Nieuwe eindtrap synq digit 3 k 6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sntho0
    • Sep 2003
    • 196

Originally posted by pjadskop productions
    ik vind het jammer dat er zo veel off topic gezaagt wordt, ik ben 17 jaar en moet alles betalen met wat ik verdien op m'n vakantiewerk: ik heb dus niks aan dat gezever over LAB-versterkers in het synq-topic. Ik ben al blij dat ik zo'n een versterker kan betalen, voor mij zijn skytronic budgett versterkers en synq al een vrij goed merk. Het kost ook maar een fractie van zo'n LAB dus je moet niet verwachten dat je een Bentley/aston martin krijg voor de prijs van een Fiat. (niks tegen fiat of zo, maar zeg nu zelf) Ik ben nu niet lastig of zo, maar soms moeten we ff bij de zaak blijven.
    Op zich kan ik het hier wel mee eens zijn. Toch begrijp ik de andere mensen ook. Je kunt natuurlijk ook een 2e hands kopen. Voor +/- 500,- koop je soms een keurige 2e hands "Lab/Crown/Kind etc etc". Vroeger wilde ik ook alleen maar nieuw, maar ben er achter gekomen dat je van een goede 2e hands (A-merk) meer plezier hebt dan van een nieuw B-merk.
    Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

... om weer effe on topic te komen; de in de test gesneuvelde amp was door de fabrikant ongerepareerd geretourneerd (men kon geen defect constateren ?).
      Na 1 dag door de klant echter weer hetzelfde probleem (verrassing).
      De amp weer retour fabrikant, uiteindelijk wordt er (hopelijk) toch een nieuw exemplaar verzonden.

Groeten

De ampmartelaar ;-)
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by Koen van der K
        Een "dubbele" vermogensspecificatie zou idd best aardig zijn, maar zoals je zult begrijpen commercieel niet echt aantrekkelijk voor een fabrikant.
        Maakt niet uit, dan meten we dat toch gewoon
        Speakerfabrikanten doen het toch ook al een aardige tijd? Ik bedoel, je kan de 3K6 toch ook netjes als "700W RMS / 3600W peak program power" op de folder zetten?

Watt Xtra: Hoe draaien jouw rackjes precies op de Syncs? Hoeveel stroom trekt het geheel gemiddeld?

(Ik gok dat de 3k6 toch al vlot 1kW continu trekt als ie goed belast wordt)
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

Originally posted by Stoney3K
          Speakerfabrikanten doen het toch ook al een aardige tijd? Ik bedoel, je kan de 3K6 toch ook netjes als "700W RMS / 3600W peak program power" op de folder zetten?

Watt Xtra: Hoe draaien jouw rackjes precies op de Syncs? Hoeveel stroom trekt het geheel gemiddeld?

(Ik gok dat de 3k6 toch al vlot 1kW continu trekt als ie goed belast wordt)

3weg rackje gaat gewoon op een leeg 16A groepje hoor. 3k6 laag tot 2,6ohm belast. 2k2 mid op 8 of 4 ohm belast en een 1050 op hoog 8 ohm belast.

bassen trekt wel redelijk maar is allemaal pulsen he en niet continue.. vaak verkijken mensen zich erop wat er daadwerkelijk wordt verbruikt.

zo draaien wij ook altijd een rack met crown 5000, chevin 2000 mono en chevin 1000 op een lege groep. Wordt gebruikt voor dubbele set GAE director.
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• gice
            • Dec 2007
            • 83

Huren van de digit 3k6

Beste mensen van het forum ik lees allemaal reply's maar de een die zegt dat het wel gaat de ander vind het niets.

Ik kan nu kiezen tussen een SA ES40 of een Digit 3k6

voor mij rcf 18" 800watt rms baskasten.

Watt Extra jij heb die 18" jbls er ook achter gehad kan die digit 3k6 dit goed aan of zou ik toch voor die SA ES40 gaan met 2x 1000 watt op 8ohm...

Groeten g-ice

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Originally posted by gice
              Beste mensen van het forum ik lees allemaal reply's maar de een die zegt dat het wel gaat de ander vind het niets.

Ik kan nu kiezen tussen een SA ES40 of een Digit 3k6

voor mij rcf 18" 800watt rms baskasten.

