Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stoney3K
    replied
    8 monitors is wel een beetje erg veel... daar kun je er makkelijk 4 van in de hoek zetten samen met 2 versterkers en eventueel als een kleine PA inzetten.

Verder is een 12/4 multi al gauw vol. Nu heb je er wel een 24/8 naast, dat maakt die 12/4 een beetje overbodig (of wil je orkesten en bigbands gaan mixen?). De 12/4 gaat toch niet meer in de tafel passen, die PA 28 heeft immers maar 24 microfoon-ingangen
    Een beetje een overkill aan microfoons. Voor dat geld kun je misschien beter een extra 166'je erbij kopen (4 compressors zijn gauw vol!). Dan kunnen die gates ook weg, want die zijn al in de 166's ingebouwd.

Qua PA: Ik weet niet ov EV versterkers/processors met JBL speakers nu wel de ideale combinatie is. Ik weet ook niet of 4xsub met 2xtop zo goed gaat werken.

Leave a comment:

• dj ramses
    replied
    Originally posted by Stoney3K
    Ik denk niet dat er een enkel PA bedrijf is wat geen DBX in zijn rackjes heeft hangen. Dus ja, daar kom je prima mee uit...

Zorg vooral dat je geluid goed is, een band die goed klinkt met 8 PARretjes maakt veel meer indruk dan een band die bagger klinkt maar een "het knippert aan alle kanten" lichtshow meesleept.
    klopt daar was ik mij al bewust van
    dus heb ik dit weekend eens wat samen gesteld om te kijken

[FONT=Arial]speaker set[/FONT]

[FONT=Arial]2x mrx 515 passive 1600w peak 800rms jbl [/FONT]
    [FONT=Arial]4x mrx 518 pasive sub 2000w peak 1000 rms jbl [/FONT]
    [FONT=Arial]3x cp 3000 s 2x 1600w ev [/FONT]
    [FONT=Arial]1xDX 38 digitaler Prozessor ev [/FONT]
    [FONT=Arial]1x 10HE prof case [/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]Monitor set[/FONT]
    [FONT=Arial]8x JRX 112 M passive 250w rms 1000w peak jbl [/FONT]
    [FONT=Arial]4x CDi 20[/FONT][FONT=Arial]00 crown [/FONT]
    [FONT=Arial]3x 6HE prof case [/FONT]
    [FONT=Arial]2x JBL JRX112M [/FONT]
    [FONT=Arial]2x JBL JRX118S [/FONT]
    [FONT=Arial]2x Crown XTI 1000[/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]Mengpanelen [/FONT]
    [FONT=Arial](1)1x PA 28 Live Mixer + case allen&heath[/FONT]

[FONT=Arial]Effect (FQ) rack [/FONT]
    [FONT=Arial]1x 166XL Gate, Compressor, Limiter dbx [/FONT]
    [FONT=Arial]2x M-One XL tc electronic [/FONT]
    [FONT=Arial]2x 1231 2x 31-Band Graphic EQ dbx [/FONT]
    [FONT=Arial]1x quad gate dbx [/FONT]
    [FONT=Arial]2x 4HE prof case gang-case [/FONT]

[LEFT][FONT=Arial]micro set[/FONT][/LEFT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]3x ew 135-D G2 met inbouwset’s sennheiser [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]1x 4HE prof case gang-case [/FONT]
    [FONT=Arial]6x em58 + standaard + 10 micro kabel shure [/FONT]
    [FONT=Arial]2x Mikrocase für 7 Mikrofone, liegend Music store [/FONT]
    [FONT=Arial]1x Drumset II 4x C518M, 1x D112 akg [/FONT]
    [FONT=Arial]5x [/FONT][FONT=Arial]Shure SM57 + Kabel shure [/FONT]
    [FONT=Arial]1x microstandcase 20stuks dap audio [/FONT]
    [FONT=Arial]8x Mikrofonstativ musicstore[/FONT]

[FONT=Arial]Bekabeling mengpaneel[/FONT]
    [FONT=Arial]1x XLR Multisnake 12 in 4 out 30m dap audio [/FONT]
    [FONT=Arial]1x Stagewheel 24 In - 8 out 30m dap audio [/FONT]
    [FONT=Arial]1x case voor stage wheel dap audio [/FONT]

deze set zou ik mij kunnen permiteren ( qua aantal klussen per jaar)

ik hoor graag jullie mening ~

gr
    ramses [/FONT]
    [/FONT]

[/FONT]

Leave a comment:

• Stoney3K
    replied
    Originally posted by stefan90kauw
    En wat betreft DBX:

Zeker niet fout.
    Ik denk niet dat er een enkel PA bedrijf is wat geen DBX in zijn rackjes heeft hangen. Dus ja, daar kom je prima mee uit...

