Stage Accompany......geen favoriet??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

ooit was een toeter op een wasrol state of the art.

ik dacht dat de innovatie van SA naar alcons audio gegaan was? De rest zou ik fijn maar niet up-to date techniek willen noemen.

verbeter me maar.
    lekker belangrijk!

Comment

• jakobjan
      • Jul 2002
      • 599

Wat ik nogal verbazingwekkend vind is dat beide bedrijven hetzelfde claime te verkopen.. en volgens mij hebben ze niks met elkaar uit te staan.
      Bij stage accoustig zitten ex SA mensen, bij SA weet ik het zo net nog niet.
      Jakob-Jan
      Lightjockey Beta tester
      Freelance Licht tekkie

Comment

• Boi
        • Apr 2004
        • 541

Originally posted by showband
        ooit was een toeter op een wasrol state of the art.

ik dacht dat de innovatie van SA naar alcons audio gegaan was? De rest zou ik fijn maar niet up-to date techniek willen noemen.

verbeter me maar.
        Alleen de techniek van de SA ribbontweeter is aan Alcons verkocht!
        groetjes

___
        Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by Boi
          dat staat er toch ook,wat was er anders aan innovatie...?

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Boi
            De rest hebben ze nog geprobeerd aan een antiekhandelaar te slijten.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Boi
              • Apr 2004
              • 541

Originally posted by MusicXtra
              De rest hebben ze nog geprobeerd aan een antiekhandelaar te slijten.
              hahahah, waarschijnlijk door de oudijzer- en hout boer opgehaald bij de stoeprand op maandagochtend.
              groetjes

___
              Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• SA-Vintage
                • Sep 2008
                • 9

Hallo,

In de laatste 20 post staat echt alleen maar onzin betreffende Stage Accompany.
                Iedereen lult maar wat.

Hier wat reacties op de eerder geroepen onzin:

- de ribbon technologie is NIET verkocht aan Alcons.
                - in feite zijn de ribbon drivers van Alcons exact hetzelfde (op vormgeving en folies na) als die van SA, alleen klinken de SA's nog steeds beter.
                - de twee heren van Stage Acoustic, Gerard en René, werken nu alweer een paar maanden voor SA in Ridderkerk.
                - SA timmert weer als vanouds aan de weg.
                - de huidige produkten worden op dit moment allemaal herzien/verbeterd of vervangen door nieuwe produkten.
                - de produktie kwaliteit is onder de loep genomen en op veel punten verbeterd (op het muggezifterige af).
                - SA staat ook weer op de ProLight+Sound.

Greetz René
                Last edited by SA-Vintage; 15-03-12, 20:59.
                SA Blauw past bij jou...

Comment

• Timo Beckman
                  • Jul 2006
                  • 1298

Originally posted by SA-Vintage
                  Hallo,

In de laatste 20 post staat echt alleen maar onzin betreffende Stage Accompany.
                  Iedereen lult maar wat.

Hier wat reacties op de eerder geroepen onzin:

- de ribbon technologie is NIET verkocht aan Alcons.
                  - in feite zijn de ribbon drivers van Alcons exact hetzelfde (op vormgeving en folies na) als die van SA, alleen klinken de SA's nog steeds beter.
                  - de twee heren van Stage Acoustic, Gerard en René, werken nu alweer een paar maanden voor SA in Ridderkerk.
                  - SA timmert weer als vanouds aan de weg.
                  - de huidige produkten worden op dit moment allemaal herzien/verbeterd of vervangen door nieuwe produkten.
                  - de produktie kwaliteit is onder de loep genomen en op veel punten verbeterd (op het muggezifterige af).
                  - SA staat ook weer op de ProLight+Sound.

Greetz René
                  Het zou tijd worden dat er een beetje tegengas kwam

Comment

• SA-Vintage
                    • Sep 2008
                    • 9

Hallo,

Op de messe in Frankfurt word o.a. door SA de nieuwe 12,5 kilo wegende DS50 (digitale amp) uit de "Digital Series", Prompter PR34 (multi-purpose loudspeaker), Genesis GL20 (herzien en verbeterd) en de AB36m2 (de verbeterde en versterkte AB36 sub) worden getoond

Sneak preview Stage Accompany DS50:

Greetz René
                    Last edited by SA-Vintage; 15-03-12, 21:14.
                    SA Blauw past bij jou...

