Stage Accompany......geen favoriet??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martje
    • Nov 2000
    • 252

Heb zelf een w-bin setje staan en ik vind dat er qua klank niets tegen op kan. En een feestje voor 1000 - 1500 man ben ik niet bang voor met een paar w-bins.
    Groetjes,

Mark Vermeulen

Blussen noemen ze ook gecontroleerd uitlaten branden.......

Comment

• j@ns
      • Apr 2005
      • 93

failliet????? dat heb ik nog nooit gehoord...vaag zeg

trouwens, over geluidsdruk gesproken...ik ben van plan om in die oude SA 4512 midkasten hele gave 12" beymas van 101dB bij 1w/1mtr te proppen + de 6dB rendement van de hoornconstructie zelf heb je zomaar +/- 107db bij 1w/1mtr!! 200wrms de speaker heb je ong 129db (lineair gezien) per kast! en dat alleen voor één midkast (waar ik er vier van ga gebuiken). dus qua dB/wattage verhouding vink t wel zeer intressant om low budget zeer veel power te creéren.

dus als iemand beweerd dat SA niet hard kan....het is maar hoe je een kast gaat gebruiken.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

een kettingzaag in een stuk ijzwer zetten gaat ook snoeihard...Maar of het nog mooi is...

Comment

• j@ns
          • Apr 2005
          • 93

hahaha, tjah...ik heb t wel eens eerder gedaan en klonk gewoon goed maar ik kon destijds aan een paar vage afrikanen t setje zeeer goed verkopen. ik mis de old skool sound gewoon een btje dus daarom dat ik een beetje aan het hobbyen ga.

maar ik heb al wel in de gaten dat SA niet echt geliefd is hier onder de forummers hahaha, ieder zn smaak he.

Comment

• Boi
            • Apr 2004
            • 541

citaat:Geplaatst door j@ns

hahaha, tjah...ik heb t wel eens eerder gedaan en klonk gewoon goed maar ik kon destijds aan een paar vage afrikanen t setje zeeer goed verkopen. ik mis de old skool sound gewoon een btje dus daarom dat ik een beetje aan het hobbyen ga.

maar ik heb al wel in de gaten dat SA niet echt geliefd is hier onder de forummers hahaha, ieder zn smaak he.
            Die speciale sound, dat was het, dat was voor mij het gevoel van de festivals zo'n 20 tot 25jaar terug, en hoezo niet hard gaan, die kasten gingen in verhouding met weinig vermogen snoeihard, in de sets die wij toen hadden zat zover ik weet RCF en JBL in.
            groetjes
            Boi
            groetjes

___
            Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Ibvee
              • Nov 2002
              • 714

Als ik het goed heb is het idd een paar jaar geleden failliet gegaan jah. En ik weet het niet zeker, maar ik denk dat veel mensen dat niet weten omdat er dus zo weinig over wordt gesproken wat ik wel bijna cker weet is dat er toen weer nieuw leven in de zaak is gekomen (was het misschien een doorstart?) en dat het nu (als ik het goed heb) alcons is gaan heten (www.alconsaudio.com) en rete goeie line-arrays maakt, heb t afgelopen maandag gehoord, klinkt echt strak! Heel direct hoog! Wie weet er meer over de waarheid van mijn verhaal hier? klinkt nogal onzeker heb ik zo het gevoel...
              De groeten => Micha

Comment

• Boi
                • Apr 2004
                • 541

SA is gewoon nog steeds SA http://www.stageaccompany.nl/new/. En is nooit falliet geweest, Nederland is gewoon het hoofd kantoor met een kleine zaak maar de business zit hoofdzakelijk de laatste 15 jaar in Amerika. En ze bouwen nog steeds rete strakke knal harde mooi klinkende systemen met amp rack en al.
                groetjes
                Boi
                groetjes

___

Comment

• jakobjan
                  • Jul 2002
                  • 599

Nou.... ze zijn wel failliet gegaan .. voor zo ver ik weet op een opdracht van ons alles Prince Tafkap. of hoe hij zich nu ook noemt. het is daarna new stage accompany geworden, wat korte tijd later gewoon weer SA geworden is.. daarna hebben ze nog een keer op het randje gehangen, waarna Tom Back , Alcons audio begonnen is, met inderdaad ook de folie driver.. alleen bij hun inmiddels een 18" uitvoering.. Ed Wijnker is toen weggegaan, maar zit nu weer op de bok..

