Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJMysterie
    • Dec 2004
    • 80

Originally posted by Lighting
    ...
    plus

Mensen die aan het eind van de avond oprecht komen vertellen dat ze genoten hebben en dat jij daaraan een grote bijdrage geleverd hebt.

Lighting
    Precies!! Dat vind ik idd het leukste om te horen! Zie je ook eens waarvoor je het doet, naast al die zatlappen die je moet wegtrappen.

Ook leuk zijn de contante betalers die de factuur naar boven afronden, met de reactie "jullie hebben goed je best gedaan".

Er schiet me ook nog een herinnering te binnen van heel lang geleden, toen we een schoolfeest deden op een basisschool. Eerste half uur katten uit de boom kijken en daarna stonden er 80 kids om een handtekening te vragen. En dat is lastig inmixen!

Verder qua minpunten heb ik niet echt een toevoeging het meeste is al (meerdere malen) gezegd..
    Let the beat control your body

Comment

• Tims
      • Feb 2008
      • 4

Op een schoolfeest in de tent waar ik werk:

Ingehuurde DJ (door de school ingehuurd) draait over onze spullen. De DJ draait de platen en heeft 2 maten meegenomen die de verzoeknummers van het publiek doorgeven aan de jongen die draait.
      Zo nu en dan sta ik in de zaal om te luisteren en te meten of het niet te hard gaat. Dit was wel het geval, en vooral in het hoog piekte het. Gevraagd of het hoog ietsjes zachter kon, krijg ik het antwoord: "Dat willen we wel, maar het laag mid en hoog staan al helemaal dicht, dus dat gaat niet!". Toen ben ik maar even het podium opgegaan om uit te leggen wat die bewuste knoppen doen en hoe je daamee werkt...

Ook:
      Dj die ver in het rood draait (rood knippert niet meer op de tafel, maar brand gewoon) en nog zegt dat het niet hard genoeg gaat.
      Dat klopt helemaal, er staat namelijk een compressor (strak afgesteld) tussen. Hoe harder je draait, hoe meer je je geluid verknalt. Dus als je iets zachter draait zal je geluid een stuk aangenamer klinken. Deze dj kan overigens goed draaien, maar is stokdoof (en nog jong).

Comment

• Leks
        • Oct 2007
        • 330

VANAF VANDAAG, MIJN NUMMER 1 !

- Dj's die altijd maar in het rood draaien. onmogelijk die lui ! ( no offence )

Waarom dj's? je kan ook prima halverwege je master draaien

ik ben benieuwd wat er gebeurd als je de draai richting van de potmeters omdraaid op z'n tafeltje, zou het dan geleidelijk stil worden?

ze hebben vandaag zelfs de " master afstel potmeter" op een Pioneer Djm 800 mixertje terug naar 0 gedraaid !

klinkt dit bekend?

leks
        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• rolanddeg
          • Nov 2004
          • 337

Klinkt niet heel erg bekend, eerlijk gezegd... Aangezien de DJM800 geen potmetertje maar een schuifje heeft
          (staat bij mij vrijwel standaard op -6 dB, soms -12dB... desnoods weer dat aantal dB bijgainen in je processor, scheelt enorm veel qua headroom!!)

Comment

• RayM
            • Jan 2006
            • 742

Tja, als je deze 81 pagina's doorgeworsteld hebt vraag je jezelf toch af of er ook nog leuke dingen zijn.
            Heerlijk die stilte

Comment

• ostracized
              • May 2002
              • 214

Originally posted by RayM
              Tja, als je deze 81 pagina's doorgeworsteld hebt vraag je jezelf toch af of er ook nog leuke dingen zijn.
              zijn die er dan. t is toch vrijwel altijd lawaaiig, donker en laat... en na een weekend zoals deze, vraag ik me wel eens af of ik niet beter ook op een terrasje had kunnen zitten

oh ja en een ergernis erbij, bandleden (van je eigen bandje) die (op 1 na) aftaaien voor het afbreken...

maar verder is het wel lang leve de lol, we gaan vrolijk door
              (...)

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Misschien leuk om een niet-ergernissen top 1000 te maken,

81 pagina;s ergernis, dat is aardig wat, waarom doen we dit werk eigenlijk.........

Die mooie vrouwen. Das vast één

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

Originally posted by Hansound
                  waarom doen we dit werk eigenlijk.........
                  2. Een T-shirt
                  3. Warme hap
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

4. "Beste" plaatsen bij (grote) optredens
                    5. Geen gezeur voor parkeerplaats op parking (alhoewel...)

Misschien ook top 100 maken van positieve dingetjes?
                    ... the sound of silence...

Comment

• jadjong
                      • Oct 2003
                      • 654

Bedankjes achteraf van mensen die een geweldige avond hebben gehad.

Comment

• RayM
                        • Jan 2006
                        • 742

Misschien ook top 100 maken van positieve dingetjes?
                        Kijken of we dan ook 81 pagina's halen.

Mijn grootste ergernis: in een zaal arriveren en men is vergeten om een PA te huren.....
                        Ik heb het meegemaakt, 2,5 uur in de auto richting Groningen, de zaal in en geen PA zien. Oeps....... En ook nog vergeten om boodschappen te doen, er wordt dus niet gekookt
                        Dan maar weer 2,5 uur terug rijden en besluiten om onderweg te gaan eten. We passeren 3 wegrestaurants dus dat moet lukken.
                        1e is dicht, 2e is ook dicht, 3e is ook dicht. Dan maar door naar huis, broodje kaas en vroeg naar bed. Mijn gage is wel betaald.

