Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pascalherder
    • Aug 2010
    • 8

Blijf altijd van de trommel af, absoluut niet aankomen.
    Ben altijd blij met mijn 12 bammetjes
    hahahaha
    Tja, zonder licht is het donker

Comment

• mhsounds
      • Sep 2009
      • 933

Fixtures die al lang afgeschreven zijn maar moeten blijven....
      Freelance Light and Video |
      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Algemene ergernis:
        MENSEN DIE IN DE WEG LOPEN ALS JIJ AAN HET WERK BENT

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• timedriver
          • Sep 2010
          • 144

Mijn grootste ergernissen:

- Brakke stroomvoorziening (geen krachtstroom als je grootste show geboekt is...)

- Uitbaters van kroegen, restaurants, hotels en zalen (die mensen hebben nog altijd niet door dat hun klant ook mijn klant is en andersom)

- Trappen

- Laden en lossen in steegjes via keukens en andere vage uitgangen

- Mensen die het verschil niet kennen tussen een DJ en een Drive-In Show
          I am a Timedriver!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by MusicXtra
            Iemand die mij trots een mail stuurt dat hij wel 150 Euro los heeft weten te peuteren voor een gig waar ik nog helemaal niets vanaf weet. Blijkt later dat ik een aantal dichters moet uitversterken, moet voor 12 uur opgebouwd hebben, mijn ding doen tussen 3 en 5 en pas na 7 uur 's avonds kan er worden afgebroken.
            Maar, tussendoor mag ik naar huis dus die uren mag ik volgens hem niet rekenen.
            Heb hem voorzichtig verteld wat mijn prijs is voor die dag, benieuwd of hij nog terug komt.
            En hij is nog terug gekomen ook, moet nu voor mijn normale uurtarief komende zaterdag aan het werk.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• thyzerrr
              • Nov 2004
              • 92

Aggregaat over de zeik, 2 uur voor showtime:

Andere laten komen, duurde 2 uur en 10 minuten.

Die gaf gelukkig gewoon 400/240, en de directe schade bleeft beperkt tot 3 kapotte PAR-bulbs.

Comment

• qvt
                • Oct 2009
                • 721

1782 Vac?
                There is no substitute for imagination

Comment

• stainz
                  • Sep 2009
                  • 609

Originally posted by timedriver
                  Mijn grootste ergernissen:

1 Brakke stroomvoorziening (geen krachtstroom als je grootste show geboekt is...)

2 Uitbaters van kroegen, restaurants, hotels en zalen (die mensen hebben nog altijd niet door dat hun klant ook mijn klant is en andersom)

3 Trappen

4 Laden en lossen in steegjes via keukens en andere vage uitgangen

5 Mensen die het verschil niet kennen tussen een DJ en een Drive-In Show
                  1 Leg je vast in contract met een mooie regel dat als de stroomvoorziening ontoereikend is ten opzichte van de overeengekomen afspraak (1x 16A krachtgroep of 1x32A krachtgroep of wat dan ook) je met een mindere lichtset de show draait zonder aanpassingen aan de prijs.

2. Tussen zaaleigenaren, uitbaters en dergelijke zit helaas een vervelend aandeel aan zeikers en e*kels. Niks aan te doen je bent gelukkig niet de enige die zich hier wel eens aan ergert.

3. Leg maar vast in de overeenkomst met laden en lossen dat afhankelijk van de grote van de show extra kosten in rekening gebracht worden voor elke trede die genomen moet worden (vanaf bijvoorbeeld 4).

Bij een klein discoshowtje (2x parbar, 1x strobo, 2x d-derby + actieve speakers en dj-set) rekenen wij vanaf 4 treden €2,50 per tree extra.

4. Laden/lossen via keukens en steegjes wil nog wel eens traplopen voorkomen dus zou hier niet al teveel mee zitten als het gewoon goed begaanbaar is.

