Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stoney3K
    replied
    Originally posted by flash-a-new-generation
    verders ziet het er allemaal wel netjes uit!! heb je ook een eigen lichtsetje of huur jij alleen?
    Het geluid was van ons zelf (stond net buiten camerabeeld links en rechts van de truss), en de twee fourbars en dimmers waren ook van ons zelf. De statiefjes daarvan hadden we nu voor de LED-fourbars gebruikt. Ik zal binnenkort wel even alles van onze eigen set overeind zetten en wat foto's van de plaatsen. De grootste moeite die we nu in onze apparatuur gestoken hebben is het aanschaffen van zwarte kabels en de hele boel voorzien van cable-straps... en het aanschaffen van fatsoenlijk gereedschap.

Leave a comment:

• flash-a-new-generation
    replied
    verders ziet het er allemaal wel netjes uit!! heb je ook een eigen lichtsetje of huur jij alleen?

Leave a comment:

• Stoney3K
    replied
    Originally posted by renevanh
    Wat me vooral opvalt zijn de kabels in de truss. Het hangt er aan alle kanten aan. Probeer het strak op de truss te leggen, eventueel vastzetten met een stukje tape. Dat ziet er veel beter uit.
    Dat waren we oorspronkelijk ook van plan. Maar we stonden om 17:00 binnen en we moesten om 20:00 draaien, en met het uitvogelen van (het gebrek aan) krachtstroom waren we dik een uur kwijt. Anders was ik ook wel even met een rolletje tape overal overheen geweest.

Leave a comment:

• renevanh
    replied
    Wat me vooral opvalt zijn de kabels in de truss. Het hangt er aan alle kanten aan. Probeer het strak op de truss te leggen, eventueel vastzetten met een stukje tape. Dat ziet er veel beter uit.

Leave a comment:

• Stoney3K
    replied
    Dan die van ons van afgelopen zaterdag ook maar eventjes:

In actie:

Foto bij daglicht, halverwege afbraak:

Gearlist:

Geluid (eigen set)
    Wharfedale EVP-X15 (x2)
    Gemini X-3
    Behringer DCX2496
    Gemini CDJ-20 (x2)
    Behringer VMX-300

DJ had ook nog een laptop met een DJ Console MK2 bij zich.

Licht/rigging
    Grotendeels huurkit:
    2 x VMB TE-074
    2 x Eurotruss FD34 straight 200cm (3 gehuurd, maar de zaal bleek achteraf te klein)
    2 x 4-bar PAR56 MFL 300W
    2 x MultiDim MK2
    4 x MAC250 Entour
    2 x Sunstrip Active
    1 x Shogun G-30
    1 x Antari F-80z fogger
    2 x 4-bar PAR56 LED op statief
    1 x SGM Studio 12/24 Scan

En een grote stapel kabels ... was nog een gepuzzel om het op te bouwen, eerst bleek de zaal kleiner dan gepland (de truss was eerst gepland om haaks te staan op de richting waarin ie nu staat, in de lengterichting van de zaal dus) en daarna bleek nog eens dat we op het laatste moment geen krachtstroom hadden ... dat werd dus een paar verlengkabels uitrollen naar 2 zalen van het scoutinggebouwtje. Uiteindelijk wel nog een gaaf feest gedraaid.

Dus als iemand zegt dat de kabels slordig liggen, dan weet je ook hoe het komt.

Leave a comment:

• 4AC
    replied
    Originally posted by Dj Chicorico
    mag ik vragen wat jij goedkoop vind aan t meubel(niet verkeerd bedoeld) anders vroeg ik t niet.. wil je me eens een foto laten zien of sturen van een meubel wat jij wel mooi/professioneel vind?
    normaal heb ik ook met het licht:
    Scan-fourbar-center-fourbar-scan of
    scan -fourbar - scan - fourbar - center - fourbar - scan - fourbar - scan
    ik heb vrij vaak dubbele boekingen en dan gaan de nexo's gewoon mee met een drive-in maar meestal zijn de mackies voor de drive-in's en nexo voor t artiesten gebeuren.. en ze worden ook vaker met bands mee verhuurd en zo iets allemaal. daarom zijn die ook net iets duurder.
    ik ben wel eens benieuw naar een ''duur'' meubel volgens jouw. ik hoor het graag
    groetjess
    Hoi,
    Tja, zo bedoelde ik het niet helemaal. Het zou namelijk ook best duur kunnen zijn geweest, alleen ik vindt het er niet zo professioneel uitzien. Ik denk dat het beter kan. Het ziet er erg mooi uit als je alles wat groter maakt en dan de flightcases erachter neerzet/verwerkt. Voorbeelden:
    DSC01598.JPG

Webs.com has been shut down on the 31st of August 2023. Find out what that means for your site and how to move it to another provider.

