Nieuwe eindtrap synq digit 3 k 6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • subbass
    • Sep 2006
    • 78

het kost je niet 20 kg per rack, het kost je in sommige gevallen 20kg per amp.
    Voor jou is gewicht blijkbaar een alles belangrijke factor, voor mij is kwaliteit in 1e instantie een de meest belangrijke factor
    Ieder zo zijn ding

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

Originally posted by subbass
      Voor jou is gewicht blijkbaar een alles belangrijke factor, voor mij is kwaliteit in 1e instantie een de meest belangrijke factor
      Ieder zo zijn ding
      hoe kom je daar bij?? Ik vind het wel een belangrijke facter idd. Mochten de amps echter bagger wezen dan zullen zij niet bij mij in de racks te vinden zijn. klankkwaliteit, betrouwbaarheid enz is ook zker weten een zeer belangrijke factor. Maar lichtgewicht voor zowel mijzelf als ook de klant en personeel dat ermee werkt is het erg plezierig!!

klank ben ik dik tevreden over.
      kwaliteit moet zich nog uitwijzen, vandaar dat ze nu telkens worden ingezet en we zullen zien.

2,66 ohm... hebben ze geen enkel probleem mee!
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Ha mede-forummers,

Zoals gezegd vandaag wat metinkjes verricht en mijn klant verder uitgehoord over zijn bevindingen over de 3K6.

De amp klinkt volgens hem OK, zowel op het laag (geen echt sub) / mid als hoog. Hij heeft de amp getest op een eigen gebouwd systeem dat ik niet eerder heb gehoord of gezien.

Wat hem wel opviel is de hoorbare ruis / storing, verder weinig tot geen problemen of opmerkingen over de klank van zijn kant.

Dan hier mijn bevindingen van de testbank in het kort :

Het continu vollast plezier was snel voorbij toen de interne zekeringen (+V rails) herhaaldelijk sneuvelden en ik de volledige vollasttests maar heb gestaakt.

Voorts de pluspunten :

- Lichtgewicht
        - Nagenoeg geen warmte ontwikkeling

En de minpunten :

[FONT=Arial]- Hoog HF residu component op output (matige werking LP outputfilter PWM draaggolf)[/FONT]

[FONT=Arial]- Opgegeven vermogen kan de amp gedurende ca.2 seconde leveren[/FONT]

[FONT=Arial]- Zekering tript eerder dan currentlimiter aanspreekt[/FONT]

[FONT=Arial]- Slechte / verkeerde werking beveiligingen kanaal B[/FONT]

[FONT=Arial]- Twijfelachtige DC protectie (snelheid)[/FONT]

[FONT=Arial]- LP filter verschijnselen vanaf 6KHz op output (-0,25dB)[/FONT]
        [FONT=Arial] -2dB op ca. 20KHz ipv opgegeven 36KHz[/FONT]

[FONT=Arial]- Overspraak tussen de kanalen[/FONT]

Technisch gezien schort er met dit exemplaar dus nogal wat aan, of het in verhouding staat met wat 't ding kost en hoe hij uiteindelijk klanktechnisch presteert laat ik graag aan anderen over. Tot zover.

Geinteresseerden in het testrapport mailen a.u.b, dan stuur ik de PDF retour.

Groeten !
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Kan nog melden dat kanaal B de test niet heeft overleefd en nu nagenoeg geen output meer geeft. Ik ga niet onderzoeken of het de beveiliging is of de PWM trap zelf, 't ding gaat retour winkel / importeur, mogen ze een nieuwe sturen.

Groeten !

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Test is voor mij al meer dan geslaagd, ik hou het wel lekker bij Lab Gruppen.
            Kost wel wat meer maar de kwaliteit is gewoon rete goed, gewicht lekker laag en de importeur betrouwbaar voor de service.
            En, last but not least; de restwaarde blijft ook gewoon goed.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• subbass
              • Sep 2006
              • 78

[FONT=Arial]- Opgegeven vermogen kan de amp gedurende ca.2 seconde leveren[/FONT]
              Was te verwachten

Rest van de minpunten waren ook te verwachten, ken dit soort versterkers in de tussentijd een beetje......

Conclusie:
              budget lichtgewicht met utopische specs gaan helaas niet samen.
              Enigste toffe is het gewicht dus een rackje van 25KG in totaal, maar de rest is gewoon prut .

You get what you pay for....and customers wanna get fucked.

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

De meeste amps met een SMPS schijnen inderdaad het door de fabrikant gespecificeerde vermogen slechts gedurende enkele seconden te kunnen leveren. Voor muzieksignalen volstaat dat prima, echter wordt het een appels-peren verhaal als je deze resultaten naast de G/H bakken legt met een conventionele voeding die wel gewoon gebouwd zijn voor duurzamere vermogenslevering. Maar deze discussie is al eens eerder hier gevoerd.

Ter vergelijk lijkt het me best aardig eens een Lab FP(+) onder dezelfde omstandigheden te testen en de resultaten naast elkaar te leggen gezien hier deze amps nogal eens als "referentie" worden aangeduid in de lichtgewicht categorie.
                Kan me voorstellen dat men zich na de testresultaten van de Synq amp (of wat daarvan overgebleven is) niet zo snel als vrijwilliger opwerpt ;-)

Groeten !

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Ha Koen!

Kan je voor ons ook eens een XTI4000 van Crown onder de loep nemen??
                  Om maar ff aansluiting te maken met het andere topic....

Dave
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

Originally posted by salsa
                    Ha Koen!

Kan je voor ons ook eens een XTI4000 van Crown onder de loep nemen??
                    Om maar ff aansluiting te maken met het andere topic....