Overigens is voor licht op kleinschalige producties ShowTec echt nog niet zo'n ramp. Vooral de nieuwere serie van ShowTec is toch van een redelijk niveau, het blijft uiteraard nog geen Martin, Robe of High End maar voor de meeste huis-tuin-en-keuken producties prima te doen.

Zorg vooral dat je geluid goed is, een band die goed klinkt met 8 PARretjes maakt veel meer indruk dan een band die bagger klinkt maar een "het knippert aan alle kanten" lichtshow meesleept.

Leave a comment:

• stefan90kauw
    replied
    Ik zou me ook eerst richten op het één. Dan het ander.

Dus, dat is net wat voor jou eerste prioriteit wordt.
    Licht of geluid.
    Ik zou het niet tegelijk doen, dan zal je je geld gaan verdelen en kom je sneller aan met Showtec en DAP audio.

Gewoon eerst geluid, en dan pas licht (of andersom natuurlijk).

En wat betreft DBX:

Zeker niet fout.

Leave a comment:

• Robbert Jan de Klerk
    replied
    Hey Ramses zo jij ook hier op het forum

DBX is absoluut niks mis mee en vooral voor eq's en processors is het helemaal te gek. Voor effecten zou ik je adviseren om een M-One of D-two te kopen van TC electronics. Kost wel wat meer maar je hebt er jaaren plezier van. Ook als je een band wil gaan mixen dan heb je zeker compressors nodig.

p.s. wat voor typen en merk movingheads had je in gedachte?

Ik weet dat Rentall nog een aantal goeie mac 250's heeft van Martin.

Groeten,

Robbert Jan

Leave a comment:

• dj ramses
    replied
    Originally posted by stefan90kauw
    Ik zou behringer zeker niet als FOH tafel willen.
    Ik draai zelf op een Soundcraft Two Series, 40/8/2.
    Danwel alleen de showband. Maargoed.

Ik zou dit doen:

Koop een degelijke Mengtafel:
    - A&H W3-20S WizardKoop degelijke effecten als:
    Compressors: DBX 166XL
    Gates (voor drums): Drawmer Quad Gate
    2 Multieffecten: Hou het leuk, keep it simpel: TC Electronics M-One.
    2 31bands EQ's voor monitoren. Iedere K-115, 1 EQ.
    Galmpje klinkt keurig voor z'n prijs.
    Zorg dat je een multi/snake hebt.

Ben je toch wel al snel een kleine 3000 pleuro kwijt.
    Je setje ziet er in ieder geval wel netjes uit.
    Vooral de kleurcodering ben ik fan van.

Lekker door knutselen blijven. Je komt er wel.

P.s. Ik zie net dat je maar 1 ampje heb voor al je speakers.
    Ik zou overgaan op een cross-over met 2 amps.
    Je systeem Actief aansturen kan vaak lijden tot veel strakker geluid, ondanks dat het behringer is!
    bedankt

voor het FQ rack - is dbx een goed merk hier voor of hebben jullie hier andere andere merken voor ?

inderdaad 1 amp te weinig maar ik heb nu goed gekeken op het forum en ik heb gevonden dat je dat je het vermogen van je speakers x 1.5 moet doen.

maar is dit dan het vermogen continu of peak?

mvg ramses

Leave a comment:

• stefan90kauw
    replied
    Ik zou behringer zeker niet als FOH tafel willen.
    Ik draai zelf op een Soundcraft Two Series, 40/8/2.
    Danwel alleen de showband. Maargoed.

Ik zou dit doen:

Koop een degelijke Mengtafel:
    - A&H W3-20S WizardKoop degelijke effecten als:
    Compressors: DBX 166XL
    Gates (voor drums): Drawmer Quad Gate
    2 Multieffecten: Hou het leuk, keep it simpel: TC Electronics M-One.
    2 31bands EQ's voor monitoren. Iedere K-115, 1 EQ.
    Galmpje klinkt keurig voor z'n prijs.
    Zorg dat je een multi/snake hebt.

Ben je toch wel al snel een kleine 3000 pleuro kwijt.
    Je setje ziet er in ieder geval wel netjes uit.
    Vooral de kleurcodering ben ik fan van.

Lekker door knutselen blijven. Je komt er wel.

P.s. Ik zie net dat je maar 1 ampje heb voor al je speakers.
    Ik zou overgaan op een cross-over met 2 amps.
    Je systeem Actief aansturen kan vaak lijden tot veel strakker geluid, ondanks dat het behringer is!

