Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by salsa
    Graag naam, kunnen we daar allemaal rekening mee houden.

Dave
    Is helemaal niet gezegd dat de DJ in kwestie altijd zo draait, zou zomaar kunnen dat hij het een en ander op USB heeft voor de gevallen dat hij geen kans ziet iets voor te bereiden.
    Daarbij is het aan een DJ om er een goeie show van te maken, of hij dat nou doet met van tevoren in elkaar gesleutelde mixen op USB of met CDtjes doet niet echt ter zake.
    Waar ik me wel echt aan kan ergeren is platgewalste MP3tjes die ervoor zorgen dat het geluid niet om aan te horen is.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• G.P.Fransen
      • Nov 2001
      • 191

ach als je het over echt (te) bekende dj's hebt dan hebben ze er zelfs een handje van om in het geheel te playbacken en gewoon mix van uurtje op en toneel stukje opvoeren

ik ga geen namen noemen maar komt best vaak voor dat we de mix stuk eerder hebben om de show op te programeren en dit tijdens de show als een video/audio feed met timecode voor licht en sfx word uitgestuurd.....

dus je mag nog blij zijn als ze de voorbewerkte/gesyncte mp3tjes live mixxen.

trouwens wel vreemd dat hij met 2 usb sticks kwam opdraven aangezien meeste maar met 1 komen en dan klagen dat er geen netwerk kabeltje tussen de 2000's zit

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

zijn verschillende DJ's die op bovengenoemde manieren draaien, Vato Gonzalez is misschien wel het mooiste voorbeeld van een Producer die graag in contact is met zijn publiek. Hij is eigenlijk niet zo zeer een DJ als wel een artiest.

Zijn immers ook genoeg top-artiesten die tijdens shows playbacken, denk dat je het zo zou moeten zien.

Maar goed, ontopic:
        Ergernis #1: collega's die je spullen wel inladen en dan van alles vergeten (je moet kennelijk ook alles zelf doen om het goed te doen)

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Oh... heb wel meer HEEL BEKENDE deejays gezien die zogezegd een liveset speelden op diverse GROTE festivals... hele show timecode gestuurd van beat 1 tot einde....
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• stainz
            • Sep 2009
            • 609

op echt grote festivals moet zoiets vaak ook wel, neem een festival als Mysteryland.
            Zou een ramp zijn voor de dienstdoende operators als de slotact niet timecode gestuurd zou zijn.

Comment

• tarpan
              • Dec 2008
              • 266

Héhé, dit jaar (helaas) een stukje van Reggie's show gezien op Tomorrowland.
              Een vriendin had in haar auto een live-cd van hem liggen, en ja hoor: de eerste 20 minuten waren precies maar dan ook precies hetzelfde
              als je bij de brom zit...

Comment

• hardstyle
                • Jan 2010
                • 427

@Raym was dit toevallig MC DV8 (bekende hardstyle dj)?

Comment

• qvt
                  • Oct 2009
                  • 721

Originally posted by hardstyle
                  Peter is zoals z'n naam al doet vermoeden een MC, dus die draait geen plaatjes aan elkaar
                  There is no substitute for imagination

Comment

• RayM
                    • Jan 2006
                    • 742

Originally posted by hardstyle
                    Ik ga geen namen noemen, hij zal vast niet de enige zijn.
                    Wat mij hierin stoort is dat zodra Pioneer een nieuwe versie (MK+) uitbrengt of gewoon een nieuw type het vorige model bijna niet meer geaccepteerd word. Heb je net een jaar geleden geinvesteerd in 2 of 3 van die apparaten, kun je weer opnieuw beginnen.
                    Heerlijk die stilte

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Oplossing? Dat zijn er 3, persoonlijk vindt ik de tweede de beste:

1: Gewoon geen Pioneer kopen, of nog beter: geen DJ's meer doen, Livemuziek is veel eerlijker.

