Nieuwe eindtrap synq digit 3 k 6

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • subbass
    • Sep 2006
    • 78

    #46
    en wie schrijft dan dat ze niet 2 ohm stabiel zijn??
    Fabriek schrijft alleen 8- en 4 ohm voor
    Powersound zijn reactie die het ding kent is ook niet echt werkelijk een aanbeveling ?

    We wachten de meetresultaten eens af. Het zal wel geen wereldwonder wezen, natuurlijk bevestigt de verkoopprijs dit ook reeds.
    Zou te tof voor woorden wezen als elke Lab zou worden weggespeeld voor een fractie van de Lab prijs

    Perfect wie weet voor drive in, misschien een idee om de hele thread richting "drive in" te verplaatsen ?

    Comment

    • PowerSound
      • Nov 2001
      • 1892

      #47
      Arthur heeft het geprobeerd, is geen PWM guru ! Het is hem ook gewoon niet gelukt, met wat er daar in China te verkrijgen is.

      Dit ontwerp is nu al 2 jaar oud, misschien heeft Synq of iemand anders er toch iets degelijks mee kunnen doen...

      Heb de eindversie van SynQ ook nooit gehoord !
      PSL Bvba powered by
      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
      Yahama LS9-32 / MC7L-48
      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #48
        Zoals de laatste tijd bij JB Producten wel meer het geval is, gebeurt een stuk van de research bij Beglec zelf. Zij zullen dus zeker geen toestel op kopen met een technologie die al zo oud is (relatief gezien dan). De kans is eerder dat dit toestel door de research personen eens goed is bekeken en volledig is verbeterd.
        De finale versie zal dus zeker niet beoordeeld mogen worden op een resultaat van 2 jaar geleden.
        ... en weer neemt de druk op Koen toe...
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • Outline
          • Feb 2006
          • 1434

          #49
          Originally posted by subbass
          Perfect wie weet voor drive in, misschien een idee om de hele thread richting "drive in" te verplaatsen ?
          En op basis waarvan? Alleen omdat jij deze versterkers te min vindt? En wat als de meetresultaten nou zouden uitwijzen dat hij de competitie met een Lab wél aankan? Ga je dan je hoofd in het zand steken en blijven roepen dat het niks is? Of ga je er dan serieus een weekend vol mee aan de slag?

          Lijkt mij dat je een beetje merken-geil bent waar (bij voorbaat) elk ander merk dan het door jou gedroomde merk te min is. Ik heb nog altijd de insteek dat ik ALLES (nou ja, bijna alles) een eerlijke kans geef. En dan kan het soms meevallen maar soms valt het ook vies tegen.

          Ik zeg: de tijd zal het leren!

          Ik weet 1 ding zeker en dat is dat ik vrijdagmiddag bij Koen op de stoep sta en 'm eens helemaal erover ga uithoren. En dat kan dus een kort verhaal of een heel lang verhaal worden...

          En wat hebben jullie toch met 2 Ohm? Is het dan echt zo moeilijk om het juiste materiaal te kopen/geld uit te geven aan genoeg versterkers met voldoende vermogen? Blijf draaien op 2 Ohm 'n beetje hobby-Bobben vinden...
          Last edited by Outline; 01-10-08, 19:30.

          Comment

          • Outline
            • Feb 2006
            • 1434

            #50
            Nog iets anders: Ik denk niet dat Beglec de eindontwikkeling heeft gedaan. Tuurlijk, ze zullen heus wel een paar poedels en punters er aan hebben gegeven maar eindontwikkeling: denk het niet.

            En waarom ik dat denk? Nou, 4 acoustic heeft ze ook in de catalogus staan en ik denk niet dat Beglec graag hun geheimen aan anderen prijs geeft. Tenzij ze er misschien een flinke som geld voor hebben gekregen...

