Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

Gisteren was het weer feest.

Hebben jullie de rider gekregen? Jahoor, die hebben we.

Van de 5 gevraagde groepen floortjes, kan ik er 4 vinden. Vooruit dan maar, dan delen de leadvocal en de gitarist maar een monitor... De stereo in ear prik ik op aux 5 en 6, er stond immers niet op de mixer geschreven dat dat de DJ monitor was. Die had dus geen monitor meer.... Jongens, schrijf het erbij!

Van de gevraagde microfoons staat een deel al klaar, maar nog niet alles. Er is nog NIKS gestoken, en er zijn ook geen snakes te bekennen om bij het drum/bass eiland en het toetsendorp neer te kwakken.

Van de twee stagehands die ik ter misbruik heb gekregen, kan ik niks verwachten. Terwijl de band hun spul al lang en breed op orde heeft en ik de puntjes op de i zet bij het PA, staan de heren prikkers meer uit hun neus te vreten dan dat ze gaan prikken. Hallo?! Jullie hebben de rider gekregen! Vort! Neehoor, ondergetekende ligt zelf onder de buhne door te klauteren om de boel te prikken. Zijn er misschien ook snakes? Ohja, dat is misschien wel handig he?

Nadat alles binnen komt en er een liedje gedaan kan worden om de monitormixjes te gaan finetunen, komt de organisator naar te toe met de mededeling: "over 10 minuten gaan we open".

De zanger vraagt waarom hij alleen maar vocaal op zijn oortjes heeft. Na 5 minuten zoeken, ontdek ik dat de stagehand die zo vrij was om het in-ear doosje te steken (service!), een verkeerde patch had gemaakt. Jammer jongens. Ohja, de zaal gaat nu open.

Na onze set is het de beurt aan een solo artiest met 4 stereo groepjes synths en sequencers, en een vocaaltje. De engineer van de solo artiest was er eigenlijk van uit gegaan dat ik de huisengineer was, omdat de rest van het personeel eigenlijk niet te bekennen was, en al helemaal niet tijdens de change over! Uit medelijden heb ik de beste man geholpen omdat hij nog niet zo goed wegwijs was op de tafel en er totaal geen assistentie van de zaal werd gegeven.

Hoe moeilijk is het om gewoon op je plek te blijven en te assisteren waar mogelijk? Je hoeft me echt niet te vertellen waar alle knoppen voor zijn, maar het is wel zo prettig om te weten dat er op aux 5 en 6 een DJ monitor zit voordat ik daar iets anders op prik.

Sterker nog... Waarom zijn die auxjes niet gewoon vrij? Er staat immers duidelijk in de rider dat we 7 groepjes nodig hebben. Meld dat dan, dan kunnen we er iets op verzinnen! Ik ga echt geen mensen vermoorden omdat er dingen niet kunnen worden geregeld. Ik ga WEL mensen vermoorden als er dingen niet geregeld zijn en ik het niet weet. En is het nu de bedoeling dat ik mensen ga vertellen dat ze die microfoon die op een groot ei lijkt, in de kick moeten zetten? Ze hadden hem immers zelf klaar gezet! En als je twee vocaalmicrofoons al op hun plek hebt staan, prik ze dan alvast! En als je als zaal voorstelt om een paar gaten te laten vallen in je priklijst omdat dat makkelijker is voor de change over, en ik zeg dat dat geen probleem is, dan kan ik er toch van uit gaan dat er op de buhne een paar mensen lopen die daarvan op de hoogte zijn en dus aan de hand van die lijst beginnen met prikken?? Moet ik nu een beetje de stagebegeleider uithangen? Prima! Maar MELD dat dan, dan kom ik een uurtje eerder en gaan we het oplossen. Geen probleem. Drinken we achteraf een pint en proosten we op een leuke samenwerking.

En dan hebben we het over een klein prutsbandje dat geen naam heeft en al blij moet zijn dat ze geboekt worden. Sorry, maar dat is GEEN excuus. We vragen geen Midas, we vragen geen Vdosc, we vragen geen 414's op overheads... We vragen alleen maar wat microfoons en wat monitors. Is dat tegenwoorig al teveel gevraagd.