2: Pioneer "wegmaken" (op wat voor manier dan ook)

3: Alle DJ's verslaafd maken aan Denon

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Waveform
                        • Dec 2009
                        • 321

Wat een belachelijke opmerkingen op de laatste pagina's. Als de DJ CDJ2000's nodig heeft, dan moet daar voor betaald worden en daar maak je winst op als je wat goede connecties hebt. Daarbij is er helemaal niets mis met USB sticks, het is milieuvriendelijk en praktisch. In een CDJ1000 past helemaal geen usb stick, dus ik vind het vrij normaal dat hij 2000's wil!

@djspeakertje: Ooit al eens een cdj2000 naast een denon gezet? Die eerste klinkt toch echt 1000x beter!

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Ik ben het gedeeltelijk eens met Waveform, de CDJ2000 is gewoon niet alleen qua functies maar ook qua geluidskwaliteit een betere speler!
                          Je kunt ongecomprimeerde muziek op een usb stickie rammen en die vanaf de CDJ2000 afspelen, zoals WAV en FLAC. En geloof me, zet dat naast een MP3 of zelfs een normaal cd'tje en de kwaliteit is 10 maal beter.
                          Zelfs opperhoofd der professioneel-audio ***en Tony Andrews vindt dat: YouTube - Tony Andrews sounds out on the CDJ-2000
                          En als iemand een fanatiek mp3-hater is...

Mvg,

Teun
                          Last edited by 4AC; 18-11-10, 21:00.
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Dat fatsoenlijke (ongecompresseerde) Wav of FLAC bestanden net zo goed klinken als CD's weet ik gelukkig ook al langer dan vandaag. Sterker nog, als je een ongecompresseerde 320Kbit/seconde MP3 hebt en die naast een normale (16 bit-44.1KHz) cd beluistert ga je nauwlijks of geen verschil horen (afhankelijk van je afluistering). Verder is er ook niks mis met USB-sticks, sterker nog, het scheelt een boel gedoe, en muziek stelen van de DJ wordt een stuk moeilijker als die allemaal op zo'n ding staat. Wat ik wel jammer vindt is dat er DJ's zijn die asociaal genoeg zijn om zo gauw als er een nieuwe Pioneer speler uit is meteen enkel en alleen die speler op hun meubeltje dulden, en niks anders meer. Soms zelfs zonder er van te voren mee gewerkt te hebben:O.

Don't get me wrong, met Pioneer is niks mis, maar de houding van sommige DJ's is gewoon belachelijk, ookal maakt Pioneer waarschijnlijk ook wel een beetje misbruik van de situatie, door relatief snel nieuwe produkten op de markt te slingeren. Dit levert dan wel weer leuke deals op voor beginnende DJ's met een wat ruimer budget, die kopen 1000MK3's die nauwlijks gebruikt zijn voor een erg lage prijs, omdat de verhuur er niks meer mee kan.

"@djspeakertje: Ooit al eens een cdj2000 naast een denon gezet? Die eerste klinkt toch echt 1000x beter!"

Heb ik gezegd dat Denon beter klinkt?. Maar een S3700 klinkt ook fijn hoor!

Daan
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• G.P.Fransen
                              • Nov 2001
                              • 191

weet toch niet waar ik mn geld op zou zetten deze denon cd speler met usb > DENON US | DCD-A100

of een 2000 xD

Btw: uncompressed mp3? volgens mij stond mpeg1 layer3 voor wat anders?
                              Last edited by G.P.Fransen; 19-11-10, 02:32.

Comment

• @lex
                                • Jul 2006
                                • 1086

Originally posted by djspeakertje
                                ...een ongecompresseerde 320Kbit/seconde MP3...
                                Daan
                                Hoe kan 320kB/s ongecomprimeerd zijn? Of wordt er tegenwoordig al muziek standaard in de studio op die kwaliteit opgenomen?

@lex
                                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...