Nieuwe eindtrap synq digit 3 k 6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Beste mensen,

Ik vraag me af of er al meer mensen ervaring hebben met de Synq digit versterkers. En dan met name met de 2K2 of 1K0 (in vergelijking met de 3K6).

Ik heb momenteel een klein rackje met een QSC GX3 en een rackmixertje voor de kleine losse dingetjes/verhuur. Voor spraaksetjes en een keer een simpel repetitie setje voor een band oid.

Dit rackje werkt perfect, maar is door de GX3 wel wat aan de zware kant. Aangezien dit geen superkwaliteit hoeft te zijn dacht ik hiervoor misschien een Synq Digit 1K0 te kopen. Het rackje wordt met name gebruikt om een setje EV ZX1's aan te sturen en heel af en toe een paar D&B Max12's.

Gezien het gewicht zou dit erg prettig zijn, maar het moet ook wel een beetje presteren natuurlijk, want het rackje moet in noodgevallen ook ingezet kunnen worden ter vervanging van mijn Crown XTI2000's.

Ik hoor het graag.

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Ik krijg normaal gezien deze maand nog een volledig gemoderniseerde Digit binnen. Was er nog 1 van de eerste reeks.
      Nu zou dit toestel als het terugkomt:
      - niet meer mogen fluiten en ruisen
      - veel minder lawaaieringe ventilatoren moeten hebben

We zullen zien...

Mvg.,
      de Digit criticus... ;-)
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Originally posted by laserguy
        Ik krijg normaal gezien deze maand nog een volledig gemoderniseerde Digit binnen.
        Mag ik 'm testen ?

Mvg de Digit butcher
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

zelf ook de MK3 versie binnen van Synq en deze heeft idd veel stillere ventilatoren.

voor de rest hetzelfde als de vorige modellen : genoeg vermogen !

De oudere modellen hebben inmiddels bij retournering de goede module gekregen en werken goed !
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• darco
            • Sep 2009
            • 135

Tot voor kort gebruikte ik de synq 1k0 om mijn jbl setje aan te sturen en heb er nooit klachten over gehad.

De enige reden dat ik deze niet meer gebruik, is dat ik overgestapt ben naar actief gepowerde sets van DB Technologies.

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Binnenkort maar eens de 3k6 (MK3) in huis halen.

Kijken hoever we komen met een paar 18" EV subjes, als alles goed gaat heb ik dan de hele PA op klasse D staan. 1,8kW RMS per kant met processor in een 4U rackje, dat noemen ze tegenwoordig toch lomp geweld?
              Last edited by Stoney3K; 12-04-10, 22:58.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

Originally posted by MarkRombouts
                Beste mensen,

Ik vraag me af of er al meer mensen ervaring hebben met de Synq digit versterkers. En dan met name met de 2K2 of 1K0 (in vergelijking met de 3K6).

Ik heb momenteel een klein rackje met een QSC GX3 en een rackmixertje voor de kleine losse dingetjes/verhuur. Voor spraaksetjes en een keer een simpel repetitie setje voor een band oid.

Dit rackje werkt perfect, maar is door de GX3 wel wat aan de zware kant. Aangezien dit geen superkwaliteit hoeft te zijn dacht ik hiervoor misschien een Synq Digit 1K0 te kopen. Het rackje wordt met name gebruikt om een setje EV ZX1's aan te sturen en heel af en toe een paar D&B Max12's.

Gezien het gewicht zou dit erg prettig zijn, maar het moet ook wel een beetje presteren natuurlijk, want het rackje moet in noodgevallen ook ingezet kunnen worden ter vervanging van mijn Crown XTI2000's.

Ik hoor het graag.
                Mark, ik heb geen ervaring met de synq amps, maar zou je dan niet 1 stapje zwaarder nemen?? de 1K0 levert 300W bij 8 ohm, het kan wel natuurlijk maar ik zie liever net iets meer vermogen op zowel de maxen als de zx1. (2K2 levert 600/8) is theorethisch te doen. Ik zet regelmatig 600W (Phonic XP3000) op de ZX1, en dat gaat goed!

