Stage Accompany......geen favoriet??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by Timo Beckman
    Ik heb die subs al een paar maal ongelooflijk mishandeld zien worden en vind het allemaal prima werken .
    is toch eigenlijk een aertquake (spelling?) design van cerwin vega...

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Ja Vega heeft een model bass bin genaamd AB36, gelukkig een compleet ander principe dan SA...
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Boi
        • Apr 2004
        • 541

Gisteren een mailtje van SA terug gekregen over de prijzen, erg slordig dat ze een oude prijslijst doormailen waarvan de helft van de nieuwe kasten er nog niet eens in vermeld staan. Ook vreemd dat je op de site nergens prijzen kan vinden, iets wat wel op de Stage Acoustic site is te vinden.
        En toch voor de prijzen die ze vragen voor de kasten, is het net als 30jaar terug veel geluid voor erg veel geld en nog steeds rugpijn ervan.
        groetjes

___
        Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by SA-Vintage
          .......
          - freeswerk is veel netter, alles past nu veel beter tijdens het verlijmen.
          - spuitwerk is nu veel netter.
          - de flight ware is nu zwart geanodiseerd, wat een stuk netter staat als dat "zilverwerk".
          ......

Greetz Ren
          knap dat je je kop uitsteekt, maareh
          -freeswerk was dus tot voor kort niet lekker..
          -spuitwerk? dacht dat bijna alles gefineerd was..
          -zwart alu ziet er over 2 tourtjes niet meer uit, die fout heb ik ook al vaker gezien...

Maar het vet in de markt zetten van een "nieuw merk" kost ergens tussen de half en 1 miljoen in onze branche, nog afgezien van de productiekosten en R&D.

kortom: staatsloterij gewonnen?

( oh, en Gerard en Ren ken ik niet zo, ik kom nog uit de tijd van Ed, zeg maar..)

Comment

• jakobjan
            • Jul 2002
            • 599

Hallo Rene
            Kijk dit vind ik leuk om te lezen.
            Betekend dit, dat Stage accoustic niet meer bestaat??

@Mac Rene en Gerard zaten er in het wijnker tijdperk ook al dit zijn de echte SA die hards.

Ik ben heel benieuwd hoe het nieuwe materiaal klinkt. vroeger veel mee onderweg geweest en met een beetje eq was het altijd wel goed te doen.
            Ik heb zelfs nog een lege "gouden" set mee gehad naar een beurs er staan leuke foto's van op de site

Ik zou zeggen succes SA en maak er wat moois van
            Jakob-Jan
            Lightjockey Beta tester
            Freelance Licht tekkie

Comment

• SA-Vintage
              • Sep 2008
              • 9

Hallo Boi,

Originally posted by Boi
              Gisteren een mailtje van SA terug gekregen over de prijzen, erg slordig dat ze een oude prijslijst doormailen waarvan de helft van de nieuwe kasten er nog niet eens in vermeld staan.
              Jij lult ook weer, ik heb toevallig het beheer over de mailservers van SA, er is pertinent de laatste dagen geen prijslijst naar een klant gegaan.
              Ook vreemd dat je op de site nergens prijzen kan vinden, iets wat wel op de Stage Acoustic site is te vinden.
              SA heeft nog nooit prijzen op hun site gehad, Stage Acoustic overigens ook niet.
              En toch voor de prijzen die ze vragen voor de kasten, is het net als 30jaar terug veel geluid voor erg veel geld en nog steeds rugpijn ervan.
              Een goed ontwerp en een kwalitatief hoog product kost gewoon al veel geld om te produceren (vooral in Holland).
              De nieuwe ontwerpen zoals DS50 amp, Genesis GL20 en Prompter PR34 zijn markt conform qua gewicht.

@all: Jongens, houden jullie je eens aan de feiten en verlaag je eens niet tot laag bij de gronds vuilspuiterij!

