de systemen waarmee ze een goede reputatie opgebouwd hebben waren de 1 op 1 jbl kopieen, en dat was puur op de degelijke bouw. raar dat een sa man dan roept dat het destijds allemaal niet zo goed klopte. (toen was er nog geen cnc) trouwens veronica was vroeger met ev sentry IV en eliminator 1A op crown. tros volgens mij ook nog een tijdje, was allemaal afhankelijk van het faciliteerende bedrijf. PIEEE heeft nog een tijd shows gedaan met AXYS source. Ook blauwe kasten nederlands fabrikaat en die zijn in 30 jaar nog niet failliet geweest en bestaan nog steeds.
Stage Accompany......geen favoriet??
Collapse
X
-
Op deze manier is de kans wel groot dat een volgend faillisement een self fulfilling prophecy gaat worden.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
2 rolandino
en in aansluiting op MusicXtra:
Als SA echt zou inzetten op clubs hebben ze het wéér niet begrepen.
Juist in die sector is in de laatste jaren ook flink de klad gekomen.
De grotere ervan waren misschien SA klanten, maar juist in die hoek vallen er harde klappen.
En in de kleinere eetcafes/kroegen zal het je kompleet 'sauzijs' wezen wat er hangt.
Daar moet je ook gewoon kunnen oh-en: bijvoorbeeld over eng opgehangen speaker-kasten.
2 MAC: hoe klinkt het tikken van een digitale- of ribbon-klok?een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Tik,tak,tik,tak,tik,tak... Een analoog Twents klokkie tikt zoals het nooit getikt heeft!
Het is even stil nu rond Vintage-SA Rene, erg jammer dat zijn taal gebruik de plank mist, en ik wens hem het allebeste met SA.
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
We zullen zien, de tijd zal het weer leren ( al meerdere keren bewezen dat het niets wordt )
Vind wel dat ze lef hebben om het weer te proberen.
Ook staan ze zelf echt 200% achter hun produkt en ze willen dat heel europa / wereld dit ook gaat doen.
Is niets mis mee natuurlijk ( dat zijn er meer ) Helaas zijn er maar weinig die echt doorbreken.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Tja ik denk dat ze moeten innoveren innoveren innoveren.
Meeste spul van hun is stafoud kwa ontwerp, wat niet zeggen wil dat het slecht is maar okee.
Ook hebben ze wel eens de plank misgeslagen door bijv de blueboxen per se en alleen als fullrange te leveren.
Terwijl als ze deze geweldige kasten hadden geleverd met een subje er nog meer mensen ze hadden aangeschaft.
Maar ja het moest en zou een fullrange kast worden zonder sub...
Ik wens SA het beste en mag nog graag gebruik maken van hun spullen (uit het jbl tijdperk) en de SA1600 en ES amps.Comment
-
Ik heb ooit twee blueboxen gehad, geniale kasten qua geluid, alleen niet te verslepen.... C29's zelfde verhaal.
Twee discotheken waar ik nog net niet vergroeid was met de bar hadden het hangen (highstreet en cartouche) en die klonken perfect tot dat men aan de instellingen ging klooien en alles net niet meer klonk zoals het moest. schraal dat SA de laatste discotheek nog steeds als referentie vermeld; is al 5 jaar gesloten en de laatste jaren was het een jumpkeet die de set tot op het bot kapot draaiden.
zelfde geld voor het nieuwsbericht dat prince zijn set nog gebruikt. volgens het web is de tent gesloten en staat het onkruid tussen de tegels....
Soms is sterven in schoonheid mooier dan doorgaan tot het einde.. Altec lansing VOTT kasten zou ik ook zo in de woonkamer zetten, maar wat ze de laatste jaren gemaakt hebben.....Comment
-
Ik heb ooit twee blueboxen gehad, geniale kasten qua geluid, alleen niet te verslepen.... C29's zelfde verhaal.
schraal dat SA discotheek cartouche nog steeds als referentie vermeld; is al 5 jaar gesloten en de laatste jaren was het een jumpkeet die de set tot op het bot kapot draaiden.
zelfde geld voor het nieuwsbericht dat prince zijn set nog gebruikt. volgens het web is de tent gesloten en staat het onkruid tussen de tegels....
Soms is sterven in schoonheid mooier dan doorgaan tot het einde.. Altec lansing VOTT kasten zou ik ook zo in de woonkamer zetten, maar wat ze de laatste jaren gemaakt hebben.....
Het is een mooie grafrede,
nu maar hopen dat deze regels nog niet in het steen gebeiteld hoeven te worden.
