Qlimax Gelredome 2004 - licht / rigging

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • st0mpie
    • Mar 2005
    • 52

Ha, Had ik gelezen toen ja, je had me uitgenodigd om thuis met een bakkie koffie dat allemaal in te zien, was een mooie tyd ja, ergens in dec/jan.Over die rechtbank vermomming zou ik me niet zo druk maken, st0mpie doet zoals ie altyd alles heeft gedaan, plain en open, misschien trek ik wel een "st0mpie rigging" shirtje aan, ze zijn al in de maak en ik beloof je dat jij als mn 98% vriend er ook 1 krijgt, zo is st0mpie, misschien laat ik ze wel nummeren en krijg jij nr 1, zo zie je maar, met st0mpie kijk je altijd tevreden om.
    Die blueprint for disaster, zag t in je cursusboek ook al staan, big blue, mooi verhaal, maar wat is waar en wat is niet waar?? Zit je toch al maanden op je hotelkamertje naar docu's op discovery over the big TUT ACH te kijken, vergiftiging hier, samenzwering daar, klap op zn kop toe, blijkt vandaag dat ie gewoon aan een wond infectie is overleden. 'T kan raar lopen Rinus, de waarheid van vandaag is de leugen van morgen, de (zelfgemaakte) helden van nu staan morgen met een map met gegevens in hun handen verbaasd om zich heen te kijken dat al hun gelijk door hun vingers is geglipt.Het gaat om de realiteit Rinus en bij de realiteit hoort altyd de rol die je er zelf in hebt gespeeld.Maar zelfs realiteit is betrekkelijk, wist je dat als er een cirkel van 8 ton aan een steal hangt dat die steal de cirkel eigenlijk geeneens raakt?? Jij wel waarschijnlijk, is een quantum mechanika dingetje ,uitsluitingsprincipes en angstrom. maar dat hoef ik jou als DRS niet uit te leggen ,nah, lijkt allemaal een beetje off topic maar heeft te maken met de prangende vraag die toch menigeen, ook in " de rechtbank" ,wherever that may be aan je zal stellen, je was er bij dus wat deed je om t te voorkomen. Misschien had je wel wat meer kunnen doen als naar de samengeknepen ballen van een constructeur kijken, maar ja, jij bent Rinus en ik ben st0mpie, dingen die jij leuk vind vind ik misschien wel niet leuk.

In dit topic is dit voorlopig mn laatste replie ,tenzij je zelf nog ff door wil keuvelen, zal natuurlijk wel een trouwe fan van dit forum blijven, en als 't echte rekenwerk er aan komt roep je maar.

.

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

Niet 2 stOmpie maar aan iedereen die wel echt geinteresserd is:

Hoeveel totaal onsamenhangend gezever kun je in één posting kwijt.
      (overigens is 'steal' iets heel anders dan 'steel'....)

Maar ik begrijp dat mijn waarde opponent inmiddels in de leer is bij Moskovitch of een collega-pleiter...
      en hij de Q-rigger zal bijstaan in de civiele procedure.
      Ik heb het principe dat zich hier ontspint al enkele keren eerder meegemaakt:
      strooi zo veel mogelijk verwarring en haal er ongeveer alles bij dat er niets toe doet
      en geen rechter die er nog een biet meer van snapt.

Dan hoeft de gedaagde die cirkel dus misschien niet (of maar ten dele) te vergoeden
      maar is ie hetzelfde bedrag (of een meervoud ervan) kwijt aan de advocaat.
      En ik weet niks van quantum mechanica, dat gaat me heel erg ver boven mijn dagelijkse pet.
      Het heeft ook heel erg weinig te maken met het eigenlijke topic.
      Leuk trouwens dat stOmpie deze opmerkingen maakt, want hij was dus duiidelijk de aangewezen man geweest om de Q-rigger te helpen met zijn berekeningen.

Helaas, mijn plan was het niet zegt deze hijsboer,
      mijn commentaar werd door Q-rigger afgedaan als geouwehoer,
      maar die cirkel ging alsnog wel naar zijn ouwe moer.
      Ik werd ook niet gevraagd om te overleggen of adviseren aan de Q-bazen
      en stond evenmin na de eerste sloopactie te toosten met champagneglazen.