Voortaan maar weer gewoon van tevoren bellen. Jammer dat het zo moet, maar mensen kunnen tegenwoordig niet meer zelf een rider lezen en zich beseffen dat 7 auxjes ook echt 7 auxjes betekent, en dat het op zijn minst even moet worden gecommuniceerd als dat niet mogelijk is.

Pff.

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by Leks

* " Hey! heb jij ook zo'n lelijk mp3 speler ding??!" - " Ja, ik ben ook de trotse bezitter van een Iphone 3G"....
      lijkt hij op deze?

[CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Lighting
        • Sep 2004
        • 209

Meesterlijk ik moest van de grond opstaan!!!!!!!!
        LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• MaartenO
          • Jan 2006
          • 10

'Compliment' van bezoekster:

...Maar wat doe jij dan met het 'licht'? Dat gaat toch allemaal automatisch op de muziek? Althans het gaat helemaal mee op de beat en met de refreinen enzo...

Comment

• party-drive-in
            • Feb 2008
            • 10

Ik mag er nog 1 toevoegen aan mijn lijst,

Bandjes die nog net voor de show naar je toekomen'O ja we willen ook nog een opname met deze laptop heb je een kabeltje? en mag hij op de mengtafel?

Is het nou zo moeilijk om dit even van tevoren te melden?

Comment

• koentjes
              • Dec 2007
              • 333

sorry, even een ergernis spuien:
              [LIST][*]Zóóóóveel nieuwe topics op dit forum die geopend worden door mensen die gewoon weigeren de zoekfunctie te gebruiken [*]oja, en dit soort ook: "hallo, ik heb een budget van 10 euro, maar ik wil graag een set voor 800 man kopen, welke moet ik nemen?"[/LIST]pff... dat lucht op

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Die Pan macaroni die om 14:00 uur op een vuurtje stond en die wij om 18:30 uur mochten opeten, veranderd in een soort soepdrek, en de catering nog vragend kijken waarom we het vies vonden

Comment

• Gerrit Hurkens
                  • Dec 2000
                  • 252

Wat dacht je van een pan lasagne? Deze zelfde pan lasagne die gisteren niet op kwam?

Of: Alle lampjes stellen. Mooi frontje, nette tegen en dan 5 minuten voor aanvang te horen krijgen " we krijgen een menselijke piramide" !!!!!!

Of: Zanger/gitarist met headset. Laat z'n plectrum vallen. Al zingend duikt ie met zijn hoofd in de monitors................ (geen ergernis, wel erg grappige reactie!!!!)
                  \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• partydrivein
                    • Jul 2008
                    • 389

Die laatste,

had ik een keer met rappers alleen die legden hun mic. nadat ze klaar waren voor en op de monitors
                    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• bones2001
                      • Aug 2003
                      • 741

Hier eentje dan. die we steeds meer gaan meemaken.

Waar de bandjes vroeger nog een banner van vlaggedoek achter de band hingen, is het nu een trend aan het worden om deze van geplastificeerd canvas te laten maken.
                      Kost geen drol waarschijnlijk, maar helpt gegarandeerd je hele geluid om zeep.
                      Bekkens en monitors komen echt keihard terug van die kl....dingen.
                      Mixen is net als schilderen.
                      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• partydrivein
                        • Jul 2008
                        • 389

Daarom hebben wij nog een vlaggendoek, kun je nog een spotje achterzetten dan schijnt het door ziet er vet uit op een logo
                        deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• dj bobo
                          • May 2003
                          • 155

Dit jaar tijdens een carnavalsviering van een basisschool (waar wij al 5 jaar met succes het geluid en de muziek verzorgen) komt na 4 nummers een lerares naar ons toe: heb je geen nummers van dit jaar?
                          Tot dan toe waren er 3 nummers gedraaid van 2009 en een van 2008
                          Kortom, mensen die zich bemoeien met de muziek terwijl ze er geen verstand van hebben.

