Nieuwe eindtrap synq digit 3 k 6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

Originally posted by twemmie
    daar ben ik ook beniewd naar! hij ziet er in iedergeval leuk uit! en als hij dan ook perfect werkt zou helemaal geweldig zijn.
    gisteren en vandaag heeft de 3k6 staan werken op een 2tal JBL2241 in X118 kast.

Deze kasten zaten onder een bloemencorso wagen dus echt goed te horen enz was er niet bij.

wat me wel opviel, de synq drukt volgens mij veel beter door als een digam 7000. Ik heb regelmatig een 4tal X118 bassen op een digam staan maar dat drukt toch niet echt lekker. Idee had ik van de synq dus wel.

Amp werkt in ieder geval wel goed op een aggegraat. En dan een relatief kleine, 7kw er.

Volgend weekend sta ik met beide amps in een leuke zaal met een goede set speakers. Dan zullen er meerdere bassen worden aangestuurd en een aantal midpeakers.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Originally posted by Outline
      ... Het idee van mij was om een referentie-punt/persoon te hebben die iig kan zeggen dat de fabriekspecs kloppen of niet en waar deze afwijken. Gewoon een objectief beeld dus.

Hoe je de klank wil gaan meten, is voor mij een (relatief) raadsel. Omdat klank toch iets persoonlijks is? Of wil je gaan werken met Db's per frequentie en dan daar het verschil ten opzichte van andere versterkers in benoemen?
      De meeste relevante opgegeven fabrieksspecs kunnen met deze metingen gechecked worden, plus nog een aantal aanvullende testjes die o.a. de beveiligingen en gedrag van de amp op reactieve loads onder de loep nemen.

Klank beoordelen is lastig, ook een kwestie van de meetgegevens naast luistergegevens leggen. Je zal met allerhande (burst)testsignalen, storagescopes en instelbare inductieve loads in de weer moeten en dat vergt nogal wat (tijd en geld).

Bij wijze van test wil ik best kosteloos een paar verschillende amps van mede-forum-mers onder handen nemen, moet je wel zelf de materialen brengen / halen. Mocht dit interessant zijn of voor het forum een meerwaarde hebben dan gaan we eens brainstormen over een aanpak.

Groetos !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Ik vind het zeker een meerwaarde hebben, zeker voor een Forum dat zich als 'Pro' profileert. Want bij hoeveel Fora wordt er naast gepraat ook een objectieve test geplaatst die laat zien dat een amp doet wat hij beloofd?

Nu zijn er mensen die gaan zeggen dat het Forum hier niet voor bedoeld is. Kan ik inkomen en een stukje in mee gaan. Maar je kan niet ontkennen dat het inderdaad daadwerkelijk WEL iets toevoegd. Want naast de standaardvraag van 'wie heeft 'm al gezien/gehoord?' kun je dan meteen (bij beschikbaar testmodel) de testgegevens plaatsen wat, in mij mening, toch echt bijdraagt aan een echt objectieve mening over een product.

Maar goed. Ben benieuwd hoe de rest hierover denkt.

@Koen: als je je nog verveelt... Heb hier iig een Harfield 2U 1000 staan waar ik qua vermogen wel wat meer van wil weten. En dan natuurlijk de XTi 4000. En als er nog tijd is: Carver PM1.5. Om te kijken of het echt zo'n geniale bak is/was. En heel misschien dat ik nog een D12 kan lospeuteren...

Maar ook een GX5 heeft m'n belangstelling, net zoals deze Synq's en de LAb's en EV/Dynacord's, enz enz.

En weet je waarom? Omdat ik het idee heb dat er tegenwoordig aardig gerommeld wordt met de Wattage's (en andere specificaties). Mooi voorbeeld is EV. Ze gaven voor de P's nog de Watten aan bij 20Hz-20KHz, 0,1% THD. Ik geloof dat het tegenwoordig bij 1 KHz 1% THD is. Waardoor de CP3000 aanzienlijk minder vermogen heeft dan de oude P3000 en men dus met 'n CP4000 moest komen.

Is dat testen overigens niet uit te breiden naar andere apperatuur zoals bv. mixers? En dan meer de ruisafstand e.d.?

Of wordt ik nu te veel eisend? Misschien dat een stevige Funding maar eerst 'ns geregeld moet worden...
        Last edited by Outline; 14-09-08, 23:12.

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Misschien starten we wel een nieuwe trend en gaan we met z'n allen (eindelijk) eens af op meetresultaten en niet de naam die er op staat...

Comment

• Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

Originally posted by Outline
            ... Heb hier iig een Harfield 2U 1000 staan waar ik qua vermogen wel wat meer van wil weten. En dan natuurlijk de XTi 4000. En als er nog tijd is: Carver PM1.5. Om te kijken of het echt zo'n geniale bak is/was. En heel misschien dat ik nog een D12 kan lospeuteren...

