Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

voor vervanging van een reguliere 16-4-2 verhuur presonus is denk ik de A&H digitafel nu nummer 1.
    Gezien de langere trackrecord en rideracceptatie.

Voor de rest GAS ik enorm op de 3U rackmount versie van de X32r...
    lekker belangrijk!

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Originally posted by renevanh
      Heb tijdens mijn uitprobeershow er meteen een laptop met Reaper aan gehangen. Gaat als een trein (als je eenmaal alle tracks ge-armed hebt... *zucht*)
      Als je de eerste track selecteert kun je met de Shift+click methode alle kanalen tegelijk selecteren (ctrl+click werkt ook). Als je dan 1 kanaal "armed" zouden ze allemaal tegelijk moeten gaan. Routing doe je met alt+r (routing matrix).
      Ik heb de laptop ook een keer aan een X32 gehad, om een multitrack opname af te spelen de tafel in (vanuit Reaper), en dat was zo gebeurt.

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• LVG
        • Jul 2011
        • 152

Originally posted by Roeltej
        Zijn er ondertussen ook mensen die extreem negatieve verhalen kunnen vertellen en waarom je dit ding vooral niet moet kopen :P
        :P
        Behalve het vastlopen en het slechte audio bij 32 kanalen in gebruik (met nog niets eens dynamics aan) zoals al eerder gepost in 1 van deze bijna 90 pagina's tellende "forum"

Wij gebruiken met alle tevredenheid de Roland M200i (met ipad) of de M480

Comment

• PvG
          • Sep 2012
          • 979

Originally posted by LVG
          het slechte audio bij 32 kanalen in gebruik (met nog niets eens dynamics aan)
          Je poneert dit als feit, maar het is natuurlijk niet meer dan jouw mening.
          Mijn mening is dat alle moderne digitafels in technische zin goed klinken. De verschillen zitten in de bediening en het gedrag van eq, dynamics, fx ed. Hierdoor kan de ene tech fijner op een tafel mixen dan de ander, maar dat zegt weinig over de geluidskwaliteit van de tafel zelf.
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Meetbaar en dus wel een feit dat een aantal digitafels last hebben van 'vollopen' van de processor bij gebruik van veel kanalen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
              • Jun 2012
              • 706

Goed, dan wil ik graag een vergelijkend verslag van alle digimixers sub 5000EUR met geijkte metingen bij.
              Niet beschikbaar? Dan is het geen feit.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Of je rood, groen of blauw mooi vindt is een mening.
                Of een processor capaciteit tekort komt bij gebruik van alle kanalen plus dynamics heeft geen reet met een mening te maken.
                Dat is dus gewoon meetbaar, een vergelijkend verslag heb je daarbij alleen maar nodig om aan te kunnen tonen of de één er meer last van heeft dan de ander.
                Of de X32 er last van heeft weet ik niet en beweer ik ook niet maar als hij er idd last van zou hebben is het een mening of je er al dan niet mee kunt leven voor die prijs.

Comment

• PvG
                  • Sep 2012
                  • 979

Op de X32 (en de Presonus trouwens ook) kun je alle dynamics op alle kanalen en bussen tegelijk gebruiken naast 8 willekeurige effecten zonder dat de processor cycles tekort komt binnen een sample (ook op 48kHz niet).

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Originally posted by LVG
                    Behalve het vastlopen en het slechte audio bij 32 kanalen in gebruik (met nog niets eens dynamics aan)
                    Betekt dit dan dat er met dynamics aan helemaal niet meer mee te werken valt?

Originally posted by LVG
                    Wij gebruiken met alle tevredenheid de Roland M200i (met ipad) of de M480
                    Dit zo in 1 adem, lijkt het wel of je de keuze voor de roland aan het verdedigen bent. Hoeft niet want ik geloof direct dat deze prima in orde is.

