Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bart Wilems
    replied
    Is de blauwe stekker de voeding van je hele rack?
    Ik zie percies dat je op de male CEE met spanning toe komt, en dat is niet volgens de regels. Je zou zo aan de pennen kunnen komen en zo geëlektrocuteerd kunnen worden. Best even een male Opbouw CEE bestellen en een female Cee voor aan de kabel of anders een setje powercon (blauwe) in je rackje monteren

Leave a comment:

• vasco
    replied
    Met synchroon wordt bedoelt twee nummers de beat gelijk te laten lopen om zo naadloos te mixen. Ook bij 80's en 90's muziek kan dit prima gebruikt worden.

Verder heb ik het nut ook niet van de 2e mengtafel maar het zal vast wel werken voor jou. Je kunt je volume ook met één mengtafel regelen naar je actieve speakers. Die knop op je speakers niet gebruiken omdat het zogenaamd is ingesteld tegen opblazen dan ben je op de verkeerde manier bezig met de apparatuur.

Wat bedoel jij hier met opblazen eigenlijk?
    Ze zijn actief dus de versterker die er in zit is gemaakt voor deze speakers. Het enige wat je kan gebeuren is dat je de ingang overstuurt. Simpel op te lossen door van je mengtafel het volume naar beneden te halen, heb je geen 2e mengtafel voor nodig.

Kortom ik denk dat jij net begint en nog wat te leren hebt. Geen probleem, welkom op dit forum

Leave a comment:

• Lurvi
    replied
    Originally posted by cowbeast
    Die 2 mengers vind ik nogal nutteloos, maar kom. Verder vraag ik me af hoe jij 2 liedjes synchroon krijgt? Aan die hifi cd spelers heb je toch geen tempo regeling?

Vind jij maar ik niet. Zoals hierboven stata word de 2e gebruikt om het volume van mijn actieve boxen te regelen en als ledbalk.

Aan gezien ik mijn setje nu heb uitgebreid met wat soundprosessing en dus ook een ledbalk is deze nu ook niet meer nodig.

Als soundprosessing heb ik er nu staan een edison, een composser/limiter 2100, een ulreaflex ll en achteraan een equlizer om als het nodig is iets meer bas enz. toe te voegen. deze stuurd ook de actieve boxen aan.
    De eerste 3 apparaatjes zijn van behringer.

een tempo regeling heb ik ook nog niet nodig bij deze set, ik draai voornamelijk jaren 80, 90, en nl-talig. vandaar ook de soundprosessing.
    wat je met synchroon bedoelt sdnap ik niet helemaal dat mag je me nog wel uitleggen.
    Last edited by Lurvi; 19-09-08, 11:50.

Leave a comment:

• cowbeast
    replied
    Die 2 mengers vind ik nogal nutteloos, maar kom. Verder vraag ik me af hoe jij 2 liedjes synchroon krijgt? Aan die hifi cd spelers heb je toch geen tempo regeling?

Leave a comment:

• Lurvi
    replied
    Originally posted by jaksev
    Ziet er goed uit ja!

Alleen een vraagje, waarom 2 mengpaneeltjes?

Gr. Willem

OMdat het mengpaneel wat bovenop staat mijn live mengpaneel is, een behringer eurotrack.
    Die daar onder eentje van jamaha gebruik ik in dat geval als db-meter en om de uigang naar de boxen te regelen. zodat ik niet aan de knop van de boxen hoef te zitten, die heb ik afgesteld zodat ik ze niet op kan blazen.

Leave a comment:

• jaksev
    replied
    Ziet er goed uit ja!

Alleen een vraagje, waarom 2 mengpaneeltjes?

Gr. Willem

Leave a comment:

• Lurvi
    replied
    Drive-inn setje

Allowa allemaal,

Hier even mijn drive-in setje.
    Ik draai op het moment vool kleinere feesten en als het harder moet huur ik wat groters aan geluid en licht huur ik ook nog.

Ik ben ook nog maar net begonnen.
    Aan geluid heb ik 2x LEM 250watt actieve boxen. je kan veel zeggen maar er zit een mooi helder strak geluidje in!