Altec lansing VOTT kasten, heb ik net verkocht na ze vele jaren gebruikt te hebben in kleinere zalen, erg mooi maar zou er geen nieuwere versie voor terug willen hebben.Last edited by Boi; 19-03-12, 21:30.groetjes
___
Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....Comment
-
in deze 2 discotheken klonk het echt als een dijk ja. In Highstreet klonk het super totdat ze gingen verbouwen ( discotheek is gebouwd om het geluids-systeem heen. Na de verbouwing klonk het gelijk een heel stuk minder.
Cartouche heet al jaren geen Cartouche meer ( laatste naam was ritz ofzo ?? ) zijn nu al een tijdje dicht ja helaas zal deze tent nooit meer opengaan omdat de Horeca vergunning eraf is gehaald.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Zoals al eerer opgemerkt...
In de dancing/discotheek-markt is de spoeling heel dun.
Misschien moeten ze met die blauwe bulle maar Oost-Europa gaan proberen te vulle.
Alleen ligt het daar al vol met gejat materiaal uit het Westen.
En dan zijn die SA spulletjes daar toch echt veel te duur.
En een SA museum in Hoorn is ook al geen echte optie.
Zelfs niet als je het zou vergelijken met de "real originals".
Dus Mac maar weer eens (vrij) citerend:
"Tik-tak-tik-tak-tik-tak-tik"Last edited by rinus bakker; 20-03-12, 19:57.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Niet overdrijven he jongens.. Highstreet is gebouwd als totaalplaatje begin jaren '90, dus alles is gelijktijdig ontworpen, niets speciaal om de pa heengebouwd, eerder om een molen die er al stond
Cartouche heette de laatste jaren the Site, toen de eigenaar na de laatste inval met de dagopbrengst tussen de koeien lag toen hij werd aangehouden was het inderdaad wel afgelopen.Comment
-
Ik gebruik al jaren de GB152 van SA. ik vind het een wereldtop!! Zeker voor metal, gaat echt snoeihard en klinkt goed. Als ze ooit weg gaan, zou ook ik graag willen overstappen naar NEXO ps15. Die GB152 zijn mij te zwaar aan het worden, niet grappig meer!!Steelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
LOL
'Metal' is per definitie 'heavy' en zwaar.
En dat moet toch bij die weergevers blijven passen.
Nu niet gaan verslappen hoor, nu er in dit topic om favorieten wordt gevraagdeen verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Tja de GB serie van SA, leuke toppen met een combinatie van das hoog drivers en bij elkaar gezochte laag speakers,
als ik het goed herinner JBL conussen en das baskets. Maar leuke klank ja, beetje alla JMP hier in het noorden wel bekend.
Nexo PS 15 voor metal? de PS15 zijn leuke kasten maar ik weet niet of je genoeg midlaag hebt uit die 15 inches.
Ze klinken nogal snel wat slap in het midlaag en bij nexo heb je een processor nodig voor de toppen en tja zonder nexo basjes heb je er nog weinig aan.Comment
-
Hallo,
In de laatste 20 post staat echt alleen maar onzin betreffende Stage Accompany.
Iedereen lult maar wat.
Hier wat reacties op de eerder geroepen onzin:
- de ribbon technologie is NIET verkocht aan Alcons.
- in feite zijn de ribbon drivers van Alcons exact hetzelfde (op vormgeving en folies na) als die van SA, alleen klinken de SA's nog steeds beter.
- SA staat ook weer op de ProLight+Sound.
Greetz René
De Pro Ribbon drivers van Alcons Audio zijn totaal niet gelijk aan de oude SA-compact drivers: allereerst is het eigen gewicht veel lager(Alcons vs SA). Daarnaast heeft het een totaal andere magneet opstelling (SA drivers trekken schroevendraaiers aan ofwel magnetisch veld zit rondom ook aan de buitenkant, terwijl bij Alcons-RBN (Pro Ribbon Driver)het magnetisch veld binnen zit: dus geen schroevendraaiers aantrekt), daarnaast is de efficiency van de Alcons RBN driver hoger en tot slot het grootste verschil zit hem in in de horizontale afstraling: deze is gepatenteerd van 1kHz-20kHz (true) 90 graden en niet zoals de SA compact driver steeds smaller wordt (horizontaal 30 graden bij 16kHz).
Daarnaast vind ik het totaal niet stoer om te zeggen dat de SA compact driver beter klinkt dan een Alcons RBN driver. Hier zijn sowieso de meningen over verdeeld.
Wat inmiddels wel duidelijk is dat SA destijds de boot gemist heeft op het gebied van line-array en dat Alcons Audio hier bijzonder succesvol mee is: wereldwijd.Comment
Comment