Lichtgewicht, high output DIY top

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

Originally posted by beyma
    Mooi !! Hoe ga je hem noemen ? De Cubo Extreme ?!
    De naam 'cubo' is van Johan en dit ontwerp is ook te complex om in de Cubo filosofie te passen, tenminste dat vind ik. Ik noem het gewoon een TH18 naar het ontwerp van XoC1.

De naam voor de top lijkt overigens 'PM90' te worden, naar de ontwerper Peter
    Morris en 90gr (er is ook een 60gr versie).
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Weller123
      • Dec 2014
      • 4

Originally posted by PvG
      Dit is een 'tapped horn'. De driver wordt bij dit principe aan beide kanten belast en dat levert ca. 6dB meer rendement. Je kunt het zo zien: de drukgolf, die aan de voorzijde van de conus wordt gemaakt, gaat door een pijp/hoorn. Op het moment dat de drukgolf bij de achterzijde van de driver aankomt, is de driver alweer de andere kant op bewogen. Dit zorgt voor een betere overdracht van de energie van conus naar de lucht. Dit trucje werkt natuurlijk maar in een beperkt frequentiegebied afhankelijk van de hoornlengte.
      Hallo PvG,

Zou je de luchtverplaatsing verdubbelen krijg je slechts 3dB gevoeligheid erbij. De hoorn zorgt voor een betere impedantie matching met de lucht. Daar komt de rest van je gevoeligheid vandaan. Het is dan wel de bedoeling dat je de hoornmond oppervlakte 2x sd is. Zoals je het nu stelt klinkt het een beetje gek.

Succes!

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Let wel, het is een bijna kopie van Danley TH118 tapped horn, er zijn wel tekeningen te vinden op het Net maar die wijken sterk af van het originele..

Deze kast is een mooi compromis tussen sub en bass, en met meerdere kasten alleen beter klinkt.

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• PvG
          • Sep 2012
          • 979

De lading voor de subs.

Comment

• sjig
            • May 2012
            • 909

Ziet er al veelbelovend uit

Als ik, uit nieuwsgierigheid, vragen mag: waar kan je die amps kopen (als particulier)...?

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Originally posted by PvG
              De lading voor de subs.
              Zo zo, Sinterklaas heeft weer mooie cadeautjes gebracht zie ik !
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• PvG
                • Sep 2012
                • 979

Originally posted by sjig
                Ziet er al veelbelovend uit

Als ik, uit nieuwsgierigheid, vragen mag: waar kan je die amps kopen (als particulier)...?
                Geen idee. Je kunt wel een BA Prospect kopen en de amp er uitschroeven.

Comment

• sjig
                  • May 2012
                  • 909

Originally posted by PvG
                  Maar wat heeft het zelfbouwen dan nog voor zin

Comment

• jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

Originally posted by PvG

De amps die ik van BA gezien heb zijn niet voorzien van een USB aansluiting.... Wel benieuwd waar je die verkregen hebt...
                    Last edited by jakkes72; 30-11-16, 16:45.

Comment

• Merijndj
                      • Mar 2001
                      • 660

Ze zitten er waarschijnlijk wel op, maar zijn weggewerkt zodat een klant(huurder) niks meer kan wijzigen aan instellingen

Comment

• teunos
                        • Feb 2008
                        • 352

Zijn gewoon password protected dus ook al kon je erbij kun je nog niks wijzigen, dat garandeert de kwaliteit. Sander weet echt wel wat hij doet dus wijzigen van presets heeft geen enkel nut.
                        ''diamonds are forever''

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Misschien gebruikt Sander wel een andere DSP dan de DSP-Lite zoals in de modules van PVG zitten....
                          En inderdaad is bij mij de connector afgedekt door een front-folie, is overigens geen USB connector.
                          Maakt, zoals Teunos al aangeeft, niet uit, ik heb een eigen 'Brooklyn-Audio' licentie waardoor mijn presets alleen zichtbaar zijn wanneer ik die licentie afgeef.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jakkes72
                            • Dec 2003
                            • 1015

Ik zou de instellingen van de BA sets niet eens willen wijzigen..., Wel denk ik er over om een aantal aanwezige als monitor/speaker op paaltje kastjes om te bouwen naar actief... En dan zou een powersoft module eventueel wel een mooie oplossing zijn... Sander maar eens een PM sturen.....

Comment

• PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

Het leuke deel gaat bijna beginnen. Er komen nog multiplex strips rondom om de handvatten af te maken en als "offermateriaal"/bescherming.

Last edited by PvG; 15-12-16, 23:29.

Comment

• beyma
                                • Oct 2002
                                • 1614

Mooi !!

Persoonlijk zou ik voor rubber voetjes gaan ipv stroken multiplex, maar het zal wel te maken hebben met het makkelijker de auto/bus in glijden ?
                                Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...