Nieuwe eindtrap synq digit 3 k 6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Feit blijft dat het GEEN Beglec-ontwerp is, maar gewoon een 'OEM'-etje is van Deton.

Feit blijft dat ook ik die bewuste vrijdag dingen op de scoop heb gezien die ik niet wil zien. De Q66 die daarna gemarteld werd, had er iig geen last van.

Vind het jammer om te zeggen, maar totdat iemand mij het tegendeel bewijst heeft de DIGIT voor mij afgedaan.

Ook jammer dat Beglec niet de uitdaging aangaat om het tegendeel te bewijzen. Dit lijkt mij voor hen toch DE mogelijkheid om iedereen in het ongelijk te stellen.

Maar goed, wat mij betreft kunnen we de DIGIT en dit Topic voor dood verklaren. Ik heb ondertussen wel wat andere kandidaten op het oog...

Comment

• subbass
      • Sep 2006
      • 78

Feit blijft dat ook ik die bewuste vrijdag dingen op de scoop heb gezien die ik niet wil zien. De Q66 die daarna gemarteld werd, had er iig geen last van.
      Q66 stamt ook uit een andere tijd.
      Andere denkwijze, andere opbouw, minder een compromis.

De hedendaagse PWM amp is naar mijn mening een compromis tussen formaat en gewicht. Wil je langdurig stroom kunnen leveren dan heb je gewoonweg een fikse power supply nodig, echter als je amp slechts 1HE hoog mag wezen en niet meer dan 10 kg mag wegen waar wil je die dan laten ? Resultaat is dat een PWM goed in staat is kortstondig (impuls) stroom te leveren maar niet langdurig zoals bij de ouderwetse zwaargewichten. Derhalve zie je veelal deze PWM amps ook flink inzakken als ze langdurig stroom moeten leveren (current limiter)

Natuurlijk hebben de PWM amps in de high end klasse dit beter voor mekaar.
      Echter, persoonlijk zou ik bijvoorbeeld voor een echte infra bas nog steeds een conventionele rakker gebruiken, maar ieder zo zijn ding
      Last edited by subbass; 11-10-08, 17:22.

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

bij mij werken de synq amps toch echt prima.

Zal me allemaal een zorg wezen of ze nu wel of niet langdurig een continue "full power" leveren op een sinus signaal. Ik heb er alweer een 3 tal 18" bassjes per kant op gehad. |Werkt perfect. lekker strak, genoeg laag en duwt prima door. In vergelijking met een digam 7000 toch echt wel wat meer power wat eruit komt hoor. (A-B direct vergelijking)

brommen, hoge freq tonen enz heb ik geen last van. Ik ben tevreden. Gebruik ze nogmaals alleen op mid en laag.

ie doet me wat? amps kosten niet gruwelijk veel, doen hun werk gewoon en het tillen is gewoon een feest.
        Anders gezegt: ik verdien nu geld, leveren dat wat ze moeten en ik en mn personeel zijn gewoon blij bij het optillen, verzetten van een 3weg amprackje

en dat het geen lab 6400 of crown 5000 is, ik ben mij ervan bewust: kost ook maar een fractie van de eerder genoemde amps

op de monitoren sinds een tijdje wel lab staan, waarom? ze klinken gewoon opener in vergelijking met eerdere gebruikte amps, bij mn bassen merk ik het echter niet. Of ze net zo stabiel zijn moet nog blijken. Een ampje extra meenemen voor reserve is echter geen probleem bij die prijzen en het gewicht.

just my two cents
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Originally posted by Watt Xtra
          bij mij werken de synq amps toch echt prima.
          Goed te horen dat dat allemaal prima gaat en je niets merkt van wat de metingen aangeven ... uiteindelijk is het de praktijk waar 't om gaat.
          Hij doet 't dus prima met 3 subs per kant ivm 'n Digam 7000 ... misschien ook nog vergelijkingen met andere amps (zoals je Lab) gedaan ?

Groeten !
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by Outline
            Feit blijft dat het GEEN Beglec-ontwerp is, maar gewoon een 'OEM'-etje is van Deton.

Vind het jammer om te zeggen, maar totdat iemand mij het tegendeel bewijst heeft de DIGIT voor mij afgedaan.

Ook jammer dat Beglec niet de uitdaging aangaat om het tegendeel te bewijzen. Dit lijkt mij voor hen toch DE mogelijkheid om iedereen in het ongelijk te stellen.