Greetz René
              SA Blauw past bij jou...

Comment

• SA-Vintage
                • Sep 2008
                • 9

Hallo Mac,

Originally posted by MacGyverSounds
                knap dat je je kop uitsteekt, maareh
                -freeswerk was dus tot voor kort niet lekker..
                Was niet slecht, met name is nu het freeswerk beter omdat er een veel modernere CNC machine staat dan toen bij het oude SA. De kwaliteit en dus de pasvorm is er een heel stuk op voorruit gegaan, wat betekent dat er ook minder moet worden nabewerkt (lees: geschuurd en geplamuurd).
                -spuitwerk? dacht dat bijna alles gefineerd was..
                Klopt, maar ook een deel van kasten worden gespoten in de gewenste kleur.
                -zwart alu ziet er over 2 tourtjes niet meer uit, die fout heb ik ook al vaker gezien...
                Daar kun je gelijk in hebben, de nieuwe eigenaar vind dit nu eenmaal veel mooier.
                Hij zal het zelf gaan zien en ondervinden de komende tijd hoe de lijsten van kasten zich gaan houden.

Greetz René
                SA Blauw past bij jou...

Comment

• Boi
                  • Apr 2004
                  • 541

Originally posted by SA-Vintage
                  Hallo Boi,

Jij lult ook weer, ik heb toevallig het beheer over de mailservers van SA, er is pertinent de laatste dagen geen prijslijst naar een klant gegaan.

SA heeft nog nooit prijzen op hun site gehad, Stage Acoustic overigens ook niet.

Een goed ontwerp en een kwalitatief hoog product kost gewoon al veel geld om te produceren (vooral in Holland).
                  De nieuwe ontwerpen zoals DS50 amp, Genesis GL20 en Prompter PR34 zijn markt conform qua gewicht.

@all: Jongens, houden jullie je eens aan de feiten en verlaag je eens niet tot laag bij de gronds vuilspuiterij!

Greetz René
                  Zal ik je hem doormailen, dan kan je zien dat ik 2 dagen terug een mailtje met de prijslijst van Stage Accompany heb ontvangen van Gerard Vermeulen, hij heeft mij een mailtje gestuurd met prijslijst op 14-03-2012 om 20:59uur
                  Als je een beetje beter kijkt op de site van Stage Acoustic.com kan je zien dat onder het knopje webshop gewoon prijzen staan vermeld.
                  Beetje vreemd commentaar voor iemand die zegt het beheer te hebben over de mailservers van SA.(volgens mij heb je ook zwijgplicht hierover, maar dit terzijde)

Dat een nieuwe productlijn erg veel geld kost om die te ontwikkelen is normaal maar ervan uitgaande dat je goed gaat verkopen omdat je in het product geloofd, moet dit zich ook laten terug zien in een prijs die concurerend is en niet instappen op het allerhoogste niveau terwijl je nog niets hebt laten zien, want laten we wel wezen de laatste 10jaar is het wel erg teleurstellend geweest voor SA op de markt, ongeacht de reden daarvoor.
                  Vroeger was SA een grote speler in de hogere klasse op de PA markt maar vergeet niet dat er toen nog niet zoveel concurerende producenten waren als nu en de prijzen over het algemeen redelijk gelijk waren.
                  Nu is het zo dat er erg veel spelers op de markt zijn met een scala aan spullen van erg goedkoop tot heel erg duur en daar zal SA toch eerst weer een plekje moeten veroveren en volgens mij doe je dat niet op deze manier.

