Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Alweer even geleden:
    Feestje gedraaid, waarbij de opdrachtgever (en ik dus ook) kennelijk een andere eindtijd in het achterhoofd heeft dan de uitbater. Uitbater komt ineens melden dat het nummer dat opstaat mijn laatste nummer van de avond is geweest (sowieso een beetje raar). Vervolgens meld ik dat ik een uur langer ben ingehuurd en dat hij anders maar even met de opdrachtgever moet kletsen. Hij begon een verhaal over dat het daarna stil moet zijn voor de buurt en daar heb ik begrip voor, maar hij mag het eerst melden bij de opdrachtgever. (Ook al raar, omdat er niet zo direct woonhuizen in de buurt waren.)

Uiteindelijk kwamen ze tot een compromis en ik kon rustig een einde eraan breien. Ik mijn laatste nummer gehad en afgekondigd, binnen 10 seconden gaat achter de bar de muziekpc (met 96kbps mp3s) snoeihard, clippend aan en de rest gaat lekker vrolijk doorfeesten.

Comment

• SoundOfSilence
      • Mar 2007
      • 766

Originally posted by jurjen_barel
      Uiteindelijk kwamen ze tot een compromis en ik kon rustig een einde eraan breien. Ik mijn laatste nummer gehad en afgekondigd, binnen 10 seconden gaat achter de bar de muziekpc (met 96kbps mp3s) snoeihard, clippend aan en de rest gaat lekker vrolijk doorfeesten.
      Dat zie ik in Amsterdam vrij veel, een tent die voor een bepaalde tijd (zeg bijvoorbeeld 1 uur) door 1 uitbater gebruikt wordt en na die tijd door een andere uitbater. Geeft altijd rare zaken als je een band hebt staan die strak tot 1 uur speelt, dan moet stoppen en je binnen een paar minuten (meestal maximaal een kwartier) alles afgebroken heb, terwijl om je heen de discogangers uit hun plaat staan te gaan (terwijl het daarvoor nog een leuke bruine kroeg was).

Dus: ergenis voor het lijstje: (te) snel op moeten ruimen omdat:
      - er een andere uitbater in de tent komt of
      - men te beroerd is om de zaak langer te huren (vooral met sporthalbeheerders erg vervelend)
      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Wat ik toch wel sneu vind worden zijn die collega's die met een, laten we zeggen iets mindere kwaliteit set op een lokatie staan (setje dap versterkers etc) maar op de zaak nog een Line-Array van Martin hebben en een set D&B enz enz.

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Originally posted by Hansound
          Wat ik toch wel sneu vind worden zijn die collega's die met een, laten we zeggen iets mindere kwaliteit set op een lokatie staan (setje dap versterkers etc) maar op de zaak nog een Line-Array van Martin hebben en een set D&B enz enz.

nix sneus aan die collega's, gewoon een opdrachtgever die geen geld heeft voor fatsoenlijk spul (ook in de verhuur kost niet alles evenveel.....)

van die luitjes die denken: techniek? bestaat dat ook nog? nou doe dan maar goedkoop, anders kan het niet uit met de band en de bar!

DIE zouden in de ergernissen top-10 moeten!

Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Ah, mag ik dan even... ?

Een potentiële opdrachtgever die denkt een heel dorpsfeest (7 dagen lang, diverse, wisselende locaties en een praalstoet) voor een 4000,- van licht en geluid te kunnen voorzien...

Nou ben ik goedkoop... maar het moet niet te gek worden!
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

Originally posted by djspeakertje
              nix sneus aan die collega's, gewoon een opdrachtgever die geen geld heeft voor fatsoenlijk spul (ook in de verhuur kost niet alles evenveel.....)

van die luitjes die denken: techniek? bestaat dat ook nog? nou doe dan maar goedkoop, anders kan het niet uit met de band en de bar!

DIE zouden in de ergernissen top-10 moeten!

Daan
              Wel sneu, want er was daar voor ons prima budget, maw als je je schaamt voor je dap versterkers ben je een watje, en moet je niet zeggen dat je op de zaak een D&B C4 set hebt staan.

Nog sneuerderder, die gast technici die voor een flut travestietenact komen inprikken en dan zeggen, Vroeger.... toen deden we de havenzangers, en Borsato jaja..

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Ik weet niet of deze al genoemd is... (if so: sorry)

Ik erger me altijd kapot aan mensen die je 'helpen' bij het opbouwen van je hele rampetamp. (<-- ?)
                Al met al lopen ze je continu voor de voeten, staat je podium niet netjes in het midden en als ergste...
                Is je sub/sat setje omgetoverd tot sat/sub setje.
                Tja, hulp is altijd leuk, maar ga niet doen alsof je er verstand van hebt als dat niet het geval is.