Watt Extra jij heb die 18" jbls er ook achter gehad kan die digit 3k6 dit goed aan of zou ik toch voor die SA ES40 gaan met 2x 1000 watt op 8ohm...

Groeten g-ice
              Dan zou ik toch ECHT voor die ES40 gaan hoor!!!! DAt is een echte amp, EN tot 2R belastbaar. Zeker voor het laag.

RCF & SA = 'just good friends' ....

als je hem niet wilt, mail MIJ even (ik heb WEL interesse!!)
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• gice
                • Dec 2007
                • 83

thx voor reactie

He bedankt ja ik weet dat het een zware jongen is.. maar hij is wel 15euri duurder in huur :O.....

komt goed

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

|Ik gebruik de synq idd met 18" laagkasten, 3 per kant op een versterker is geen enkel probleem. 4 per kant, dus 2 ohm heb ik slechts in testmodus een half uurtje geprobeert, wel zonder problemen.

DE es40 ken ik niet dus kan er niet over meepraten. Wel weet ik dat het met synq gewoon een genot is om te werken, tillen, vervoer enz is gewoon een stuk makkelijker. Niets meer ampracks met 2-3 man moeten tillen.

Bij mij werken ze prima, prijstechnisch zeer interressant, ze doen wat ze moeten en verdienen ook nog eens geld. Wel ben ik ervan overtuigd dat er betere amps zijn, alleen is het prijskaartje daar ook naar.
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

En inmiddels bij mij ook een 2K2'tje binnen.

Eerste indruk: Cute little thing! Het hele kastje is nog geen 40cm diep, en bij aanzetten fluisterstil (kwam niet eens over mijn PC/stereo heen). Nog niet met belasting kunnen testen, andere dingen te doen vandaag, maar ik heb wel het idee dat deze nog wel even in mijn rackje blijft. Mogelijk the first of many
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Ikzelf heb 2x de 3K6 en ben er erg over tevreden ze doen wat ze moeten doen. en ze geven echt power !!!

Heb er nog geen problemen mee gehad tot op heden en heb ze 2x per week in gebruik en worden goed gebruikt.

Stuur ze aan met de DLP6 processor van Synq en ook daar heb ik een goed gevoel bij.

Je moet hem wel leren kennen met programmeren maar eenmaal gelukt dan werkt ie super ( vindt de limiters goed.)

dat er problemen zijn kan zeker een fout zijn van fabrikant maar meestal een fout van de gebruiker zelf.

mss kunnen de eerste zending van deze amps wel fouten gehad hebben maar daarom is het ook een nieuw produkt van fouten kan men leren en hiermee hoeft het merk niet slecht te zijn.

Vind alles van Synq wel OK voor het geld en meer kwaliteit dan JB of DAP enz.

draai op mijn rack dubbel 18 sub en 12 top en klinkt echt goed zeker op het laag ben ik verrast dat ze best wel doordrukken.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Heeft iemand die synq aangesloten op kwalitatieve speakers? JBL RCF Martin, EAW enz..

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

Originally posted by frederic
                          Heeft iemand die synq aangesloten op kwalitatieve speakers? JBL RCF Martin, EAW enz..
                          Synq 3K6 op:

-TSA 218 dubbel 18" hoorngeladen, gaat beter als een Digam 7000
                          -JBL 2241 18"reflex kast naar eigen ontwerp, gaat veel beter als een Digam 7000, een crown 5000 gaat iets steviger maar het klinkt gecontroleerder met een synq. Tot 3 stuks per kant, 2,66ohm dus.
                          -Cerwin Vega L36 pe hoornbass, dat is teveel van het goede voor een CV.

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

Master MD218 met processor instellingen als de DPU3K6

Gewoon een veel vettere sound en strakker en idd meer controleerbaar.

Versterker heeft speakers meer onder controle
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Een collega gaat een Electrovoice speakerset kopen.
                              2x Top: PX2122
                              2x Sub: PX2181

Zouden de 3k6 eindtrappen passen hiervoor?

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by frederic
                                Een collega gaat een Electrovoice speakerset kopen.
                                2x Top: PX2122
                                2x Sub: PX2181

Zouden de 3k6 eindtrappen passen hiervoor?
                                Een beetje suggestieve vraag, wat verwacht je?
                                Qua vermogen past het, qua klank is nogal persoonlijk, qua budget....
                                Gewoon proberen dus en kijken of je er tevreden mee bent.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...