Diezelfde gig: een artiest (clown) die het leuk vond om te klappen in zijn
                          handen met de kop van de microfoon in zijn handpalm

Paar maanden terug, een setje opgebouwd in een buurthuis nog geen 5 km van hier. Rond 6 uur was ik zo goed als klaar, alleen de kabels moesten nog weggewerkt worden. Om 8 uur begon de show, dus toch nog maar even snel thuis een hapje gaan eten, met het idee de kabels om 7 uur nog af te plakken.
                          Toen ik aan kwam had "gelukkig" iemand de kabels al getaped, met aldi ducktape... Ik ben 3 uur bezig geweest ze schoon te krijgen.

Kortom, mensen die denken dat ze behulpzaam kunnen zijn en niet van je spullen af kunnen blijven
                          Last edited by dj bobo; 13-03-09, 13:03.

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

Originally posted by dj bobo
                            Dit jaar tijdens een carnavalsviering van een basisschool (waar wij al 5 jaar met succes het geluid en de muziek verzorgen) komt na 4 nummers een lerares naar ons toe: heb je geen nummers van dit jaar?
                            Tot dan toe waren er 3 nummers gedraaid van 2009 en een van 2008
                            Kortom, mensen die zich bemoeien met de muziek terwijl ze er geen verstand van hebben.
                            Dat heb ik zo ontzettend vaak bij kinderfeestjes
                            Draai je 5 nummers waarvan 5 uit de huidige top40. Kids bewegen geen teen waarop de ouders naar je toe komen of je geen top40 muziek kan draaien...
                            Uiteraard gooi ik er dan oude knallers tegenaan waarop de kinderen wel in beweging komen...

Kortom: Kinderen die niet dansen op de top40 muziek :P
                            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

Originally posted by AllroundRoLo
                              Om dan ook maar eens een lijstje te maken:

5 Voor de box gaan staan en dan vragen of het zachter kan.
                              6 Recht onder een par gaan staan en vragen of die uit mag
                              In het zelfde rijtje:

Mensen die recht voor de rookdoos gaan zitten en dan doen alsof ze een astma-aanval krijgen.

Verder:

* "Collega" verhuurders die het niet willen hebben dat jij met hun apparatuur draait als je ze voor een offerte vraagt, en dus maar standaard manuren erbij tellen. ("Ja maar meneer, wij leveren totaaloplossingen...")

* Verhuurders zonder een duidelijke prijslijst waardoor je pas op de klus er
                              achter komt dat bij je MH's al haken, safety's en DMX kabels zaten die je er los bijgehuurd hebt.

* Verhuurders waar helemaal geen prijzen op de website staan met de reactie "Mail of bel maar voor een offerte..." (Hoe wil ik vertellen wat ik precies nodig heb als ik niet weet of jullie A&H, Soundcraft of voor mijn part Behringer leveren?)

* Trussadapters die je inhuurt zonder borgpennen. ("We gebruiken ze normaal alleen om carre's te heffen, dan zijn die pennen zo lastig omdat de statieven er weer onderuit moeten...")

* Technici die alles tot op de laatste schroef uit willen plannen. (stukje zelfkritiek )

* DJ's die vertellen dat ze een bepaalde 'stijl' hebben en mij daarom aan de kant schuiven, maar vervolgens gewoon Soul, Grease & Meat Loaf erin rammen.

* Tenten waar je niks in kan hangen en dus voor een beamerschermpje en backdropje achter en drie fresnelletjes op front een heel carre mag gaan zetten.

* Afgeragde lichttafels van 20 jaar oud. (Met stip!)

* Mensen die bij voorhand klagen dat je te hard gaat als je aan het opbouwen bent en twee 15" fullrange kastjes op een statiefje aan het zetten bent. ("Meneer, die kunnen ook zacht hoor!")

* Gaffa-jatters, stiften-"leners" en andere voorbijgangers die even iets nodig hadden. (Misschien voor die lui toch maar een rol Aldi duck-tape aanschaffen?)

* Zaklampen met lege batterijen.

* Rookmelders op het podium of in de zaal, met een afzuiging in het plafond
                              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5946

Transportadvies: Gesloten aanhanger of bestelbus.

Klant komt samen met zn moeder en drie vrienden in een peugeot 106....altijd leuk!
                                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...