Kijk toen SA voor het eerst met de Blue Box op de markt kwam waren ze hierdoor weer in 1klap op de hoogste treden terecht gekomen en dat heeft ze ook erg veel opgebracht en de kast ook erg goed door ontwikkeld vooral qua ribbon, maar helaas ook maar erg kort op de markt gebracht.
                  Dus nu maar hopen dat ze niet te veel systemen gaan uitbrengen met een korte looptijd maar enkele allround systemen die al naar gelang de grote van het project zijn te stacken en die erg lang op de markt blijven zodat ze weer een vaste plek kunnen gaan veroveren en de prijzen wat kunnen laten zakken.
                  Last edited by Boi; 16-03-12, 11:01.
                  groetjes

___

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

"@all: Jongens, houden jullie je eens aan de feiten en verlaag je eens niet tot laag bij de gronds vuilspuiterij!"
                    ik herken de SA toon wel. SA heeft alles het beste en kommentaar is onzin.
                    de mond loopt over van de "jij lult maar wat" " je lult" "bullshit" opmerkingen.
                    Dat is voor mij al een nummer een reden om service tussen aanhalingstekens te schrijven.

de nummer twee reden is: Daartegenover plaatst SA service waar gaten in zitten wegens bedrijfsproblemen. en de MTBF van je SA aankoop is dus afhankelijk van of het bedrijf er op dat moment even aanspreekbaar is. rooster ribbon is niet in het leven geroepen omdat er geen vraag naar is zullen we maar zeggen. Volgens mij was juni 2009 de deur weer even dicht en nu is er niets aan de hand en is de hele wereld tegen jullie terwijl alles superieur is. Nou voor mij is een SA kast leuk en een alcons kast leuk en de laatste kon je heel 2010 en 2011 kopen.

Dat alcons kopieerd en nog steeds slechter is mag ik van jou niet afzetten tegen specificaties. Waarom niet? is Jachthaven Ridderkerk B.V. betrouwbaarder dan alcons? weer zo een sneer die nergens voor nodig is. En een niveau waar ik ook graag op meega. Maar ik denk dat rooster zijn ribbons best ok zijn. En dat alcons zijn organisatie op termijn best wel eens een hogere servicegraad zou kunnen hebben naar de klant. Eigenlijk boeit het mij niet wie er mooie kasten maakt. Ik wens iedereen het beste met zijn firma.
                    In ieder geval klinkt een verkrijgbaar systeem altijd beter dan een systeem wat binnenkort op de beurs staat.
                    Splitting hairs mag inderdaad alcons niet de uitvinding claimen van de SA ribbon. Maar SA toch ook niet eigenlijk? Iets met isofase tweeters ofzo en een lampenfabriek in het zuiden?

Philip de Haan zijn spec:
                    Specifications - RBN1801
                    Frequency response - 1 K - 30 K (Hz)
                    Power handling AES - 210 (W)
                    Peak power (200mS) - 3000 (W)
                    Sensitivity 1W@1m (with 90-degree waveguide) - 108 (dB)
                    Continuous SPL (without horn) - 121 (dB)
                    "this efficiency even rises to 110dB, with a frequency operating range of 1kHz. - 20kHz.(+/-3dB) and a maximum SPL of 145dB."

is dus niet een doorontwikkelde/verbeterde versie dan de SA spec van
                    Specifications - SA8535
                    Frequency response - 1 K - 30 K (Hz)
                    Power handling AES - 60 (W)
                    Peak power (200mS) - 1000 (W)
                    Sensitivity 1W@1m (with horn) - 107 (dB)
                    Continuous SPL (without horn) - 121 (dB)
                    Peak SPL (without horn) - 133 (dB)

Fijn.dat je de discussie binnen uit het niets binnenvalt met : "Vreemd dat jij specs zo vanaf papier voor een feit aanneemt." Daarmee beschuldigt de webbeheerder van de nieuwe SA firma van oktober 2011 de firma alcons van niet kloppende specs?
                    Meen je dit serieus? Want HIER zou ik dan wel wat meer van horen. En omdat je zo van onderbouwingen houd. Nodig ik je graag uit dat te doen. Voorlopig zie ik nog beweringen met " Ik neem aan dat Alcons dit ook doet." er in. Heb je zelf dan een compleet plaatje?