Maar met Quantummechanica kunnen stOmpie en de Q-rigger
      vast ook nog wel aantonen dat die cirkel helemaal niet stuk is.
      En dat bij Interal de trussen van kaas worden gemaakt
      of dat Anthony Fokker een Chinees was, en dat Elvis, Jim Morrison en Prins Bernard nog leven!

En nu maar weer on-topic?
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

citaat:Geplaatst door st0mpie

Knal dan ook maar die mega cirkel er op, als we toch gaan rekenen.
        Ik ben welliswaar geen rigger, maar volgens mij hadden de berekeningen al vóór het evenement moeten plaatsvinden... [B)]

Over die rechtbank vermomming zou ik me niet zo druk maken, st0mpie doet zoals ie altyd alles heeft gedaan, plain en open
        Plain en open! Vandaar dat je profiel er zo leeg uitziet?

In dit topic is dit voorlopig mn laatste replie [..] als 't echte rekenwerk er aan komt roep je maar.
        Ik heb dit topic voor het grootste gedeelte gevolgd. Je wekt niet bepaald de indruk dat je dat rekenen onder de knie hebt (zelfs het normale inschattingsvermogen is ver te zoeken, kon ik uit een bepaalde post concluderen). Ben benieuwd wat er voor rekensom er dan op papier komt te staan en wat de andere riggers er naast zullen leggen.

Comment

• Gerrit Hurkens
          • Dec 2000
          • 252

citaat:Om van al deze discussies af te zijn is het voorstel voor de "verdubbelde Vf" anders gesteld: neem nooit meer dan de helft van wat de op de takel (of harp, balkenklem, dommekracht, groundsupport of wat dan ook) als nominale toelaatbare last vermeld staat.
          Kijk, dat zijn dingen je je ook als niet rigger kunt snappen en toepassen. Het komt helaas niet altijd voor dat er een gecertificeerde rigger aanwezig is. Niet goed natuurlijk, maar helaas niet te voorkomen.

EDIT (om niet te veel subposts te maken)
          Rijst mij ineens een vraag:

Hoe bereken je variabele lasten zoals de bewegingen van yokes etc? Anticipper je daarop of heb je daar ook formules voor? Ik neem toch aan dat het zwaartepunt van een yoke in beweging verschuift?
          \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• Bass_en_Co
            • May 2005
            • 87

Goede nacht allemaal,

ik ben pas een paar dagen geleden actief geworden op dit forum.
            Vele interessante discussies heb ik voorbij zien gaan.
            Maar dit slaat alles, ik ben rond 0.00u begonnen met lezen van pagina 1 van deze discussie en ben nu (zie post tijd) pas bij het eind. Zeer boeiend dus want mn oogleden hangen zowat over mn tenen en ik moet over 4 uurtjes weer uit mn bedje.
            Geluid is mijn stukje kennis en rigging is zowat een onbekende voor me, behalve het riggen van geluidssytemen :0)
            Ik dank jullie allen voor het verschaffen van deze informatie cq kennis.
            Zelf ken ik het verhaal (gelukkig niet met zulke bedragen) apparatuur verhuren en kapot terug krijgen en zie het dan maar eens te bewijzen/verhalen. Van harte hoop ik dat iig dat het verhuur bedrijf hier niet de dupe van wordt!!!

Als laatste: ik denk dat je st0mpie niet uit moet vlakken, mijn gevoel zegt dat hij een betrokken factor is geweest bij deze kwestie die meer belang bij deze discussie heeft dan de meeste hier vermoeden. Ook heb ik het gevoel dat zijn ontwetend lijkende berichten (ze zijn zeker niet allemaal ontwetend) gespeeld zijn. Het mannetje laat in mijn opinie niet meer dan het puntje van het puntje van zijn tong zien.

Mvgr,

Cees
            [CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Eigenlijk hartstikke off-topic, maar vooruit...
              citaat:Geplaatst door Gerrit Hurkens
              1) niet altijd voor dat er een gecertificeerde rigger aanwezig is.