... Is dat testen overigens niet uit te breiden naar andere apperatuur zoals bv. mixers? En dan meer de ruisafstand e.d.?
            Stuur even een mailtje, spreken we wat af (jij woont nog enigszins in de buurt ;-)

Meten van THD/IMD, SNR etc. kan ik niet betrouwbaar genoeg uitvoeren door het ontbreken van de juiste apparatuur. Voor dit soort werk heb je echt een segment duurder / nauwkeuriger / stabielere generators en meetinstrumenten nodig dan ik nu heb staan en daar ga ik vooralsnog niet in investeren. De meest relevante metingen die na herstel van apparatuur nodig zijn kan ik goed uitvoeren.

Daarbij zijn mengtafels doorgaans nogal omvangrijk en mijn werkplaats nogal klein ... is altijd improviseren als er een 32-8-2 oid wordt binnengerold.

Enfin, we houden ons aanbevolen voor commentaar / meningen etc.

Groeten !

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Ondertussen al iemand ervaring?

Heb alleen volgende discutie terug gevonden:
              New Line: Forum > Geluid > ervaring Synq digit 2K2 en ...

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

... helaas nog niets concreets maar wel volgende week een hier op de testbank.
                Ook een klant heeft 'm op klussen meegenomen, zijn commentaar plus de beknopte meetresultaten volgen.

Groeten !

Comment

• subbass
                  • Sep 2006
                  • 78

Te Duitsland op party-pa.de hebben ze het nu ook over deze amp.
                  Moet toch minder tof zijn dan verwacht :
                  niet 2 ohm stabiel
                  niet geschikt voor top/fullrange kasten ivm ruisen e.d. dingen

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Originally posted by Koen van der K
                    ... helaas nog niets concreets maar wel volgende week een hier op de testbank.
                    Ook een klant heeft 'm op klussen meegenomen, zijn commentaar plus de beknopte meetresultaten volgen.

Groeten !
                    Zegt hij nu... Ben er ook verdomd benieuwd naar!

Nog 3 dingen in dit verband: MF122 ,da's de fabrikant.
                    Er wordt ook nog een tussenmodel gemaakt, want bij Synq de 2K9 zou zijn. En zag ze bij 4 Acoustic ook in de catalogus staan, voor (bijna) dezelfde prijzen als Synq.

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

niet 2 ohm stabiel
                      Da's geen verrassing: dat is ook door Beglec zo vermeld

Overigens is de fabrikant blijkbaar wel heel toekomstgericht bezig: de website copyright message claimt al copyright tot 2009!
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• PowerSound
                        • Nov 2001
                        • 1892

Die SynQ amps zijn een oud model van AG Audio pro, de DPA amps !

Ontworpen en prototypes gemaakt door Arthur van AG Audio Pro bij DETON (ben daar geweest in die fabriek).

Is nooit verkocht geweest, veel te onstabiel en te veel ruis, onbruikbaar voor pro-doeleinde.

Arthur probeerde met de bestaande chinese technologie een licht-gewicht PWM versterker te maken, en is dus niet gelukt. Deton heeft die wel gehouden, en misschien verbeterd (geloof ik niks van).
                        Waren wel heel goedkoop om te produceren !
                        Op Mid/Hi slecht, op Sub/Bass ok. THD is veel te hoog.
                        Arthur is ook geen professionele PWM amp designer.
                        Zou dit eens moeten doorgeven aan Arthur voor royalties, maar zal niet lukken in dit land .

Ik zal es fotoos van de prototypes proberen terug te vinden ;-)
                        Last edited by PowerSound; 01-10-08, 00:14.
                        PSL Bvba powered by
                        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                        Yahama LS9-32 / MC7L-48
                        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by subbass
                          niet 2 ohm stabiel
                          Op hun infobrochure spreken ze dan ook nergens om die op 2ohm te gaan gebruiken. Wel op 4 of 8
                          Lijkt me ook niet echt nodig om op 2ohms te gaan gebruiken gezien het vermogen die ze leveren. Ruim voldoende voor een kleine PA.

Waarom zou die plots gaan ruisen op fullrange kasten?
                          Last edited by frederic; 01-10-08, 16:19.

Comment

• JVS
                            • Mar 2004
                            • 317

Originally posted by PowerSound
                            .....Ontworpen en prototypes gemaakt door Arthur van AG Audio Pro bij DETON .......

......Arthur is ook geen professionele PWM amp designer......
                            Ben ik nu gek ?

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Ik kan maar 1 ding zeggen: met z'n allen nog 2 nachten slapen en dan heeft Ome Koen voor ons de meetresultaten!

Comment

• Watt Xtra
                                • Oct 2004
                                • 1119

Originally posted by subbass
                                niet 2 ohm stabiel
                                en wie schrijft dan dat ze niet 2 ohm stabiel zijn??

ik ben een van de eerste met deze amps, heb zowel op het party-pa forum.de gepost als ook hier.

Ik heb ze een aantal keren gebruikt en geoordeelt.
                                Zo ook een uurtje losgelaten op 6 18"bassen, toch een 2,66ohm, hebben ze geen enkele moeite mee.
                                de synq heeft een weekend staan werken op een klein aggegraatje, 5kw. geen enkel probleem.

Ik ben er toch wel aardig over te spreken. Ruizen heb ik niet gehoord, werken bij mij op mid en laag.

zekr gezien het gewicht, de prijs en de ruimte die dingen innemen
                                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...