5. Ik snap je zin niet helemaal? mensen die enkel een DJ boeken en dan een hele show verwachten ofzo?

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

wat hij bedoelt met: 5 Mensen die het verschil niet kennen tussen een DJ en een Drive-In Show

Dat er mensen zijn die denken dat als er een dj staat, dat die dan vol in de mix moet gaan en aan de platen moet spinnen. Terwijl een nette drive-inn ook gewoon netjes plaatjes kan draaien. En misschien wel een passender show kan neer zetten, voor bijvoorbeeld een 25 jarig jubileum of bruiloft.
                    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het verschil ook niet snapte tussen een DJ en een drive-inn show. Voor mij is een drive-inn show een stapel apparatuur en een DJ een persoon die plaatjes draait.
                      En, vinden jullie het gek dat contracten niet gelezen worden als er allerlei onzin in staat over traptreden die 2,50 euro per stuk kosten......
                      Last edited by MusicXtra; 06-09-10, 08:45.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RayM
                        • Jan 2006
                        • 742

Afgelopen weekend meegemaakt:
                        Een 'DJ' die vindt dat het frontgeluid niet hard genoeg is. Zelf staat hij met gehoorbeschermers te draaien met aan iedere kant een drumfill als monitor. Die dusdanig hard staan dat ik van opzij alleen maar het podium hoor en geen front.
                        Terwijl het in de tent zo'n 103 db is. Na 3 x klagen zet hij zijn muziek gewoon uit en eist dat het geluid harder moet. Uiteraard reageer ik niet en vervolgens keert het publiek zich ook tegen hem. Uiteindelijk gaat hij verder waarbij ik zijn monitors uitzet. Die controle had ik via de zijkant. Dan hoort hij pas wat het front produceert. Als hij klaar is verdwijnt als een dief in de nacht.
                        Last edited by RayM; 06-09-10, 09:30. Reason: Schrijffoutjes, maandagochtend he...
                        Heerlijk die stilte

Comment

• qvt
                          • Oct 2009
                          • 721

Originally posted by RayM
                          Afgelopen weekend meegemaakt:
                          Een 'DJ' die vindt dat het frontgeluid niet hard genoeg is. Zelf staat hij met gehoorbeschermers te draaien met aan iedere kant een drumfill als monitor. Die dusdanig hard staan dat ik van opzij alleen maar het podium hoor en geen front.
                          Terwijl het in de tent zo'n 103 db is. Na 3 x klagen zet hij zijn muziek gewoon uit en eist dat het geluid harder moet. Uiteraard reageer ik niet en vervolgens keert het publiek zich ook tegen hem. Uiteindelijk gaat hij verder waarbij ik zijn monitors uitzet. Die controle had ik via de zijkant. Dan hoort hij pas wat het front produceert. Als hij klaar is verdwijnt als een dief in de nacht.
                          Heb ik zelf ook al eens meegemaakt.. Erg irritant Maar

- DJ's hebben niks te zeggen over het frontgeluid (riders waar frontgeluid in voorkomt wordt in overleg vooraf geregeld..)
                          - DJ's die het uitzetten hebben ruzie met de organisator(en), ik zet ondertussen wel een cd op
                          There is no substitute for imagination

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

Bandleden of DJ die naar je toekomen en het eerst wat ze zeggen is;" Hoeveel Watts is je installatie???"

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffff!!!

Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

Originally posted by dj-wojcik
                              Dat er mensen zijn die denken dat als er een dj staat, dat die dan vol in de mix moet gaan en aan de platen moet spinnen. Terwijl een nette drive-inn ook gewoon netjes plaatjes kan draaien. En misschien wel een passender show kan neer zetten, voor bijvoorbeeld een 25 jarig jubileum of bruiloft.
                              ... Of klanten die horen dat er een DJ komt met geluidsinstallatie en dan gelijk verwachten dat het een popconcert/dance-feest/partij takkeherrie wordt. En zich dus vervolgens compleet bang maken om het feit dat er wel eens geluidsoverlast zou kunnen zijn....

"Mevrouw, mijn speakers gaan nu eenmaal niet zo hard hoor. En anders kan die volumeknop altijd nog omlaag!"

Originally posted by salsa
                              Bandleden of DJ die naar je toekomen en het eerst wat ze zeggen is;" Hoeveel Watts is je installatie???"
                              Variant daarop: De elfjarige puber die aan je booth komt patsen met 'Jij hebt zeker ook DAP Audio? Bij mij thuis staat gewoon tweehonderd watt! Vette shiiiit....'
                              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Big Bang
                                • Apr 2008
                                • 652

Originally posted by salsa

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffff!!!
                                Standaard reactie: "1 à 2 miljoen" Sommige geloven het nog ook .
                                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

Working...