            Comment

            • Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

              #51
              Originally posted by subbass
              Zou te tof voor woorden wezen als elke Lab zou worden weggespeeld voor een fractie van de Lab prijs
              Ik ben meer voor een fractie van het Lab-gewicht ... ik denk dat drive-ins zich net zoals alle andere PA bedrijven zullen verademen dat ze een versterkerrack nu met een man minder de bus in krijgen.

              Dat Lab Gruppen goed werk geleverd heeft met hun amps stel ik niet eens ter discussie. Maar de technologie gaat ook vooruit -- ik heb een bijvoorbeeld een Digidrive tegen een Lab gehoord en het verschil was marginaal. Een niet-echt-bepaald-gehoorgetraind publiek zal het verschil nooit van zijn leven horen. En het is voor ons alleen maar beter -- switchmode amps gebruiken in verhouding minder stroom, zijn lichter en blazen minder warmte naar buiten. Is dat nu niet net wat we zoeken?

              Als je 'warm' geluid wil dan is dat best, maar dat vind ik meer iets voor een huiskamer waar je de tijd kan nemen om te luisteren. Het geweld van een band is toch even een ander verhaal.
              First make it work, then make it look pretty!

              Comment

              • Davy Gabriels
                • Aug 2002
                • 819

                #52
                Dit heb ik te horen gekregen van de verdeler van JBSystems / Synq:
                De producten van SYNQ worden mede ontworpen door een technisch-medewerker van PHILPS Professional in Belgie.
                En bij mijn weten is Powersound zijn mannetje een fransman, dus snap niet wat die Arthur in dit verhaal komt zoeken?

                Comment

                • Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

                  #53
                  Originally posted by laserguy
                  ... en weer neemt de druk op Koen toe...
                  ... euhm, nou, dat valt wel mee hoor . Zoals gezegd kun je met de tests die ik doe wel een aardige indruk krijgen wat 't allemaal presteert maar uiteindelijk zegt dat niets over de klankprestaties daarom zijn mijns inziens gebruikerservaringen altijd doorslaggevend. Het commentaar van mijn klant die 't ding reeds uitgebreid heeft getest in zijn systeem als Lo / Mid / Hi amp komt daarom bovenaan het bericht te staan.

                  Enfin ... vrijdag eens een potje vlambogen trekken, zonnebril mee Outline !!

                  Groeten !
                  Meer is minder, minder is meer

                  Comment

                  • Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

                    #54
                    [quote=Koen van der K;489644]Enfin ... vrijdag eens een potje vlambogen trekken, zonnebril mee Outline !!quote]

                    Dit ook goed North lasbril Amigo ?

                    Comment

                    • laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

                      #55
                      Lassen? Is dat geen belasting < 2 Ohms?
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #56
                        Te doeme hé, vergeet toch die 2 Ohms??
                        2x 1800w bij 4 Ohms is dit niet genoeg?
                        3 stuks kun je een sub en een 2-weg top aansturen.
                        Zeker voor 6Kw RMS stabiel vermogen.

                        Dan ben je ongeveer 1600€ kwijt met die Synq Digit.

                        De dringende test die moet gebeuren, is een soort festivalletje met een aantal bands van allerij pluimage, en met eens stel goeie klankkasten. Zodat de schuld zeker niet op de klankkasten kan worden gestoken.

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #57
                          Ik kan me zeer goed voorstellen dat veel distributeurs/ winkels en merken zich zeer ongemakkelijk voelen, met het feit dat een merk nieuwe versterkers op de markt brengt die 2x 1800W RMS leveren, voor een 600€. Die dan nog amper 7Kg wegen.

                          Comment

                          • laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

                            #58
                            Oei Frederic, al bijna zo heet als een laselectrode bij 2 Ohms?

