Lichtgewicht, high output DIY top

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by MusicXtra
    Tegenwoordig gebruik ik meestal jazz achtige opnamen, die zijn meestal heel erg goed in balans met veel details.
    Een nummer als No Sanctuary is leuk om indruk te maken met het sub maar een systeem erop beoordelen is niet echt mogelijk omdat het nummer nogal veel sub bevat.
    Sinds vorige week gebruik ik onder andere Time van de film Inception.

Comment

• stefke96
      • Dec 2015
      • 96

Gisteren zelf een TH-18 uitgetest, en de kogel is door de kerk.
      Gaat voor mij laag genoeg, en geeft flink wat druk.

Heb verder helaas geen meetgegevens door weinig zin/tijd...

Nu op zoek naar een bedrijf die mij de panelen kan zagen, en daarna staat een zelfbouw top op de planning.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Panelen laten zagen is geen probleem. De meeste doehetzelf zaken doen dat. Een bedrijf vinden die tussendoor CNC werk wil doen is andere koek.

Comment

• stefke96
          • Dec 2015
          • 96

Heb contact opgenomen met een bedrijf uit veldhoven die niks anders doen. Maar helaas nog geen reactie mogen ontvangen.

Verder maar niet te veel off topic gaan. (Toch maar een eige openen binnekort &#128521

Comment

• PvG
            • Sep 2012
            • 979

Strekmetaal is "uit"? Nee hoor, komt helemaal terug in een nieuw jasje:
            D.A.S. Audio recently took the audio world by storm with the launch of its new Sound Force systems at a spectacular event held in Madrid.

(iets andere doelgroep...)
            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• rammon
              • Apr 2012
              • 59

Ik heb niet het hele topic goed door gelezen. Maar als je iemand zoekt die kan zagen of iets uitfrezen met de cnc, dan kan je mij altijd een bericht sturen.

En PvG, je weet dat het geen strekgaas is?

Comment

• PvG
                • Sep 2012
                • 979

Originally posted by rammon
                En PvG, je weet dat het geen strekgaas is?
                Ja, maar wel de "looks".

Comment

• sjig
                  • May 2012
                  • 909

Ben die Das spullen wel eens tegengekomen met schuim ervoor, dan ziet het er ineens weer "normaal" uit...

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by sjig
                    Ben die Das spullen wel eens tegengekomen met schuim ervoor, dan ziet het er ineens weer "normaal" uit...
                    Ze doen er ook beter aan om er schuim voor te doen, dan zie je iig niet dat ze er weinig van snappen.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drbeat
                      • Jun 2012
                      • 671

Originally posted by MusicXtra
                      Ze doen er ook beter aan om er schuim voor te doen, dan zie je iig niet dat ze er weinig van snappen.

Ik mag aannemen dat jij het schuim er hebt zitten juist omdat jij het snapt? 😄😜😜

Nee alle gekheid op een stokje, dat strekmetaal vind ik eigenlijk verschrikkelijk lelijk....tot die kasten die Peter hier laat zien langs komen....

Op de een of andere manier vind ik dat weer wel super er uit zien, omdat je zo ook mooi kunt zien dat het heel vernuftige kastjes zijn...

Vond de BA kasten met de open gaasstructuur ook erg mooi zonder dat foam er voor... net als de witte bananen van BA.( hihi, niet rot bedoeld heej Sander, van de bananen. Ik weet nooit of het nu line of pointsorce arry is...😄😜 ...)

Al met al gaat het om het geheel....en dan vind ik die DAS kippenhokken toch niet echt mooi...

