Zelfbouw line array

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #211
    Originally posted by knoppenbert
    Leek mij ook wel, ga jij ook later bouwen of doe je ook nog wat voor die opera?
    Nee, ik begin weer gewoon om 12.00 uur met bouwen, geen idee of ik voor die opera iets moet doen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Arnold
      • Sep 2009
      • 5

      #212
      ziet er heel erg netjes uit! Al enige idee wat het in zijn totaal gaat wegen?
      Sounds can only be heared with a clear mind

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #213
        Kastjes wegen 20kg per stuk, flybumper rond de 10kg dus een array van 6 kastjes weegt 130kg, daar komen dan nog wel de kabels bij.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #214
          Afgelopen weekeind in Cafe 'Ome neeff' een gig gehad, veel akoestisch slagwerk (110 dB bij de FOH) en daar overheen moest ik gitaar en zang versterken.
          Grootste probleem was dat alle slagwerk ook door de microfoons werd opgepikt en dus net zo hard meeversterkt werd.
          8 dec. een besloten feest in Arnhem, daar gaat de line-array voor het eerst vliegen, kan daar wel regelen dat er één of twee mensen kunnen komen kijken en luisteren.
          16 dec. opnieuw een besloten feest in Madurodam, nog geen idee of er daar mogelijkheid is om een paar mensen toe te laten.
          Laat maar weten of er iemand interesse heeft.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • DJ_Progrezz
            • Apr 2008
            • 104

            #215
            Misschien eens uitkijken naar wat Audix / Audio Technica microfoons? Een OM7 neemt enkel van heel dichtbij op. Dan heb je meteen een stuk minder overspel van je drumkit.

            Comment

            • RayM
              • Jan 2006
              • 742

              #216
              8 dec. een besloten feest in Arnhem, daar gaat de line-array voor het eerst vliegen,

              Dat ziet er goed uit, complimenten.
              Ben erg benieuwd naar de klank en ben 8 december wel in de gelegenheid om naar Arnhem te komen.
              Heerlijk die stilte

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #217
                Originally posted by DJ_Progrezz
                Misschien eens uitkijken naar wat Audix / Audio Technica microfoons? Een OM7 neemt enkel van heel dichtbij op. Dan heb je meteen een stuk minder overspel van je drumkit.
                Het ging hier niet over een drumkit maar over 35 man die op allerlei slaginstrumenten stonden te beuken. Zoals ik al schreef was alleen het akoestische geluid al genoeg voor 110 dB bij de FOH (12 meter van het podium) en werden de kanalen voor de vocals (SM58 en E845) zwaar overstuurd zonder dat er gezongen werd.
                Geloof niet dat hier iets tegenop gewassen is daar de slagwerkers direct achter de vocals stonden op een klein podium met betonnen achterwand en laag plafond.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #218
                  Originally posted by RayM
                  8 dec. een besloten feest in Arnhem, daar gaat de line-array voor het eerst vliegen,

                  Dat ziet er goed uit, complimenten.
                  Ben erg benieuwd naar de klank en ben 8 december wel in de gelegenheid om naar Arnhem te komen.
                  Stuur me maar een PM, adres kun je achter komen via mijn profiel.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • DJ_Progrezz
                    • Apr 2008
                    • 104

                    #219
                    Originally posted by MusicXtra
                    Het ging hier niet over een drumkit maar over 35 man die op allerlei slaginstrumenten stonden te beuken. Zoals ik al schreef was alleen het akoestische geluid al genoeg voor 110 dB bij de FOH (12 meter van het podium) en werden de kanalen voor de vocals (SM58 en E845) zwaar overstuurd zonder dat er gezongen werd.
                    Geloof niet dat hier iets tegenop gewassen is daar de slagwerkers direct achter de vocals stonden op een klein podium met betonnen achterwand en laag plafond.
                    Een Audix OM7 is een zangmicrofoon en ik heb de vergelijking reeds gemaakt met een e845. De OM7 is speciaal ontworpen voor heel luide podia. Resultaat: "Be on it, or be gone" Je moet er dus praktisch met je mond tegen gaan hangen. Is wel opgewassen tegen massa's podiumgeluid. Die kan 144dB aan zonder te vervormen.