Maar goed, wat mij betreft kunnen we de DIGIT en dit Topic voor dood verklaren. Ik heb ondertussen wel wat andere kandidaten op het oog...
            Dus omdat het geen Beglec-ontwerp is, heeft deze eindtrap voor jou afgedaan? je hebt hem nog niet gehoord of geroken....

Wel ik zal U zeggen wie deze eindtrap maakt: Crest

Comment

• PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

huh ? uitleg plz
              PSL Bvba powered by
              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
              Yahama LS9-32 / MC7L-48
              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Originally posted by frederic
                Dus omdat het geen Beglec-ontwerp is, heeft deze eindtrap voor jou afgedaan? je hebt hem nog niet gehoord of geroken....

Frederic, ik was die vrijdag bij Koen en die heeft de test nog even heel dunnetjes over gedaan. En daar zag ik dingen die je gewoon niet graag ziet. Dus vandaar.

Over wie deze amp maakt? Nou, lijkt mij duidelijk!

Dus...

Overigens heb ik uit betrouwbare bron dat deze ontwikkeld is in samenwerking met Lab Gruppen...

Comment

• subbass
                  • Sep 2006
                  • 78

hoest, kuch en zucht

Dacht dat het ding afkomstig was van de ontwikkelaars van MC2

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

Originally posted by Koen van der K
                    Goed te horen dat dat allemaal prima gaat en je niets merkt van wat de metingen aangeven ... uiteindelijk is het de praktijk waar 't om gaat.
                    Hij doet 't dus prima met 3 subs per kant ivm 'n Digam 7000 ... misschien ook nog vergelijkingen met andere amps (zoals je Lab) gedaan ?

Groeten !
                    ik zou eens kunnen kijken met een gebrugde 1200c echter kunnen er dan geen 3 speakertjes achter worden gehangen. Zal eens zien om een keer een f3400 of 6400 te bemachtigen. Vergelijken met een crown 5000 is niet echt zinvol, gezien het feit dat deze bekend staat als bass ampje
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Koen van der K
                      • Aug 2005
                      • 1146

Originally posted by Watt Xtra
                      Vergelijken met een crown 5000 is niet echt zinvol, gezien het feit dat deze bekend staat als bass ampje
                      ... daarom toch juist wel ! Als dit de referentie is (/was) nemen we anders stap voor stap met minder genoegen. Een PWM amp op het sub naast bijvoorbeeld een Crest 8001 of een MA5002 lijkt me een prima praktijktest.

Groeten !

Comment

• Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

Originally posted by Koen van der K
                        ... daarom toch juist wel ! Als dit de referentie is (/was) nemen we anders stap voor stap met minder genoegen. Een PWM amp op het sub naast bijvoorbeeld een Crest 8001 of een MA5002 lijkt me een prima praktijktest.

Groeten !

een crown 5000 is totaal anders in geluid op de laagkasten als bijvoorbeeld een Lab 6400.

is ook niet echt te vergelijken, ook een smaakkwestie.
                        vind ik de labs juist wel lekker strak klinken op gae director bass, heeft de band toch liever crown 5000 op het laag.

dus nee voor mij is het geen referentie amp.
                        Daarnaast, de verhoudingen zijn compleet uit verband, zit een factor 4-5 tussen beide amps kwa aanschafprijs.

Comment

• Koen van der K
                          • Aug 2005
                          • 1146

Ok, over smaak valt niet te twisten. Wat ik vaak hoor bij klanten en hier op het forum is dat amps als 8001 en 5002 erg goed presteren op sub ... mag aannemen dat dat enigszins subjectieve praktijkervaringen zijn. In dat kader leek het me wel interessant.

Anyway, graag zien we je klankmatige bevindingen over de Synq op 't sub ivm de Lab 1200c

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

Originally posted by Marky
                            Toch enkele dingen verduidelijken of rechtzetten:

De gangbare tests die van toepassing zijn op klassieke versterkers zijn absoluut NIET te gebruiken bij Classe-D versterkers. Ze geven absoluut géén correcte resultaten en zijn dus zinloos. Dit heeft alles te maken met de manier waarop classe-D versterkers werken. Zomaar besluiten dat de DIGIT-versterkers niet goed zijn omdat ze voor de klassieke test zakken is gewoon niet correct.
                            Dat is ongeveer hetzelfde als beweren dat een Porche 911 niets waard is omdat je hem in een bietenveld getest hebt en niet voldeed aan je verwachtingen. Test diezelfde auto op de weg en je zal tot heel andere resultaten komen...

