In dit geval waren het zo'n 4000 man die begonnen te smijten dus daar had de beveiliging een hele klus aan gehad . Het was trouwens bekent op dit festival dat er bier gegooid ging worden vandaar alles ingepakt maar je moet wel bij de faders kunnen . Laat het daar nou net fout gaan.....
Ergernissen top 10
Collapse
X
-
-
-
voorbeeldje is volgensmij wel die oldskool analoge bak die bij mooiwark gebruikt word...
daar ligt een doorzichtig stuk plastic overheen waar die tech gewoon de hele avond netjes onder zit mijn zijn handen...Comment
-
Frederic, ik denk dat Antoon bedoelt dat Timo dan maar een keertje naast het podium staat, ipv in de zaal. Dan maar iets minder goed geluid...
Mijn ergernis van dit weekend? Slechte bands... Festival in het noorden van het land, allemaal beginnende bandjes... V-R-E-S-E-L-I-J-K-! Als dat het niveau muzikanten is de komende jaren, dan hou ik mijn hart vast...Comment
-
Mengtafels die met een I-pad bedienbaar zijn is toch zo'n gek idee nog niet....
Maar, alle gekheid op 'n stokje, respect voor andermans spullen is vaak ver te zoeken, monitoren die als voetenbank worden gebruikt, subs als danspodium, amp rackjes die aan de NL8's opgepakt worden en ga zo maar door.
Vaak gebeurd dat ook nog eens op feesten waar je het juist niet verwacht...
Tip voor Timo; de transparante bak over de mixer aan de achterzijde voorzien van verticale stroken doorzichtig plastic, je ziet dit vaak in magazijnen als 'tochtdeur', kun je wel makkelijk bij de faders maar bier maakt een stuk minder kans erdoor te dringen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
zoals eerder al gezegd was niet mijn spul dat had ik al helemaal ingepakt . Heb het van te voren aangegeven dat ik afgeschermd wou werken maar ja alles kost dus......Mengtafels die met een I-pad bedienbaar zijn is toch zo'n gek idee nog niet....
Maar, alle gekheid op 'n stokje, respect voor andermans spullen is vaak ver te zoeken, monitoren die als voetenbank worden gebruikt, subs als danspodium, amp rackjes die aan de NL8's opgepakt worden en ga zo maar door.
Vaak gebeurd dat ook nog eens op feesten waar je het juist niet verwacht...
Tip voor Timo; de transparante bak over de mixer aan de achterzijde voorzien van verticale stroken doorzichtig plastic, je ziet dit vaak in magazijnen als 'tochtdeur', kun je wel makkelijk bij de faders maar bier maakt een stuk minder kans erdoor te dringen.Comment
-
Ergernis, mensen die aan je mengtafel/randapparatuur zitten tijdens de pauze.
Vorige week: Iemand had voor de grap aan de gain van de Lead Vocal gezeten (mon van foh), bij unmuten dus 1 groot feedbackfestijn.
Afgelopen weekend: Iemand had de main-gain van de grafische EQ uit gedraaid.
Voortaan toch maar naast het podium gaan mixen?Comment
-
Ik bedoel 2 dingen:
Als je het rondom (bijna) dichtmaakt, dan kan het wel eens vervelend gaan klinken in je tentje.
Een partytent ziet er gewoon niet uit... En kan ook een groot visueel obstakel zijn.Comment
-
Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
De exorbitant hoge prijzen die sommige lokaties vragen om over "hun" huis-systeem te spelen mogen trouwens ook wel in het ergernis-rijtje...
Technicus van het huis inhuren? Mijn rider is niks anders dan "Master Links" en "Master Rechts". Veel succes.First make it work, then make it look pretty!Comment

Comment