Ik hoop dat je nu snapt wat ik er mee bedoelde.
    Oke, dus je hebt het normaliter wel wat voller hangen. En op de goede volgorde naar mijn mening. En de verwende bandjes maar weer aan de Nexo Bedankt voor je reactie!

Leave a comment:

• Dj Chicorico
    replied
    leuke basis..
    maar over die blokken snap je wel wat je zegt over 3 en 6 polig.
    je bedoeld gewoon en schukoblok van 3 ''stopkontacten'' en 6 ''stopkontacten'' die heeft nix met polen te maken
    verder alles netjes voor te beginnen. kun je beetje bij beetje professionele apparatuur beginnen te kopen.
    groetjes

Leave a comment:

• Dj Chicorico
    replied
    mag ik vragen wat jij goedkoop vind aan t meubel(niet verkeerd bedoeld) anders vroeg ik t niet.. wil je me eens een foto laten zien of sturen van een meubel wat jij wel mooi/professioneel vind?
    normaal heb ik ook met het licht:
    Scan-fourbar-center-fourbar-scan of
    scan -fourbar - scan - fourbar - center - fourbar - scan - fourbar - scan
    ik heb vrij vaak dubbele boekingen en dan gaan de nexo's gewoon mee met een drive-in maar meestal zijn de mackies voor de drive-in's en nexo voor t artiesten gebeuren.. en ze worden ook vaker met bands mee verhuurd en zo iets allemaal. daarom zijn die ook net iets duurder.
    ik ben wel eens benieuw naar een ''duur'' meubel volgens jouw. ik hoor het graag
    groetjess

Leave a comment:

• 4AC
    replied
    Eerlijke mening?
    - De truss is in die foto wel héél erg leeg, maar gelukkig gaf je al aan dat je meer lichtrommel hebt.
    - Die parren hangen een beetje raar onder die martin scan.
    - Je meubel vind ik er een beetje goedkoop uitzien.
    Voor de rest geloof ik dat je een kwalitatief goede show hebt, waar je veel geld in hebt gestoken qua apparatuur.
    In welke gevallen gebruik je de Nexo's, aangezien je ook al die Mackie's hebt?

Leave a comment:

• DJ JPCK
    replied
    Zal aankomende zaterdag nog wel wat foto's posten want moet vrijdag a.s. draaien.

Leave a comment:

• Dj Chicorico
    replied
    materiaal lijstje

tjaa materiaal lijste zo even uit mn hoofd.

2x mackie Sa 1521
    4x mackie swa 1801
    2x Nexo PS15
    2x Nexo LS1200
    1x Nexo ps15 processor
    versterkerrack:
    1x Elektrovoice CP3000
    1x Elektrovoice CP4000
    2x pioneer cdj800
    1x pioneer djm800
    1x bpm studio pro + rcp2001 (orgineel met DONGLE)
    2x shure wireless slx receiver
    2x shure beta87 wireless handheld
    2x shure sm58 wireless handheld
    4x shure sm58 (kabel)
    2x senheiser freeport(beltpack)
    4x martin mania scx600
    1x martin mania efx600
    1x martin freekie
    2x showtec Dmx balk. (par56)
    4x Ledpar
    2x powerled blinder
    2x LS210 wind-up max220kg. 6.50m
    3x 2m prolyte triangle truss
    4x 1m prolyte triangle truss
    2x truss adaptor
    2x antari z1200 dmx fogger
    2x tascam CD/MD speler
    1x senheiser HD-25
    grote flightcase vol met de benodigde bekabeling

Ik zal nog wel een aantal dingen vergeten zijn. maar dit is het in grote lijnen.
    Last edited by Dj Chicorico; 27-05-08, 13:18.

Leave a comment:

• Flash experience
    replied
    ziet er op het eerste zicht leuk uit, al zijn de foto's niet erg duidelijk, heb je een materiaal lijstje?

Leave a comment:

• J.S. Coolen
    replied
    Ik zie weinig op fotos.

Wat is precies je vraag?

Leave a comment:

• Dj Chicorico
    replied
    mijn drive-in

heyy..
    ik denk zet mijn drive-in ook maar eens erop..
    ik wil wel eens weten wat jullie er van vinden.
    zowiezo heb ik 2 cdj800 en die lichtshow is normaal ook nog uitgebreider.
    laat maar horen
    groetjess

Dj chicorico,,, photos - Hyves.net - Always in touch with your friends

Leave a comment:

• DJ JPCK
    replied
    Heel erg bedankt voor de tips en positieve reacties

Leave a comment:

Working...