Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ-Mike
    replied
    Beginnende drive-in.

Hier wat foto's:

Mijn installatie bestaat uit:
    [FONT=Verdana]CD-speler (Philips)[/FONT]
    [FONT=Verdana]Microfoon (draadloos)[/FONT]
    [FONT=Verdana]Mengpaneel (Yamaha) MG16/4[/FONT]
    [FONT=Verdana]Een versterker (EP2500)[/FONT]
    [FONT=Verdana]JBL TR225 speakers (2x)[/FONT]
    [FONT=Verdana]Laptop [/FONT]
    [FONT=Verdana]Verschillende flightcases[/FONT]

[LEFT][FONT=Verdana]De voorkant wil ik binnenkort nog een keer veranderen, deze is vrij kinderachtig.[/FONT]
    [FONT=Verdana]De installatie zit ingebouwd in een fligtcase, die op de foto is mijn meubel is gebouwd.[/FONT][/LEFT]

[FONT=Verdana]Het meubel bestaat uit 4 platen.[/FONT]

[FONT=Verdana]Ik draai op familie feesten, en in de kleinere zaaltjes/cafés.[/FONT][FONT=Verdana]I[/FONT]
    [FONT=Verdana]k ben een beginnende DJ van 15 jaar.[/FONT]

[FONT=Verdana]graag jullie mening?[/FONT]

[FONT=Verdana]Groetjes Mike[/FONT]
    Last edited by DJ-Mike; 22-10-08, 22:45.

Leave a comment:

• Outline
    replied
    Alleen wordt de MPX1 niet meer gemaakt en is alleen nog leverbaar wat er in voorraad ligt...

Kijk maar op de site: Lexicon Pro en Lexicon Pro
    Last edited by Outline; 19-10-08, 11:32.

Leave a comment:

• flash-a-new-generation
    replied
    2x TC m-one?? of kijk ik er gewoon heel erg langs?? ik zou ff doorsparen eventueel en lekker een M2000 of M3000 kopen van TC. heb je ook gelijk je delay's.

je kunt ook een Mone in combinatie met een MPX1 doen.. kost een beetje maar heb je ook wat. MPX1 is een mooi multi effectje en klinkt zeer aardig,

Leave a comment:

• dj ramses
    replied
    Originally posted by jens
    idd

al is goed gereedschap wel het halve werk maar dat terzijde

ik heb zelf ervaring opgedaan in een jongerencentrum door mee te lopen en bij een geluidsbedrijf had ik al een flinke technische achtergrond opgebouwt

heb zelf ook altijd een disco gehad en ben me een jaar of 4 geleden in bandjes schuiven gaan intereseren.heb sinds een half jaar denk ik mijn spullen vrij compleet om een pa neer te zetten voor een doorsnee zaal ( 300 man)

door de jaren heen leer je gewoon apparatuur kennen en begin je vanzelf een lijstje te krijgen met spullen die je wil. wat voor jouw doeleinden geschikt zijn.

ik doe zelf bijv veel punk,rock,metal, en dat soort bandjes, vaak bandjes van 3 a 4 man, dus kan ik het prima redden met 4 monitors, heb ik meer nodig huur/leen ik wel bij. zou niet weten wat ik er met 8 moet

een fx rack heb je ook niet meteen nodig, Koop eerst eens een mixer en wat mics en ga daar eens mee aan de gang, kun je daargoed geluid mee uit je set krijgen komen die fx vanzelf wel om het geluid nog mooier te maken.

je zult het toch allemaal in de praktijk moeten leren!
    ind ga ik ook doen

maar eerst moet ik mijn studie afmaken of mijn studie tussen tijds verlengen

@ all reacts
    bedankt voor jullie tips en commentaar

Leave a comment:

• jens
    replied
    idd

al is goed gereedschap wel het halve werk maar dat terzijde

ik heb zelf ervaring opgedaan in een jongerencentrum door mee te lopen en bij een geluidsbedrijf had ik al een flinke technische achtergrond opgebouwt

heb zelf ook altijd een disco gehad en ben me een jaar of 4 geleden in bandjes schuiven gaan intereseren.heb sinds een half jaar denk ik mijn spullen vrij compleet om een pa neer te zetten voor een doorsnee zaal ( 300 man)

door de jaren heen leer je gewoon apparatuur kennen en begin je vanzelf een lijstje te krijgen met spullen die je wil. wat voor jouw doeleinden geschikt zijn.

ik doe zelf bijv veel punk,rock,metal, en dat soort bandjes, vaak bandjes van 3 a 4 man, dus kan ik het prima redden met 4 monitors, heb ik meer nodig huur/leen ik wel bij. zou niet weten wat ik er met 8 moet

een fx rack heb je ook niet meteen nodig, Koop eerst eens een mixer en wat mics en ga daar eens mee aan de gang, kun je daargoed geluid mee uit je set krijgen komen die fx vanzelf wel om het geluid nog mooier te maken.

je zult het toch allemaal in de praktijk moeten leren!

