Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Waveform
    • Dec 2009
    • 321

Jullie slaan echt gigantisch hard langs de kwestie. Een mp3 op een deftige cd speler klinkt echt 1000x beter dan een ongecomprimeerd bestand op een slechte speler. Het gaat hem allemaal om de D/A conversie en dat is echt wel iets waar Pioneer goed in is.

Zo heb ik ooit eens wat gear geleend van bevriende DJ's en een test gedaan. Een soort van matrix test gedaan tussen Serato Scratch, Native Instruments Traktor Scratch Pro, een ESI U46DJ kaartje, de ingebouwde geluidskaart in men Macbook en een Tascam CDR5000 als referentie. Getest met een WAV-bestand en 320kbps, 192kbps en 128kbps mp3 van dezelfde nummers.

Zelfs 192kbps op de Tascam klonk veel beter dan een WAV op al de rest!

Comment

• tarpan
      • Dec 2008
      • 266

maar niet zo goed als 320kbps op diezelfde tascam?
      als je bij de brom zit...

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by @lex
        Hoe kan 320kB/s ongecomprimeerd zijn? Of wordt er tegenwoordig al muziek standaard in de studio op die kwaliteit opgenomen?
        Met de mastering van tegenwoordig valt er toch niks meer van te maken.

De dynamiek in de CD's tegenwoordig is zo waardeloos dat je aan een 8-bit DAC genoeg hebt...
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• tarpan
          • Dec 2008
          • 266

Ik heb hier ook een nieuwe "geremasterde" cd liggen.
          Klinkt K*T!
          hi-fi cd-speler, studiomonitors.... bijna geen enkele piek te bespeuren!!
          als je bij de brom zit...

Comment

• Waveform
            • Dec 2009
            • 321

Originally posted by tarpan
            maar niet zo goed als 320kbps op diezelfde tascam?
            Tuurlijk! Ik wil gewoon zeggen dat de DA conversie veel belangrijker is dan de bitrate en die is bij de meeste dj toestellen helemaal niet goed.

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1086

Originally posted by Waveform
              Jullie slaan echt gigantisch hard langs de kwestie. Een mp3 op een deftige cd speler klinkt echt 1000x beter dan een ongecomprimeerd bestand op een slechte speler. Het gaat hem allemaal om de D/A conversie en dat is echt wel iets waar Pioneer goed in is.
              Ik maakte geen opmerking over wat er beter klinkt, maar vroeg me af sinds wanneer 320 kB/s ongecomprimeerd is. Ik sla dus helemaal niet gigantisch hard langs de kwestie. Vroeg eigenlijk alleen maar sinds wanneer een fiets een auto wordt genoemd.

@lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Ergernis: Wanneer iets een eigen leven gaat leiden in een discussieonderwerp.
                Je mag verwachten dat deelnemers dan het besefr hebben dat een eigen onderwerp dan handiger is.
                U pikt de hint op?!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• @lex
                  • Jul 2006
                  • 1086

Ik geloof dat het wel duidelijk is wat mijn ergernis is: uitgemaakt worden voor iemand die de plank compleet misslaat als hij vraagt waarom een fiets tegenwoordig een auto genoemd wordt.

Volgens mij is dit de eerste ergernis die ik hier post...

@lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Over het gedEelte van Pioneer ben ik het helemaal mee eens !

Ik ben van menning dat door de komst van de MP3 de kwaliteit ver achteruit gaat betreft het VAK DJen en de geluidskwaliteit van je set.

Ik krijg regelmatig DJ's die met MP3 draaien ( de een vanaf zijn eigen laptop de andere met een cd'tje met ongeveer 200 tracks erop ) waar ik het geluid niet goed kan krijgen.

Hierover al menig persoon op aangesproken en het enige antwoord wat je krijgt is dat het aan mij ligt want zijn MP3tjes zijn GOED opgenomen !

Ik ben van mening dat dat juist 90% NIET het geval is.

Ook vindt ik dat Pioneer op zich goed inspeelt op de huidige situatie MAAR aan de andere kant maken ze het DJ vak kapot !

De meeste Dj' s vindt ik WANNABEE DJ's omdat ze op een Pioneer set willen draaien terwijl ze NIET een DJ zijn en omdat een ander ook op deze sets draait willen hun het ook.

Ik heb vaak klanten die mij een rider sturen wat dan geplaatst wordt en dan wordt ik in de avonduren gebeld met de vraag van de DJ ( die zelf de rider heeft gestuurd met zijn wensen ) hoe de effecctenbak werkt op de DJM800 en hoe hij zijn cue"s moet vastzetten !

Ook wordt er geklaagd vaak bij produktie door DJ / organisatie dat het geluid "anders "klinkt dan normaal met een andere DJ. Ik antwoord daarop met mijn vinger richting DJ die op een Pioneer op + 12 draait met de toonregeling op +12db zit.

Moet zeggen dat dat bij de 800 wel een heel stuk is verbeterd.

Ook steunt Pioneer de "illegale kant " van het MP3 gebeuren.

De meeste Dj's branden voor de klus nog ff snel een cd'tje om up to date te blijven via een gratis download site dus zonder rechten.

Maar wat is illegaal ?

Je MAG downloaden en afspelen in prive sfeer of eigen ruimte DUS niet kopieren en of downloaden voor in openbare ruimtes en /of commercieel gebruik.

Ik zeg maar een ding :

Een echte DJ heeft een Roady bij die zij platen / cd koffers draagt en draait of op Vinyl of met echte CD's en het meeste deel vanaf vinyl draait

Een DJ met een usb stick op zak vindt ik geen uitstraling hebben en heeft NIETS met het DJ vak te maken.