                    Je zal dus een pak minder drums meeversterken in je zangmicrofoons en de zang zelf zal er een stuk mooier uitkomen. Die Audix klinkt van zichzelf ook al prachtig. Echter in de Benelux blijkbaar niet zo populair.

                    Comment

                    • salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

                      #220
                      Originally posted by MusicXtra
                      Het ging hier niet over een drumkit maar over 35 man die op allerlei slaginstrumenten stonden te beuken. Zoals ik al schreef was alleen het akoestische geluid al genoeg voor 110 dB bij de FOH (12 meter van het podium) en werden de kanalen voor de vocals (SM58 en E845) zwaar overstuurd zonder dat er gezongen werd.
                      Geloof niet dat hier iets tegenop gewassen is daar de slagwerkers direct achter de vocals stonden op een klein podium met betonnen achterwand en laag plafond.
                      Vergeet niet dat een P.A ter ondersteuning is van de act, indien de act opzich al een groot volume heeft, zoals een groot orkest, gebruik dan de P.A puur om de afstanden te overbruggen of de spreiding.

                      Dave
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #221
                        Originally posted by salsa
                        Vergeet niet dat een P.A ter ondersteuning is van de act, indien de act opzich al een groot volume heeft, zoals een groot orkest, gebruik dan de P.A puur om de afstanden te overbruggen of de spreiding.

                        Dave
                        Dat is mij bekend, de PA stond er ook alleen maar om de zang en gitaar uit te versterken.
                        @DJ Progrezz, het ging er niet om dat de microfoons de geluidsdruk niet konden hebben maar puur om de enorme volumes die er op het podium waren. Is de druk bij de microfoons 120 dB en hoger dan pakken die microfoons dat gewoon op, zeker i.c.m. met vocalisten die nauwelijks volume uit hun strot wisten te krijgen. Die Audix zal wellicht een beter resultaat hebben gegeven dan mijn Senheissers maar ook daarmee zou ik hetzelfde probleem hebben gehad.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • paul_ulrix
                          • Mar 2009
                          • 74

                          #222
                          heel mooi gebouwd, die woofers staan schuin naar binnen voor extra spreiding neem ik aan ?

                          ik vroeg me af om het ook goed mogelijk is om 1 rijtje van die woofers boven mekaar in een cab te plaatsen ? als in 1 smalle kolomspeaker. ben zelf ook nog op zoek naar een goed ontwerp voor topkastjes en wil eens iets anders als een standaard 12 of 15er + hoorn

                          Comment

                          • DJ_Progrezz
                            • Apr 2008
                            • 104

                            #223
                            Originally posted by paul_ulrix
                            heel mooi gebouwd, die woofers staan schuin naar binnen voor extra spreiding neem ik aan ?

                            ik vroeg me af om het ook goed mogelijk is om 1 rijtje van die woofers boven mekaar in een cab te plaatsen ? als in 1 smalle kolomspeaker. ben zelf ook nog op zoek naar een goed ontwerp voor topkastjes en wil eens iets anders als een standaard 12 of 15er + hoorn
                            Bedoel je zoiets als een L'Acoustics ARCS of een Meyer JM-1P??

                            Voor een traditionele topkast met een 90x60 afstraling lijkt me dat namelijk iets minder ideaal.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #224
                              Originally posted by paul_ulrix
                              heel mooi gebouwd, die woofers staan schuin naar binnen voor extra spreiding neem ik aan ?

                              ik vroeg me af om het ook goed mogelijk is om 1 rijtje van die woofers boven mekaar in een cab te plaatsen ? als in 1 smalle kolomspeaker. ben zelf ook nog op zoek naar een goed ontwerp voor topkastjes en wil eens iets anders als een standaard 12 of 15er + hoorn
                              Dat zal zeker wel mogelijk zijn, krijg je wel een heel slank kastje.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • tijn
                                • Oct 2003
                                • 184

                                #225
                                Bedoel je zoiets als een L'Acoustics ARCS of een Meyer JM-1P??

                                Voor een traditionele topkast met een 90x60 afstraling lijkt me dat namelijk iets minder ideaal.
                                Ik weet niet wat je hiermee bedoelt, maar een ARCS top heeft maar 1 15inch speaker.

                                Comment

                                Working...