Leave a comment:

• dj ramses
    replied
    Nogmaals bedankt voor je tip's
    is het dan niet beter om meteen alles nieuw te kopen ?

mvg ramses
    Last edited by moderator; 09-10-08, 19:39.

Leave a comment:

• Stoney3K
    replied
    Originally posted by dj ramses
    bedankt voor je tip van de band ik huur regelmatig geluid in voor producties en bands maar ik heb dan alleen en live mengpaneel en een heleboel micro's endergelijke geen effecten!
    Als je gear voor een band wil gaan kopen, zou ik Behringer als eerste keus vermijden. Je hebt er misschien een jaartje leuk plezier van, maar als je er elk weekend mee tourt gaat het toch rapper slijten dan de meer gerenommeerde merken zoals bijvoorbeeld Soundcraft, Allen & Heath en Mackie. Mocht je krap bij kas zitten, dan kun je altijd kijken naar een gebruikte tafel van die merken, vaak zit je dan iets boven de nieuwprijs van een vergelijkbare Behringer.

Zelfde geldt voor monitors: Voor de prijs van een nieuwe set DAP monitors heb je al gauw een set JBL monitors die weliswaar gebruikt zijn maar nog goed mee kunnen. Bovendien kom je bij je klanten veel overtuigender aan als je reclame maakt met Soundcraft, EAW en JBL.

Qua FX is het meer kijken wat de band wil hebben. Er zijn zalen waar je met een kale mix goed uit de voeten kan, er zijn ook lokaties waar je een hoop met FX kan bereiken. Compressors komen bijvoorbeeld altijd goed van pas en zijn in verhouding niet al te duur. Een multi-effect is af en toe nuttig, maar daar zou ik in het eerste stadium niet al te veel geld in steken. Monitor EQ's zijn echter wel een vereiste! Daar wil je het liefste 31-bands EQ's voor gebruiken zodat je een smal bandje waar misschien feedback in optreedt de nek om kan draaien.

Leave a comment:

• dj ramses
    replied
    he! bedankt voor je reactie

inderdaad dom van me die 2 had ik inderdaad als uitgangen gepland! morgen maar even veranderen

bedankt voor je tip van de band ik huur regelmatig geluid in voor producties en bands maar ik heb dan alleen en live mengpaneel en een heleboel micro's endergelijke geen effecten!

de MH's wil ik graag op truss stukken zetten en de scans in de truss zonder de kleine effecten ( en het asimetrisch ben ik het helemaal mee eens)

btw de tussen paaltjes heb ik, maar heb ik op de foto niet gebruikt ivm het gras + ik een beetje sta te klooien in me eentje

ik zal binnen kort een nieuwe update van de set maken ( met de aanpassingen )

mvg ramses
    Last edited by moderator; 09-10-08, 19:37.

Leave a comment:

• Stoney3K
    replied
    Basissetje ziet er op zich OK uit, ik zou nog een keertje kijken naar tussenpaaltjes tussen de topkasten en de subs. Als je ze zoals nu omhoog kantelt kaatst je hoog alleen maar vanaf het plafond.

Rackje is verder net afgewerkt, een beetje aan de lege kant maar gezien jouw plannen komt dat nog wel in orde

Als je bandjes wil gaan mixen, staar je dan niet enorm blind om daar apparatuur voor aan te schaffen. Klus een keertje bij op het lokale jeugdcentrum, kijk of je het 'gevoel' in de mix een beetje kan vinden. Niet bang zijn om gewoon voor de eerste klussen die je met een band draait apparatuur in te huren -- dat doen we hier allemaal hoor! Aanschaf van materiaal zoals monitors, FX, live-mixer en alles wat erbij hoort zou ik pas over gaan denken als een band je als vaste tech in wil gaan huren, dan wordt het pas rendabel (en heb je je equipment gauw in een tiental optredens eruit).

Voordeel hiervan is dat je met beter materiaal kan leren en je, als je eigen materiaal koopt, gauw voor het betere materiaal gaat waar je makkelijk nog 3-4 jaar mee vooruit kan.

Je lichtset is naar mijn smaak een beetje te asymmmetrisch, maar als ik je lijstje bekijk is die op de foto niet compleet opgebouwd. Verder, heb je wel in de gaten dat 4 MH's en 4 scans samen een gigantische overkill is?