Eén van de leukste dingen: Vader Abraham die je en public bedankt voor het goede monitorgeluid en om een applaus vraagt. Staan er 11.000 man voor je te klappen. Dan wil je het liefst door het podium heenzakken....
                        Heerlijk die stilte

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

Qua geluid/licht/band blijf ik het grootste compliment voor de techniek vinden dat je uit het publiek de eerlijk gemeende vraag te horen krijgt krijgt: "is dit live???"

Je hebt van die avonden dat alles zo enorm klopt dat het lijkt alsof je TV zit te kijken. En eerlijk gezegd krijg ik daar nog steeds een harde plasser van

Voor de rest zouden de reacties in de zaal voor iedereen voldoende moeten zijn. Vandaar misschien dat zeikerds en paljassen in de organisatie/publiek zulke enorme ergernis kunnen opwekken. Die trappen de stoel onder je bestaansreden in die zaal weg. Zelfs de bordenwasser verdient waarschijnlijk netto namelijk meer dan een gewoon lid van het muziekcircus.
                          lekker belangrijk!

Comment

• stefan90kauw
                            • Jun 2005
                            • 189

Originally posted by Dave
                            Klinkt bekend, als band (en als technieker helemaal) steek je meeste tijd in
                            een feestavond. Niets kan dan frusterender zijn dan dat je totaal genegeerd wordt door bedienend personeel. (Onder het mom van 'de gasten gaan voor').

Het is overigens heel wisselend, vorige optreden kwamen ze snacks en drinken naar de techniek en de band brengen, dat vind ik dan weer top.
                            Gaan ze van de zaal uit moeilijk doen, doen wij het ook. Je bent met z'n allen verantwoordelijk voor een geslaagde avond.
                            Beide partijen zijn door bv een bruidspaar ingehuurd, dus zou je zeggen dat je hetzelfde belang dient.
                            We zijn overigens aan het denken om toch weer een witte/zwarte lijst in te voeren: werkt op lange termijn beter dan een grote bek. Slechte zalen krijgen gewoon minder klandizie, aankomende bruidsparen kijken echt verder als een band een zaal als slecht tipt.

Nog een paar ergenissen dan:
                            -Rookmelders boven het podium
                            -Zaaleigenaren die alvast tafels en stoelen voor morgen gaan neerzetten terwijl jij nog aan het inladen bent. (Verstand op nul, en dwars erdoorheen, geeft zeer verassende effecten )
                            -Dezelfde eigenaar die dan gaat blaten of het niet sneller kan. Ja l*l, als jij die tafels niet in mijn looppad zet.
                            -Eigenaren die zeuren dat de deur dicht moet als je aan het lossen bent. Tuurlijk, als je mij verteld hoe ik door een dichte deur heen moet.
                            Dan zal ik het je sterker vertellen.... Laatst stonden we bij een optreden.
                            18:00 opbouwen. IE-DE-REEN had gegeten thuis. We zijn daar gewoon op voorbereid.

Komen we daar aan,,, staat er een compleet dineer daar klaar.
                            Dan wel gewoon een flinke zooi friet, kroketten en frikandellen. En voorziening van drinken hele avond. Allemaal gratis. Echt super!

Ik was toch behoorlijk vol na het eten,,, maar toen ik op locatie aan kwam en die tafel zag staan kreeg ik spontaan weer honger.

Comment

• LJ_jacob
                              • Aug 2003
                              • 293

waarom doen we dit? ik denk dat er veel mensen hier zitten met passie voor het vak, kippenvel momentjes om dat het hele plaatje klopt, enthausiaste mensen... moet ik door gaan??
                              Ik hou van uitdagingen, durf bijna te zeggen dat als er iets fout gaat het er leuker van word. Hoe ga je het probleem oplossen? even de schouders er onder zetten, doorknallen en dan alsnòg alles klaar krijgen.... dat is toch geweldig? ik weet neit of iedereen er zo over denkt, maar daar geniet ik van. Natuurlijk zijn er vervelende kanten maar ik vind dat ik een van de mooiste baantjes ter wereld heb.
                              mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• JustME125
                                • Jun 2006
                                • 297

Originally posted by LJ_jacob
                                waarom doen we dit? ik denk dat er veel mensen hier zitten met passie voor het vak, kippenvel momentjes om dat het hele plaatje klopt, enthausiaste mensen... moet ik door gaan??
                                Ik hou van uitdagingen, durf bijna te zeggen dat als er iets fout gaat het er leuker van word. Hoe ga je het probleem oplossen? even de schouders er onder zetten, doorknallen en dan alsnòg alles klaar krijgen.... dat is toch geweldig? ik weet neit of iedereen er zo over denkt, maar daar geniet ik van. Natuurlijk zijn er vervelende kanten maar ik vind dat ik een van de mooiste baantjes ter wereld heb.
                                Je zegt het precies goed. Zou niet weten wat ik nog liever zou doen dan in de evenementen/live wereld werken.

Mzzls
                                Correct me if I'm wrong

Comment

Working...