Qlimax Gelredome 2004 - licht / rigging

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aron
    • Jun 2004
    • 27

Ik vond het ook altijd raar dat ze voor dit soort simpele mix klussen enorme tafels weg zetten. Heb het toen eens aan de geluidsman van vele q-dance feesten gevraagd en het antwoord is eigenlijk heel simpel. Ze pakken hiervoor altijd grote midas tafels omdat deze zoveel outputmogelijkheden heeft. Miads maakt deze tafels ook in een kleinere versie(qua kanalen), maar natuurlijk geen enkel geluidsbedrijf die zo'n tafel koopt omdat deze dan alleen voor dit soort klussen kan worden ingezet en niet voor het grotere werk. Is een kwestie van investering en rendament dus.

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

citaat:Geplaatst door DJ.T

citaat:Geplaatst door luc2366

waarom worden dergelijke events niet VOORAF aangekondigd in België? Voor een keer dat ik een weekend vrij was [V]
      Houd gewoon de sites van Q-Dance en ID-T in de gaten, dit soort feesten zijn erg regelmatig hier, in Belgie niet?
      nee, helaas niet [V]
      ID&T België is nèt opgericht - het eerste wat ze hier organiseerden was "Tiësto in concert". Er komt wel een event in 't Sportpaleis (dacht sensation).
      Dergelijke (grote) events kennen wij hier dus niet...

Comment

• oversound
        • Dec 2003
        • 218

I love techno in gent is een zeer groot event.

Maar even on topic,
        Heeft iemand enige info over de lasers die gebruikt zijn bij deze Qlimax?
        Vermogen enzo
        ?

Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

In belgie hebben ze ECHT wel van dat soort events...die feestbunker in Lommel is zat te doen!...om over die nieuwe hal in Hasselt maar te zwijgen..beide plaatjes van hallen voor leuke feestjes....naar dit ging ff over feestje in Arnhem

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Qua licht zeker een Rentalllllll productie?
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• djbirdie
              • Oct 2002
              • 509

Ben er zelf vorig weekend ook geweest. Geluid was inderdaad niet hard maar klonk wel oke, vind het zelf niet erg dat het "zacht" stond want kom daar niet om mijn oren te verpesten!
              Licht was mooi, maar zaten enkele schoonheidsfoutjes in.

meer foto's trouwens op onder andere http://www.q-dance.nl/

er zijn twee filmpjes te vinden op http://mrviper.student.utwente.nl/bi...ewnews&id=5955
              grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• William
                • Oct 2002
                • 233

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

geen idee, ben afgelopen vrijdag nog bij rentall geweest en het magazijn was aardig leeg UDC Dance Valley indoor werd gedaan door rentall alsmede een concert van andre rieux, maar of ze ook qlimax hebben gedaan weet ik niet
                V*L...........punt

Comment

• Overdrive
                  • Feb 2002
                  • 717

De laatste tijd ben ik behoorlijk op lasers afgeknapt, simpelweg omdat je ze nu echt overal gewoon ziet en niet origineel of bijzonder meer is.

Maar nu moet ik zeggen dat ik dat cirkeltje wel érg gaaf vind. Zal ook wel een aardig buisje achter gehangen hebben []

Comment

• Kav
                    • Oct 2002
                    • 80

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

Licht: Procon - Allard/PGP
                    Laser: Laser Image
                    En wat die XL4 betreft (er stond ook nog een H3000 als monitortafel); vergeet niet dat voor Qlimax het Dance4Life gebeuren was.
                    If it ain't broke, fix it 'till it is!

Comment

• Markje
                      • Oct 2004
                      • 27

Het decor ziet er dus wel strak uit! Helaas dat dat ten koste gaat van een 25 m cirkel.
                      Maar ja, wie gaat er dan ook 7 ton aanhangen? Heb begrepen dat ze het met de takels niet omhoog kregen en dan maar een heftruck erbij gebruiken!!

Comment

• movinghead
                        • Aug 2001
                        • 559

citaat:Geplaatst door Overdrive

De laatste tijd ben ik behoorlijk op lasers afgeknapt, simpelweg omdat je ze nu echt overal gewoon ziet en niet origineel of bijzonder meer is.
                        Laserimage mag het dan al jaren doen ik kan niet zeggen dat ze er veel bijzonders mee doen. Lekker op de automaat heb ik altijd het idee. Dikke kont. Heb shows met weinig lasers gezien die veel mooier zijn dat dat automatische geleuter met veel lasers.

Heb het idee dat ze bij laserimage zoiets hebben van: ach ze kiezen toch voor ons... dus waarom ons best doen.
                        [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• Iko
                          • Feb 2002
                          • 766

Blijft toch jammer dat er op al die feestjes van die extreme geluidsvoorschriften zijn. De set kan het makkelijk aan iig.. Wat ik keertje heb mogen zien op MOH, stonde de ampjes op -20 te werken ofzo..

Toch wel zonden, maar wel lekker rustig

Comment

• luc2366
                            • Jul 2002
                            • 1161

het is niet omdat je er de zalen voor hebt dat er ook zo'n nevents worden in gegeven

Comment

• ronny
                              • Dec 2002
                              • 2138

daar heb je nu eens helemaal gelijk in...

België heeft evenementen hallen genoeg, maar die worden meestal gebruikt voor beurzen, expo's en toestanden. je hebt een aantal concerten, maar echte(grote)dance feesten hebben we nog niet.

op uitzondering van i love techno en tiesto in concert...

maar over dat geluid: op tiesto in concert in de ethaishal in hasselt stond het ook niet overdreven hard. tis nu niet om te zeggen dat daar in de buurt mensen last van hebben.... Maar zo te zien ligt dat dus aan geluidslimieten die opgelegd worden?? komt er op neer dat de organisatie dan zegt: op ieder feest dat wij organiseren mag het maar zo hard gaan, maakt niet uit waar dat is??

mvg
                              ronny
                              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• LichtNichtje
                                • Nov 2004
                                • 220

citaat:Geplaatst door JBL-QSC-DBX
                                Ben er ondertussen achter dat het echt bijna niemand een fcuk uitmaakt of die head nou paars of violet is, terwijl daar hier af en toe hele discussies over gevoerd worden.
                                Persoonlijk hecht ik hieraan wel belang, je show mag trouwens nooit een kakofonie van kleuren en zooi worden!!

Maar wie doet die feestjes van Q-dance kwa licht? K ben laatst ook naar een feestje geweest, hingen bijna niets anders als alleen mac 550, cyberlights en technobeams kwa intelli (+ strobo's, air's en de hele nest...) en als console wholehogII

Iemand enig idee?

Comment

Working...