MEt de huidige techniek valt het echte DJ-werk weg omdat de meeste "DJ's" thuis vanuit hun luie stoel de cue's aanmaken dit opslaan in de stick / sdkaart en de set al hebben voorbereid zodat ze on stage alleen maar de cue's hoeven klaar te zetten om hun set te kunnen draaien.

HEt improviseren van je set kunnen ze niet meer ( of in ieder geval steeds minder Dj's kunnen dit )
                    Last edited by Rolandino; 21-11-10, 11:04.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Slechte kwaliteit van MP3's ben ik het helemaal mee eens.
                      Wannabee DJ's met teveel noten op hun zang zullen er altijd blijven.
                      Pioneer heeft op heel slimme wijze de complete markt veroverd en die zullen ze proberen te behouden.
                      Maar dat Pioneer helpt met het DJ vak om zeep te helpen ben ik het absoluut niet eens, een DJ moet een roadie hebben om zijn CD koffer te dragen is natuurlijk allemaal kolder.
                      De mogelijkheid om thuis meer voor te bereiden geeft een goeie DJ alleen maar meer mogelijkheden om nog beter te performen. Dat laatste is de taak voor de DJ, de rest zijn slechts tools waarmee hij zijn werk kan doen en dan maakt het dus geen reet uit of hij vinyl, CD's of USB sticks bij zich heeft.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

ik vind het altijd een beetje aandoenlijk als DJ's onderling elkaar gaan lopen verwijten dat ze "voorbereide sets afdraaien" of "die is niet echt want".

Kommop zeg. Zolang ze niet met een batterij synthesizers en effecten op het toneel ter plaatse het staan te doen blijft het allemaal "afspelen van files".
                        Niet fout, maar met veel achterklap en na-ijver gradaties van Live-heid daarin aanbrengen is een ver-plas wedstrijd.

Praten hoe live een DJ is, lijkt op vragen welke onderzeeër kan zwemmen.
                        lekker belangrijk!

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by showband
                          Kommop zeg. Zolang ze niet met een batterij synthesizers en effecten op het toneel ter plaatse het staan te doen blijft het allemaal "afspelen van files".
                          Niet fout, maar met veel achterklap en na-ijver gradaties van Live-heid daarin aanbrengen is een ver-plas wedstrijd.

Praten hoe live een DJ is, lijkt op vragen welke onderzeeër kan zwemmen.
                          Nu moet ik zeggen dat daar ook gradaties in zijn: Een DJ als Ben Liebrand die met een hele straat aan CDJ1000's continu 2 nummers over elkaar heen draait, vind ik even een ander verhaal dan de Extrema-jock op de hoek die alleen af en toe een overgangetje in elkaar schroeft.

Tuurlijk moet je als DJ entertainen, maar dat doe je op de eerste plaats door herkenbare nummers erdoorheen te gooien, en niet door gek te gaan doen tegen je publiek op het podium. Dat werkt alleen als je een foute après-ski set draait.

Comment

• Waveform
                            • Dec 2009
                            • 321

Originally posted by Rolandino
                            Maar wat is illegaal ?

Je MAG downloaden en afspelen in prive sfeer of eigen ruimte DUS niet kopieren en of downloaden voor in openbare ruimtes en /of commercieel gebruik.
                            Illegaal downloaden voor thuis mag dus gewoon volgens jou?

Comment

• Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

... en ook volgens de Thuiskopieregeling.

Hof staat downloaden uit illegale bron toe | Pro | Tweakers.net Nieuws

Let wel: Dit gaat natuurlijk alleen om films, TV en muziek. NIET om software, en het gaat ook niet op als je een platform gebruikt wat tegelijkertijd weer uploadt (zoals BitTorrent via The Pirate Bay).

Een echte DJ heeft een Roady bij die zij platen / cd koffers draagt en draait of op Vinyl of met echte CD's en het meeste deel vanaf vinyl draait

Een DJ met een usb stick op zak vindt ik geen uitstraling hebben en heeft NIETS met het DJ vak te maken.

MEt de huidige techniek valt het echte DJ-werk weg omdat de meeste "DJ's" thuis vanuit hun luie stoel de cue's aanmaken dit opslaan in de stick / sdkaart en de set al hebben voorbereid zodat ze on stage alleen maar de cue's hoeven klaar te zetten om hun set te kunnen draaien.
                              Dat vind ik dan weer kort door de bocht: Als je dus digitaal draait omdat je op een hoop logistiek uit wil sparen (platenkoffers zijn zwaar, mijn bus is klein!) dan ben je volgens jou een wannabe?

Ik heb er zeker geen moeite mee als ik DJ's digitaal zie draaien. Maar dan is het wel zo dat je eigenlijk gebruik moet maken van de creatieve mogelijkheden die zo'n systeem je biedt: Als je met Ableton Live niks anders doet dan als een drive-in show 2 plaatjes aan elkaar doorstarten dan heb je het ook niet begrepen.

Het digitale tijdperk heeft voor ons als DJ wel veel mogelijkheden opgeleverd die je gewoon als 'instrument' kan gebruiken om nieuwe mix-technieken neer te zetten. Niet om lui te zijn en daarom maar de computer te laten beatmatchen, maar wel om bijvoorbeeld 2 nummers in de club live tegen elkaar in te mash-uppen.
                              Last edited by Stoney3K; 21-11-10, 16:20.

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4516

Illegaal downloaden is illegaal. duh
                                Het downloaden van muziek via illegale downloadplatforms mag niet. Youtube bijvoorbeeld dus wel.

ondanks de dure reclamecampagne van brein en anderen is downloaden voor thuis "een kopie maken voor eigen gebruik" gewoon nog steeds legaal in nederland.

stop nu eens met nawauwelen van de platenbazen.
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...