Qlimax Gelredome 2004 - licht / rigging

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

citaat:Geplaatst door LichtNichtje

citaat:Geplaatst door JBL-QSC-DBX
    Ben er ondertussen achter dat het echt bijna niemand een fcuk uitmaakt of die head nou paars of violet is, terwijl daar hier af en toe hele discussies over gevoerd worden.
    Persoonlijk hecht ik hieraan wel belang, je show mag trouwens nooit een kakofonie van kleuren en zooi worden!!

Maar wie doet die feestjes van Q-dance kwa licht? K ben laatst ook naar een feestje geweest, hingen bijna niets anders als alleen mac 550, cyberlights en technobeams kwa intelli (+ strobo's, air's en de hele nest...) en als console wholehogII

Iemand enig idee?
    o.a:

http://www.licht-geluid.nl/forum/pop...isplay&id=2520

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

citaat:Geplaatst door Markje

Het decor ziet er dus wel strak uit! Helaas dat dat ten koste gaat van een 25 m cirkel.
      Maar ja, wie gaat er dan ook 7 ton aanhangen? Heb begrepen dat ze het met de takels niet omhoog kregen en dan maar een heftruck erbij gebruiken!!
      Hallo Markje,
      Ik ben benieuwd van wie je dat begrepen hebt,
      en hoe jij weet dat dat ding 7 ton woog.
      En wat is er dan ten koste gegaan van die 25m cirkel?
      Dit zijn allemaal dingen die een bezoeker weten kan.
      Zat je soms ook op die klus?
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Harmen
        • Sep 2003
        • 379

ja dat is een operator, zit ook bij de operator crew van id&t , neem aan dat hij geen spullen verhuurt zoals de vraag was hier..

trouwens zo heb ik er nog wel 1,
        www.ritbit.com

Comment

• Martin Hoogeind
          • Sep 2003
          • 60

citaat:Geplaatst door movinghead

citaat:Geplaatst door Overdrive

De laatste tijd ben ik behoorlijk op lasers afgeknapt, simpelweg omdat je ze nu echt overal gewoon ziet en niet origineel of bijzonder meer is.
          Laserimage mag het dan al jaren doen ik kan niet zeggen dat ze er veel bijzonders mee doen. Lekker op de automaat heb ik altijd het idee. Dikke kont. Heb shows met weinig lasers gezien die veel mooier zijn dat dat automatische geleuter met veel lasers.

Heb het idee dat ze bij laserimage zoiets hebben van: ach ze kiezen toch voor ons... dus waarom ons best doen.
          Met alle respect maar ik vind de boys van LaserImage de enige mensen die het in de Laserwereld begrepen hebben! Op een Houseparty zit NIEMAND maar dan ook helemaal NIEMAND (op wat freaks na) te wachten op een gelikte animatie show, het moet gewoon knallen en dat begrijpen Hugo en zijn mannen maar al te best!
          Laserimage gaat trouwens de hele wereld over met shows (tot in Afrika en Azie aan toe!) En als je maar genoeg betaald dan maken ze de meest waanzinnige dingen voor je!

WAY TO GO HUGO and aal off your CREW of Course !RESPECT!

Comment

• Kav
            • Oct 2002
            • 80

Als hugo nou alleen maar wat verantwoorder met z'n crew zou omgaan zou het helemaal perfect zijn...

edit door moderator: Als jij nou eens niet een loze kreet zou plaatsen maar een inhoudelijke reactie dan had deze bijdrage wellicht nog enige inhoud!

reply op edit: ik dacht dat het redelijk bekend was dat de mensen van laser image op klus vaak uit 1 ploeg bestaat die bouw/show/breek en transport doen en dus vaak al meer dan 24 uur hebben gewerkt voordat ze terug de weg op gaan om naar huis te rijden (en of dat nou in amsterdam of münchen is, dat maakt niet uit en budget voor een hotel is er vaak niet), al dan niet met een lading lasers. Dus het kan allemaal wel zo geweldig lijken, maar er zit ook een keerzijde aan.
            If it ain't broke, fix it 'till it is!

