Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • animaldrums
    • Nov 2008
    • 88

Omdat ik geen (nieuw) "versus - versus" wil beginnen en omdat de X32 ook 'voorbij' komt plaats ik de volgende link hier.
    Ik ben heel benieuwd naar wat jullie de best (of minst slecht) klinkende sound vinden, bij twee van de 4 kandidaten klinkt het mij in de oren alsof er deken over de speakers ligt.

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Wat een verschillen in dynamiek, transparantie en klankleur ! Dan ben ik toch heeel blij met mijn Presonus
      Life is what you make it

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

van de hele bende vind ik de soundcraft in deze test toch echt de minst goed klinkende... hoe makkelijk je zo'n test kan zelf beinvloeden is echter al van tevoren duidelijk

Comment

• stamgast
          • Feb 2010
          • 253

Ik vind het allemaal niet klinken, simpel omdat hij het FOH-achtig mixed met een 2TR-uitgang als opname. Hoe kun je dat nu objectief beoordelen op je nearfield-monitors thuis? Als we er met de hele wereld bij hadden gestaan, en kunnen luisteren wat zijn systeem ook nog deed, dan had ik waarschijnlijk een andere mening gehad.
          Ik zou wel eens een multitrack opname willen aansluiten op dat soort mixers en in een studio gaan pielen.
          Zou ik best eens een soort van testdag voor willen organiseren bij ons.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

deze test gaat duidelijk om gebruiksgemak en subjectieve indruk. Nuttig maar geen bron voor de audioperformance. maar dat begrijpt iedereen.

tegen de tijd dat je dezelfde band de 4de keer mixt heb je sowieso luistermoeheid.
            lekker belangrijk!

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Wat ze zouden moeten doen is een simpele 32 kanaals (in de computer gemixte maar wel zeer dynamische) multitrack door iedere tafel laten lopen, en dan domweg naar de master summen en weer opnemen. Dan krijg je een objectief beeld van wat een tafel met het geluid doet. De tech zegt in het filmpje zelf dat ie er bij de Behringer wat hoog uit heeft gehaald omdat hij de tafel te "bright" vond. Dat verklaart al 99% van het "deken over de speakers" effect...

@Stamgast, als je dat gaat organiseren kom ik graag langs. Ik kan helaas geen van de genoemde mengtafels meebrengen, hooguit de multitrack, maar die zullen meer mensen kunnen leveren.

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Originally posted by stamgast
                Ik vind het allemaal niet klinken, simpel omdat hij het FOH-achtig mixed met een 2TR-uitgang als opname. Hoe kun je dat nu objectief beoordelen op je nearfield-monitors thuis?
                Om het nog niet te hebben over de compressie die Youtube er nog eens overheen gooit...

Het idee van djspeakertje mbt een multitrack is wel een goed idee, als er zoiets georganiseerd wordt heb ik zeker interesse EN een X32
                Eventueel ook wel een ruimte nabij Utrecht
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

En om enkel de tafel zelf (en niet de mic pre's) te testen laat je die multitrack door de USB/firewire poort van de tafel binnenkomen. Als je er ook een Qu-16 bij hebt zullen we wel naar 16 kanalen multitrack moeten.

Daan

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Laatst nog met m'n Presonus twee bandjes op 20 kanalen multitrack opgenomen, dus...
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• SH1000
                      • Dec 2009
                      • 220

Ik ken iemand die wel met z'n Qu-16 wil komen, zelf heb ik een SI-Compact en met Paul's Presonus erbij zijn we toch een heel eind...
                      Good is the enemy of Great
                      [Jim Collins]

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by SH1000
                        Ik ken iemand die wel met z'n Qu-16 wil komen, zelf heb ik een SI-Compact en met Paul's Presonus erbij zijn we toch een heel eind...
                        Mits op een redelijke dag doe ik ook graag mee, schijnt dat ik net een x32 heb gekocht , en ik heb best wat referentiehout bij de hand .

Comment

• Hitvision
                          • Jun 2003
                          • 388

Op een juiste dag ergens in het midden van het land heb ik zeker interesse om te komen!
                          Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

@Mac: Ik weet nu de weg te vinden, kom graag weer een keer de koffie proeven

Daan

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Kom wel weer opdraven met een Prospect setje, hebben we er gelijk een Roland bij.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

eh, studio-monitoren, lijkt me beterder, en vooral op een lokatie waar ik nog niet geweest ben - voor de verandering zeg maar.

En met wat geduld en liefde komen er misschien ook nog wat oude getrouwe toptafels ( anna loog - of sprak anna de waarheid?) mee.

Comment

Working...