Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Originally posted by showband
    Het downloaden van muziek via illegale downloadplatforms mag niet. Youtube bijvoorbeeld dus wel.
    Ook dat klopt niet helemaal.
    Downloaden van muziek is in Nederland toegestaan, ongeacht waar dat vandaan komt. Wat niet is toegestaan is het uploaden van muziek.
    Waar die muziek vandaan komt is (op dit moment althans) nog niet van belang. Sowieso zijn vele diensten als de eDonkey of Gnutella netwerken en magnet torrents allemaal peer to peer, dus praat je niet over een platform, site of centrale server, maar wordt het rechtstreeks van het systeem van de deler gehaald.

Wat ook niet mag met onbetaalde muziek is het gebruiken om geld aan te verdienen.
    Een besloten feest, enkel met genodigde en zonder entree KAN gezien worden als huiselijke sfeer (geen jurisprudentie over!), en daar mag je die muziek dus gebruiken. Een gratis festival wordt al tricky (geen winstoogmerk, maar ook niet besloten), een club waar men 12,50 betaald om binnen te mogen (en waar iedereen binnen mag of waar reclame voor is gemaakt op openbare plaatsen) is dan dus niet toegestaan.
    De controle hierop is echter behoorlijk mager, maar je loopt een risico.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by renevanh
      Wat ook niet mag met onbetaalde muziek is het gebruiken om geld aan te verdienen.
      Het remixen van tracks en dat op bekende sites herpubliceren (SoundCloud, Youtube) is ook al een behoorlijk grijs gebied. Zelfs als je dan de muziek bezit, kunnen de platenmaatschappijen nog altijd je mixtapes eraf halen omdat je een 'afgeleid werk' gemaakt hebt.

Dat hebben ze zelfs voor elkaar gekregen met een berg hobbygitaristjes op Youtube die op hun gemakje uitlegden hoe je een cover van nummer X speelt. En onderhandelen om de video dan weer online te houden, zodat je de rechten af kan kopen? Vergeet het maar als je niet 20 miljoen op zak hebt.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Rieske
        • Aug 2002
        • 544

Sorry maar wat ook weer de titel van dit topic ? Iets met ergenissen ?
        Life is what you make it

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Originally posted by renevanh
          Downloaden van muziek is in Nederland toegestaan, ongeacht waar dat vandaan komt. Wat niet is toegestaan is het uploaden van muziek.

Er is inmiddels een rechterlijjke uitspraak dat het voor thuisgebruik downloaden van illegale content ook illegaal is.

Volgens veel instanties waaronder de consumentenbond wordt dit uitgelegd als "van een consument kan niet verwacht worden dat ie een legale site van een illegale kan onderscheiden". Dus als natuurlijke persoon blijft het legale downloaden voor eigen gebruik legaal.

Zodra jij echter jezelf als DJ afficheerd, gaat een rechter dat niet geloven.

De scheidingslijn blijft grijs dus.

En DAT is een ergernis. Als muzikant zeg ik : Downloaden maar! Er zijn DJ's die geld verdienen met remixen van zaken die ik als freeware op het net heb staan! Screw de Brein / buma / stemra! enz
          lekker belangrijk!

Comment

• GuntherM
            • Jan 2006
            • 163

Een uitgeleende Dateq GPM 8 in stukken terug ontvangen
            Kerel zit momenteel geïnterneerd in een zwakzinnigen gesticht.

Ik zal deze foto's ook naar Dateq sturen voor hun wall of fame, de triestige dan toch.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Zo te zien heeft hij hem niet in stukken gehakt maar redelijk netjes uit elkaar gehaald....
              Valt er nog een werkend exemplaar van te maken?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• GuntherM
                • Jan 2006
                • 163

Originally posted by MusicXtra
                Zo te zien heeft hij hem niet in stukken gehakt maar redelijk netjes uit elkaar gehaald....
                Valt er nog een werkend exemplaar van te maken?
                Ik vrees dat deze mixer niet meer te maken is, ik heb het idee dat deze een tijdje in een vochtige plaats heeft gestaan, in een kelder of zo? Veel componenten vertonen corrosie. Ik ben razend op die gast. Maar dat haalt weinig uit.

Alsook de RTW meter is volledig gesloopt, bandkabeltje is stuk en alleen die meter kost al pakken geld. Als iemand hem kan gebruiken voor wisselstukken mag hij hem voor mijn part hebben.