Oh, ik merkte nog iets toen ik naar je rack keek: Je hebt netjes alles voorzien van Powercon. Niks mis mee, maar het valt me op dat je dan nog beide kistjes afzonderlijk met Schuko's aansluit. De blauwe pluggen op het bovenste rack, ik neem aan dat je die als uitgangen gepland had? Dan moeten het dus witte zijn, anders gaat het niet passen .

Overigens +1 voor kleurcodering van je pluggen op het patchpaneel. Vaak genoeg zelf meegemaakt dat links en rechts toch net achterstevoren zaten
    Last edited by Stoney3K; 08-10-08, 20:53.

Leave a comment:

• dj ramses
    replied
    mijn drive in

hallo dit is mijn drive in set, ben op mijn 15e hier mee begonnen en heb nog vele plannen om door te gaan in de verhuur!

de volledige set ( ik heb de boxen hier op elkaar staan om dat ik alleen was en op het gras stond ( dit zijn geen foto's van op een feest))

de case: het gapende gat is onder tussen dicht gemaakt met blind platen
    de 2x neutrik tulp zijn vervangen voor xlr's
    [img=http://img366.imageshack.us/img366/664/dsc0019cx7.th.jpg]

materiaal lijstje:

geluid:
    1x jb systems mx09
    1x jb systems cd560
    1x senheiser freeport
    1x maxim mx-102
    1x verticaal 14HE en schuin 10HE case

2x behringer eurolive b-1520 (800W)
    2x ?????????xvs1800s(750W)
    1x behringer EP1500
    1x behringer ultra graph fxq 1502
    1x 6HE case

licht:

1x showtec senecetter 24 in case
    4x par 56long op botex balkje
    1x american dj rover250 (250W)
    1x jb systems stormbrid (250W)
    2x mini moonflower (100W)
    2x losse par 56 short voor belichting spiegelbol
    1x 30cm spiegelbol met moter
    2x 2m f33 triangel truss
    2x windup's 4.5m 50kg

extra:
    1x laptop
    1x witte djbooth voor de case ( word gebruikt met de carnaval)
    8x par20 met ledlamp (nix waard) wel handig voor belichting van je mengpaneel

dit is wat ik heb na een half jaar ongeveer.

nu heb ik op mijn verlanglijstje staan

2x behringer EP2500
    1x XENYX 2442FX ( waarom deze: omdat ik graag uitde voeten wil komen met artiesten, welliswaar kleinschalig)
    1x effect rack ( wat weet ik niet omdat ik daar nog niks van ken) tips?
    4x dap k-115 ( als monitoren)
    6x senheiser draadloos ( type weet ik nog niet ) met case
    4x american dj 250 mh met case
    4x scan ( welk merk en type) tips?

ik hoor graag reacties
    mvg
    ramses
    Last edited by dj ramses; 08-10-08, 19:59.

Leave a comment:

• Leks
    replied
    Afgezien van technisch commentaar:

het is een euroRack

en jamaha schrijf je met een Y Yamaha dus

no offence,

lijkt aleen zo lullig

leks

** TOEVOEGING na het kijken van de foto's

Ik sluit me bij de rest aan qua het 2e mengpaneeltje, waar heb je anders een masterfader voor ?

en die behringer edison... is dat echt iets leuk? verbeterd het klank? stereo processor toch ?
    Last edited by Leks; 08-10-08, 19:04.

Leave a comment:

• hugovanmeijeren
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Volgens mij kijk je niet goed, ik zie toch echt een male chassisdeel en een female kabeldeel.
    Oja? En sinds wanneer worden male chassisdelen met een klepje uitgevoerd dan? (Kijk ook even naar het kleurverschil in de stekker, dan zie je duidelijk dat het klepje bij het chassisdeel hoort [lichtblauw])

Oftewel weer een gevalletje van: LEVENSGEVAARLIJKE SITUATIE!

Even heel rap gaan veranderen dus!

Groeten Hugo

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Originally posted by Bart Wilems
    Is de blauwe stekker de voeding van je hele rack?
    Ik zie percies dat je op de male CEE met spanning toe komt, en dat is niet volgens de regels. Je zou zo aan de pennen kunnen komen en zo geëlektrocuteerd kunnen worden. Best even een male Opbouw CEE bestellen en een female Cee voor aan de kabel of anders een setje powercon (blauwe) in je rackje monteren
    Volgens mij kijk je niet goed, ik zie toch echt een male chassisdeel en een female kabeldeel.
    Verder moet je misschien eens op je Ledbalk kijken waar het 0dB punt zit, als je tot daar uitstuurt kun je de volume regelaars op je boxen voortaan gewoon vol open zetten en heb je maar een mengpaneel nodig.

Leave a comment:

Working...