Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stoney3K
    replied
    Originally posted by luc2366
    als je de scanmaster (2 of 3, NIET de 1) na de showmaster hangt kan je van deze toch gewoon het startadres bepalen?
    Deze tafel heeft niet voor niets ook een dmx INgang.
    Dan mag je me even gaan wijzen waar dat knopje zit. Ik heb hier een Scanmaster 2, en die gaat gewoon droog op DMX kanaal 1-192 uitzenden ongeacht van wat er op die ingang binnenkomt. Wat uiteraard een Showmaster of andere PAR tafel die óók op dat adres zit zal gaan storen.

Leave a comment:

• luc2366
    replied
    Originally posted by Stoney3K
    Het voordeel van patchen is dat je ook het beginadres van je dimmers kan instellen. Als je bijvoorbeeld de Showmaster koppelt aan de Scanmaster, dan lopen ze allebei op startadres 1 uit te zenden. Sinds de Scanmaster 192 kanalen heeft en de Showmaster er 24, zit dat elkaar nogal in de weg.

Met de LC2412 kun je je dimmers op kanaal 193 laten beginnen, en heb je daar geen problemen mee. En als je scanners of ander intelligent licht hangt ga je toch al gauw een Scanmaster of vergelijkbare controller nodig hebben.

De Showmaster heeft wel het voordeel dat het programmeren een stuk eenvoudiger is (geen menu's), en dat je ook met chases kan mengen.
    als je de scanmaster (2 of 3, NIET de 1) na de showmaster hangt kan je van deze toch gewoon het startadres bepalen?
    Deze tafel heeft niet voor niets ook een dmx INgang.

Leave a comment:

• Stoney3K
    replied
    Originally posted by Flash experience
    Opslaan is echt niet moeilijk, gewoon even de handleiding lezen en zo gebakken. EN zoals gezegd veel verschil is er neit als je kleine drive in hebt is het patchen neit nodig en kan je gewoon werken met 24 kanalen en is de showmaster prijs kwaliteit gezien een goede oplossing
    Het voordeel van patchen is dat je ook het beginadres van je dimmers kan instellen. Als je bijvoorbeeld de Showmaster koppelt aan de Scanmaster, dan lopen ze allebei op startadres 1 uit te zenden. Sinds de Scanmaster 192 kanalen heeft en de Showmaster er 24, zit dat elkaar nogal in de weg.

Met de LC2412 kun je je dimmers op kanaal 193 laten beginnen, en heb je daar geen problemen mee. En als je scanners of ander intelligent licht hangt ga je toch al gauw een Scanmaster of vergelijkbare controller nodig hebben.

De Showmaster heeft wel het voordeel dat het programmeren een stuk eenvoudiger is (geen menu's), en dat je ook met chases kan mengen.

Leave a comment:

• Flash experience
    replied
    Opslaan is echt niet moeilijk, gewoon even de handleiding lezen en zo gebakken. EN zoals gezegd veel verschil is er neit als je kleine drive in hebt is het patchen neit nodig en kan je gewoon werken met 24 kanalen en is de showmaster prijs kwaliteit gezien een goede oplossing

Leave a comment:

• stekelvarke
    replied
    Programma's opslaan/maken is niet moeilijker als op een andere tafel in dezelfde budget klasse. In mijn ogen zeer gemakkelijk, maar ik ben jouw niet.
    De showmaster 24 en LC 2412 zijn niet precies hetzelfde. Bij Behringer hebben ze goed gekeken naar de MA lightcommander 12/2. De showtec is dan wel weer (ongeveer) dezelfde als Eurolight, JB systems, Elation, HQ power, GLP, ...
    Bijde tafels zijn eigenlijk even moeilijk of makkelijk te bedienen, er is er geen één van de 2 die er echt bovenuit steekt.
    Wat ik wel een mooie extra optie bij de LC 2412 vind is de mogelijkheid tot patchen.

Leave a comment:

• DJ JPCK
    replied
    Best flash expierience,

Bedankt voor je reactie, is het moeilijk om programma's op te slaan in de showmaster 24? Welke lichttafel is makkelijker te bedienen de LC 2412 van Behringer of de Showmaster 24 van Showtec? Want volgens mij zijn ze precies hetzelfde alleen de behringer is duurder.

Alvast bedankt.

Groeten Jan-Paul

Leave a comment:

• Flash experience
    replied
    voor je vraga over je keuze tussen de lite8 of de showmaster 24 versie:

een showmaster heeft geen standaard programma's maar is wel gemakkelijk en snel te programeren.