De " verbetering". Die je als ik de omschrijving lees, kan je voor een groot deel toeschrijven aan simpele machineprecisie van een nieuwe CNC machine. Die vind ik zeker niet sterk als kwaliteitsargument. Als je machine niet goed genoeg is besteed je het bij een goede CNC-zagerij uit. Plamuren kan ook. Maar in de prijsklasse van SA vind ik " het past netter dan vroeger" eigenlijk tenenkrommend. Zeker als je ondertussen op een paar mu folies zit te monteren. Die je al voor het verschijnen op de beurs WEL beter noemt dan die van een gerespecteerde collega.

Ik selecteer op wat er te krijgen is onder de streep. En dat is nu net altijd waar SA het op verloor. Dat stukje op de werkvloer. Katten en hekelen en gedonderjaag in samenspraak met die producten is een heilloze weg voor een topmerk. Eind jaren 80 had SA het pad kunnen nemen wat dB uiteindelijk waar heeft gemaakt. Met gewoon presteren. Al dat geblaas is gewoon niet nodig. Ik denk echt dat het contraproductief werkt maar daar kun je bij van mening verschillen.
                    Last edited by showband; 16-03-12, 16:22.
                    lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Amen.....
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

@ boi : http://www.stage-acoustic.nl/pricelist.php

duzzzz

tik tak tik tak..
                        Last edited by Gast1401081; 16-03-12, 18:22.

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

Dankjewel MAC.
                          Ik was er al bang voor je aan deze klok te moeten gaan herinneren!
                          Waar SA al jaren elke vorm van humor mist,
                          is die bij MAC al gauw weer opgevist!
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Boi
                            • Apr 2004
                            • 541

Originally posted by MacGyverSounds
                            @ boi : http://www.stage-acoustic.nl/pricelist.php

duzzzz

tik tak tik tak..
                            Ook die ja, maar ook gewoon bestellen via de knop webshop met prijzen achter het artikel.

Tja SA ooit in de 80's een dijk van geluid, nu eerst maar eens afwachten of het 1ste lustrum wordt behaald.
                            groetjes

___

Comment

• Boi
                              • Apr 2004
                              • 541

Showband; volledig met je eens.
                              groetjes

___

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

Het was in het verleden een goed geluid, echter de tijd heeft niet stil gestaan bij de andere merken.

In mijn ogen wil SA zijn retro speakers en sound terug brengen waar niets mis mee is ( in sommige clubs mis ik toch echt wel de SA sound. Deze sound kan geen een ander Amerk evenaren.

Wat ik minder vind is de prijs die ligt hoger dam de gemiddelde geaccepteerde set van een ander Amerk.

Op dit gebied is het dus een makkelijk besluit ( koop liever een Amerk wat wordt geaccepteerd dan een SA-set wat duurder is en minder geaccepteerd wordt ondanks het geen slecht iets is )

Dat heb ik ook gehad met het aanschaffen van mijn huidige EV set. Stond eerst in twijfel met oa SA, Hoffman / System One ( deze laatste ook super geluid ) maar toch heb ik voor de naamsbekendheid en betrouwbaarheid en het belangrijkste de acceptatie van EV gekozen.

Ik heb er tot op heden geen spijt van maar mijn bloed kriebelt toch nu SA toch doorzet ( alleen is de vraag voor hoelang en wat gebeurt er als ze er weer mee stoppen )

Was altijd weg van de oude performer sets ( 2x sub met 2x top per kant )

Volgens mij draaide vroeger Veronica drive in show daar ook mee of heb ik dat verkeerd ?
                                IIG een drive in show van de radio.

Ik heb er nooit live muziek gehoord over een SA set ( niet dat ik weet ) enkel in clubs / discotheken en de serieuzere professionele drive in shows.

SA was voor mij het ultieme disco sound in de vroegere jaren. Een soort van jeugdsentiment.
                                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...