat klank toch iets persoonlijks is? Of wil je gaan werken met Db's per frequentie en dan daar het verschil ten opzichte van andere versterkers in benoemen?

Ben benieuwd!

Comment

• seppe30
                              • Dec 2007
                              • 248

en wie heeft er nu al eens een avond mee gewerkt

Comment

• twemmie
                                • Sep 2008
                                • 15

daar ben ik ook beniewd naar! hij ziet er in iedergeval leuk uit! en als hij dan ook perfect werkt zou helemaal geweldig zijn.
                                heeé natuurlijk VMB

Comment

Working...