Maar ach, er is ook goede hulp. Dus dit geldt alleen voor de slecht hulp.
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by renevanh
                  Ah, mag ik dan even... ?

Een potentiële opdrachtgever die denkt een heel dorpsfeest (7 dagen lang, diverse, wisselende locaties en een praalstoet) voor een 4000,- van licht en geluid te kunnen voorzien...

Nou ben ik goedkoop... maar het moet niet te gek worden!
                  Sowieso mag die denk ik met stip op 1:

Opdrachtgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

Daar weet iknog een goede variant op:

Een klant vraagt of je mee wilt sponsoren aan een goed doel en je prijs wilt halveren,
                    Ja dat doe je dan, want een goed doel he...

Blijkt achteraf dat de klant gewoon het volle bedrag voor de PA heeft ontvangen,

Das wel even moordneiging onderdrukken

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                      • Nov 2005
                      • 950

Originally posted by Hansound
                      Daar weet iknog een goede variant op:

Een klant vraagt of je mee wilt sponsoren aan een goed doel en je prijs wilt halveren,
                      Ja dat doe je dan, want een goed doel he...

Blijkt achteraf dat de klant gewoon het volle bedrag voor de PA heeft ontvangen,

Das wel even moordneiging onderdrukken
                      Ja, komt bekend voor...

oplossing: Tegen je klant zeggen: "Ok, maar ik krijg de andere helft van het gevraagde bedrag zelf uit aan het goede doel met behulp van een cheque"

Kijken ze je aarzelend aan
                      MEEO Audio Licht Rigging,
                      Mark van der Werff
                      Groningen

Comment

• HT-Events
                        • Apr 2009
                        • 17

Ik merk ook vaak dat juist klanten die nog niet vaak met professionele bedrijven of klanten die eenmalig iets organiseren vaak niet in de gaten hebben dat techniek niet goedkoop is. Je moet niet voor een klein evenement het duurste van het duurste neer willen gaan zetten., dan snijdt je jezelf in de vingers, maar je moet er zelf natuurlijk ook iets mee kunnen verdienen. Tenzij je weet dat als je de klant goed weet te bespelen wat betreft een leuk prijsje, dat deze later misschien zegt we kunnen het ook wel voor iets meer doen.

Maar dat is geheel aan het desbetreffende bedrijf zelf.

Even iets anders:

Ik erger mij aan personen die niet weten hoe hun apparatuur werkt, maar wel doen of ze het weten.
                        En dan nog het ergste als ze andere mensen dan belemmeren.
                        Doe waar je goed in bent en laat de rest aan anderen over!

Comment

• Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

De opmerking dat er na deze "slecht" betaalde klus meer en beter betaalde klussen gaan komen is bijna een standaard opmerking bij een aantal evenementen buro's. Helaas komt er vaak niets van terecht, dus een matsprijsje is toch niet zo'n goede investering...

Comment

• Gerrit Hurkens
                            • Dec 2000
                            • 252

Niet afdwalen heren.

Mijn recentste ergernis:

Stagiares die beweren de master degree in Solderen te hebben gehaald. Trek je vervolgens een XLR open (ter controle) blijkt dat met 1 solderblob alle 3 de pootjes aan elkaar zitten. Maanlandschap solderingen komen ook vaak voor.
                            \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• Hansound
                              • Apr 2006
                              • 832

Nou dat valt reuze mee als ze alleen beweren te kunnen solderen,

Sommige beweren alles te kunnen, en te weten.......
                              En helaas kunnen ze weinig en weten ze nog minder ....

het lijken wel geluidsmensen

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Mijn grootste ergernis is dat je afspreekt dat je vanaf een bepaalde tijd terecht kunt voor de opbouw en dat dit vervolgens niet kan om wat voor reden dan ook. De kroon spant hierbij wel de keer dat ik op een marktplein een band moest versterken, kon vanaf 17.30 terecht en het optreden zou van 21.00 tot 01.00 zijn.
                                Kom ik aan om 17.30 uur is er nog volop een markt aan de gang, die zou tot 18.00 duren, daarna moest het podium nog worden gebouwd en moest ik het hele marktplein rond om mijn eigen stroomvoorziening aan te leggen.
                                Uiteindelijk kon ik om 20.30 uur beginnen met bouwen, komt de organisator om 21.15 even fijntjes opmerken dat ik om 21.00 uur klaar had moeten zijn.
                                Uiteindelijk begonnen we om 22.00 uur.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...