Jakob-Jan
                  Lightjockey Beta tester
                  Freelance Licht tekkie

Comment

• Boi
                    • Apr 2004
                    • 541

Ze hebben inderdaad op de rand gehangen, maar met wat juridische trucs zoals surseance van betaling aanvragen e.d. en een deel van de firma een andere naam geven(belasting truc), scheiden van gelden en firma delen, zijn ze gewoon blijven bestaan. Vandaar dat een jaar of 15 terug SA in amerika is ontstaan als bedrijf en dat er werknemers opstappen om een eigen firma op te richten zegt niets, dat gebeurd erg vaak in deze business.
                    groetjes
                    Boi
                    groetjes

___

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Hun eigen vertegenwoordiger had het in frankfurt 2 jaar geleden over een faillissement, en een doorstart. Verder weet ik van collega's die nog geld moeten beuren dat ze een paar kasten mee hebben gekregen die half af waren, en de rest was onder het failissement niet meer te regelen. mag je mij alle trucks verder allemaal uitleggen...

leuke van zo'n faillisssement , en een nieuwe holding, en een nieuwe BV is dat alle garantie vervalt. Ze hebben in de jaren 80 een enorme stoot geld verdiend met de W-bin-stacks, maar toen waren ze in het land der blinden de eenogige koning.

Comment

• Boi
                        • Apr 2004
                        • 541

Dat ze 2 jaar terug ook weer een faillissement aanvraag hebben gepleegd wist ik niet. Maar alleen de NL afdeling of ook de USA afdeling?
                        groetjes
                        Boi
                        groetjes

___

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

Heeren, het verleden van een firma bespreken, zo te lezen zonder op de hoogte te zijn van facts en feiten....geen forum doel.
                          Derhalve: verder on topic of niet reageren.
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Boi
                            • Apr 2004
                            • 541

Je hebt gelijk!
                            groetjes
                            Boi
                            groetjes

___

Comment

• HR Soundproductions
                              • Oct 2005
                              • 650

Ik heb zelf een paar SA4530 glijbaankasten en de SA4534S als tops. In beide kasten zitten JBL speakers met een verhoogde belastbaarheid. Ondanks het, relatief, geringe vermogen van de set ( 2000 watt rms bijelkaar ) kan ik je vertellen dat deze set een serieuze druk genereert. Ik ben altijd al verliefd geweest op deze kasten en als ik het geluid hiervan weer hoor, krijg ik een glimlach op mijn gezicht van oor tot oor.Er zijn maar weinig merken die PA spullen maken met bijbehorende geluidsnivo en een hifi-achtige klank. Deze glimlach verdwijnt overigens weer snel als de boel afgebroken moet worden ( **** wat is dat spul zwaar, 2-weg topkast is 67 kg per stuk )

In mijn ogen is SA dan ook een absoluut top merk of beter gezegd en merk dat bij de top hoort.

Ook SA heeft mindere series gemaakt, maar daar was de prijs dan ook naar.Bovenstaande set heeft ook een aardige bom duiten gekost.

Comment

• Kilian
                                • Dec 2005
                                • 179

Hebben mensen weleens de, volgens mij, AH36 toppen proberen te vliegen?

Op mijn stage ben ik er weleens mee bezig geweest, zonder succes. Appart systeem van een setjes beugels en pinnetjes die, bij ons, niet goed paste.

Comment

Working...