Stage Accompany......geen favoriet??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RBW
    • Jan 2009
    • 4

SA is still alive!!!!!!!!!!!!

Greetz aan alle SA liefhebbers.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by RBW
      Greetz aan alle SA liefhebbers.
      die zitten nu met een hernia achter de geraniums...

Comment

• jop
        • Jun 2002
        • 92

En ze zijn weer falliet......
        Alles word geveild door de belastingdienst de 13e. Ale gereedschappen enz enz...

Powerd by MB-Audiosystems

Comment

• Boi
          • Apr 2004
          • 541

't zal weer eens niet zo zijn, vreemd dat het iedere keer alleen maar wat gereedschap is en wat oude voorraad.
          groetjes

___
          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

Tja, SA Nederland stelt relatief weinig voor.
            De laatste keer zat er een partij Aziaten achter (uit korea ofzo) die ook vanuit Azie doodleuk de zaak runde.

SA Nederland was gewoon een dependance. De materialen van waarde zullen vast niet op naam van SA staan, maar eigendom zijn van de investeerders-van-ver-weg.

Wel grappig is dat op hun site daar niets over te vinden is, wel over SA USA...

Edit: onder "people" kun je het chinese management zien.

Wel jammer... maar voornamelijk voor de nostalgie. SA was ooit innoverend bezig.
            Last edited by moderator; 02-05-09, 15:58.
            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Boi
              • Apr 2004
              • 541

Ja en dat hebben ze ook verdomde goed gedaan, vooral in de tijd dat een versterker van wel 280watt/8ohm nog boven de 45kg woog maar een zaal vol kon er van genieten. Met pijn in de rug denk ik nog er aan terug, de eerste vette set die er was van ze, we hadden alles dubbel staan per kant en 4 ampracks, prachtige sound knoert hard voor toen der tijd maar ook heel veel kilo's die iedere keer versleept moesten worden.
              groetjes

___
              Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• SoundOfSilence
                • Mar 2007
                • 766

Juist, toen versterkervermogen onbetaalbaar was moest je een zo hoog mogelijk rendement uit je kasten halen en dat was waar SA goed in was.

Jammer dat ze de omslag naar minder-rendement met meer versterker vermogen nooit goed hebben kunnen bijbenen, anders was het nog best een leuk merk geweest.
                It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by SoundOfSilence
                  ......... SA was ooit innoverend bezig.
                  nogmaals, die W-bin-set was een (slechte) fotokopie van de JBL-set uit die tijd..
                  JBL vond dit goed, omdat ze de recones moesten leveren.. en dat ging per pallet tegelijk...
                  De versterkers waren (slecht) nagebouwde BOSE-eindbakken...

Alleen die Ribbon, die trouwens uit het Philips NatLab kwam, dat was wel erg lekker, maar nog onvoldoende uitontwikkeld om tegen de compressiedrivers aan te gaan.

Kortom, in het land der doven was één-oor koning. En toen kwamen de serieuze sets op de markt.

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Als er over 30 jaar een nieuw merk komt mer de allernieuwste snufjes die bv de nu grote merken hebben laten liggen zijn in de toekomst de nu huidige merken ook waardeloze merken geweest.

kom op jongens SA was in die tijd gewoon goed en nu ook nog steeds ( sets klinken nog steeds rete goed hoor ) zeker voor hun leeftijd.

Heb ook sets gehoord van SA die ruk klonken maar dat gaf meer aan aan de kwaliteit van de gebruiker en of leverancier !

Vind het gewoon onproffersioneel dat er hier mensen zijn die alles lopen af te kraken en iets vergelijken met spulklen van 30 jaar oud of iets wat vandaag wordt uitgevonden. Zeker voor de ouderen die hier aanwezig zijn met ervaring vindt ik het ruk op sommige reactie's die ze geven.

Zeker voor die ouderen ( die in hun jongere tijd niets anders hadden ) erg blij en gelukkig wearen met merken zoals SA !

Ik heb zelf ook SA gehad ( een van mijn eerste geluids-sets ) 8 glijbanen en 8 dubbel 12 toppen die ik met een vermogen van 4x 600W sub 4x 350W mid en 4x 135W op het hoog aanstuurde en daar grote zalen deed uitversterken met goede resultaten. Moet ik zeggen dat ik werg onder de indruk was van die set ! ZEKER met het vermogen wat ik had aan versterkers ( ook SA en X-over van SA )

SA was / is nog steeds OK of hoe je het wilt noemen maar tijden veranderen waardoor er meer keus is en ieder oor nooit hetzelfde zal zijn.

EV en JBL vond ik vroeger ruk klinken nu vindt ik het eenn heel stuk verbeterd maar nog niet mijn smaak maar dat wilt niet zeggen dat deze merken slecht zijn !

Er zijn mensen die vinden bv meyersound niet mooi klinken maar een EV set wel !

( dit is maar een voorbeeld hoor )

Ik heb 15jaar Master Audio verhuurt zonder problemen en gezeur van mensen dat het KUT of slecht klonk.

Hoewel er verhuur bedrijven waren die Master verhuurde waar mensen slechte ervaringen hadden ( zegt meer over de kwaliteit van de verhuurders )

Hoewel Master geen Top van de bil is kon ik er goed mee overweg en waren mijn klanten tevreden ( die soms versteld stonden dat het zo goed kon klinken ) omdat ze eerder Master over de vloer hadden gehad zonder goede ervaring

Je kunt ook een Meyer set slecht laten klinken als je niet weet waar je mee bezig bent.