Comment

• movinghead
              • Aug 2001
              • 559

@Martin Hoogeind

Ik heb het helemaal niet over animatieshows... heb je mij dat horen zeggen?
              Wat ik gewoon zie gebeuren is... dat er maar gewoon wat gebeurt.
              Enig verband met de muziek ontbreekt volledig.
              Alst maar veel is... das het moto ofzo.
              [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• Markje
                • Oct 2004
                • 27

Nou Rinus das heel makkelijk, de rigging branche is heel klein. Je hoort snel wat.

10 van de 16 delen van de 25 m cirkel van Interal zijn kapot. Deze wordt nu dus in zijn geheel vervangen.

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

2 Markje,

Ik wordt steeds nieuwsgieriger. Zit je nu wel of niet in de branche?
                  En zat je nu wel of niet op die klus?
                  Want hoe klein die branche ook is, als ik dit als gerucht (?) moet horen via dit forum, schieten we er weinig mee op.
                  Er wordt in dit wereldje al zoveel gezwetst zonder de feiten.
                  Ik werd ook al gebeld door iemand die 'had gehoord' dat er 'iets' was ingestort tijdens de load-out. Bleek ook gel*l te wezen.

Shit he, wat kost zo'n 25m cirkeltruss wel niet?
                  Dat is toch een leuke (?) vorm van kapitaalsvernietiging.

Was het alleen maar die 25m cirkel, of zijn er van die 12m en 4m cirkels soms ook delen beschadigd?
                  Als je dit niet 'hier in de groep' wilt gooien, je mag me het ook mailen, maar houdt het wel beperkt tot de feiten.
                  Met roddel achterklap en verdachtmakingen schieten we allemaal geen pest op.

groeten
                  Rinus Bakker

Comment

• oversound
                    • Dec 2003
                    • 218

citaat:Met alle respect maar ik vind de boys van LaserImage de enige mensen die het in de Laserwereld begrepen hebben! Op een Houseparty zit NIEMAND maar dan ook helemaal NIEMAND (op wat freaks na) te wachten op een gelikte animatie show, het moet gewoon knallen en dat begrijpen Hugo en zijn mannen maar al te best!
                    Laserimage gaat trouwens de hele wereld over met shows (tot in Afrika en Azie aan toe!) En als je maar genoeg betaald dan maken ze de meest waanzinnige dingen voor je!
                    Nou ja een paar jaar geleden mischien wel maar ik vind dat ze de laatste tijd een beetje met de pet er na gooien kwa show.

Qontact oudjaarsavond 2002 met 1 laser (weet niet welk vermogen) een fantastische beamshow weggegeven. Strak en mooi.
                    Koninginnenacht 2003 Qontact waren ze om een uurtje of twaalf s'avonds nog de laser straal aan het positioneren op de spiegelbollen die er hingen. En dat was dus niet goed gelukt. De show was ook een stuk slechter. Vond ik niet echt netjes van ze. Om voorbeeld te noemen.

Mischien kom ik ook op te veel feesten waar lasers staan. Of gewoon verwend
                    Maar bij mij is het effect van lasers er een beetje af zolang er niets verniewends mee gedaan word. En zet zoveel lasers als mogelijk neer helpt daar niet mee[8)]
                    Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

citaat:reply op edit: ik dacht dat het redelijk bekend was dat de mensen van laser image op klus vaak uit 1 ploeg bestaat die bouw/show/breek en transport doen en dus vaak al meer dan 24 uur hebben gewerkt voordat ze terug de weg op gaan om naar huis te rijden (en of dat nou in amsterdam of münchen is, dat maakt niet uit en budget voor een hotel is er vaak niet), al dan niet met een lading lasers. Dus het kan allemaal wel zo geweldig lijken, maar er zit ook een keerzijde aan.
                      Dan doe je iets niet goed...
                      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Markje
                        • Oct 2004
                        • 27

Rinus, voor de duidelijkheid, nee ik ben geen rigger.