Dave
                    Ha Dave, geen probleem, kom ik 'm wel "even" bij je ophalen
                    Mede-forum-er Outline heeft een XTI die we binnenkort (maandje ?) gaan testen, resultaten post ik hier wel weer.

Groetos !

Comment

• subbass
                      • Sep 2006
                      • 78

een Lab FP(+) onder dezelfde omstandigheden te testen
                      Ook bij een Lab zul je het verschijnsel terugvinden wat die enkele secondes aangaat. Derhalve zijn er tegenwoordig nog steeds behoorlijk veel freaks te vinden die op bass gewoon vet conventioneel draaien of die na een uitstapje in de richting van digitaal / geschakeld, voor enige toepassingen, dus toch echt weer oude stijl amps op bas gooien.
                      Iets in de richting van Chevin A6000 doet het altijd goed.

XTI4000 daarvan is ook reeds bekend dat hij niet echt geschikt is voor sub / laag. Alhoewel het natuurlijk een uiterst complete amp is !

Deze link zal denk ik wel bekend zijn ? Als je deze link bekijkt dan weet je ook meteen waarom voor mij de Synq gewoon niet kan / kon werken en ik er wat kritisch op bleef reageren.....
                      Kijk als de gevestigde orde in de high end prijsklasse nog moeite heeft om de vermogens langdurig te kunnen afgeven..dan hoe zou Synq het dan voor mekaar moeten krijgen ? En dan helemaal rekening houdende met het low budget prijsje dat eraan hangt ?
                      Last edited by subbass; 05-10-08, 08:52.

Comment

• JVS
                        • Mar 2004
                        • 317

Originally posted by Koen van der K
                        Ha mede-forummers,

....Het continu vollast plezier was snel voorbij toen de interne zekeringen (+V rails) herhaaldelijk sneuvelden en ik de volledige vollasttests maar heb gestaakt....
                        Was je met een continu sinus aan't meten ? Da's jammer genoeg niet echt een realistisch meetsignaal. Ik neem aan dat gebruikers de amp gaan gebruiken voor muzieksignalen, en niet voor sinussen (dus daar zou IK als ontwerper een amp ook niet op bouwen)..

Ik zal je even een testsignaaltje op de mail zetten wat aardig overeenkomt met een ranzig pulserend subbassignaal, scherp afgefilterd op ca. 80Hz. Stuur de amp volledig uit met dit signaal, en meet de maximale uitgangsspanning. Laat het file'tje continu afspelen, en je kunt een stukje duurtest / thermische stabiliteit testen.

Comment

• Koen van der K
                          • Aug 2005
                          • 1146

Ha Joost ! Heb je wel gelijk in, echter de reden waarom ik de sinustest erin heb gelaten is dat ik wil zien wat een amp gedurende welke periode kan leveren, mede ook om een beeld te krijgen hoe de prestaties in verhouding staan tot wat een "conventionele" amp kan leveren.

Daarbij hoort een amp, ongeacht de topologie, voldoende beveiligingen aan boord te hebben en van een dusdanig ontwerp te zijn dat deze niet stuk mag gaan met zo'n test. Wat mij betreft dus een prima indicatie zo'n sinus vollasttest.

De meningen zijn er over verdeeld maar mijns inziens kan de combinatie continu aanwezig sublaag (denk aan house gebeuk) en een amp die z'n opgegeven vermogen niet langer dan pakweg 5 seconde kan leveren best vervelend uitpakken toch ?

De terugval bij de Sync 3K6 was van 82VRMS(1921W) naar 52VRMS (772W) aan 3,5 Ohm, wat neerkomt op een terugval van meer dan 3dB in max output en dat lijkt me goed merkbaar.

Maar alle kritiek / op- en aanmerkingen zijn natuurlijk welkom !

Groetos (en bedankt voor je mailtje alvast) !

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

Juist, een volle sinus heb je niet nodig maar ik wil wel graag een versterker die het kan. Als hij namelijk goed sinussen kan versterken en dat tot een vrij hoge frequentie dan ben ik er zeker van dat hij alle andere dingen ook goed aankan en voor mij is het een manier om de betrouwbaarheid te testen.
                            Mijn QSC's, mijn Zeck's en zelfs mijn STK's kunnen zit zonder probleem en die zijn ook niet meer van de jongste dus waarom zou ik genoegen nemen met nieuwe technologie die minder presteert? Zelfs de Hi-Fi toestanden die ik hier herstel mogen niet buiten nadat ze een half uur op 8 Ohm en op 75% volle sinus hebben gedraaid. Die kunnen het dus ook zelfs.
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Originally posted by Koen van der K
                              Mede-forum-er Outline heeft een XTI die we binnenkort (maandje ?) gaan testen, resultaten post ik hier wel weer.
                              Zoals gezegd, broerlief heeft er 2. En die moet ik nu heel lief aan gaan kijken om 'm te mogen lenen. Laten we het er op houden dat hij een beetje moeilijk is...

Misschien dat Music Support er anders 1 kan regelen?

Overigens heb ik nu wel een nieuw lijstje met interessante Amps om te testen:

-In de 5,9kg-categorie: QSC PLX 1804 ( QSC - PLX1804 Specifications )

-In de budget-reeks: QSC GX5 ( QSC - GX Series Amplifiers )

-In de ontworpen-met-reeks: de nieuwe dB Technologies HPA-serie, ontworpen ism Lab ( dBTechnologies - Produkte )

Binnenkort is de Harfield aan z'n klank-referentie toe. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken...

Comment

• jakkes72
                                • Dec 2003
                                • 1015

Eventueel kan ik onderstaande ter meting aanbieden:
                                QSC PLX 1804
                                LAB Fp6000Q
                                LAB Fp2200

Comment

Working...