Logisch en het gevolg van een foutieve meetmethode!
                            De versterker heeft trouwens een "power limiter" aan boord die bij een klassieke sinus meting na 2 à 3seconden in werking treedt om het uitgangsvermogen van de versterker terug te brengen tot +/- 40% van zijn maximaal vermogen. (dit mechanisme vind je trouwens ook bij Powersoft en andere classe-D versterkers)
                            Uit diverse getuigenissen (ook op de forums) blijkt trouwens overduidelijk dat de versterker het beloofde vermogen WEL levert, op voorwaarde dat je hem gebruikt om een muzieksignaal te versterken (daar dient hij voor) en geen droge sinussen (daar dient hij dus niet voor)...
                            Dank U voor deze uitleg waarvoor de versterken niet geschikt is. En de uitleg dat deze meetmethode onbetrouwbaar is.

Is het mogelijk voor muzikanten uit te leggen waarom meten met een sinus niet juist is? Ik heb een verouderde (pre-schakelende voeding) technische opleiding. Dus kom nog uit de tijd dat witte ruis en sinussen als gouden standaard stonden wegens het aanwezig zijn van alle componenten. En ben even niet op de hoogte van de meetmethodes die een zuiver beeld van deze technieken geven. Graag ook uitleggen wat gebeurd als je de meetmethode voor digitale versterkers bij een oude crown toepast. Als gebruiker hou ik ervan een beetje bij te blijven. vandaar mijn extreme belangstelling voor deze threads. (moet binnenkort nog een ampje kopen nl )

Is er verschil tussen een muzieksignaal voor een ambient synthesizer (lange DX7 sinussen) en een housebeat (pulserende klanken)? Dan bedoel ik dus qua toepasbaarheid van dit soort versterkers.
                            lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by showband
                              Dank U voor deze uitleg waarvoor de versterken niet geschikt is. En de uitleg dat deze meetmethode onbetrouwbaar is.

Is het mogelijk voor muzikanten uit te leggen waarom meten met een sinus niet juist is? Ik heb een verouderde (pre-schakelende voeding) technische opleiding. Dus kom nog uit de tijd dat witte ruis en sinussen als gouden standaard stonden wegens het aanwezig zijn van alle componenten. En ben even niet op de hoogte van de meetmethodes die een zuiver beeld van deze technieken geven. Graag ook uitleggen wat gebeurd als je de meetmethode voor digitale versterkers bij een oude crown toepast. Als gebruiker hou ik ervan een beetje bij te blijven. vandaar mijn extreme belangstelling voor deze threads. (moet binnenkort nog een ampje kopen nl )

Is er verschil tussen een muzieksignaal voor een ambient synthesizer (lange DX7 sinussen) en een housebeat (pulserende klanken)? Dan bedoel ik dus qua toepasbaarheid van dit soort versterkers.
                              [FONT=Verdana]Ze hebben ooit mijn dieselautootje naar de knoppen geholpen op de autokeuring, toen ze de CO2 testten. Ze lieten hem op de rollen extreem hard draaien waardoor de motor naar de vaantjes was. Garagisten zijn het er algemeen over eens, dat die test, geen rieele situatie is die voorkomt op openbare weg. Met andere woorden, mijn autootje zou perfect functioneren op openbare weg, met niet overdreven veel uitstoot van CO2. Toch hebben ze het kunnen forceren om hem naar de knoppen te helpen.[/FONT]

[FONT=Verdana]Met ander woorden, met die sinus test forceer je jou versterker terwijl die misschien in normale situaties perfect zijn werk zou kunnen doen.[/FONT]

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4524

Ik snap best dat een test niet meer van deze tijd hoeft te zijn. Alleen ik weet nu nog niet hoe dan WEL een versterker tegenwoordig te testen.

Je kan ze toch testen?

Ergens op moet je appels met appels kunnen vergelijken...

En als een sinustest nieuwe goedkopere en lichtere versterkers stuk maakt is het toch eerlijker om de oude versterkers op dezelfde manier te raten als nieuwe?

Dus wie weet zijn digitale versterkers inderdaad 10.000kilowatt voor een kwartje. Maar met die meting een oude crown een miljoen kilowatt...

Eenvoudig gezegd. Ik wil informatie. Want dit is een bere-interressant onderwerp waar ik niets van weet.
                                En iets wat nodig is omdat je dus kennelijk foldergetallen van digitale versterkers anders moet lezen dan die van conventionele versterkers.
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...