Een live frontsetje er tussen draaien heeft ook zijn voordelen om te testen.
Behringer X32
Collapse
X
-
aangezien 90% van de live front sets zelf al vol met filter-fouten zit, looptijdproblemen tussen sub en tops, speakers die niet op tijd staan etc, doe ik daar ff erg moeilijk over. Nog afgezien van de eerlijkheid van de amps die er tussen zitten.Comment
-
Waar 99.99% van die tafels terecht komen.Last edited by frederic; 16-09-13, 09:27.Comment
-
eh, dan hoor je die nuances van de tafels toch niet? 90% van de PA-setjes is dezelfde baggersound, waarbij ik een goeie tafel - en ook mikes enzo- paarlen voor de zwijnen vind.Comment
-
Volgens mij hoort de Prospect set bij de overige 10%.
Maar voor we in een welles nietes discussie vervallen; setje studio monitoren plus één of twee of misschien zelfs meer PA setjes dan?De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Als je mixers wil vergelijken heb je volgens mij maar een setje luidsprekers nodig lijkt me. Het wordt er anders alleen maar onoverzichtelijker door in mijn ogen. Of dit dan een setje studiomonitoren of een goed pa setje moet zijn ????Comment
-
Ik heb 6 identieke studiomonitoren, althans, dat denk ik. Ook wil ik best een CD-spelertje met meerdere gelijke uitgangen meenemen. ( 4x tulp doorsolderen, kan niet moeilijk zijn ). Daarna kunnen we dus 3x masterfadertje open - en dicht doen.
Als ik eerst een PA moet gaan omsolderen of in-processen, of alles uiteindelijk via een 16 bits soundweb moet gaan schakelen is de meetfout al groter dan de meting. En daar doen we dus niet aan mee.
edit :
openingsmuziekje is Keith Jarret - Koln ( wie heeft daar trouwens de originele CD van ergens, dus niet eon overgebrande of samengeperstte, maar een echte? anders haal ik die ff)Last edited by Gast1401081; 16-09-13, 12:22.Comment
-
Ik support overigens de actie om het met een set studiomonitors te vergelijken.
Het is niet fout om het daarna over een groot systee in een grote ruimte te doen, maar de verschillen tussen preamps e.d. hoor je het beste
1_ als je oren niet vermoeid zijn
2_als er meer detaiiering inzit dan normaal
Zelfs als je met een reference set PA gaat staan zul je nog best gas moeten geven om het een beetje aan te spreken. Ik heb liever minder volume bij de eerste vergelijking.
voor digi mixers ben ik wel voor om een meersporenopname te gebruiken en flink processors te misbruiken op een punt in de test. omdat juist in de sommering bij sommige tafels en de brute processorkracht gekke dingen gebeurden vroeger.
meer PA sets schiet niet op. Je moet maar een ding onzekere factor maken. In dit geval de mengtafel dus.lekker belangrijk!Comment
-
Ik zou zeggen: één PA set. Zal mij eerlijk gezegd een worst wezen WAT dat dan is, het gaat er om dat we verschillen tussen de tafels willen horen. Toch?
Verder schiet mij te binnen: CD speler is leuk, maar op een X32 steek ik die in een AUX input. Dan ga je dus niet door de mic pre-amp, juist dat onderdeel wat zo belangrijk is.
Een multitrack (analoog dan, HD24 ofzo) is wat mij betreft de beste optie. Er zijn uiteraard ook andere mogelijkheden, maar we willen toch JUIST die pre-amps aan de tand voelen?Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
-
Ik zou zeggen: één PA set. Zal mij eerlijk gezegd een worst wezen WAT dat dan is, het gaat er om dat we verschillen tussen de tafels willen horen. Toch?
Verder schiet mij te binnen: CD speler is leuk, maar op een X32 steek ik die in een AUX input. Dan ga je dus niet door de mic pre-amp, juist dat onderdeel wat zo belangrijk is.
Een multitrack (analoog dan, HD24 ofzo) is wat mij betreft de beste optie. Er zijn uiteraard ook andere mogelijkheden, maar we willen toch JUIST die pre-amps aan de tand voelen?
daarnaast ben ik wel akkoord dat een goede multitracker de beste optie is, zeker gezien de grootste klacht van "budget" tafels is dat ze bij volle belasting zouden verzadigen.Comment
Comment