Ik zou opteren voor de showmaster, deze kan blijven dienen indien de set wordt uitgebreid met blinders of extra parren of dergelijke, en zelf is mate met intilligent.

Dus ik zou indien er nog veel gaat bijkomen opteren voor een showmaster.

Leave a comment:

• DJ JPCK
    replied
    Webserver

Bedankt, voor de reactie's

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Als het goed is doet hij het nu weer normaal.

Ik zal de foto's vanaf nu op een fotohost zetten.

Hier zijn alle foto's los te bekijken

[img=http://img521.imageshack.us/img521/2166/dscn2291zk3.th.jpg]
    [img=http://img521.imageshack.us/img521/1323/dscn2287wy8.th.jpg]
    [img=http://img521.imageshack.us/img521/4120/dscn2279qs0.th.jpg]
    [img=http://img521.imageshack.us/img521/6066/dscn2278iv5.th.jpg]
    [img=http://img521.imageshack.us/img521/1553/dscn2277vr0.th.jpg]
    [img=http://img521.imageshack.us/img521/8333/dscn2275rp2.th.jpg]

Hier staan de foto's in een slideshow
    ImageShack(TM) slideshow

Groeten Jan-Paul
    Last edited by DJ JPCK; 09-07-08, 17:00.

Leave a comment:

• laserguy
    replied
    Inderdaad in mijn standaard browser (Firefox) werkt de hele website niet
    Hier Firefox 3.0, en die is van de best gestandaardiseerde op het moment... website = zwart scherm.
    Standaardisatie is dus echt wel nuttig... het zijn niet alleen meer de freaks die met Firefox surfen

Leave a comment:

• moderator
    replied
    Firefox en opera hebben grote moeite met deze site.
    Los daarvan heb ik dat ook, linken naar een site is niet de bedoeling, je kan afbeeldingen hosten, daar een linkje naar plaatsen in je bericht.

Je site kan je, en dat stellen we bijzonder op prijs, vermelden in je profiel.

ps. Een ingevuld profiel wordt eveneens bijzonder op prijs gesteld.

kortom: afbeeldingen die je wil laten zien, daar kan je naar linken, linkje naar je homepage is niet de bedoeling, mensen die daar belangstelling voor hebben die klikken wel even op je profiel!

Leave a comment:

• DJ-Jan
    replied
    Ik heb geen problemen met het openen van de site

Leave a comment:

• DJ JPCK
    replied
    Originally posted by StijnS
    6. Een afdekplaatje voor de publiekszijde van je dj-case. Verluchtingsroostertje op een scharnier oid.
    7. Een html-valid website. Deze is niet te bekijken in een normale browser, en in internet explorer duurt 't renderen imens lang...
    beste stijn s,

Normaal gesproken hangt hier een bord voor met reclame.

Leave a comment:

• vasco
    replied
    Originally posted by StijnS
    7. Een html-valid website. Deze is niet te bekijken in een normale browser, en in internet explorer duurt 't renderen imens lang...
    Inderdaad in mijn standaard browser (Firefox) werkt de hele website niet en als ik wil kijken met Internet Explorer duurt het wel allej*z*s lang zeg. Als de pagina is geladen dan is er nog niet snel doorheen te scrollen. Kortom dit zijn de websites die ik weer snel dichtklik omdat ze niet laden of het te lang duurt met laden en ik ben niet de enige die vandaag de dag zo surft.

Leave a comment:

• DJ JPCK
    replied
    Originally posted by DJ-Jan
    Hebt je helemaal geen licht gebruikt bij dit feest?

Dj Jan: Had wel licht mee maar heb het uiteindelijk niet opgesteld want het was 2.10 meter hoog.

Leave a comment:

• StijnS
    replied
    Originally posted by DJ JPCK
    Wat komt er binnenkort:

1. Een Flightcase voor de Dmx bar en lampen.
    2. Een showtec lichtcomputer Lite 8/ Showmaster 24
    3. Een Pioneer mixer DJM 600/800
    4. Een HK Audio geluidsset Elias Px
    5. Een DMX bar setje Showtec/American DJ

Tips,vragen of opmerkingen altijd welkom
    6. Een afdekplaatje voor de publiekszijde van je dj-case. Verluchtingsroostertje op een scharnier oid.

Leave a comment:

Working...