Voor live een behringer eurotrack en alleen mixen een jamaha mixing studio 10.
    als cd 2x technics gewoon een huis tuin en keuken cd met auto cue. hebn ik zelf faderstart op gemaakt.

Bram, photos, drive-inn set - Hyves.net - Always in touch with your friends

Laat maar even horen wat er beter aan kan
    MVG

Leave a comment:

• brammetje
    replied
    Originally posted by timoruitje
    huh.. alles verkopen? waarom?
    geluid is de komende tijd het eerste wat ik niet weg zou doen (je zou t eens moeten horen)
    ben trouwens net lekker aan het uitbreiden met een numark CDN 88, VMB statieven etc.
    oke maar ik zou eerst al die onproffesionele lichten verkopen en dan een lichtbrug kopen met 4x par en dan met je dynamo scans en met een effect erbij!

Leave a comment:

• timoruitje
    replied
    Originally posted by brammetje
    Ik zou alles verkopen!
    en van dat geld helemaal een nieuwe start maken!
    Eerst goed geluid.
    en later een 4x of 8x par 56 met een statief met/of een Lichtbrug met Bijvoorbeeld 2 scanner en in het midden een Stroboscoop of mushroom of laser.

Groetjes bram!

@ Dit bericht is bedoeld voor Timoruitje, Dit is een verzamelonderwerp zo te zien:P
    huh.. alles verkopen? waarom?
    geluid is de komende tijd het eerste wat ik niet weg zou doen (je zou t eens moeten horen)
    ben trouwens net lekker aan het uitbreiden met een numark CDN 88, VMB statieven etc.

Leave a comment:

• brammetje
    replied
    Ik zou alles verkopen!
    en van dat geld helemaal een nieuwe start maken!
    Eerst goed geluid.
    en later een 4x of 8x par 56 met een statief met/of een Lichtbrug met Bijvoorbeeld 2 scanner en in het midden een Stroboscoop of mushroom of laser.

Groetjes bram!

@ Dit bericht is bedoeld voor Timoruitje, Dit is een verzamelonderwerp zo te zien:P
    Last edited by brammetje; 12-09-08, 16:32.

Leave a comment:

• Stoney3K
    replied
    Originally posted by MEEO Licht en Geluid
    Veder heerlijk te lezen hoe improvisatie weer tot zijn recht komt. Mooi gedaan! Maar wel oppassen met je ophangimprovisatie hea, je mag dan alles hebben gesafed, maar de constructie zelf kan ook naar beneden komen
    Daar heb ik dan ook zeker even naar gekeken, gelukkig weegt mijn gear geen tientallen kilo's, en je hebt het wel over militair materiaal wat ook met de nodige veiligheidsfactoren gefabriceerd wordt. Het moet immers ook tegen een stevige zuidwesterstorm kunnen.

Van de civiele versie van deze tenten is de buisdikte trouwens een stuk dunner, daar zou ik het niet zomaar aandurven, maar de hele tent was opgebouwd uit buizen van 40mm diameter met een viertal dwarsliggers van 35mm. Ze worden ook ingezet als hospitaaltenten, en het gewicht van het spul wat we eruit haalden (o.a. chirurgisch inhangdoek, verlichting, verlengkabels) was eigenlijk niet minder dan wat ik er terug in hing. Het heeft dan ook een volle week zonder problemen overeind gestaan.

Leave a comment:

• MEEO Licht en Geluid
    replied
    Originally posted by mistha
    vandaag (29-08-08) crossover bestelt! en een scanner er bij! vandaag ook achter gekomen hoe je die scanners op muziek kan laten bewegen. echt cool! en nog een vraagje. als de scanner beweegt. kraken de motertjes een beetje. alsof hij ergens tegin moet duuwen. maar als je hem beweegt met je hand (als hij uit staat) duuw je nergens tegen in! is dit notmaal??
    Ja, stappenmotoren maken altijd geluid. Bij budget-scanners zal dit meer zijn door de keuze van goedkope stappenmotoren, maar zelfs een MACje 250 Entour maakt altijd lawaai

Veder heerlijk te lezen hoe improvisatie weer tot zijn recht komt. Mooi gedaan! Maar wel oppassen met je ophangimprovisatie hea, je mag dan alles hebben gesafed, maar de constructie zelf kan ook naar beneden komen