Ik heb toevallig de cirkel gezien bij terugkomst in Ysselsteyn bij Interal!

Andere cirkels hadden voor zover ik begrepen heb geen schade.

Volgens hun prijslijst levert dat een schade van zo'n 25000 euri op.
                        Vervelend op zo'n klusje!!

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5429

citaat:Geplaatst door Markje
                          Volgens hun prijslijst levert dat een schade van zo'n 25000 euri op.
                          Vervelend op zo'n klusje!!
                          Holy shit.
                          Dat is wel heel duur betaald leergeld.

Comment

• Upgrading your system
                            • May 2003
                            • 1684

Zo kan je dat stellen Rinus, maar aan de andere kant kan je ook zeggen dat als er een beetje beter gerekend en voorzichtiger met het materiaal was omgegaan ze dit geld snel verdiend hadden.

easy Money.. Ik baal er altijd van als ik zulke verhalen hoor, meestal is het te wijten aan onvoorzichtigheid of domweg onverschilligheid / gemakzucht. (let wel, ik weet in dit geval de exacte oorzaak niet, dus ik heb geen oordeel over de rigger in dit geval) (tot nog toe dan)
                            En het mooiste is dat het dan meestal gaat om de materialen van een ander.

Zou er een verzekering zijn die zoiets dekt?? Of wordt dit gewoon een heel duur geintje voor de rigger?
                            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5429

2 Markje en Upgrading your system
                              Ik heb met Interal gebeld en gevraagd of ik naar die cirkel(-restanten) mag komen kijken.
                              Ben zeer benieuwd, en hoop er weer wat van te leren, want je kan nooit genoeg weten van je materialen.
                              Een paar uurtjes uittrekken voor het opdoen van inzicht en kennis staat in geen verhouding,
                              tot het tegen beter (!?) weten in slopen van een cirkeltruss van zoveel geld.
                              En ik heb toen ter plaatse tijdens de bouw al aangegeven hoe het beter zou kunnen,
                              met 1/3 minder (!) takels, maar pakweg 75m extra truss.
                              Daar hoef je echt geen afgestudeerd ingenieur voor te zijn,
                              maar wel leren / de moeite doen om de truss-tabellen en de informatie van fabrikanten te lezen.
                              Voor 25.000 Euri kun je heel wat kennis bij elkaar vergaren.
                              En kennis die je hebt opgedaan nemen ze je nooit meer af.
                              Nu is er zo'n bedrag 'down-the-drain' en heb je er niks van geleerd.
                              Ik hoorde van Interal - waar ze bepaald 'not amused' waren -
                              dat er vorig jaar van Qlimax ook al een 30m cirkel beschadigd was teruggekomen.
                              Dat heet dus bij elkaar "hardleers" en dat kun je niet echt een aanbeveling noemen.
                              Als er al een verzekering zoiets zou vergoeden, zeg dan daar je contract maar op.
                              Dan betaal je ook jouw premie voor anderen 'van minder goeder trouw'.
                              Dit was geen ongeluk, maar IDD gevolg van onkunde/onverschilligheid/onvoorzichtigheid.
                              En iemand dit dit soort bedragen beschouwd als 'geintje'
                              moet - nadat hij zich eerst de basiskennis van rigging & trussing heeft eigengemaakt -
                              ook nog maar eens een paar lesjes in economie gaan volgen.

Ik weet wel andere en leukere geintjes voor zo'n bedrag.

Comment

• Iko
                                • Feb 2002
                                • 766

Rigging werd dan ook gedaan door Procon? Of door heel ander bedrijf?

Maar de cirkel is dus zeg maar beetje ovaal getrokken begrijp ik?

Comment

Working...