Mvg

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Dit is via de WA toch gewoon te verhalen op die persoon?
                  Schade aan andermans eigendommen... daar is de WA juist voor.
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Superfly
                    • Sep 2008
                    • 86

Waarom heb de mixer aan hem uitgeleend?
                    Voor een feestje te draaien?
                    Of zou hij hem voor je repareren en ligt hij daarom uit elkaar?
                    Het lijkt me toch niet dat als hij hem voor een feestje leent, hem helemaal uit elkaar haalt, tenzij er iets in gevallen is tijdens het feest(cola/Bier) en dat wilde verbloemen.

Ik zou zeggen schriftelijk verantwoordenlijk stellen, zodat hij het bij zijn verzekering kan claimen.

Marcel
                    Make My day, Blow your Amp

Comment

• mvdwerff
                      • Sep 2010
                      • 144

Bij goed lezen,
                      GuntherM haalde al aan dat de huurder cq lener in een zwakzinnigen gesticht zit.

Waarschijnlijk heeft deze dus de mixer op de grond gedeponeerd met een kracht van een tiental aantal Newton.
                      Daar is een mixer niet voor gemaakt en dat gaat die stuk...
                      Mark van der Werff
                      Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

Wie leent er nou een Dateq GPM 8 uit aan iemand die in een zwakzinnigen gesticht hoort te zitten.

Ik vraag me toch af wie zoiets doet, en als ik goed lees zonder borg of huursom..

Beetje van het soort: "eigen schuld dikke........."
                        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by dj-wojcik
                          Wie leent er nou een Dateq GPM 8 uit aan iemand die in een zwakzinnigen gesticht hoort te zitten.
                          Meestal hebben ze dat niet op hun voorhoofd staan....
                          Net als dat iemand die je CDJ's wil stelen je dat ook van tevoren niet zal vertellen.

Comment

• timedriver
                            • Sep 2010
                            • 144

Originally posted by dj-wojcik
                            Beetje van het soort: "eigen schuld dikke........."
                            Ogenschijnlijk normale mensen kunnen ook door omstandigheden volledig van het pad af raken. In dit geval lijkt het er op, dat de dader compleet buiten zinnen de Dateq tot moes geslagen heeft.

Je zult je verbazen hoeveel 'normale' mensen behandeld worden voor een psychische aandoening.

Even een ergernisje tussendoor: (eigenlijk 2)

Mist zo dik als erwtensoep op de terugweg...we zagen nog geen 50 meter voor de auto, ben je al wat moe, moet je ook nog vreselijk opletten, omdat je anders met de bus + aanhanger van de weg af raakt! (En dan ook nog zo'n beetje worden opgeduwd door een bietencombinatie, met de zekering van de begrenzer er uit, op weg naar de suikerfabriek (om 4 uur 's nachts...)

En wat dan helemaal erg is...dat de copiloten liggen de slapen!! Grrmbl!
                            Last edited by timedriver; 24-11-10, 21:59.
                            I am a Timedriver!

Comment

• EL_Loco
                              • Nov 2009
                              • 87

Originally posted by timedriver
                              Ogenschijnlijk normale mensen kunnen ook door omstandigheden volledig van het pad af raken. In dit geval lijkt het er op, dat de dader compleet buiten zinnen de Dateq tot moes geslagen heeft.

Je zult je verbazen hoeveel 'normale' mensen behandeld worden voor een psychische aandoening.

Even een ergernisje tussendoor: (eigenlijk 2)

Mist zo dik als erwtensoep op de terugweg...we zagen nog geen 50 meter voor de auto, ben je al wat moe, moet je ook nog vreselijk opletten, omdat je anders met de bus + aanhanger van de weg af raakt! (En dan ook nog zo'n beetje worden opgeduwd door een bietencombinatie, met de zekering van de begrenzer er uit, op weg naar de suikerfabriek (om 4 uur 's nachts...)

En wat dan helemaal erg is...dat de copiloten liggen de slapen!! Grrmbl!
                              Ghehe, jammer dat je op zo;n moment een bus met aanhanger rijdt.
                              Tijd terug sliep mn bijrijder, ik reed in een personenauto.
                              Uurtje of 4 's nachts, niemand op de weg
                              Op een gegeven moment van de snelweg af gegaan naar zo;n parkeer plaats. Goed gekeken of er toch niets achter me zat, en met een luide schreeuw toeterend op de rem gaan staan
                              Ik kan je verzekeren, de weken daarna was hij klaarwakker

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by EL_Loco
                                Op een gegeven moment van de snelweg af gegaan naar zo;n parkeer plaats. Goed gekeken of er toch niets achter me zat, en met een luide schreeuw toeterend op de rem gaan staan
                                Ik kan je verzekeren, de weken daarna was hij klaarwakker
                                Over ergernis gesproken.
                                Op zulke momenten ben ik blij dat ik in de auto nooit kan slapen.

Comment

Working...