Leave a comment:

• mistha
    replied
    Originally posted by laserguy
    Voor de rest is het inderdaad een leuke set al kun je een Koolsound versterker nou niet echt professioneel noemen hé Ik vind het een beetje jammer dat je daar niet hebt doorgespaard naar een echte deftige professionele versterker, vooral omdat hij op de subs staat(????) en dan heb je echt wel een goede versterker nodig voor een strakke bas. Die TSX-12 is ook maar een instapmodel maar ik denk dat het best nog tot zijn recht komt met die subs eronder ALS je idd een X-over gaat gebruiken.
    Voor de rest best een leuke set voor de hobby-dj.

vandaag (29-08-08) crossover bestelt! en een scanner er bij! vandaag ook achter gekomen hoe je die scanners op muziek kan laten bewegen. echt cool! en nog een vraagje. als de scanner beweegt. kraken de motertjes een beetje. alsof hij ergens tegin moet duuwen. maar als je hem beweegt met je hand (als hij uit staat) duuw je nergens tegen in! is dit notmaal??

Leave a comment:

• Stoney3K
    replied
    Originally posted by ralph
    Heb het vermoeden dat stoney twee tafeltjes in combinatie met een merger bedoelt.
    In dat geval, jups, de merger kan soms het startadres van je tweede tafel bepalen ( niet alle mergers...)
    Nee, de Scanmaster heeft een DMX-ingang, maar die zit rechtstreeks aan de uitgang gesoldeerd. Als je het met een tafel combineert die de SM niet in de weg zal zitten gaat dit zonder problemen, maar als je een tafel hebt die simpelweg op adres 1 zijn waardes uit gaat lopen gooien krijg je botsingen.

De Scanmaster waar ik mee werk heeft een tijdlang in samenwerking met een Showmaster 16 in één chain gedraaid zonder problemen. (De desbetreffende Showmaster is nu overigens kapot). Het punt dat er een DMX-in op zit doet je toch vermoeden dat je twee ShowTec tafels zonder problemen aan elkaar kunt knopen.

Anyway, dit was een fototopic:

Ik stond toevallig op een camping in Wieringerwerf, en we hadden de set (voor een beetje gekke aankleding van onze set partytenten) bij ons. Donderdagavond een feestje, dus ik dacht: Waarom niet?

Voor de mensen die zich afvragen waar dit precies in hangt: De organisatie had voor het feest een aantal ex-Landmacht AD-M75 boogtenten neergezet. Nu waren die frames (onbedoeld) perfect om licht aan te hangen.... met safety's uiteraard. Nu weet ik niet wat zo'n tent aan max. belasting kan hebben, maar ik zal er dan ook geen movingheads aan hangen. Het spul wat ik mee had woog bij elkaar nog geen 20 kilo.

Zo zag het er bij daglicht en afbraak uit:

Met de heerlijke improvisatie van een camouflagenet om de boel af te rokken, wat prima in het leger-thema paste. Plus de kabels gingen er moeiteloos doorheen weg.

Ik moet zeggen dat de Spectrum LED's me niet tegenvallen, vooral in combinatie met de laser. De strobe is ook lekker vlot (tot 30Hz geloof ik) en in een niet al te grote zaal geven ze genoeg licht, een 250W halogeen pitje komt ongeveer in de richting. Tegenover MSD's zullen ze waarschijnlijk niet veel uithalen, maar hier ging het prima en de twee LED units in combinatie met de laser is een leuke setup IMO.

Voor de gekkigheid nog een filmpje geschoten:
    YouTube - Party in an army tent

Niet heel spectaculair, dit krijg je als je alles op standje 'knipper maar raak' (ook wel sound activated) schakelt.
    Last edited by Stoney3K; 03-08-08, 21:41.

Leave a comment:

• ralph
    replied
    Heb het vermoeden dat stoney twee tafeltjes in combinatie met een merger bedoelt.
    In dat geval, jups, de merger kan soms het startadres van je tweede tafel bepalen ( niet alle mergers...)

Leave a comment:

Working...