Stoney3K, op welke ev subs ga je de 3K6 loslaten?
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

Originally posted by Stoney3K
                  Binnenkort maar eens de 3k6 (MK3) in huis halen.

Kijken hoever we komen met een paar 18" EV subjes, als alles goed gaat heb ik dan de hele PA op klasse D staan. 1,8kW RMS per kant met processor in een 4U rackje, dat noemen ze tegenwoordig toch lomp geweld?
                  Een versterker verplaatst als het goed is geen speakers, of je moet echt slecht gebouwde laagkasten hebben dus ver zul je niet komen!

Het kan nog veel compacter.. 3 he, met 4*1800 watt voor een PA setje. en dat is incl Processor. Wordt hier gebruikt voor een TSA PX950 top met de G-218 laagkast. Toppen zijn dubbel 12"/2" en bassen dubbel 18" alles beyma. Set is volledig hoorngeladen.

Tot nu toe helemaal geen problemen mee gehad. DE orginele amp, PW5000 was veel te licht, de Digams 7000 deden hun werk ook niet naar behoren. Sinds de Synq met xilica processing is het veel beter.

Leuk detail... van een amprack van 70 KG naar een rackje incl stolp van net geen 35 KG Dat is incl speakonkabelbak, zonder de de speakons zelf natuurlijk.

Er draait sinds kort een setje FBT kastjes in een cafe op Synq 1K0 en dat gaat ook erg goed. speelt continue op 4 ohm.
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

Originally posted by Watt Xtra
                    Het kan nog veel compacter.. 3 he, met 4*1800 watt voor een PA setje. en dat is incl Processor.
                    Nog onbekend met de Lab PLM20000Q ?
                    Meer is minder, minder is meer

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by Koen van der K
                      Nog onbekend met de Lab PLM20000Q ?
                      idd die leveren 2300w bij 8 ohms en 4400w per kanaal bij 4 ohms en zijn maar 2he hoog.

aja, en bij 2 ohms leveren ze 5000w per kanaal

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

Synq speakon pinbezetting

Kan iemand bevestigen dat de speakon uitgangen per kanaal op zowel +/-1 als op +/-2 bezet zijn??
                        Als ik de manual lees haal ik er dat uit.

Of is het zoals (lijkt mij logischer) meer fabrikanten hebben:

Speakon A: ch A op +/-1 en ch B op +/-2
                        Speakon B: ch B op +/- 1
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• Vekin
                          • Jun 2009
                          • 33

wie kan er mij vertellen wat het verschil is tussen de 3K6 MK2 en de MK3 (zijn er ook uiterlijke verschillen?),zou er enkele willen kopen, maar koop uiteraard liefst het laatste model

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Whitefarmer: Op de 2K2 zijn (in ieder geval op de eerste serie) per kanaal de Speakons zowel op +1 als +2 bedraad. Of het handig is is natuurlijk een ander verhaal.

Velkin: De verschillen tussen de MK2 en MK3 weet ik zo uit mijn hoofd niet, maar ik weet wel dat de MK1 een aantal issues had. Die van mij is er vorige week hardhandig uitgeklapt omdat de voeding helemaal naar zijn grootje sloeg, dus 2 geklapte MOSFETs en een paar elco's verder en ik had een mooie stalen 1U baksteen in mijn handen.

Ik hoop dat ze vooral de voeding op de MK2/3 aangepakt hebben: De elco's zijn berekend op 120VDC terwijl de voeding op de 2K2 per kant al 110V levert. Een klein piekje kan dus al fataal zijn.

Overigens ging mijn 2K2 al prima op mijn subjes (EVX-180B in 8 ohm per kant) en heb ik nog geen zaal of ruimte groot genoeg kunnen vinden om zelfs de 2K2 compleet open te kunnen gooien.
                            Last edited by Stoney3K; 18-08-10, 16:08.
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

haha,

bedankt voor het antwoord op mijn vraag (exact 4 maanden oud...)

haha, maar toch BEDANKT!
                              Groeten John

Comment

Working...