Stage Accompany......geen favoriet??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

Hoi Erwin72

Ik weet toevallig dat er een freak van SA actief is op het new-line forum Webbie heet hij daar misschien kun je die eens contacten.

Ook weet ik dat de laatste jaren de compact drivers bij Meyer in de fabriek gemaakt werden, misschien kun je nog iets bij hun regelen toevallig.
    Last edited by dexter; 09-09-09, 11:31.

Comment

• dutchmarc
      • Sep 2009
      • 1

membraan compact drivers

neem eens contact op met alcons, die produceren een beperkte oplage vervangings membranen voor de SA 8535 en de SA 8526/25

alcons audio - evolutionary audio solutions ®

Comment

• M'Elodie
        • Oct 2006
        • 148

Originally posted by dexter
        Hoi Erwin72

Ook weet ik dat de laatste jaren de compact drivers bij Meyer in de fabriek gemaakt werden, misschien kun je nog iets bij hun regelen toevallig.
        :-) en van wie heb je die wijsheid??? Van John M. zelf?
        En als ze zelf maken, waarom gebruiken ze ze dan niet zelf??? Dan hadden ze dan wel een echt werkend LINE array (qua hoog!!!) :-))))

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

voor de liefhebber,

ze leven weer:
          stage acoustic

reparatie ribbondrivers kun je via een broertje van alcons kopen.
          Last edited by showband; 22-05-10, 21:15.
          lekker belangrijk!

Comment

• Boi
            • Apr 2004
            • 541

Ziet er goed uit die nieuwe site, alleen jammer dat er nog steeds niks werkt bij ze.
            groetjes

___
            Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Hieper-de-piep-hoera!
              Ik zat er eigenlijk al een tijdje op te wachten. En nu zijn ze er dus weer.
              Is dit bedrijf ook voortgezet door een deel van het personeel van Stage Accompany?

Jammer dat je nog geen kijkje kunt nemen binnen hun productlijn, maar dat zal nog wel komen.

Bedankt Showband...

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• jakobjan
                • Jul 2002
                • 599

Aan de foto's te zien is dit een 100% voortzetting van SA. er staan een aantal locaties op waar SA equipment draait. En ook de product benaming klinkt wel heeeeel bekend.

We zullen zien of dit ook een Wijnker bedrijf is, of dat er andere ex-personeelsleden achter zit.
                Jakob-Jan
                Lightjockey Beta tester
                Freelance Licht tekkie

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Originally posted by 4AC
                  Hieper-de-piep-hoera!
                  Ik zat er eigenlijk al een tijdje op te wachten. En nu zijn ze er dus weer.
                  Is dit bedrijf ook voortgezet door een deel van het personeel van Stage Accompany?
                  voor zover ik weet was de ribbondriver goeroe Philip“ Dr.Phil” de Haan al veel eerder naar alcons gegaan om daar state of the art ribbon drivers voor line array's te maken. (18 inch ribbondrivers met 3Kwatt piekbelasting!!)

De orginele tooling en kennis van de bestaande ribbon drivers zit dus NIET bij de vernieuwde SA maar bij rooster. Dat is wel een belangrijke weet. Ik begrijp ook dat je dus als zelfbouwer de oude SA ribbondriver in je ontwerp kan toepassen omdat die dus los verkrijgbaar is. Wat wel interessant is.

Maar een stuk bekende SA namen zit wel degelijk nog in dit bedrijf. Als ik naar de site kijk staan er voornamelijk weer de ontwerpen op die al tien jaar verouderd zijn. Goed, degelijk maar erg zwaar en duur. (performer, champ, leader serie enz. dat is toch al echt oud spul als je weet wat je voor de orginele SA prijzen van dat spul verder kon kopen)

Ik moet dus wel zeggen dat ik er een hard hoofd in heb en inhakend op de hoffman discussie laatst op dit forum. Bij twijfel zou ik wel voor een solide stabiele fabriek gaan als ik bij een nieuwkomer in de A-markt techniek zou kopen. Maar goed, zolang je in nederland alcons en sound projects hebt ..... dan weet ik wel waar ik geld naartoe zou sturen voor high end audio. De tijd zal het leren. Ik wens in ieder geval de werknemers veel succes!
                  lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

de klok tikt dus al weer... op naar het volgende faillissement..

Comment

• hnhart
                      • Jun 2010
                      • 1

stage accompany

een aantal oud werknemers van sa zijn onder de naam Stage Acoustics in maart dit jaar weer begonnen .ik heb namelijk met de oprichter van sa soms nog wel eens per telefoon of email contakt

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Tik Tak Tik Tak Tik Tak

Comment

• Boi
                          • Apr 2004
                          • 541

Helaas een verdomd goed product wat het vrees ik weer niet zal halen.
                          groetjes

___

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Stage Accompany was jaren lang de eenoog tussen de blinden, en dat was meer door de JBL-imitaties die ze pleegden dan wat anders.

De eigen ontwikkeling met de ribbons heeft ze bakken geld gekost, dat lukt met de nederlandse salarissen gewoon niet.

Verder hadden ze op een gegeven moment te weinig productiecapaciteit om het verkoopsucces om te zetten in klinkende munt.

En dan zijn we nu tien jaar verder, en heeft de concurrentie niet stilgezeten, Alcons heeft een deftig stuk marktaandeel bij de potentiële klanten, er zijn ongeveer 150 niet-chinese merken bijgekomen, op iedere straathoek zit een " PA-verhuurbedrijf " dat ieder weekend weer tegen een volle schuur aankijkt, en de grote jongens hebben echt geen zin meer in een bedrijf dat niet garandeert dat er over 10 jaar nog spare-parts zijn te verkrijgen..

Leuke achterstand voor de sportieve heren om in te halen, maar een rotachterstand als je eraan beginnen moet. Ik wens de heren veel succes, dat wel, maar ik zou er geen euro insteken.

tik tak tik tak.....

Comment

• Boi
                              • Apr 2004
                              • 541

Helaas maar waar!
                              groetjes

___

Comment

• rinus bakker
                                • Mar 2002
                                • 5430

Zeg Mac.... is je klok stuk gegaan?
                                Ik heb een digitale, en die maakt - helaas - geen geluid:
                                . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...