Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJmalcolm

Originally posted by moderator
    Transportadvies: Gesloten aanhanger of bestelbus.

Klant komt samen met zn moeder en drie vrienden in een peugeot 106....altijd leuk!
    Nou vraag ik me af hoe dit meegegaan is haha

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

euhm...niet!
      Ze zijn later teruggekomen met een bestelbusje van de plaatselijke bloemist.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

[quote=Stoney3K;501971]In het zelfde rijtje:

Verder:

* Verhuurders zonder een duidelijke prijslijst waardoor je pas op de klus er
        achter komt dat bij je MH's al haken, safety's en DMX kabels zaten die je er los bijgehuurd hebt.

* Trussadapters die je inhuurt zonder borgpennen. ("We gebruiken ze normaal alleen om carre's te heffen, dan zijn die pennen zo lastig omdat de statieven er weer onderuit moeten...")
        Daarom neem ik altijd contact op en vraag vooraf een bevestiging per mail.

* Verhuurders waar helemaal geen prijzen op de website staan met de reactie "Mail of bel maar voor een offerte..." (Hoe wil ik vertellen wat ik precies nodig heb als ik niet weet of jullie A&H, Soundcraft of voor mijn part Behringer leveren?)
        Daar kan me wel iets bij voorstellen. Effe bellen dan maar?

* Technici die alles tot op de laatste schroef uit willen plannen. (stukje zelfkritiek )
        Welkom bij de club

* Mensen die bij voorhand klagen dat je te hard gaat als je aan het opbouwen bent en twee 15" fullrange kastjes op een statiefje aan het zetten bent. ("Meneer, die kunnen ook zacht hoor!")
        Oh zo herkenbaar.
        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

De manier waarop (nieuwe) (jonge) forumleden hier berichten plaatsen, zitten te slowchatten in onderwerpen en onderwerpen danig om zeep helpen met hun gezever. Het is een PRO forum, geen speeltuin of Legoland.

Begin langzaam wat te voelen voor ideeën die eerder door leden zijn voorgesteld over leeftijden etc.

Zo moest er even uit, wat een vervuiling begint er hier te ontstaan en sommige onderwerpen worden gewoon onleesbaar hierdoor.
          Last edited by vasco; 23-03-09, 14:06.

Comment

• Joost van Ens
            • Jan 2001
            • 628

Originally posted by vasco
            De manier waarop (nieuwe) (jonge) forumleden hier berichten plaatsen, zitten te slowchatten in onderwerpen en onderwerpen danig om zeep helpen met hun gezever. Het is een PRO forum, geen speeltuin of Legoland.

Begin langzaam wat te voelen voor ideeën die eerder door leden zijn voorgesteld over leeftijden etc.

Zo moest er even uit, wat een vervuiling begint er hier te ontstaan en sommige onderwerpen worden gewoon onleesbaar hierdoor.
            En hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Enkele nieuwe leden zijn regelmatig zo irritant bezig dat ze wat mij betreft een forumverbod zouden mogen hebben. het Pro, en semi-Pro begint regelmatig af te zwakken naar niveau bassiskennis. En die kennis lijkt mij nodig. Heb je die niet, post dan niks, maar blijf in lees modus.

Joost.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Daar waar het de berichten van dj speakertje en ene Tijs aangaat: is ons bekend en wordt tegen opgetreden.
              Gaat het om andere berichten waar je je aan irriteert, laat het me even weten aub!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• RayM
                • Jan 2006
                • 742

Heb ik er ook nog een paar, misschien al genoemd maar ik had geen zin om de hele thread door te spitten.

Terwijl je microfoons aan het plaatsen bent vinden muzikanten het altijd nodig om even gas te geven. Sta je net de kickmic te stellen, boen-boenk-boenk.
                Of de mic voor de gitaaramp. Vraag je of ze even stil willen zijn kijken ze je stomverbaasd aan.

Terwijl je microfoons aan het plaatsen bent vind de lichttechnicus het nodig om even zijn rookmachine te testen en om daarna even met zijn moving heads te gaan spelen.
                Heerlijk die stilte

Comment

• SoundOfSilence
                  • Mar 2007
                  • 766

Originally posted by RayM
                  Terwijl je microfoons aan het plaatsen bent vinden muzikanten het altijd nodig om even gas te geven. Sta je net de kickmic te stellen, boen-boenk-boenk.
                  Of gisteren... een opname van een orkest. Er was ook een drumband met een Lul met zo'n kick voor z'n buik.
                  Geen idee hoe ze die dingen noemen, maar een trapbas aan een riempje zeg maar.

"moet je eens luisteren... hij doet iets raars en jij hebt goede oren" <muzikant/eikel tikt ondertussen op z'n vel>
                  <technicus (ikke) luistert aandachtig>
                  <muzikant slaat loeihard met zijn oversized wattestaaf op het andere vel>

Sommige mensen wil ik dan doodmaken (maar dan schijnt dan weer niet te mogen)
                  It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Jan van Duren
                    • May 2004
                    • 204

Zogenaamde diskjockeys die het nodig vinden om tijdens het opbouwen van de installatie hun muziek zo hard te draaien dat je geen zinnig woord tegen elkaar kan zeggen en als je dan vraagt of het wat zachter mag met een verontwaardigd gezicht zeggen " maar jullie spelen toch in een rockband".

Comment

• G.flater
                      • Dec 2007
                      • 35

Originally posted by Jan van Duren
                      Zogenaamde diskjockeys die het nodig vinden om tijdens het opbouwen van de installatie hun muziek zo hard te draaien dat je geen zinnig woord tegen elkaar kan zeggen en als je dan vraagt of het wat zachter mag met een verontwaardigd gezicht zeggen " maar jullie spelen toch in een rockband".
                      Zoiets vraag ik één keer, daarna gaat de stroom er af. (of ze de vraag gehoord hebben of niet.. )
                      "Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

Originally posted by G.flater
                        Zoiets vraag ik één keer, daarna gaat de stroom er af. (of ze de vraag gehoord hebben of niet.. )

Wel eerst je eigen set uitzetten dan, boem

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by G.flater
                          De mute-knoppen op de FOH tafel indrukken is natuurlijk een iets subtieler oplossing.
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Roelande
                            • Jan 2009
                            • 140

ergernisje:

45 minuten zoeken waarom er geen geluid uit de boxen komt terwijl alles opstaat.

Het antwoord: driverack dat bij opstarten al z'n kanalen mute'd

Dat onthouden we voor de volgende keer ;-)

Comment

• Jan van Duren
                              • May 2004
                              • 204

Daar krijg je het dan wel warm van.

Originally posted by Roelande
                              ergernisje:

45 minuten zoeken waarom er geen geluid uit de boxen komt terwijl alles opstaat.

Het antwoord: driverack dat bij opstarten al z'n kanalen mute'd

Dat onthouden we voor de volgende keer ;-)

Comment

• dj-wojcik
                                • Jul 2008
                                • 911

Originally posted by Jan van Duren
                                Daar krijg je het dan wel warm van.
                                ook weer zoiets, systeempje opzetten. In een zaal waar je een 1,5 van te voren de verwarming moet aan zetten, zodat je tenmiste nog IETS kunt doen in de kou.

En dan beginnen ze pas met verwarmen als je zegt dat de dampen van je adem in de weg zit bij het opzetten TE LAAT dus.
                                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...