2) Hoe bereken je variabele lasten zoals de bewegingen van yokes etc? 3) Anticipper je daarop of heb je daar ook formules voor?
              4) Ik neem toch aan dat het zwaartepunt van een yoke in beweging verschuift?
              1) Het wordt tijd dat de sector (+ overheid?) zich daar een over gaan buigen. Wat is een 'gecertificeerde' rigger? Wie erkent dat uberhaupt.
              Wie bepaalt de soorten en niveau's van riggingkennis ....
              & de soorten / zwaartes van opleidinge(en) en wie wil / gaat daarna dan zo'n duuropgeleide man nog (kunnen) betalen?

2) Niet
              3) Nee
              4) Ja, maar niet zodanig dat het geheel in een gevaarlijke trilling wordt gebracht. Het risico voor een one-off productie is hierbij te verwaarlozen.
              Anders is dat in een vast geinstalleerde discotheek:
              elke avond weer dezelfde bewegingen op precies dezelfde constructie.....
              De enige echt versleten kettingen die ik ooit gevonden heb waren aan een schommel in een speeltuin en in een takel in een disco in A'dam.
              Maar eigenlijk is dit allemaal meer iets voor een nieuw topic.!

Comment

• Gerrit Hurkens
                • Dec 2000
                • 252

citaat:Maar eigenlijk is dit allemaal meer iets voor een nieuw topic.!
                Klopt idd. Maar is er dan verder nog wat te melden over het topic zelf? Volgens mij zitten wij nu op het punt dat we allemaal de uitslag afwachten.
                Misschien is het dan niet geheel onverstandig dit topic op slot te zetten om verdere offtopics, die anders zeker nog gaan komen, te voorkomen. Bij nieuwe meldingen kan ie toch weer van 't slot af?
                \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

de waarheid van vandaag is de leugen van morgen, de (zelfgemaakte) helden van nu staan morgen met een map met gegevens in hun handen verbaasd om zich heen te kijken dat al hun gelijk door hun vingers is geglipt.
                  Hieruit mag ik als argeloze bezoeker concluderen dat de zaak anders is dan . Contractant 'verhuurder' heeft een kapotte berg ijzer teruggekregen van contractant 'de huurder'?

citaat:
                  Maar zelfs realiteit is betrekkelijk, wist je dat als er een cirkel van 8 ton aan een steal hangt dat die steal de cirkel eigenlijk geeneens raakt?? Jij wel waarschijnlijk, is een quantum mechanika dingetje ,uitsluitingsprincipes en angstrom. maar dat hoef ik jou als DRS niet uit te leggen ,nah, lijkt allemaal een beetje off topic maar heeft te maken met de prangende vraag die toch menigeen, ook in " de rechtbank" ,wherever that may be aan je zal stellen,
                  Daarmee gaat aangetoont worden dat Contractant 'verhuurder' geen kapotte berg ijzer heeft teruggekregen van contractant 'de huurder'?

citaat:
                  je was er bij dus wat deed je om t te voorkomen. Misschien had je wel wat meer kunnen doen als naar de samengeknepen ballen van een constructeur kijken, maar ja, jij bent Rinus en ik ben st0mpie, dingen die jij leuk vind vind ik misschien wel niet leuk.
                  Daarmee lossen we op dat Contractant 'verhuurder' een kapotte berg ijzer heeft teruggekregen van contractant 'de huurder'?

Even om de absurdheid van de repliek samen te vatten.
                  lekker belangrijk!

Comment

• LichtNichtje
                    • Nov 2004
                    • 220

Even in de rand van dit topic:

Zo zie je maar dat een degelijke rigcursus onontbeerlijk is!
                    Zoals eerder in dit topic is het misschien wel een goed idee om enkel riggers die cursussen gevolgd hebben, zulke klussen te laten voeren.

Een second opinion is altijd beter als 1 rigger zijn brain...

(zo, dit was even wat ik kwijt wilde..)

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

En de laatste Qlus in de Gelredome is zonder noemenswaarde incidenten verlopen.
                      En daarmee is dit topic dus ver(half)jaard
                      Conclusio ergum necessario quotum: slotje.

Comment

Working...