                            Ik voel mij absoluut daar niet ongemakkelijk bij en 2 Ohms hoeft voor mij absoluut ook niet (al test ik 4 Ohms stabiele versterkers ook wel eens op 2 Ohms: hoe beter een versterker het in een verkrachtingssituatie uit houdt, hoe sterker en betrouwbaarder volgens mijn gevoel).
                            Een digitale versterker HOEFT voor mij ook niet duur te zijn: hij weegt niet alleen minder: de onderdelen zijn ook nog goedkoper. Alleen is het ontwerp veel duurder (een kleine instabiliteit wordt direct afgestraft met knallen en vuurwerk dus het moet heel goed ontworpen zijn (zelfs hoe de printsporen lopen kunnen een hemelsbreed verschil maken tussen een schakeltransistor die lekker op zijn gemakje zit te werken en nauwelijks warm wordt of eentje die al vrij hard zweet onder niet overdreven belasting)).

                            Wat hebben zij ermee gedaan? Is het ze gelukt? En wordt dit de amp waar iedereen op zit te wachten? We vernemen het zo... van Koen. <applaus>
                            (als theatrale aankondiging kan dit tellen...)
                            Last edited by laserguy; 02-10-08, 00:18. Reason: Haakjes in de knoop...
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                            Comment

                            • subbass
                              • Sep 2006
                              • 78

                              #59
                              En wat als de meetresultaten nou zouden uitwijzen dat hij de competitie met een Lab wél aankan? Ga je dan je hoofd in het zand steken en blijven roepen dat het niks is? Of ga je er dan serieus een weekend vol mee aan de slag?
                              1) Reakties te Duitsland laten reeds zien dat het apparaat gewoon wederom zijn problemen kent die typisch zijn voor dit soort goedkopere amps. En daar zijn ze al niet meer echt mega enthousiast.
                              2) Lab speelt het ding zoek op kwaliteit
                              3) weekendje mee draaien ! Voor low budget toepassingen wie weet..
                              Het is en blijft een budget China amp van 600 euro dus vergeet dat niet.

                              En wat hebben jullie toch met 2 Ohm?
                              Voor mij is het 2 ohm verhaal een MUST.
                              2 ohm draaien is niet mijn favoriet, maar tijdens uitval of als de nood aan de man is moet een amp het gewoon kunnen.

                              En het is voor ons alleen maar beter -- switchmode amps gebruiken in verhouding minder stroom, zijn lichter en blazen minder warmte naar buiten. Is dat nu niet net wat we zoeken?
                              Blijf erbij voor de drive in die op elke straathoek te vinden is wie weet perfect. Persoonlijk kies ik voor kwaliteit en al kost me dat 20kg per amp dan kan ik daar mee leven.

                              Ik blijf de Duitse alsook de Nederlandse reacties met interesse volgen
                              Last edited by subbass; 02-10-08, 19:04.

                              Comment

                              • Watt Xtra
                                • Oct 2004
                                • 1119

                                #60
                                subbass, ik weet niet welke reacties jij leest op de duitse fora, maar tot nu toe ben ik een van de weinige die gepost heeft daar die ook daadwerkelijk de amps heeft gebruikt. \En niet even heeft aangesloten in de garage. Dat er een amp tussenzit die wat ruist. tja kan aan van alles liggen, het is daar party-pa. Veel jongens met relatief goedkoop spul.

                                Verder hebben ze daar ook een handje van MERKENGEIL zijn.

                                Ben je bang dat er eens spul uitvalt, dan zorg je voor backup... zeker met dergelijke prijzen als waar de synq voor tekoop zijn niet echt een probleem.

                                het kost je niet 20 kg per rack, het kost je in sommige gevallen 20kg per amp.
                                Ik sleep nu een drieweg rackje mee incl processor en case van nog geen 25 kg.
                                aan te sturen van 3 maal X18 (JBL2241) met dubbel 15" (JBL2226) en 4 maal BMS waveguide, per kant.
                                toch goed voor zn 500-800 man muziek.

                                en had daar eerder 2 maal een rackje voor nodig met totaal gewicht van zn 90kg.
                                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                                Comment

                                Working...