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

Ik weet wel zeker dat er wel degelijk verbeteringen in de alcons ribbons zitten. Dat valt aan de specs ook eemvoudg af te lezen. Wel eens met een van de folie-etsbedrijfjes van de ribbons over gehad.
                      lekker belangrijk!

Comment

• Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

Originally posted by SA-Vintage
                        Hallo,

de AB36m2 (de verbeterde en versterkte AB36 sub) worden getoond

Greetz René
                        Gepowerd dus ?

Comment

• SA-Vintage
                          • Sep 2008
                          • 9

Hallo Showband,

en ook jij lult maar wat.

Originally posted by showband
                          Ik weet wel zeker dat er wel degelijk verbeteringen in de alcons ribbons zitten. Dat valt aan de specs ook eemvoudg af te lezen.
                          Vreemd dat jij specs zo vanaf papier voor een feit aanneemt.
                          Wel eens met een van de folie-etsbedrijfjes van de ribbons over gehad.
                          Die folie-etsbedrijfjes hebben echt de ballen verstand van audio, die doen gewoon hun kunstje, folies maken op specs van SA of Alcons.
                          Folies worden aangeleverd bij SA, het "inramen", "inspannen" en verdere bewerking doet SA zelf.
                          Ik neem aan dat Alcons dit ook doet.

Greetz René
                          SA Blauw past bij jou...

Comment

• SA-Vintage
                            • Sep 2008
                            • 9

Hallo Timo,

Originally posted by Timo Beckman
                            Gepowerd dus ?
                            Nee, de houtconstructie van de AB36 (en AB18) is flink verstevigd (versterkt dus).
                            Door dag in dag uit, jaar in jaar uit het geweld van 18" woofers te moeten doorstaan kwamen wat zwakke plekken naar boven van de subs.
                            SA Ridderkerk heeft een deel van de kast aangepast zodat het een steviger geheel is geworden.

De AB36m2 heeft de volgende aanpassingen ondergaan:

- versterkte baffle.
                            - freeswerk is veel netter, alles past nu veel beter tijdens het verlijmen.
                            - spuitwerk is nu veel netter.
                            - de flight ware is nu zwart geanodiseerd, wat een stuk netter staat als dat "zilverwerk".
                            - en nog wat meer dingen (wat voor dingen moet je maar op de beurs gaan bekijken, Hall: 8.0, Stand-Nr.: N94).

Er staat nu echt een sub die tot de puntjes is afgewerkt en ook zo klinkt.

Elke kast die SA wil blijven produceren (omdat er gewoon simpel weg nog steeds vraag naar is) word stevig onder de loep genomen.

Greetz René
                            Last edited by SA-Vintage; 15-03-12, 22:38.
                            SA Blauw past bij jou...

Comment

• Timo Beckman
                              • Jul 2006
                              • 1298

Ik heb die subs al een paar maal ongelooflijk mishandeld zien worden en vind het allemaal prima werken .....
                              Hoop de nieuwe versie binnen kort eens een x tegen te komen alleen jammer dat hij niet gepowered komt maar dacht al dat je de bouw bedoelde vandaar de vraag .

Comment

• SA-Vintage
                                • Sep 2008
                                • 9

Hallo Timo,

Originally posted by Timo Beckman
                                Hoop de nieuwe versie binnen kort eens een x tegen te komen alleen jammer dat hij niet gepowered komt maar dacht al dat je de bouw bedoelde vandaar de vraag .
                                Na de beurs wil ik 4 x AB36m2's en 8 x Genesis GL20's is een keer opstellen (hangen), inregelen, meten en natuurlijk beluisteren.
                                Als je wil kun je dan een keer langskomen in Ridderkerk (kan ook eventueel ´s avonds).

Kan je ook gelijk een setje Prompter's PR34 horen i.c.m. 2 x AB18m2.
                                Prompterjes klinken machtig mooi, ik vind ze zo mooi klinken dat ik er zelfs een review over geschreven heb.

Greetz René
                                Last edited by SA-Vintage; 15-03-12, 23:18.
                                SA Blauw past bij jou...

Comment

Working...