Heb je nog trouwens een mooie foto van de set nu bij elkaar in actie PVG? Zou het wel eens in actie willen horen, kwam jij nu uit de buurt van Breda Roosendaal uit de hoek?
                      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Waar ik op doel bij DAS zijn de kasten met de twee bullet drivers. Voor het tophoog twee bronnen in één kast naast elkaar geplaatst en ook nog eens een flink eind van de mid driver af is de garantie voor kamfilters. Dat is voor een goed systeem een absolute no-go.
                        Het verschil tussen een point-source en een line-source is vrij makkelijk te zien; bij een point-source zijn de kasten altijd met vaste hoeken aan elkaar verbonden, het geluid komt uit een denkbeeldig punt achter de kastjes. Bij een line-source zorgt een wave-guid ervoor dat de geluidsgolven uit de hoog driver over de hele hoogte van de kast dezelfde weglengte afleggen, zo ontstaat een coherente lijnbron, hang je nu een rijtje kasten onder elkaar dan wordt die lijnbron langer en krijg je geen last van allerlei kamfiltereffecten. Overigens zijn er ook systemen zonder dergelijke wave-guide maar met een conventionele hoorn (o.a. EAW KF 730, 740, 760), werkt ook maar wel met de nodige fase issues waardoor het op voorhand altijd al minder zal klinken dan een line-source.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PvG
                          • Sep 2012
                          • 979

Geen een foto van de set met speakerschuim... ben de laatste tijd druk geweest met het vervangen van de rest van de inventaris. Ik heb mijn goede voornemens al gehaald: ruim 150kg afgevallen... SA amps vervangen door 2x M50Q met DSP voor monitoren ;-)
                          Ik zit in Rijen. Duurt nog een tijdje tot de volgende klus: begin van het jaar is altijd rustig bij mij. Geeft me iig de tijd op processor instellingen goed te zetten en racken te re-organiseren. Misschien een mooi moment om enkele sets naast elkaar te zetten??

Comment

• stefke96
                            • Dec 2015
                            • 96

+1 om eens iets naast elkaar te zetten!

Comment

• ampie
                              • Jun 2010
                              • 10

Goede morgen, Mijn naam is Frank en ik loop al geruime tijd met het plan om de zelfde weg als Peter te gaan maar dan andersom. Ik ben voornemens om mijn SB250 (2x15'') zelfbouwkasten te vervangen. Ik heb ze (4stuks) jaren met veel plezier met MX100 processor gebruikt. Echter het is tijd voor vernieuwing. Voor dit doel heb ik een viertal 18sw115 aangeschaft en een kopieermal voor de bovenfrees gemaakt. Bij het uitwerken van het e.e.a. loop ik er tegen aan dat door de dubbele bevestigingsplaat van de speaker deze slechts een uitslag van max 18mm kan maken. Dit aan één zijde van de speaker waar hij de hoornmond insteekt. Nu is mijn vraag aan Peter had jij bij dit ontwerp hier ook problemen mee en wat was je oplossing. gr. Frank

Comment

• PvG
                                • Sep 2012
                                • 979

Frank, je hebt denk ik een tekening van een (van de vele) versies van de TH18 van XoC. Garantie tot de deur... zeker met de conecorrection op slechts 18mm afstand (dat is zo ongeveer de xmax van de 18sw115, dus grote kans op kreukels). Dit was voor mij precies de reden om niet de tekening(en) van XoC te gebruiken.

Je zult op zoek moeten naar een tekening met 2x18mm plaat voor montage van de speaker. Zie Danley wire frame. Er zit 2x18mm plaat in, waarbij een deel van de driver aan de achterzijde in de hoornopening 'hangt'. Dat komt omdat de kast oorspronkelijk voor een 15" is ontworpen (TH115). Later is er een 18" in gelepeld. De bovenste 18mm plaat wordt gebruikt om het gat naar de hoorn te dichten. Ik heb deze plaat daar nog ruim 10mm ingefreesd om ruimte te maken voor de conus. Ruim 28mm dus ~ xmech.
                                (De tekening ga ik hier niet posten zoals eerder aangegeven, maar is op internet wel te vinden.)

Vier van deze kasten is wel bruut...

Last edited by PvG; 18-02-17, 14:50.

Comment

Working...