Leave a comment:

• djspeakertje
    replied
    sorry, je hebt gelijk !!!

Leave a comment:

• vasco
    replied
    Grote plannen zo te zien inderdaad maar je hebt er duidelijk geen idee van waarom je het allemaal nodig hebt, hoeveel van iets en wat dan vervolgens waar op aangesloten moet worden en hoe.

Je kan beter beginnen met een cursus of een tijdje meelopen met iemand. Zo leer je alles kennen en vooral ook wat de beperkingen zijn. Daarna kun je deze lijst eens opnieuw maken en dan zal je merken dat je lijst er toch heel anders uit gaat zien en meer in balans komt met de realiteit.

Nu op deze basis veel geld uit gaan geven is gewoon zonde. Daarnaast zal een band het niet op prijs stellen als zei nu net het experiment van jou zijn terwijl ze de gasten een leuke avond willen geven. Door onkunde komt die band niet meer bij je terug en dan zit je straks met spullen die je niet meer kunt wegzetten.

Als je eerst de kneepjes leert van iemand die in de hitte van een optreden kan helpen/ingrijpen en daarbij kan uitleggen waarom aan jou dan kom je beter beslagen ten ijs. Je moet ergens beginnen maar meestal is dat niet met het kopen van gereedschap als je niet weet wat je er mee moet.

Leave a comment:

• vasco
    replied
    Originally posted by djspeakertje
    hi allemaal, ik ben nieuw op het forum en ik ben aan het sparen voor een geluidsset ( om een drive inn mee te beginnen) ik heb een mooi dap setje gezien (zie link) 2 bassen en 2 topjes, de bassen zijn 450 watts rms en de toppen 300 rms. alle versterking (1x450rms en 1x300rms) en clip limiters zitten ingebouwd in de bassen IS DAT WAT ????? zoniet, hebben jullie nog tips???

daan (djspeakertje)
    Welkom dan maar en misschien was het je niet opgevallen maar dit gedeelte is voor foto's. Jouw vraag hoort in het newbie deel.

Leave a comment:

• SPS
    replied
    Nog even een opmerking:

de AH PA28 lijkt mij ZEKER NIET de juiste mixer voor een band zoals jij beschrijft.
    Hij heeft geen subgroepen en maar 4 auxen!
    Je geeft zelf aan dat je al 4 monitormixen moet maken (zang, gitaar, keyb en drums), en je wilt ook 2 multieffecten aansturen.
    Daarvoor heb je dus minimaal 6 auxen nodig.

Als je bij A&H wilt blijven heb je dus echt een GL2400 nodig!

Paul.

Leave a comment:

• SPS
    replied
    Originally posted by dj ramses
    inderdaad maar bij een aantal bands waaar ik gekeken heb zie ik iedere keer :voor de zanger 2 monitor's de gitarist 2, de pianist 2, en de drum 1 voor de zang en dan extra voor de drummer de side fill ( 2x sub en top )

maar nu snap ik het niet helemaal meer als je 166,er hebt dan kunnen daar dus 2 micro's op ? maw je gaat met de micro met je male xlr binnen en je gaat met je female naar de mixer

en de gate's dan die zijn toch voor de drums's ??

en welke speaker / sub combinatie is dan wel goed voor een rock- allround band ?

gr

ramses
    1.
    Je comp/lim 166 steek je dus in een INSERT op een kanaal of op een subgroepje. En niet een microfoon er rechtstreeks in

2. Als je in gelegenheden staat waar zanger, gitarist en toetsenist allen met twee monitors werken, dan praat je toch wel over de grotere optredens is mijn ervaring.
    En niet in een zaaltje met -zeg eens- 150 man.
    En voor die grotere optredens lijkt mij je main PA weer te licht... maw de balans tussen je monitors en PA investering ligt een beetje scheef.