Even nog over dat SA :

Ik vond het vroeger in Hightstreet velen malen beter klinken dan nu maar ik denk dar de reden is dat er bij de bouw van Hightstreet rekening is gehaouden met de aankoop van de set ( pand is gebouwd naar de normen van de geluids-set ) Dit pand is in een aantal jaren diverse malen verandert en verbouwd waardoor naar mijn mening het geluid achteruit is gegaan ( dit is hetzelfde als je van een bestaan de speaker de kast verandert waardoor de klank verandert )

Maar ik vindt de meeste sets die je nu nog hoort van SA gewoon goed klinken ( mits ze goed worden gebruikt en geconfigureerd )
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• jakobjan
                      • Jul 2002
                      • 599

@Rolandino. Ik kan het wel met je eens zijn.. Mits SA goed gebruikt word klinkt het gewoon OK.. wij gebruiken nog altijd 2 ES-20's in onze geluidswagen, gewoon omdat het goed werkt.

btw is jullie ook iets opgevallen aan de foto's van de Veilingmeester en de lijst van items.

Er staan op de foto's nog behoorlijk wat luidsprekers, en kasten die niet meer terug komen in de lijst van te veilen items.. heel vreemd.
                      Jakob-Jan
                      Lightjockey Beta tester
                      Freelance Licht tekkie

Comment

• coolgreentea
                        • May 2009
                        • 3

Hun eigen vertegenwoordiger had het in frankfurt 2 jaar geleden over een faillissement, en een doorstart. Verder weet ik van collega's die nog geld moeten beuren dat ze een paar kasten mee hebben gekregen die half af waren, en de rest was onder het failissement niet meer te regelen. mag je mij alle trucks verder allemaal uitleggen...
                        leuke van zo'n faillisssement , en een nieuwe holding, en een nieuwe BV is dat alle garantie vervalt. Ze hebben in de jaren 80 een enorme stoot geld verdiend met de W-bin-stacks, maar toen waren ze in het land der blinden de eenogige koning.

Comment

• jop
                          • Jun 2002
                          • 92

De advertentie van de verkoop is inmiddels verwijderd
                          Powerd by MB-Audiosystems

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

Originally posted by MacGyverSounds
                            nogmaals, die W-bin-set was een (slechte) fotokopie van de JBL-set uit die tijd..
                            JBL vond dit goed, omdat ze de recones moesten leveren.. en dat ging per pallet tegelijk...
                            .
                            Dat maakt SA slecht??

Fostex deed het zelfde, en er waren er meer...

De kasten waren van SA duidelijk beter gebouwd dan de orginele JBL kasten. Ze waren zwaar, maar echt veel steviger.
                            Qua klank verschillen weet ik het niet, zal ook niet veel zijn gezien JBL de drivers leverden...

SA is niet slecht, gewoon weer een typisch Nederlands bedrijf die iedere keer 'net naast de pot' zit..

Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• stoomtrein
                              • Apr 2009
                              • 2

Sorry voor de topic schop omhoog, maar ik wilde hier wel graag op reageren.

Ik ben heel erg te spreken over de kwaliteit van stage accompany. We hebben onlangs met 3 vrienden de SA 4530S glijbanen gekocht met de JBL-E140 drivers.

Hierop staan nu tijdelijk DAP MCW215 fullrange's, die ook worden vervangen door Stage accompany mids en tops ( SA 4512S en tops)

We gebruiken onze set voor gratis party's en voor het buiten draaien (dj - sets, dance muziek) Dit "oud-hout" setje maakt zijn naam echt compleet waar.

Ik ben altijd al een fan van SA geweest, door het mooie rauwe geluid. Nu we de woofers hebben krijgen we iedere keer bij het aanzetten van het systeem een grote glimlach. Want we hebben ze voor een habbekrats via marktplaats kunnen kopen (wat nu ideaal is in deze tijd). Ja ze zijn zwaar, en groot. Maar het geluid wat eruit komt trekt veel andere subs eruit. En onverwoestbaar constructie. Dit heeft ons met gemak de overstap laten maken naar deze woofers. Want voor 225 euro 2e hands heb je gewoonweg bijna niets beters!

Ik ben heel erg trots op die mooie grote blauwe bakken!!

Comment

• Erwin72
                                • Sep 2009
                                • 1

Tage accompany falliet..

Ik ben een tevreden gebruiker (nog steeds) van 4 stuks SA Blue boxen
                                uit 1986 !!!
                                Deze draaien nog steeds plankgas in een discotheek waar ik nog wat onderhoud doe als hobby

In combinatie met ppe 2410 en een ppa 1200 met 2 stuks 4528 laagkasten

Helaas las ik dat SA nu toch weer falliet is...de gehele inventaris word inmiddels openbaar geveild...dus van een doorstart zal dit keer helaas geen sprake zijn...JAMMER..!!

Mijn vraag is..zijn er nog bedrijven die spullen opkopen en zodoende nog wat onderdelen kunnen leveren...

Ik wil nog geen afscheid nemen van deze set..

heb inmiddels wel 2 blue boxen van marktplaats gehaald..dus kan weer ff vooruit..met wat onderdelen..

Het gaat mij om de recone sets van de 1503 speaker
                                ( bruikbaar voor de 4528 en de blue box )
                                en natuurlijk het hoog..de compact driver..worden deze plaatjes nog geleverd..?

Ik hoop dat er nog wat te vinden is..

Vriendelijke groet van een SA fan

Comment

Working...