Peter, Dank voor je reactie ik heb wel de goede tekening waar je naar refereert. Dus met de dubbele plaat. Echter jij hebt zoals je zegt de basisplaat ingefreesd in het deel wat in de hoornmond steekt. hierdoor verkrijg je je 10 mm extra ruimte. Mijn Freesmal doet vermoeden dat ik een andere versie te pakken heb. Echter de tweede plaat waar de speaker daadwerkelijk aan gemonteerd gaat worden ga ik niet in de zijpanelen frezen. Nogmaals dank.
Lichtgewicht, high output DIY top
Collapse
X
-
Of een driver met een kleinere X-max nemen.
En dan nu serieus; je kunt de driver ook op een houten ring van 10 mm monteren.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Een ring zou de compressiefactor en de conecorrection wijzigen. Daarnaast zou de driver dan de grill kunnen raken. Zou ik niet doen. De basisplaat wat uitfrezen is minder werk dan een extra ring maken. Wel even nadenken over de volgorde bij het frezenAs ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Klopt, het laten staan van een half maantje in de opening heeft wat aandacht nodig. Speakeropeningen maken doe ik doorgaans door in drie gangen de plaat 'door' te frezen. Nu zal ik de eerst 2 gangen voledig rond halen en de laatste gang slechts ten dele.
ALs plaatmateriaal gebruik ik 13 laags berken betonplex. Enerzijds omdat dit een mooi hard oppervlakte heeft anderzijds omdat ik hier nog een aantal platen van heb liggen. Dit verklaart ook waarom ik deze infrees. Ik ben bang dat het glade oppervlak onvoldoende hechting geeft voor de lijm. Ondanks dat de betonplex geen afwerking nodig heeft wil ik deze toch licht opschuren en in de warnex zetten.Comment
-
Sander, 6:18 en nog niet in bed? Fijn klusje ;D
Een ring zou de compressiefactor en de conecorrection wijzigen. Daarnaast zou de driver dan de grill kunnen raken. Zou ik niet doen. De basisplaat wat uitfrezen is minder werk dan een extra ring maken. Wel even nadenken over de volgorde bij het frezenDe nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Comment
-
Sander, 6:18 en nog niet in bed? Fijn klusje ;D
Een ring zou de compressiefactor en de conecorrection wijzigen. Daarnaast zou de driver dan de grill kunnen raken. Zou ik niet doen. De basisplaat wat uitfrezen is minder werk dan een extra ring maken. Wel even nadenken over de volgorde bij het frezen
Hier een linkje van hoe dit wel is. http://img3.uploadhouse.com/fileuplo...70ced5495a.jpgLast edited by salsa; 20-02-17, 01:50.[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
Zowiezo klopt de getoonde tekening helemaal niet met een Danley kast, vooral het compressie begin in de hoorn waar de speaker in de hoorn slaat. Die is niet zo.
Hier een linkje van hoe dit wel is. http://img3.uploadhouse.com/fileuplo...70ced5495a.jpg
Dit is de TH118 (met hogere compressie en conecorrection): zie ook wire frame enkele posts terug.
Last edited by PvG; 20-02-17, 06:23.As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Hmm...ik zet nogal vraagtekens bij de speaker mond, dit is een rare mechanische belasting op de conus, het zou mij niets verbazen wanneer deze dus scheurt...
Ik vind het geen goed ontwerp.
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
Dat het een heel vreemde constructie is ben ik direct met je eens, dat de conus hierdoor niet symmetrisch belast wordt is niet zo, bij lag frequenties maakt het niet zoveel uit waar de driver zijn lucht kwijt kan.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Geweldig om te zien hoe een discusie tot leven komt. Het plaatje zoals Peter hem laat zien is ook het ontwerp zoals ik hem heb. Op de diverse fora wordt de conecorrection voor dit ontwerp anders bedacht. Peter heeft volgens mij de goede. In ieder geval ook de wijze waarop ik hem aanvlieg. Trouwens op dit plaatje is mooi het extra uitgevreesde deel te zienLast edited by ampie; 20-02-17, 18:03.Comment
Comment