Ik heb er pas nog een band met eigen technicus op gehad die digico gewend is.
                    Vooraf was hij niet blij. Met de verzekering dat ik staande bij zou zijn, is hij er toch mee aan de slag gegaan.
                    Tafel was wat betreft routing voorbereid, samen lijn check gedaan. Vervolgens heeft hij met koptelefoon alles na gelopen en een ruwe mix gemaakt, toen meteen live erin. (Was een festival achtige middag met opvul dj)
                    Na 10 minuten had hij me niet meer nodig. En er stond een lekkere sound.

Achteraf was hij zeer te spreken, een volgende keer dat er een X32 staat, hoeft deze in ieder geval niet meer aan hem "verkocht" te worden.

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

Originally posted by MusicXtra
                      Of je rood, groen of blauw mooi vindt is een mening.
                      Of een processor capaciteit tekort komt bij gebruik van alle kanalen plus dynamics heeft geen reet met een mening te maken.
                      Dat is dus gewoon meetbaar, een vergelijkend verslag heb je daarbij alleen maar nodig om aan te kunnen tonen of de één er meer last van heeft dan de ander.
                      Tot de laatste zin ben ik akkoord. Als je wil kreften dat product X een probleem heeft dat meetbaar is, dan moet je maar met meetresultaten komen. Gewoon wat lopen blaten dat het meetbaar is en dat jij het hoort is complete onzin. Zeker als je dan gaat aangeven dat je zelf op product Y draait, die er zogezegd geen last van heeft.

Anders kunnen we hier ook staan roepen dat subwoofer A op 38Hz toch wel echt dicht bij zijn xmax uitloopt, en dat dat perfect meetbaar is, maar dat subwoofer B die ik zelf heb dat niet doet. Maar wel 0.0 metingen verrichten.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Je maakt er meer van dan ik schrijf.....
                        Enige dat ik beweer is dat het meetbaar is wanneer een processor te weinig capaciteit heeft.
                        Ik beweer niet dat ik het hoor, niet dat het zo is en al helemaal niet dat ik met een ander product werk dat er geen last van heeft.
                        Misschien een tip om te lezen wat er staat en niet te lezen wat je wilt dat er staat.....

Comment

• Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

Enige dat ik beweer is dat het meetbaar is wanneer een processor te weinig capaciteit heeft.
                          Ik beweer niet dat ik het hoor, niet dat het zo is en al helemaal niet dat ik met een ander product werk dat er geen last van heeft.
                          Misschien een tip om te lezen wat er staat en niet te lezen wat je wilt dat er staat.....
                          Zo begreep ik het ook..

Comment

• desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

Jij niet, LVG wel

Comment

• LVG
                              • Jul 2011
                              • 152

Originally posted by DJ Antoon
                              Betekt dit dan dat er met dynamics aan helemaal niet meer mee te werken valt?

Dit zo in 1 adem, lijkt het wel of je de keuze voor de roland aan het verdedigen bent. Hoeft niet want ik geloof direct dat deze prima in orde is..
                              Je kan alles aanzetten en het zal het dan ook vast nog wel doen (??) maar of je processor dat gaat trekken... Missschien kan desolution het even voor je "na meten"?

Ik verdedig geen 1 merk ik werk op alle soort mogelijke tafels van de analoge heritage tafels tot aan sd tafels en van de 500b tot aan soundtracs ds00 (voor loper van de digico) en alles wat er tussen zit. Ik geef alleen mijn ervaring weer en wat ik mee maak "on the road"

Comment

• PvG
                                • Sep 2012
                                • 979

Originally posted by LVG
                                Je kan alles aanzetten en het zal het dan ook vast nog wel doen (??) maar of je processor dat gaat trekken...
                                Kwats! De processor heeft het rekenwerk voor alle kanalen wel af binnen één sample of niet. Zo niet heb je sample overruns met hangups, crashes of flinke digitale herrie op de output tot gevolg, maar geen "slechte audio". Verdiep je een keer in digitale signaalverwerking.

Comment

Working...