3. Je specs van de JBL's zijn wat optimistisch. van hun site:
    MRX515: Power : 400W / 800 W / 1600W ofwel 400W AES
    MRX518: Power : 500W / 1000W / 2000W ofwel 500W AES

4. Kijk uit met zulke investeringen als je voor 1 band werkt. Voor je het weet liggen ze weer uitelkaar, en zit mij met de brokken. (Je zegt wel niet dat het voor 1 band is, maar ik krijg zo'n gevoel......)

Paul
    Last edited by SPS; 15-10-08, 19:58.

Leave a comment:

• DJ-Jan
    replied
    ik zie geen link..
    Ik weet niet wat je er mee wil doen maar het is DAP en dat is niet z'n goed merk. ( helaas eigen ervaring )
    Last edited by DJ-Jan; 16-10-08, 13:07.

Leave a comment:

• djspeakertje
    replied
    hallo

hi allemaal, ik ben nieuw op het forum en ik ben aan het sparen voor een geluidsset ( om een drive inn mee te beginnen) ik heb een mooi dap setje gezien (zie link) 2 bassen en 2 topjes, de bassen zijn 450 watts rms en de toppen 300 rms. alle versterking (1x450rms en 1x300rms) en clip limiters zitten ingebouwd in de bassen IS DAT WAT ????? zoniet, hebben jullie nog tips???

daan (djspeakertje)

Leave a comment:

• dj ramses
    replied
    Originally posted by Stoney3K
    Je hebt in ieder geval grote plannen. Mijn tip is om eens een cursus basis-geluidstechniek te volgen om de fijne kneepjes te leren van het afmixen van een band.
    dat zat ik mij vannacht dat inderdaad ook te bedenken,
    ik ga dit dan ook binnen kort doen

en qua opslag zit ik goed ( veilig ) en vervoer ook ! ( een overdekte wagen van 8m)

mvg ramses

Leave a comment:

• Stoney3K
    replied
    Originally posted by dj ramses
    inderdaad maar bij een aantal bands waaar ik gekeken heb zie ik iedere keer :voor de zanger 2 monitor's de gitarist 2, de pianist 2, en de drum 1 voor de zang en dan extra voor de drummer de side fill ( 2x sub en top )

maar nu snap ik het niet helemaal meer als je 166,er hebt dan kunnen daar dus 2 micro's op ? maw je gaat met de micro met je male xlr binnen en je gaat met je female naar de mixer

en welke speaker / sub combinatie is dan wel goed voor een rock- allround band ?

gr

ramses
    Je hebt in ieder geval grote plannen. Mijn tip is om eens een cursus basis-geluidstechniek te volgen om de fijne kneepjes te leren van het afmixen van een band. Ik werk op het cultureel centrum ook met 4 Behringer monitortjes en 4 compressors, en we hebben hier zonder problemen al jazzformaties van 12-18 man uitversterkt (dan staat het podium wel vol!). Orienteer je gewoon voordat je een vrachtwagen met apparatuur bestelt, je moet het immers ook ergens op kunnen slaan en kunnen vervoeren. Materiaal bijkopen kan immers altijd nog.

En ja, de 166XL is een *dual* compressor/limiter/gate. Als je er daar 2 van in huis hebt kom je een heel eind.

Leave a comment:

• dj ramses
    replied
    Originally posted by Stoney3K
    8 monitors is wel een beetje erg veel... daar kun je er makkelijk 4 van in de hoek zetten samen met 2 versterkers en eventueel als een kleine PA inzetten.

Verder is een 12/4 multi al gauw vol. Nu heb je er wel een 24/8 naast, dat maakt die 12/4 een beetje overbodig (of wil je orkesten en bigbands gaan mixen?). De 12/4 gaat toch niet meer in de tafel passen, die PA 28 heeft immers maar 24 microfoon-ingangen
    Een beetje een overkill aan microfoons. Voor dat geld kun je misschien beter een extra 166'je erbij kopen (4 compressors zijn gauw vol!). Dan kunnen die gates ook weg, want die zijn al in de 166's ingebouwd.

Qua PA: Ik weet niet ov EV versterkers/processors met JBL speakers nu wel de ideale combinatie is. Ik weet ook niet of 4xsub met 2xtop zo goed gaat werken.

gr

ramses

Leave a comment:

Working...